Здравейте,
Поразгледах за теми, свързани с моите проблеми, но си мисля, че да ги опиша тук ще е най-уместно. Дано да е така.
Струва ми се, че това, с което трябва да започна са спецификациите на колата и какво съм научил за нея до този момент.
Става дума за "Passat" B5, V5, автоматик от края на 1999г, нов внос от Австрия. Купих го буквално преди седмица. Колата беше обслужена в Бош сервиз Бургас като мина профилактичен преглед , смяна на масло , въздушен, горивен, маслен филър и смяна на свещи. Мнението, което още в самото начало, механиците изказаха е , че колата доста дълго време не е била карана.
Засега основните констатирани проблеми и ремонти, които са наложителни са смяна на комплекта ролки и ремъци около пистовият ремък и смяна на предните, спирачни маркучи.
Аз обаче имам други забележки и ще съм Ви благодарен, ако ми споделите Вашите мнения и съвети, свързани с тях.
1. Зануляване на Бордовия компютър.
Доколкото разбрах след подмяна на базовите консумативи е добре да бъде направен един, ако така мога да го нарека "пълен рестарт" на бордовия компютър, за да може да започне да отчита спрямо извършените промени. Прочетох темата за зануляване на компютъра на B5 и уж изплънявам всичките стъпки от тази процедура по описания начин, но не се получава. Искаше ми се да задам този въпрос там, но за жалост темата е заключена. Според Вас има ли някаква грешка, която правя при стъпките или нещо, което пропускам :
а/ Натискам бутона "reset" и го задържам;
б/ Давам на контакт;
в/ Пускам бутона "reset" и го натискам отново;
г/ Давам надясно бутона за часовника / за минутите/
В момента, който изпълнявам тези инструкции, дам ли на контакт бордовия компютър дава звукова сигнализация и на дисплея се появява надпис "Service jetzt". Все едно нищо не правя.
Къде греша, уви не мога сам да си обясня.
2. Проблеми при първо запалване.
Първият път за деня, при който паля колата е почти винаги неуспешен. Замисля се леко, запалва , разтриса извесно време и почти винаги гасне. Не опитвам да подавам газ. Мисля ,че ако подам ще запали.Видях във форума ,че това е често срещан проблем с много решения, но ми направи впечатление едно, за което искам да помоля за съвет. Разбрах ,че след като колата не е била в движение доста дълго време вероятно става дума за клеясване на клемите на инжекционна, което се "лекува" със специфично масло. Обясниха ми ,че това масло се налива заедно с горивото. Въпросите ми са :
а/ Можете ли да ме посъветвате какво масло да използвам за тази цел и кои са марките с най-добри отзиви;
б/ Научих, че тази процедура се извършва поне при полупълен резервоар. Налага ли се това и колко гориво е най-добре да има в резервоара, когато се сипва маслото ?
3. Поява на пищяш шум във хидравликата при пълен десен или ляв оборот;
Незнам дали това е свързано с хидравличното масло. Проверих и установих, че резервоара за хирваличното масло е почти пълен. Чудя се възможно ли е проблема да е в качеството на самото масло ? Цветът му е по-скоро кафеникав със зелени оттенъци, а не зеленикъв, какъвто разбрах, че трябва да бъде.
4. Поява на шум от електрическо напрежение горе в ляво на таблото / до отворите за климатика/.
За този проблем няма никакъв шанс да се консултирам с механик, защото ту се появява, ту изчезва от самосебе си. Нямам представа на какво може да се дължи. Ще се радвам, ако някой сподели предположения.
Предварително благодаря за отделеното внимание и време. Надявам се тази тема да помогне и на други, а не само на мен.



Passat B5, V5. Проблеми и решения.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: бай Вълчо, Bing [Bot] и 60 госта