Пасат б5 1.9тди афн проблем със задни спирачки

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
iliyan nikolov
Мнения: 46
Регистриран на: Нед 31 авг 2014 18:28
Автомобил: vw passat b5
Двигател: 1.9 tdi AFN
Местоположение: Сливен

Пасат б5 1.9тди афн проблем със задни спирачки

Мнениеот iliyan nikolov » Нед 07 сеп 2014 14:46


Здравейте колеги!
Отскоро съм притежател на Фолксваген Пасат б5 1.9тди афн мотор.Като цяло засега съм доволен от избора си,но като всяка "нова" :mhihi кола която се купува от автокъща има това онова за постягане.Конкретния ми въпрос към вас е свързан със задните спирачки на автомобила.При сваляне на гумите ми направи впечатление,че задните дискове и от двете страни изобщо не си личи да са работили,всмисъл стоят си все така ръждясали и при натискане на педала на спирачката спирачния апарат не оказва влияние върху тях,т.с. няма триене на накладката върху диска.Явно преди да се продаде колата е била в застой доста дълго време,но не тук в БГ,а в Австрия откъдето е и вкарана.
Възможно ли е според Вас буталцето в спирачния апарат да е клеясало от дългия престой или причината е друга?Така е и от двете страни на колата.На практика вмомента автомобила спира само на предни спирачки,а и това се усеща :horror !
Възможно ли е първо преди да реша да сменям с нови спирачни апарати и дискове,да се използват някакви спрейове с които да се опитам да раздвижа буталцето или няма смисъл?


Благодаря на отзовали те се!




Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: проблем със задни спирачки на пасат б5

Мнениеот mrpetrov » Нед 07 сеп 2014 16:45


Тези дни с едни комплекти на FrenKit за по 8 лв бройката си освежих предните спирачки - смених всички гумички по апаратите и накладките. На буталото не виждам какво може да му има, освен при "клеасването" да натиска на една страна (в следствие затягането на водачите)...
Зареждаш се със необходимото количество спирачна течност, разглабяш, подменяш гумичките, пълниш системата, обезвъздушаваш, и стават като нови!
В тази връзка - и задните ми са за "ревизия", ама ще трябва да потраят още малко така. Но аз сега с "нови" предни - беше ми затегнал механизмът на дясното колело, заради скъсан маншон - спирам супер!
За задните аз мисля ей такива :link да взема - 2 броя.
Успехи!
:beer


Потребителски аватар
iliyan nikolov
Мнения: 46
Регистриран на: Нед 31 авг 2014 18:28
Автомобил: vw passat b5
Двигател: 1.9 tdi AFN
Местоположение: Сливен

Re: Пасат б5 1.9тди афн проблем със задни спирачки

Мнениеот iliyan nikolov » Съб 01 ное 2014 14:53


Здравейте колеги :) Да не пускам нова тема,искам да ви питам как стоят нещата със смяната на задните накладки?Оттук оттам разбрах,че се свалял целия спирачен апарат и така се сменят?А оттам след като се свали и може би ще разбера защо не работят моите задни спирачки всмисъл,че буталцето явно нещо се е запекло...Казаха ми също,че самото буталце се отвивало (излиза напред) когато феродото се поизхаби за да не става голям луфт между него и накладката.Това означава ли че е на някаква резба и тази резба да е поръждясала и затова да не спират спирачките и от двете страни?
Но когато дърпам ръчната тя си работи!Тя на отделен механизъм ли е или?Защото си мисля,че когато спирачките не работят би трябвало и ръчната да не държи!


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Пасат б5 1.9тди афн проблем със задни спирачки

Мнениеот mrpetrov » Съб 01 ное 2014 16:22


Аз скоро ревизирах и задни спирачни апарати/накладки - имах скъсан маншон на едното буталце, та го сменях...
Ако ръчната ти работи, колега - значи търсиш стара спирачна течност/запушване/въздух в системата. Едно от тези неща ще е. Това след смяна на накладките, естествено.
И да, задните имат резба - буталцето се навива на разбата единствено при прибирането за поставяне на нови накладки. Оста с резбата е механично свързана с жилото на ръчната - като я дръпнеш - все едно натискаш педала за спирачките. Тези механизми не ги разглобявах, но видях че има разни О-пръстени включени в разните ремонтни комплекти. Аз смених само основният О-пръстен на спирачното буталце и проблемният маншон, и сега всичко е наред.
Навиването на буталцето е интересно - използвах това, което имах под ръка - най ми пасна някакъв преправян ключ за ъглошлайф; интересното при навиването е, че трябва хем да въртиш с ключа (задните буталца имат едни специални вдлъбнатини), хем да го натискаш да се прибира на мястото си...



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта