



Пасат Б3 РП 89г.-бендикса не зацепва-износен ли е маховика?
- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Пасат Б3 РП 89г.-бендикса не зацепва-износен ли е маховика?
Колеги всичко започна когато давах на контакт и не завърташе стартера-хмм казах си шалтера си заминава.Днес,утре мина доста време,докато един ден запалих и бендикса остана зацепен в маховика-демек нe се върна обратно.Гася двигатела,а той ромоли вътре.Махнах клемата на акумулатора почуках стартера,поизчаках малко и се оправи.И тук се започна моята сага... На другия ден викам да го ремонтирам.Купих нови четки с държатела и нов шалтер.Свалих и разглобих.Чистя,сменян и смазвам.Гледам всичко друго е ок и затварям.Пробвам на сухо преди да монтирам всичко е ок.Монтирам и пак пробвам няколко пъти пак ок.На другия ден имах доста обикаляне и след 10-на завъртания почна само да върти,а да не зацепва в маховика.От 2-рия,3-тия опит и заплаваше.Викам си бендикс ще е.Пак свалям и купувам нов бендикс-отново едно и също
.Казват ми смени вилката-сменям с нова пак същото.Гледам луфт има нормален лек.Втулки има и смених само към скоростната кутия за всеки случай-пак същото.Тогава си казах няма от кво друго да е и се насочих към маховика.Гледам 5-6 зъба има чекнато и 1-2 мм износени и леко като подбито.Понеже ми е малко счупен кожуха на ск.кутия и с една пиличка почнах да се мъча да ги пооправям по ръбовете-пак същата работа и вече съм шах-мат щото знам,че за да не зацепва в маховика трябва от самия зъб да е останало 2-3 мм.а зъбите си имат месо.Греша ли?

Последна промяна от Lifeguard на Сря 12 ное 2014 22:52, променено общо 2 пъти.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Пасат Б3 РП 89г.-бендикса не зацепва-износен ли е махови
Лесно ли се плъзга бендикса по оста на ротора?Ако си сложил смазка е възможно да се е полепила с прах от феродовия диск,и така да заклинва! Стартера е от стария вид,нали? Без планетарен механизъм!
- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Re: Пасат Б3 РП 89г.-бендикса не зацепва-износен ли е махови
Лесно да.Не е от смазката,щото то няма време да се налепи прах.Аз го слагам чист и уж всичко е ок,ама....
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12134
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат Б3 РП 89г.-бендикса не зацепва-износен ли е махови
Ами остава клемореда нещо да се бъзика
- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Re: Пасат Б3 РП 89г.-бендикса не зацепва-износен ли е махови
Добре де,ако е клемореда тогава като окъсявам стартера с отвертката защо пак е същото?
- vanesto
- Мнения: 6349
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Пасат Б3 РП 89г.-бендикса не зацепва-износен ли е махови
При това положение клемореда отпада. Има един вариант, при смяната на бендикса, да не са ти дали абсолютно същия. Те имат разлика в дължината, броя на зъбите, диаметъра на зъбното колело, шлиците отвътре. По принцип някои са заменяеми, но ако не са измерили нещо...Другия вариант е вече маховика, защото ти по стартера си сменил всичко, предната втулка също.
- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Re: Пасат Б3 РП 89г.-бендикса не зацепва-износен ли е махови
Абе май остава маховика,защото и със стария бендикс пак така прави.Пък и ги сравнявах двата едни и същи са и работят.Въпроса е защо след като има доста хляб още в тези зъби,пак казвам имат износено няма и 2мм,а бендикса влиза около 1см вътре в тях,въпреки това не зацепва?Искам да каже някой дето е минал по тоя път колко са му били изядени зъбите на маховика,че да почне да изтърва?
- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Re: Пасат Б3 РП 89г.-бендикса не зацепва-износен ли е махови
Ето за какво говоря горе-долу:
- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Re: Пасат Б3 РП 89г.-бендикса не зацепва-износен ли е махови
Е никой ли не е сменял маховик или поне да е виждал износен такъв?! 

- emkopor
- Мнения: 35
- Регистриран на: Нед 09 дек 2012 13:10
- Автомобил: TIGUAN TDI 2009
- Двигател: 140 коня
- Местоположение: Плевен
Re: Пасат Б3 РП 89г.-бендикса не зацепва-износен ли е махови
Колега и моя пасатор ми прави такива номера.Идва ми идея,да се обьрне венеца,както на шкодичките едно време сьм обрьшал.Някой да каже правил ли е такава операция с тези маховици на фолксвагените.За мене,щом се заоблят зьбите на моховика,не може да подхване и да влезе както трябва и започва едно хьркане без да завьрти ДВГ.
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б3 РП 89г.-бендикса не зацепва-износен ли е махови
Навремето сменях на Ладата. Този ми иглежда износен доста. Не знам дали може да се обръща. Това с обръщането е временно решение обаче. Няма ли на моргата здрав?
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13547
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Пасат Б3 РП 89г.-бендикса не зацепва-износен ли е махови
временно , ама докато отиде на скраб Пасата. Ще изкара повече от нов венец с неизвестно качество и закалка.
Автора обръщай венеца. Бележиш маховика и венеца , избиваш венеца , като обикаляш по диаметъра. Маркираш венеца със център от другата страна, на котлон и когато го поставяш гледаш за съвпадение на белезите маховик и венец.След нагряване няма нужда от набиване - сам си влиза на мястото.
Автора обръщай венеца. Бележиш маховика и венеца , избиваш венеца , като обикаляш по диаметъра. Маркираш венеца със център от другата страна, на котлон и когато го поставяш гледаш за съвпадение на белезите маховик и венец.След нагряване няма нужда от набиване - сам си влиза на мястото.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12134
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат Б3 РП 89г.-бендикса не зацепва-износен ли е махови
Моргите са пълни с такива железа, демек маховици, така и така ще трябва да хвърляш скоростите на земята.....
- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Re: Пасат Б3 РП 89г.-бендикса не зацепва-износен ли е махови
Днес свалих стартера за 10-ти път,защото сутрин в студа върти много трудно все едно няма акумулатор.След като го пробвах на сухо с кабели към акумулатора установих,че точно в положението,в което се хваща с болтовете към двигатела върти много трудно все едно опира ротор-статор.Завъртам го леко в друго положение -върти,че се къса.Пак го обръщам в положението,както стои на двигатела и се тормози.Викам си втулки може би? Разглобявам и гледам видимо всички втулки са добре .Нямат износване накриво и няма кой знае какви луфтове.От ремонтния комплект,който купих само две втулки стават-странно.Едната е на кужуха на ск. кутия(вече я смених),другата е на ротора-тази,която стои зад бендикса(видимо въобще не е износена).
Питам някой идва ли му на акъла къде е проблема или май да взема да ходя в някоя морга и да си купувам друг,че ми писна вече честно? :(
Питам някой идва ли му на акъла къде е проблема или май да взема да ходя в някоя морга и да си купувам друг,че ми писна вече честно? :(
- emkopor
- Мнения: 35
- Регистриран на: Нед 09 дек 2012 13:10
- Автомобил: TIGUAN TDI 2009
- Двигател: 140 коня
- Местоположение: Плевен
Re: Пасат Б3 РП 89г.-бендикса не зацепва-износен ли е махови
Колега няма положение добра втулка-всички втулки се вадят и се отива в магазин за рез.части и се взимат нови и се сменят.Много са малки луфтовете и не можеш да кажеш луфта е добре.Има една малка втулка вьтре в редуктора,вьрти се ротора в нея,ако си с пласмасов редуктор смени целия редуктор 5-6лв струва,заради втулката в него.Виж някои магнит на стотора да се е поместил,продават се поотделно,но мисля че няма да се справиш да го подмениш.Как го пробваш на сухо с кабели,като предния край трябва да си легне вьв втулката в кутията.Вземи само оста на бендикса и го вкарай вьтре и дали се вьрти да не си я подбил самата нова втулка,трябва райбер,но няма начин да го райбероваш,защото отвора е затворен от другата страна.Ако не си я набил докрая или си сложил по-дьлга втулка,като го сложиш на място и като го стегнеш,се мичи и вьрти мудно.Не четох нищо за масата,има ли оригинален кабел на единия болт на стартера,при вьртене ако не е добре ще загрява в краищата на кабела.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: dtony, Google [Bot] и 36 госта