филтър за купето на В3 и странно моторче под решетката

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
gencho12
Мнения: 49
Регистриран на: Сря 18 апр 2007 17:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

филтър за купето на В3 и странно моторче под решетката

Мнениеот gencho12 » Чет 19 апр 2007 11:03


Привет на всички VW фенове :D.Това е първата ми тема и дано не объркам нещо :P От миналата година съм притежател на Passat В3 1.6 TDI 1991-а.Толкова за возилото,сега на въпроса.Със затоплянето на времето започнах по често да пускам вентилатора и климатика и ми направи впечатление че се появи една миризма като на изгорял маркуч.Попрочетох какво сте писали по темата и вчера си купих филтър за фритюрник с активен въглен от Практикер за 2.69 лв. и антимикотичен спирт за почистване на климатика,както беше посъветвал някой в една от темите за миризмата в купето и приноса на климатика за това.Каква беше изненадата ми обаче когато свалих кората под чистачките и видях това: http://www.snimka.bg/album.php?album_id=124889&photo=1 .От решетката стърчеше някакъв кабел а като я свалих видях някакво моторче: http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=2657571 .Вчера дори не се виждаше под моторчето - целия отвор беше плътно покрит от нещо,което явно е клапа,която съм отворил без да разбера как днес...Както и да е усетих се че няма как да пригодя филтъра за под решетката и реших да опаковам решетката отгоре,но като я върнах на мястото и въобще не можах да завия пак болтовете,както си бяха.Може да е имало нещо като гайки отдолу,които просто да са си изпаднали... Май прецаках системата ,защото днес за първи път ми влезе листо в купето :( .Въпроса ми е какво е това моторче - не ми прилича на фабрично с тоя кабел който минава през решетката.Помогнете моля и с акъл как да завинтя пак стабилно болтовете.И още - къде точно се пръска с тоя антимикотичен спирт - в отвора който се вижда на втората снимка ли? Като не го е измислил чичко Немец - седи мирен ,ама пусти и мерак да дишаме по чист въздух в купето :P Очаквам съветите ви и благодаря предварително.




psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 19 апр 2007 11:22


Създал си си работа наистина. Не е било нужно да сваляш решетката - "филтъра" може да се сложи отгоре и да се овърже с тел. Под нея няма смисъл да е - ще провисне.

Гайките явно са паднали някъде, въпросът е къде.

А това моторче явно е слагано после там, може би затваря накаква клапа с тази рейка, вероятно реализира някаква рециркулация на въздуха в купето.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 19 апр 2007 14:12


Моторчето си е оригиналното за обдухване, както си върви всяка кола.
Климатика явно ти е слаган допълнително. С това кабелче са пуснали вътре датчика за температурата на входящия въздух, ли, какво не знам.Може и за тая клапа, за която говориш да е
Болтовете, които държат тая решетка не се развиват. Те са с някаква полусверична глава и решетката просто се щраква през тях, да си влезнат там ушите й.
А моя филтър го бутнах под тая решетка и го затиснах с нея, но прии мен няма влизащи вътре кабеляци (то и климатик няма, де!)


Потребителски аватар
LILO&STICH
ябълката на раздора
Мнения: 13068
Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот LILO&STICH » Чет 19 апр 2007 15:23


аве тва ти е клапата за климатика.Май принципа и беше като го пуснеш,затваря клапата :wink:


Потребителски аватар
izzo
Мнения: 1224
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 7:06
Автомобил: 96 Puntamera
Двигател: diesel
Местоположение: Kвартала на обречените
Контакти:

Мнениеот izzo » Пет 20 апр 2007 0:14


баце яз иам текоф те пасат и НЕМА с килиматик ама НЕМА теков те мотор под решетката!!!! моторо каде духа въздух ватре е отдолека и е ного по гуем!!!


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 20 апр 2007 9:24


Бе то ясно че това моторче дето мести някаква рейка нагоре-надолу е някаква самоделка, и то неграмотно монтирана. Самия факт че кабела минава през решетката (а би могло поне през плътната част отстрани да е), че скобата е хваната с поп-нитове които даже са разпукали пластмасата, а и в решетката е направена дупка та да може рейката да излиза нагоре го доказва.

Но според мен човека просто трябва да си намери гайките къде са паднали и да си възстанови закрепването на решетката. А това двигателче - да си седи, сигурно осигурява режим на рециркулация на въздуха за климатика.


Потребителски аватар
gencho12
Мнения: 49
Регистриран на: Сря 18 апр 2007 17:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот gencho12 » Съб 21 апр 2007 11:48


Здравейте колеги,вчера бях при °niksi° и той ме "осветли" по въпроса за странното моторче.Било за отваряне и затваряне на въпросната клапа,която пък била за климатика.Така и не можахме да разберем кога се отваря и кога затваря.Според мен затваря притока на външен въздух ,когато заработи климатика.Иначе °niksi° направо ми ги "бетонира" тия болтове :D По средата им има нещо като гумени тампони ,които като се нахлузят в дупките за да се затегне решетката остава само да се потегнат и едни уши,които са на тялото на самата решетка към главите на болтовете.Та така - мисля че темата е за ключ :wink: Благодаря на всички


Потребителски аватар
spokomen
Мнения: 188
Регистриран на: Сря 25 авг 2004 17:58
Автомобил: VW Passat B3 Ford C-Max
Двигател: RP 1991 Durateck 2_0
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот spokomen » Съб 21 апр 2007 14:16


При мен е същата работа. Климатика има два режима на работа. NORMAL и MAX. При първия клапата е отворена и се охлажда влизащия от вън въздух. При втория клапата се затваря и климатика върти въздуха в купето. ( поне така ми обясни някой - не се сещам вече кой)


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Съб 21 апр 2007 15:21


izzo написа:баце яз иам текоф те пасат и НЕМА с килиматик ама НЕМА теков те мотор под решетката!!!! моторо каде духа въздух ватре е отдолека и е ного по гуем!!!


Тва верно е за климатика ;) Ице, мани не се прай на селянин, пиши си нормални ;) по-оригинален с тоя шопски акцинт няма да станеш ;)


Потребителски аватар
izzo
Мнения: 1224
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 7:06
Автомобил: 96 Puntamera
Двигател: diesel
Местоположение: Kвартала на обречените
Контакти:

Мнениеот izzo » Съб 21 апр 2007 17:37


драго ми е :)


Потребителски аватар
idkedikov
Мнения: 914
Регистриран на: Вто 27 сеп 2005 15:49
Автомобил: VW Passat 3bg
Двигател: AVF
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот idkedikov » Съб 21 апр 2007 19:15


gencho12 написа:Здравейте колеги,вчера бях при °niksi° и той ме "осветли" по въпроса за странното моторче.Било за отваряне и затваряне на въпросната клапа,която пък била за климатика.Така и не можахме да разберем кога се отваря и кога затваря.Според мен затваря притока на външен въздух ,когато заработи климатика.Иначе °niksi° направо ми ги "бетонира" тия болтове :D По средата им има нещо като гумени тампони ,които като се нахлузят в дупките за да се затегне решетката остава само да се потегнат и едни уши,които са на тялото на самата решетка към главите на болтовете.Та така - мисля че темата е за ключ :wink: Благодаря на всички


Моита клапа си е вътре при турбинката която духа в купето и като дадеш на контакт сама се затваря и съответно като мана контакта се отваря :wink:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], milench0 и 40 госта