проблем с карето между кормилният прът и рейката на Б3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

проблем с карето между кормилният прът и рейката на Б3

Мнениеот mafiota » Пон 16 апр 2007 10:38


От доста дълго време имам един много неприятен луфт на волана, и особенно ако мина по някоя неравност се получава едно отвратително лопане (чукане) в областа на рейката. Пропуснах да кажа че пасата е с механична рейка, нямам хидравлика. Самото чукане се осеща и при спряна кола като развъртя волана наляво или дясно, а напред и назад луфт няма.
Наскоро реших да поогледам откъде идва тоя луфт , и останових че е от второта каре, което предава движението вече към рейката:

Изображение

Та да попитам някои имал ли е подобен проблем,разглобявал ли е такова нещо, в домашни условия без подемнок може ли да се смени, ходих питах по магазините за такова каре да го купя, но ми казаха че върви пръта с двете карета (воланът ми е чупещ), и ставало въпрос за сериозна цена. Друг компромис които ми предложиха е да избия старото каре "от държачите му" ,както едно време се избиваше каре от кардана на москвич, и да потърся друго подобно на моето, можело да пасне и от друг автомобил. Или в крайнна сметка да потърся такова от Морген-щрасе :)




Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Пон 16 апр 2007 18:04


Аз имам такова каре от Голф3, при Пасат обаче може и да е различно.
Мога да го снимам ако искаш?


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: проблем с карето между кормилният прът и рейката на Б3

Мнениеот vladtod® » Пон 16 апр 2007 18:37


mafiota
имаш лс


batsande
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 28 май 2006 16:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batsande » Вто 17 апр 2007 0:07


Значи преди месец ходих за рециклиране на рейка/хидравлична/
но се оказа че и двете каренца "затягат" на 90 градуса и вместо да си играят да го ремонтират са монтирали карета с пръта по средата от Пасат 5 и е паснало идеално цената за втора ръка ми излезе 35лв.
А забравих да кажа че става въпрос за В4 с хидравлика но мисля че няма разлика в каретата.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Вто 17 апр 2007 6:52


vasstop написа:Аз имам такова каре от Голф3, при Пасат обаче може и да е различно.
Мога да го снимам ако искаш?


Ами добре, ако можеш го снимаи, то и аз ще се интересувам дали са взаимозаменяеми, и бихме могли да се спазарим.
Аз все съжелявам че си взех пасата с механична, а не с хидравлична рейка,може би с хидравликата нямаше да имам такива ядове, и така да усещам всяка дупка по лопането на волана :cry: , но няма как такъв ми бил късмета.
Но пък смея да кажа, че волана се върти доста леко за механична рейка (тъй като съм карал и с хидравлика), сядал съм в подобен пасат, та неговият волан го въртях много по-трудно от моя. Дори като колата е спряла на място успявам с една ръка да го въртя.
Може би и много зависи какви "валяци" си сложил отпред :wink:
Приятен ден на всички :D


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Вто 17 апр 2007 10:08


Ето снимките:

Изображение
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Вто 17 апр 2007 16:31


мога само да те уверя че не си сбъркал с механичната рейка.То дори и на спортните коли рейката е механична например при макларън ф1
щото е сигур брат и при висока скорост квото и да стане волана ти е у ръките и може да си го движиш,а не дай си боже да скъсаш ремък на помпата у завой и ... аха аха в пропаста.Твърдата механика си е твърда механика а за 16 год кола направо си е екстра щото почти няма кво да и се ремонтира или протече,да не говорим че някои колеги когато им се скапи хидравликата направо си слагат механична рейка,а щом я въртиш с една ръка,което си е грешка при шофирането,не разбирам що се оплакваш.Аз съм за сервоусилвател на кормилната уредба и много екстри но когато колата е сравнително нова и когато зимам хубава заплата да му се невиди и не работя за тая шибана купчина ламарина само.А то ще се ходи на море , балкан деца ще се раждат и тн


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Сря 18 апр 2007 7:35


Danny boy написа:мога само да те уверя че не си сбъркал с механичната рейка.То дори и на спортните коли рейката е механична например при макларън ф1
щото е сигур брат и при висока скорост квото и да стане волана ти е у ръките и може да си го движиш,а не дай си боже да скъсаш ремък на помпата у завой и ... аха аха в пропаста.Твърдата механика си е ............................


Така е наистина колега, прав си, но все пак хидравликата си е една екстра, някой хора казват че при хидравличната рейка по-не се усещат неравностите по пътя, в сравнение с механичната.

А към колегата Vasstop, за съжаление каретата са маи различни ето при голфа как го дават :

Изображение

а при пасата е това:

Изображение [/b]


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Сря 18 апр 2007 9:41


Ами ще се разходя и до моргата, да видя там дали ще намеря нещо, но си мисля дали част от луфтовете не идват и от рейката :roll:


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Пет 20 апр 2007 9:32


Колега, има някаква вероятност да не ти е карето, а да са лагерчета. Значи до колкото си мисля, имаш две лагерчета по кормилния прът - едното е горе, другото е долу ( непосредствено след карето ). Аз сменях и двете лагерчета и луфта изчезна напълно. Ако си е "отишло" долното лагерче, при разклащане на карето се създава впечатление че луфта идва от карето. Не казвам че не е каре, но си провери лагерчето, защото до колкото знам карето рядко сдава багажа.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Сря 06 фев 2008 13:17


Наскоро ми попаднха двете карета между кормилния прът и рейката, както са показани по-горе на картинката, но не мога да ги открия по номера който пише на тях - за хидравлична или механична рейка са ?А ето номера:
1HO 419955

Мисля че са от пасат '92г.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 45 госта