Здравейте,
Налага се да сменя скоростната кутия на пасата, но не мога да се ориентирам с кодовете.
На моята кода е AFE, двигателя е PB.
Такъв код обаче не мога да намеря в документацията.
Предложиха ми скорости от 2Е, обаче подозирам, че не е добра идея.
Друга опция е 02А, но пак не знам дали ще стане.
Молбата ми е да кажете каква кутия да търся или евнтуално предавателните числа на моята.
Ако пък ме ориентирате и в цените...
Благодаря
Б3 питанки за скоростна кутия
- kristianatanasov
- Мнения: 1280
- Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София][Passat B3,ABS
Re: Питанки за скоростна кутия - Б3
Имаше един сайт http://www.bitnet.ro/ кадето можеше да провериш кои ск.кутий са слагани на твоя мотор.Обаче сега нещо не бачка сайта предполагам че има и други подобни дано колегите да ги знаят!!!
- stenly_r
- Мнения: 323
- Регистриран на: Чет 05 май 2005 14:24
- Автомобил: VW 1300
- Двигател: F
- Местоположение: Банкя
- Контакти:
Re: Питанки за скоростна кутия - Б3
Аз оттам започнах
, ама я няма тая кутия в списъка.
Възможно ли е да не гледам където трябва?

Възможно ли е да не гледам където трябва?
Последна промяна от stenly_r на Сря 22 апр 2009 21:15, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Питанки за скоростна кутия - Б3
Не мога да намеря линка на един сайт, където можеш да си провериш какви скоростни кутии са за твоят тип двигател.
Но намерих товаhttp://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page05http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=124095

- stenly_r
- Мнения: 323
- Регистриран на: Чет 05 май 2005 14:24
- Автомобил: VW 1300
- Двигател: F
- Местоположение: Банкя
- Контакти:
Re: Питанки за скоростна кутия - Б3
Е това вече е ценно. Започнах да се ориентирам.
Благодаря.
Благодаря.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12120
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Питанки за скоростна кутия - Б3
Аз съм с двигател PF и кутията ми е същата AFE
- stenly_r
- Мнения: 323
- Регистриран на: Чет 05 май 2005 14:24
- Автомобил: VW 1300
- Двигател: F
- Местоположение: Банкя
- Контакти:
Re: Питанки за скоростна кутия - Б3
И последно да питам:
Разбрах че 02А е тип скоростна кутия, това означава ли че всички кутии с това означение са взаимозаменяеми?
съединител, избирач на предавките, фланци на полуоските, тампони - ще съвпадне ли всичко?
Разбрах че 02А е тип скоростна кутия, това означава ли че всички кутии с това означение са взаимозаменяеми?
съединител, избирач на предавките, фланци на полуоските, тампони - ще съвпадне ли всичко?
- kristianatanasov
- Мнения: 1280
- Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София][Passat B3,ABS
Re: Питанки за скоростна кутия - Б3
Не съм сигурен дали се дублират кодовете при различните модели автомобили,но дори и да се дублират то няма как да са еднакви защото на Пассат и Голф едната е с жила а другата с щанги!!!
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: Пет 22 яну 2010 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pleven
Re: Питанки за скоростна кутия - Б3
Здравейте имам въпрос,за скоростите монтирани във пасат б3 с мотор 1.8 ABS и 2Е?Може ли да се сложи кутия от 2Е на 1.8abs?Номерата на кутиите не се виждат понеже не са свалени и не мога,да направя сравнение на предавателните числа?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19710
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Питанки за скоростна кутия - Б3
Не може да не се виждат, защото те са най-отгоре номерата, върху 'камбаната' на кутията.
Трябва само да изстържеш слоя кал и номерчето ще лъсне!
На въпроса - правих обратната интервенция - 1 седмица бях с кутия от ABS, докато си сменя лагерите на 2Е-кутията.
Наблюдения: Предавателните числа на скоростите са абсолютно еднакви, но диференциала на ABS-ката кутия е с по-голямо число.
В резултат дори и при не-особено бурно натискане на газта на светофар тая кола ми чупеше врата, деа!
И тъй като мен основното, което ме интересува в скоростните характеристики на един автомобил е да има добро ускорение - познайте колко пъти ми се случи това 'не-особено бурно' натискане
Единствения недостатък е, че всеки ден карам по магистралата за работа - на 5-а оборотите бяха по-високи.
При теб ще е обратното - че ускоряваш като баба (недопустимо за мен!
), но на извънградско ще ти смъкне малко разхода.
До разумна скорост.
След нея ще се вдигне разхода, защото няма да имаш въртящ момент и челното съпротивление на въздуха ще те принуди да натискаш повече газта.
Трябва само да изстържеш слоя кал и номерчето ще лъсне!

На въпроса - правих обратната интервенция - 1 седмица бях с кутия от ABS, докато си сменя лагерите на 2Е-кутията.
Наблюдения: Предавателните числа на скоростите са абсолютно еднакви, но диференциала на ABS-ката кутия е с по-голямо число.
В резултат дори и при не-особено бурно натискане на газта на светофар тая кола ми чупеше врата, деа!

И тъй като мен основното, което ме интересува в скоростните характеристики на един автомобил е да има добро ускорение - познайте колко пъти ми се случи това 'не-особено бурно' натискане

Единствения недостатък е, че всеки ден карам по магистралата за работа - на 5-а оборотите бяха по-високи.
При теб ще е обратното - че ускоряваш като баба (недопустимо за мен!

До разумна скорост.
След нея ще се вдигне разхода, защото няма да имаш въртящ момент и челното съпротивление на въздуха ще те принуди да натискаш повече газта.
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: Пет 22 яну 2010 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pleven
Re: Питанки за скоростна кутия - Б3
Благодаря за отговора колега,колата е на приятел,кара се на метан и си е всекидневно семейно возило.Намерил е кутията от 2Е за без пари и ще я монтираме до като ремонтираме неговата или намерим същата.Като вариант ще може ли да разменим и деференциалите,щом предавките са същите?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19710
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Питанки за скоростна кутия - Б3
Мммм... можете, ама нещо не го препоръчвам особено
Първо нещата са работили едно спрямо друго. За космическия период от време (сравнено с живота на един автомобил), те несъмнено са се 'напаснали' някак си.
Т.е. има участъци, където има (някакво) износване и участъци, където няма такова.
Разменяйки дифовете, вече тези участъци и съответно износванията не са същита. Това неизбежно ще предизвика повишено износване на новите 'работни' повърности. Вярно, то ще е минимално и краткотрайно, амаааа...
Щом ще се ремонтира сегашната кутия, сменете всички лагери.
По спомени са 8 или 9.
Единствения наистина скъп е този, който държи вторичния вал към 5-а предавка. Той е ротационно-плъзгащ. Ще рече, че е ролков и работата му е да се върти, но може да се плъзгат двете черупки навън-навътре.
На SKF е, но не се предлага на свободния пазар, изработва се изключително за VAG и можете да го намерите само в ПоршеБг.
Цената му беше около 55лв.
Всички други лагери ще ви струват общо около 150 лв (моите ги купувах от 'Триера" - Пловдив.
ВАЖНО!
Под доста от лагерите има дистанциращи подложки!Снимайте и записвайте, без да пестите 'лента' и маркирайте (с тънкописец) коя подложка под кой лагер е била и от коя му страна.
Че аз по 3-4 пъти вадих и набивах лагери!
Първо нещата са работили едно спрямо друго. За космическия период от време (сравнено с живота на един автомобил), те несъмнено са се 'напаснали' някак си.
Т.е. има участъци, където има (някакво) износване и участъци, където няма такова.
Разменяйки дифовете, вече тези участъци и съответно износванията не са същита. Това неизбежно ще предизвика повишено износване на новите 'работни' повърности. Вярно, то ще е минимално и краткотрайно, амаааа...
Щом ще се ремонтира сегашната кутия, сменете всички лагери.
По спомени са 8 или 9.
Единствения наистина скъп е този, който държи вторичния вал към 5-а предавка. Той е ротационно-плъзгащ. Ще рече, че е ролков и работата му е да се върти, но може да се плъзгат двете черупки навън-навътре.
На SKF е, но не се предлага на свободния пазар, изработва се изключително за VAG и можете да го намерите само в ПоршеБг.
Цената му беше около 55лв.
Всички други лагери ще ви струват общо около 150 лв (моите ги купувах от 'Триера" - Пловдив.
ВАЖНО!
Под доста от лагерите има дистанциращи подложки!Снимайте и записвайте, без да пестите 'лента' и маркирайте (с тънкописец) коя подложка под кой лагер е била и от коя му страна.
Че аз по 3-4 пъти вадих и набивах лагери!

-
- Мнения: 125
- Регистриран на: Пет 22 яну 2010 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pleven
Re: Б3 питанки за скоростна кутия
Утре ще сваляме и двете кутии,после като монтираме тази от 2Е и след това ще отворим счупената.Тогава ще се види дали си заслужава ремонта или ще се търси подобна втора ръка.На моя голф,сменях също кутия защото счупи зъб на короната на деференциала.Смених я с желание,защото беше с 4-ри скорости(сега съм с 5). Забравих да питам,има ли разлики в диаметъра на съединителя,четох в разни каталози,че варира от 215мм до 230мм?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19710
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Б3 питанки за скоростна кутия
Принципно да, но аз не съм имал грижи с това!
Смъкнах моята кутия, боднах другата, закачих полуоските и ГАЗ!
Аааа... да! И масло сложих в 'новата'
Забравих!
Все пак имаше една разлика
Тази от АБС-a беше по-нова и селектроа на скоростите беше с друга, по-дебела ос.
Та се наложи да се поразтършувам за друг селектор, ново лагерче и така...
Смъкнах моята кутия, боднах другата, закачих полуоските и ГАЗ!
Аааа... да! И масло сложих в 'новата'

Забравих!
Все пак имаше една разлика
Тази от АБС-a беше по-нова и селектроа на скоростите беше с друга, по-дебела ос.
Та се наложи да се поразтършувам за друг селектор, ново лагерче и така...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: petiop и 47 госта