Пасат 6 2.0ТДИ Тампони за стабилизираща щанга
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Пон 18 мар 2013 19:56
- Автомобил: Passat B6 2.0 TDI
- Двигател: BMP 2005
Пасат 6 2.0ТДИ Тампони за стабилизираща щанга
Здравейте колеги,наскоро се сдобих със Пасат 6 2.0ТДИ,но от 2-3 дни започна едно скърцане отпред,отидох на диагностика и ми казаха тампони за стабилизираща щанга но се продавали комплект които е на цена 326 лв.(тампони+щанга).Някой колега от форума да е сменял или да е чувал дали това е така ?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Тампони за стабилизираща щанга!
Така е, да, това го измислят още 2003-та при Поло-тата (9N) и след това го правят така и при другите модели. Ако само скърцат, разглобете го и смажете тампоните с медна смазка,за да не скърца.Ако са разбити,вариант е да се потърси афтърмаркет тампон от нещо друго,който отговаря по форма и диаметър за това място. На едно Поло намерихме тампони,които стават, бяха около 5-10лв за брой (не помня вече от какъв VW бяха). Недостатъка е, че заводския тампон има вътре едно като плат, което пази щангата да не се изяжда при въртенето в тампона и да не скърца. Новите тампони нямат такова нещо. Също щангата имаше една пластмасова втулка на мястото,където ляга тампона и тя се беше потрошила и съответно го сглобихме без нея с новия тампон. С две думи - ако само скърца,може да се смаже и да млъкне.Ако е разбито - или нова щанга к-т с тампоните или някакво побългаряване на сегашната,което ще изкара някакво време и пак ще се разскърца (полото кара 2 години преди да се разскърца и разтропа пак).


-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Пон 18 мар 2013 19:56
- Автомобил: Passat B6 2.0 TDI
- Двигател: BMP 2005
Re: Тампони за стабилизираща щанга!
Благодаря за отговора,колега! 

- vasko__2
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Пасат 6 2.0ТДИ Тампони за стабилизираща щанга
Предната стабилизираща щанга няма как да скърца.Тампоните са вулканизирани към щангата и са почти вечни.Предполагам имаш ксенонови фарове? Ако имаш- напръскай с WD-40 или друга смазка на спрей , лостчето на датчика за ниво на фаровете.Обикновено той скърца. Монтиран е на преден ляв носач.
- Прикачени файлове
-
- датчик.jpg (9.38 KиБ) Видяна 3086 пъти
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат 6 2.0ТДИ Тампони за стабилизираща щанга
Явно при Б6 е по-различно от при Поло-то като технология за тези тампони. Там могат да се свалят отделно, само че ги няма като отделна резервна част. Ако в действителност тук е направено така, значи нито могат да се смажат, нито могат да се сменят...ама пък и наистина няма как да скърцат, освен ако не са разцепени, което щеше да се види при огледа на окачването.
Re: Пасат 6 2.0ТДИ Тампони за стабилизираща щанга
Добре колеги, и при мен наблюдавам същото.
Още като взех колата миналата пролет от Германия(на 5-ти март и беше около 4градуса) имаше някакво скърцане и реших, че като се прибера в България ще ми кажат какво е и ще го сменя. Като си дойдох в България на 8ми март и регистрирах колата температурите бяха над 15 градуса и скърцането намали честотата си. При оглед на ходовата част на 2 места ми казаха, че е като нова и не знаят от какво може да е това скърцане. После дойде лятото и скърцането тотално спря. Сега отново като паднаха температурите пак се появи. Според мен няма логика да е от датчика за нивото на фаровете, а по-скоро от тези тампони както каза колегата, защото само при понижаване на температурата предполагам материалът се втвърдява и затова се получава ефектът.
Последно мислите ли, че има вариант да ги смажат някак или трябва да се сменя целия комплект щанга + тампони?
Още като взех колата миналата пролет от Германия(на 5-ти март и беше около 4градуса) имаше някакво скърцане и реших, че като се прибера в България ще ми кажат какво е и ще го сменя. Като си дойдох в България на 8ми март и регистрирах колата температурите бяха над 15 градуса и скърцането намали честотата си. При оглед на ходовата част на 2 места ми казаха, че е като нова и не знаят от какво може да е това скърцане. После дойде лятото и скърцането тотално спря. Сега отново като паднаха температурите пак се появи. Според мен няма логика да е от датчика за нивото на фаровете, а по-скоро от тези тампони както каза колегата, защото само при понижаване на температурата предполагам материалът се втвърдява и затова се получава ефектът.
Последно мислите ли, че има вариант да ги смажат някак или трябва да се сменя целия комплект щанга + тампони?
- alpinab
- Мнения: 658
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат 6 2.0ТДИ Тампони за стабилизираща щанга
Колеги и аз имам същият проблем със скърцането при преминаване на легнали полицаи. Колата започна да скърца от както паднаха температурите. Водих я на преглед в сервиз, там ме гледаха доста учудено и казаха, че е перфектна. Да си карам така.
Отначало започна само от ляво, сега и двете синхронно. Някой решил ли е проблема при пасата и дали само със смазване ще се оправи.
п.с. звука наподобява като Лада с разбити селенови втулки.
Отначало започна само от ляво, сега и двете синхронно. Някой решил ли е проблема при пасата и дали само със смазване ще се оправи.
п.с. звука наподобява като Лада с разбити селенови втулки.
Re: Пасат 6 2.0ТДИ Тампони за стабилизираща щанга
Същия проблем. При преминаване през леганли полицаи и по-сериозни неравности скърца отвратително отпред. Смазах тампоните в порше изток, но скърцането си продължава и бих казал че доста дразни.
Re: Пасат 6 2.0ТДИ Тампони за стабилизираща щанга
Скоро смених предни и задни тампони на предните носачи и скърцането изчезна.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], railfan и 56 госта