Здравейте колеги!
Проблема е следния: 3-4 месеца след смяна на термостата и коректното му отчитане на температура при загрял двигател от 89-91 градуса , изведнъж таблото взе да отчита 79 -81. Почти бях набедил ново сложения термостат, докато не попаднах в задръстване преди 3 дена, при което се включи вентилатора на радиатора, но на около 85 градуса. Тогава се светнах че не е нормално вентилатора да се включи на такава ниска температура, тъй като обикновено това става на 94-95 градуса. Тъй като вентилатора е с отделно термореле по тази логика стигнах до изводите, че всъщност термостата си работи добре, че колата загрява нормално, но нещо с отчитането на температурата не е както трябва. А и като се загледам в стойностите по горе, нещо ми се губят едни 9-10 градуса . Т.е., при коректно отчитане на температурата, при загрят двигател, нормалните показания са 89-91 , а сега са 79-81 градуса, а вентилатора трябва да включва на 94-95, а сега го прави на 84-85 градуса.
Преди няколко години имах проблем с лоши спойки на таблото, при което уреда на таблото отчиташе по-високи градуси, като след презапояването всичко се оправи. Сега грешното отчитане е обратно - по ниски стойности.
Обаче, преди да набедя таблото, ми се иска да проверя и темературния датчик за антифриза който се намира на тройника. Датчика е 4 пинов и до колкото си мисля, първите 2 пина дават инфо на компютъра, а другите 2 - на таблото. Държа да подчертая че нямам проблем със запалването нито при студен, нито при топъл двигател, но това предполагам не пречи 2-та пина за компира да работят коректно, а другите 2 за таблото да са се бъгнали?
Та преди да пристъпя към сваляне на таблото, имам намерение да топна датчика в една тенджера и му замеря стойностите, поради което ще съм ви много благодарен ако ми кажете кои пинове са за таблото и какви стойности на съпротивление трябва да имам при различна температура?
Датчика е с номер 6U0 919 501 B, мисля че е със жълт пръстен.
Предварително благодаря за вниманието и отделеното време!



Пасат В4 1,8 ми проблем с отчитането на темп. на таблото
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4
doktora написа:Т.е., при коректно отчитане на температурата, при загрят двигател, нормалните показания са 89-91 , а сега са 79-81 градуса, а вентилатора трябва да включва на 94-95, а сега го прави на 84-85 градуса
Едно към едно е и при мен колега


- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4
Не е от датчика
Почти сигурно е пак от таблото 


- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4
Благодаря ти за включването колега Теодор! А можеш ли все пак да споменеш какво те кара да мислиш че проблема не е от датчика?
Колега nokiangage , значи и ти имаш идентичен проблем. Сподели от кога е, дали си сменял термостат и какво те кара да мислиш че и при теб става дума за грешно отчитане?
П.П. Ето в тази тема на форума http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=300406&hilit=6u0919501b има една табличка със стойностите на най-вероятно същия датчик, но за съжаление те се замерват/отнасят към пиновете които дават инфо за компа, а на мен ми трябват стойности за другите 2 пина.
Ето я табличката, за да ви е по лесно

Колега nokiangage , значи и ти имаш идентичен проблем. Сподели от кога е, дали си сменял термостат и какво те кара да мислиш че и при теб става дума за грешно отчитане?
П.П. Ето в тази тема на форума http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=300406&hilit=6u0919501b има една табличка със стойностите на най-вероятно същия датчик, но за съжаление те се замерват/отнасят към пиновете които дават инфо за компа, а на мен ми трябват стойности за другите 2 пина.
Ето я табличката, за да ви е по лесно
Последна промяна от doktora на Пон 12 мар 2012 14:31, променено общо 1 път.
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4
Защото и на 2-та Пасата които съм имал този проблем винаги се е оказвал от тези 2 неща
По едно време бях събрал 4-ри датчика и при всички отчиташе еднакво 


- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4
Колега проблема ти е във въпросния датчик, предполагам говориш за този черния. Няма значение дали е един е 4 пина или 2 датчика с по 2 пина, идва някакъв момент в който се бъгват и дават лъжливи стойности към компютъра или към таблото. Плюс това при теб датчика е един, и съпротивлението му е едно, т.е праща еднакъв сигнал и към компютъра и към таблото. Измери му съпротивлението, гледай температурата и ще разбереш какво се случва ..
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4
Колеги, ако знам какви нормални стойности има датчика на двата пина за таблото, така много лесно бих могъл да определя кой е виновника. Ако причината е в лошите спойки на таблото, бих могъл да го изловя като закача съответно съпротивление на клемата на откачения кабел и да наблюдавам каква температура ще отчете уреда на таблото.
Не знам дали ще е удачно да ви помоля колеги с 1,8, 90 к.с., ADZ двигател, да замерите съпротивлението на 4-тях пина ( 2 по 2 ) , при загрят двигател ( 88-90 градуса )?! Ако може обърнете внимание и на цвета на пръстенчето, дали е жълто, черно или синьо!От магазина на Фолксваген ми казаха, че за ADZ двигател пръстенчето трябва да е черно или жълто. След малко ще сляза до колата, за да видя какво е.
Ето за този пръстен става дума:


Колега genov1, от прочетеното в темата от форума за която оставих линк по горе, както и от всичко което прочетох в нета до сега, останах с впечатлението че при нормално работещ датчик стойностите за компира и стойностите за таблото са различни.
Не знам дали ще е удачно да ви помоля колеги с 1,8, 90 к.с., ADZ двигател, да замерите съпротивлението на 4-тях пина ( 2 по 2 ) , при загрят двигател ( 88-90 градуса )?! Ако може обърнете внимание и на цвета на пръстенчето, дали е жълто, черно или синьо!От магазина на Фолксваген ми казаха, че за ADZ двигател пръстенчето трябва да е черно или жълто. След малко ще сляза до колата, за да видя какво е.
Ето за този пръстен става дума:

Колега genov1, от прочетеното в темата от форума за която оставих линк по горе, както и от всичко което прочетох в нета до сега, останах с впечатлението че при нормално работещ датчик стойностите за компира и стойностите за таблото са различни.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4
Я,не се беше включвал скоро ,Тоше!
Преди време си правих едни изследвания на АДЗ-то и резултата беше:
50гр-375 Ом,60гр-305 Ом,70гр-223 Ом,80гр-160 Ом и при 90гр-115 Ом.Дано съм бил полезен!

50гр-375 Ом,60гр-305 Ом,70гр-223 Ом,80гр-160 Ом и при 90гр-115 Ом.Дано съм бил полезен!

Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4
Моя датчик е с жълт пръстен. Показанията съм ги мерил и не претендирам за 100% истина на твърдението ми, че стойностите към уреда в таблото са 2 пъти по-ниски от тези към компютъра, дадени в таблицата.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4
Здрасти Цецко
( в форума липсва иконка за приятелска прегръдка )!
Знаеш ли че днес се надявах да видиш темата и да се включиш с ценните си съвети и ... и ето че се появи
?!
Знаеш ли какво пич
? Утре на обяд отивам и купувам едно съпротивление около 115 Ом и го закачам на клемата и после мисли му ако стрелката не закове на 90 градуса
!!!
Та да докладвам - видях че пръстенчето на датчика е жълто, след което направих замерване на стойностите на 4-те пина:
При около 3 градуса - лявата двойка пинове имат съпротивление 4600 Ом, а дясната - 2930 Ом;
При загрял двигател, приемайки че температурата му е 90 градуса - лявата двойка пинове е със съпротивление 280 Ом, а дясната - 150 Ом;
Предполагам и приемам, че дясната двойка пинове подава информация към уреда на таблото?
Тъй като не можах да видя цветовете на кабелите които влизат/съответстват на тези пинове, ще ги опиша посредством снимките които публикувах по рано днес.

Имайки в предвид стойностите от по горната табличка, които са за пиновете подаващи инфо към компира и замерените от мен съпротивления, излиза че датчика отчита коректно и подава точна информация към ECU-то ---> замерената стойност при 3 градуса е 4600 Ом, а от таблицата съпротивлението при 0 градуса започва от 5000 Ом ; замерената стойност при предполагаеми 90 градуса е 280 Ом, а според таблицата съпротивлението при 90 градуса трябва да е в границите от 220-280 Ом.
До тук всичко е ок с отчитането и подаването на инфо към компа, но дали е същото и при пиновете за таблото
Цецко, надявам се че написаните от теб стойности са верни, защото ако е така, излиза че датчика отчита и подава инфо към таблото по скоро за 80-81-82 градуса, колкото всъщност ми показва и в момента уреда ( при 80 градуса съпротивлението е 160 Ом, аз съм замерил 150 Ом ) ?
Колега ARusev , щом си със същия датчик и със същия пръстен - ще съм ти много благодарен ако може да замериш съпротивлението на дясната двойка пинове при загрял двигател ( 89-90 градуса )?! Имай в предвид, че след като угасиш двигателя и ако времето е по хладно, датчика започва веднага да променя стойностите си, явно течността започва да се охлажда, още повече когато отвориш капака. Т.е. трябва да си подготвен за да можеш да направиш по бързо замерването.


Знаеш ли че днес се надявах да видиш темата и да се включиш с ценните си съвети и ... и ето че се появи

Знаеш ли какво пич




Та да докладвам - видях че пръстенчето на датчика е жълто, след което направих замерване на стойностите на 4-те пина:
При около 3 градуса - лявата двойка пинове имат съпротивление 4600 Ом, а дясната - 2930 Ом;
При загрял двигател, приемайки че температурата му е 90 градуса - лявата двойка пинове е със съпротивление 280 Ом, а дясната - 150 Ом;
Предполагам и приемам, че дясната двойка пинове подава информация към уреда на таблото?
Тъй като не можах да видя цветовете на кабелите които влизат/съответстват на тези пинове, ще ги опиша посредством снимките които публикувах по рано днес.

Имайки в предвид стойностите от по горната табличка, които са за пиновете подаващи инфо към компира и замерените от мен съпротивления, излиза че датчика отчита коректно и подава точна информация към ECU-то ---> замерената стойност при 3 градуса е 4600 Ом, а от таблицата съпротивлението при 0 градуса започва от 5000 Ом ; замерената стойност при предполагаеми 90 градуса е 280 Ом, а според таблицата съпротивлението при 90 градуса трябва да е в границите от 220-280 Ом.
До тук всичко е ок с отчитането и подаването на инфо към компа, но дали е същото и при пиновете за таблото

Цецко, надявам се че написаните от теб стойности са верни, защото ако е така, излиза че датчика отчита и подава инфо към таблото по скоро за 80-81-82 градуса, колкото всъщност ми показва и в момента уреда ( при 80 градуса съпротивлението е 160 Ом, аз съм замерил 150 Ом ) ?
Колега ARusev , щом си със същия датчик и със същия пръстен - ще съм ти много благодарен ако може да замериш съпротивлението на дясната двойка пинове при загрял двигател ( 89-90 градуса )?! Имай в предвид, че след като угасиш двигателя и ако времето е по хладно, датчика започва веднага да променя стойностите си, явно течността започва да се охлажда, още повече когато отвориш капака. Т.е. трябва да си подготвен за да можеш да направиш по бързо замерването.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4
Привет колеги!
Да дам някакъв отчет докъде стигнах и какво установих.
Преди това обаче, искам да направя корекция относно по горната снимка, на която бях заградил кои пинове са за компира и кои са за таблото. Да знаете че комбинацията от пинове не е такава!. За да не чертая наново, а и за да ви е по лесно да се ориентирате ако ви се наложи, направо ще ви напиша кои кабели на кои пинове отговарят:
Жълто-червен кабел + Бяло-кафяв кабел ---> отговарят на двата пина които подават информация към таблото;
Синьо-кафяв кабел + Зелено-кафяв ---> отговарят на двата пина които подават информация към компютъра;
А ето какво установих на таблото, след като изключих клемата от датчика и в нея забодох резистори с различни съпротивления:
При 100 Ом , таблото отчете 83-84 градуса;
При 110 Ом - 80 градуса;
При 150 Ом - 70 градуса;
Като взема в предвид правилните стойности които колегата Цецко беше написал,
50гр-375 Ом,60гр-305 Ом,70гр-223 Ом,80гр-160 Ом и при 90гр-115 Ом
Стигам до извода, че виновника за некоректното отчитане на температурата, отново, за пореден път, е таблото!
Надявам се уреда за отчитане да е добре и всичко да се оправи след презапояване на всички спойки, както стана след предишното презапояване.
След няколко дена ще дам отчет какъв е бил крайния резултат след намесата на поялника.
Да дам някакъв отчет докъде стигнах и какво установих.
Преди това обаче, искам да направя корекция относно по горната снимка, на която бях заградил кои пинове са за компира и кои са за таблото. Да знаете че комбинацията от пинове не е такава!. За да не чертая наново, а и за да ви е по лесно да се ориентирате ако ви се наложи, направо ще ви напиша кои кабели на кои пинове отговарят:
Жълто-червен кабел + Бяло-кафяв кабел ---> отговарят на двата пина които подават информация към таблото;
Синьо-кафяв кабел + Зелено-кафяв ---> отговарят на двата пина които подават информация към компютъра;
А ето какво установих на таблото, след като изключих клемата от датчика и в нея забодох резистори с различни съпротивления:
При 100 Ом , таблото отчете 83-84 градуса;
При 110 Ом - 80 градуса;
При 150 Ом - 70 градуса;
Като взема в предвид правилните стойности които колегата Цецко беше написал,
50гр-375 Ом,60гр-305 Ом,70гр-223 Ом,80гр-160 Ом и при 90гр-115 Ом
Стигам до извода, че виновника за некоректното отчитане на температурата, отново, за пореден път, е таблото!
Надявам се уреда за отчитане да е добре и всичко да се оправи след презапояване на всички спойки, както стана след предишното презапояване.
След няколко дена ще дам отчет какъв е бил крайния резултат след намесата на поялника.
- predat0r
- Мнения: 2810
- Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
- Автомобил: Mercedes-Benz W203
- Двигател: C270CDI
- Местоположение: АСЕНОВГРАД
Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4
Колеги ако някой може да ми каже какъв цвят трябва да е пръстенчето на датчика за 1.8ABS двигателя.. Защото моя датчик отчита около 10-15 градуса на горе.. Смених датчика взимах от морга само гледах буксите не съм обърнал внимание за цвета на пръстена просто незнаех че играе роля.. За съжаление съм хвърлил и стария датчик.. В момента съм с син пръстен.. Но незнам дали е за моя двигател...
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4
При RP и при ABS май е така синия е за двигателя, черния е за таблото а червения за лампата на таблото
- rosen75
- Мнения: 52
- Регистриран на: Вто 15 мар 2011 19:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: хасково
Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4
predat0r написа:Колеги ако някой може да ми каже какъв цвят трябва да е пръстенчето на датчика за 1.8ABS двигателя.. Защото моя датчик отчита около 10-15 градуса на горе.. Смених датчика взимах от морга само гледах буксите не съм обърнал внимание за цвета на пръстена просто незнаех че играе роля.. За съжаление съм хвърлил и стария датчик.. В момента съм с син пръстен.. Но незнам дали е за моя двигател...
При мен е с жълт пръстен,колега.Б4 ABS 94г. ако има значение.
- predat0r
- Мнения: 2810
- Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
- Автомобил: Mercedes-Benz W203
- Двигател: C270CDI
- Местоположение: АСЕНОВГРАД
Re: Проблем с отчитането на температурата на таблото,Пасат В4
rosen75 написа:predat0r написа:Колеги ако някой може да ми каже какъв цвят трябва да е пръстенчето на датчика за 1.8ABS двигателя.. Защото моя датчик отчита около 10-15 градуса на горе.. Смених датчика взимах от морга само гледах буксите не съм обърнал внимание за цвета на пръстена просто незнаех че играе роля.. За съжаление съм хвърлил и стария датчик.. В момента съм с син пръстен.. Но незнам дали е за моя двигател...
При мен е с жълт пръстен,колега.Б4 ABS 94г. ако има значение.
аз съм с мк3 ABS
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта