Здравейте, колеги! Имам един уж маловажен, но всъщност доста упорит проблем с passat-a b3 1993г АBS мотор 1,8 моно. Взех го есента и сега установявам проблема... и така.
Прочетох от форума, че по каталог големия кръг на антифриза отваря на 88 градуса. После на 95 градуса включва бавната скорост на перката, а на 105 бързата. Естествено предположих че има проблем с перката и я свързах с мост, след което установих че работят и 2те скорости. Хора с подобни проблеми бяха посъветвани да сменят датчика на радиатора, което и аз направих след много чакане за да намеря същия датчик с малка разлика в градусите (бавната скорост е на 92 градуса, а бързата на 102). Току що пробвах колата и пак пуска чак бързата скорост, но този път малко по-рано (следейки по стрелката за температурата на таблото), което е нормално, тъй като новият датчик е такъв. НО защо по дяволите пак НЕ пуска бавната скорост??? Имате ли идея защо??? някой да е имал такъв проблем??? Изчетох всички теми, мислейки че някъде може да има някакво реле което да е блокирало или нещо подобно, но не намерих подобна информация, нито във форума, нито в книгата за Passat. Очаквам мнения и помощ. Дано отстраня проблема преди затоплянето на времето :)



Passat b3 1.8 mi 93 ABS поблем с перката на радиатора-решен
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat b3 1.8 mono 93г ABS поблем с перката на радиатора
Здравей.
Релета няма - перката се командва директно от датчика на радиатора.
До него стига напрежение дори когато колата не е на контакт.
Имах подобен проблем - при първото палене за деня вентилатора пуска първа степен, но след това не. Пускаше директно втора.
Проблема се оказа в датчика. След смяна всичко беше ОК.
Релета няма - перката се командва директно от датчика на радиатора.
До него стига напрежение дори когато колата не е на контакт.
Имах подобен проблем - при първото палене за деня вентилатора пуска първа степен, но след това не. Пускаше директно втора.
Проблема се оказа в датчика. След смяна всичко беше ОК.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Passat b3 1.8 mono 93г ABS поблем с перката на радиатора
Възможно е да е дефектен датчика,но може и умишлено да са разменени местата на проводниците(за 1 и 2 степен) в буксата към инсталацията! 

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12125
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat b3 1.8 mono 93г ABS поблем с перката на радиатора
И аз си мисля че са разменени местата на проводниците в буксата. Просто размени местата на двата дебели червени проводници на буксата на датчика
Re: Passat b3 1.8 mono 93г ABS поблем с перката на радиатора
колеги, ако са разменени местата на проводниците не трябва ли да е точно обратното на правилното т.е. на 92 градуса да ми пуска бързата скорост, а на 102 бавната? Защото на мен ми пуска бързата, когато трябва на малко над 102-103 градуса?
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Passat b3 1.8 mono 93г ABS поблем с перката на радиатора
Ако са ти разменени проводниците,изобщо няма как да разбереш,кога ти се пуска бавната скорост! 

Re: Passat b3 1.8 mono 93г ABS поблем с перката на радиатора
Колата в момента е при Люси и вече е готова :) утре ще споделя какъв е бил проблемът, след което мисля да закривам темата. 

Re: Passat b3 1.8 mono 93г ABS поблем с перката на радиатора
Може термостата да не работи коректно(рязко повишаване на t)
Re: Passat b3 1.8 mono 93г ABS поблем с перката на радиатора
Проблемът беше в инсталацията. Явно човекът, от който взех колата си е правил разни "побългарявания" и свързал перката с релето на климатика, който включва бързата скорост. Сега вече всичко е наред, за което съм благодарен на Люси. Между другото ми облепи клапите на парното и сега вече имам перфектно отопление, което не пускам на повече от 1. Смени ми и гарнитурата на клапаните на мотора и ел. машинката на задния прозорец, която нямаше да намеря ако не беше и другият много важен човек в този форум Oги. Благодаря и на двамата. Успехи колеги.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: alpinab и 53 госта