Пасат B3 RP 1991 - Няма ток до реле 67 и бензиновата помпа

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Gencata
Мнения: 52
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 23:13
Автомобил: VW Golf Mk5 1.9 TDI
Двигател: BLS 2006
Местоположение: София

Пасат B3 RP 1991 - Няма ток до реле 67 и бензиновата помпа

Мнениеот Gencata » Вто 23 дек 2014 22:29


Здравейте колеги,

Пасатът е на газ и от няколко дни не пали на бензин. След доста замервания установих, че няма напрежение в управляващата верига на реле 67(на бензиновата помпа). Ако свържа директно силовата верига си пали и работи добре на бензин. Моля дайте идеи от къде може да е проблемът? Четох, че тези два кабела идват от ECU-то, но това означава ли, че проблемът е в него?

Благодаря предварително!




Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2044
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Re: Пасат B3 RP 1991 - Няма ток до реле 67 и бензиновата пом

Мнениеот Glove » Сря 24 дек 2014 13:56


По принцип има две вериги, едната е от бушоните която захранва релето, а дригата е от компютъра която управлява самото реле. Провери коя част ти липсва, бушоните здрави ли са?


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: Пасат B3 RP 1991 - Няма ток до реле 67 и бензиновата пом

Мнениеот vladovelin » Сря 24 дек 2014 15:21


Доколкото ми е известно, релето на бензиновата помпа се управлява от компютъра, чрез подаване на "-" на бобината /при теб 67/На другата клема на бобината трябва да има постоянен "+".Провери кое от двете липсва за да не включва релето.Проверката при включен контакт и въртящ се стартер.


Потребителски аватар
Gencata
Мнения: 52
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 23:13
Автомобил: VW Golf Mk5 1.9 TDI
Двигател: BLS 2006
Местоположение: София

Re: Пасат B3 RP 1991 - Няма ток до реле 67 и бензиновата пом

Мнениеот Gencata » Пет 26 дек 2014 17:24


Да колега прав си! ECU-то прекъсва "+" и всичко там работи както трябва. Нямам маса на управляващата верига. Някой има ли на идея от къде този кабел взима маса?


Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2044
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Re: Пасат B3 RP 1991 - Няма ток до реле 67 и бензиновата пом

Мнениеот Glove » Пет 26 дек 2014 17:43


Ето ти малко да разгледаш не е перфектно, но се вижда кое от къде! Маркираното е горивната помпа.
fpump.jpg


Потребителски аватар
Gencata
Мнения: 52
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 23:13
Автомобил: VW Golf Mk5 1.9 TDI
Двигател: BLS 2006
Местоположение: София

Re: Пасат B3 RP 1991 - Няма ток до реле 67 и бензиновата пом

Мнениеот Gencata » Пет 26 дек 2014 17:56


Мерси за схемата! :smile
Връзката с Кабел 15 трябва да е проблемът при мен. Къде да я търся в купето или под капака на мотора?


Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2044
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Re: Пасат B3 RP 1991 - Няма ток до реле 67 и бензиновата пом

Мнениеот Glove » Пет 26 дек 2014 19:47


Това е сигнал от контактен ключ като го завъртиш, от там слиза в бушониерата и се разпределя по нея. Замери дали излиза на гнездото на релето.


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: Пасат B3 RP 1991 - Няма ток до реле 67 и бензиновата пом

Мнениеот vladovelin » Пет 26 дек 2014 20:39


Генка, това което е защриховано на схемата е реле 67.От горе от 15 получава "+" на бобината на релето.От долу трябва да дойде "-" от ECU./маса както казваш/.При включване на контактния ключ релето трябва да сработи за 2-3 сек и изключва.След завъртане на стартера, датчика на Хол подава импулси на ECU и то подава минус на реле 67 и помпата работи.При изключване на контактният ключ "+" отпада релето изключва.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат B3 RP 1991 - Няма ток до реле 67 и бензиновата пом

Мнениеот Iezekil » Нед 28 дек 2014 10:48


Gencata написа:Да колега прав си! ECU-то прекъсва "+" и всичко там работи както трябва. Нямам маса на управляващата верига. Някой има ли на идея от къде този кабел взима маса?

vladovelin написа:След завъртане на стартера, датчика на Хол подава импулси на ECU и то подава минус на реле 67 и помпата работи.При изключване на контактният ключ "+" отпада релето изключва.

Я почни с ЕКУ-то.Преди и след него.


Потребителски аватар
Gencata
Мнения: 52
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 23:13
Автомобил: VW Golf Mk5 1.9 TDI
Двигател: BLS 2006
Местоположение: София

Re: Пасат B3 RP 1991 - Няма ток до реле 67 и бензиновата пом

Мнениеот Gencata » Нед 28 дек 2014 13:40


Здравейте колеги,

Понеже всички майстори са заети или не работят по празниците, реших да пробвам, ако пусна маса на релето от таралежката до таблото. Резултатът беше шокиращ :scare3 При завъртане на стартера +12V от ECU-то (извод 85 на реле 67) стопи моя кабел за маса (извод 86 на реле 67) и за малко да запаля инсталацията на колата. Реле 67 си работи и не знам защо въпреки че бях през него, кабелът ми се стопи. Релето даже не затвори силовата верига. Сега съм сложил мост на силовата верига, за да паля на бензин в студа. Имам реле на газовата, което прекъсва кабела на помпата и благодарение на него стана, иначе на силовата верига има напрежение и без да си на контакт и помпата би работила постоянно.

Явно трябва да се мери по ECU-то, но не знам кой кабел какъв е и реших да го оставя за специалист преди да направя по-голяма беля :rolleyes Обезателно ще пиша от какво е бил проблемът, след като се реши.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта