Прецака ми се термостата и го смених преди два дни! Но след смяната нещо започна да ми държи 100 градуса. Стария термостат с който ми докараха колата от Германия държеше 4 години перфектна температура лично за мен. Може да съм се заблуждавал, защото стария ми е създал грешно впечатление за температурата, която трябва да подържа двигателя. Загряваше плавно и температурните му параметри се движеха 85 - 95 градуса, като в движение падаше на 80 - 85 и пак парното си беше супер и нямаше никакви проблеми. Сега вече след смяната му температурата закова на 100 градуса и не признава, дали колата е в движение или е на място. Маркучите са супер врели, като пусна парното имам усещането, че съм в пещ. Обаче долния маркуч на радиатора е студен! Това означава ли, че новия термостат не отваря на необходимата температура втория кръг(87 градуса, както пише на самия термостат)? 90% от колегите ми казват, че това било нормално двигателя да работи на 100 градуса. Не знам, 4 години колата е работила перфектно на 80 - 90 градуса и нямаше ядове ни зиме ни лете. Сега след, като било нормално зимата да поддържа в този студ 100 градуса, какво следва лятото да се случи, когато въздуха се загрее на 35 - 40 градуса. Сигурен съм, че тогава работната температура ще скочи на 110 - 120 градуса при това положение. Перката, която се включваше при нужда от време на време означава ли, че вообще няма да спира да върти при тези градуси.
Преди 3 години слагах пробно друг темостат, който поддържаше същите градуси, като сегашния и през 2 дни доливах антифриз, който изчезваше! Върнах си стария темостат, темперетурата падна надолу и антифриза спря да се губи. Сега съм сигурен, че след няколко дни ще започне същата работа, яко доливане на антифриз.

Мило и драго давам да си намеря, като стария термостат, защото къкъвто и да сложа друг все кове на 100 и не мърда

Въпроса ми е:
Колеги, нормално ли е това? Сигурно ли е, че тези постоянни 100 градуса по никакъв начин не вредят на двигателя, и има ли опсатност в скоро време да прецакам гарнитурата на главата?
