Зравейте колеги,
След 10 000 безпроблемни километра, колата отново запозчна на прави номера.
Та с 2 думи - сутринта проверявам маслото и е на центъра на мерилната зона на щеката. Минавам 3 километра и на следващия ден проверявам отново преди дълго пътуване и маслото е на минимума (колата е паркирана на същото място).
Вдигнах колата и по двигателя нямаше и капка масло - гарнитура на капака , на главата на картера чисти както и навсякъде в двигателния отсег. Под колата няма 1 капка. Огледах турбината и турбо пътищата - няма капка масло. Запалих я до достигане на работна температура - от ауспуха не излиза никакъв дим. Пробвах я на пътя като я настъпих до край - няма разлика във вървежа (осъмних се за проблем в турбото) както и никакъв сив дим който се появява при развалена турбина.
Нямам идея къде може се е изпарило това масло за 3км - по мои сметки около 300-400гр. Маслото го проверявам на седмица по 2 пъти и от последната смяна (5-6 000км) не беше мръднало с милиметър.
Идва ми на идея блокирал клапан на масления филтър , но това е в сферата на вероятностите ... Моля , ако някой се е сблъсквал с подобен проблем или има идея да сподели.
Благодаря Ви предварително!
Б5 1.8Т АЕБ 98г. - изчезване на 300-400 гр. масло за 3 км
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: 98г. 1.8Т АЕБ - изчезване на 300-400гр, масло за 3 килом
Измери няколко дена подред, без да доливаш.
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Нед 06 юли 2008 0:08
- Автомобил: VW PASSAT B5
- Двигател: 1.8T AEB
- Местоположение: Казанлък
Re: Б5 1.8Т АЕБ 98г. - изчезване на 300-400 гр. масло за 3 к
Oхладителната течност е чиста и не се губи. Вчера покарах колата и днес сутринта маслото си беше отново на средата на мерителната зона на щеката(където е било винаги след последната смяна на маслото). Не съм доливал. Явно го задържа някъде , но не знам къде..
Банана е здрав, проверих и него.
Банана е здрав, проверих и него.
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Б5 1.8Т АЕБ 98г. - изчезване на 300-400 гр. масло за 3 к
Задържа е силна дума. Това означава мотора да остава несмазан някъде. По скоро не е била застанала както предния път. Друг вариянт мръсен картер. Когато навреме не се сменя маслото става отдолу като грес.
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Нед 06 юли 2008 0:08
- Автомобил: VW PASSAT B5
- Двигател: 1.8T AEB
- Местоположение: Казанлък
Re: Б5 1.8Т АЕБ 98г. - изчезване на 300-400 гр. масло за 3 к
Ще я покарам известно време и ще меря постоянно. Маслото е на 5900 километра но аз ги сменям на 8-9000 предвид българските ''реплики'' на масла които продават ( кара се с 5W-40 кастрол , генерация на VW). Другата седмица ако има проблем,ще и направя диагностика и ще кажа какво е станало.
За да не спамя с други теми:
Въпрос ми излезна преди малко след разговор с неизвестен за мен майстор. Въпросният ми каза , че ако колата е с катализатор (моята е) дори и да се издуха турбото пак няма да се вижда специфичния дим отзад ? Това възможно ли е ,защото за първи път го чувам. Карал съм кола с издухано турбо и отзад беше по-зле от парен локомотив ... Също ми спомена за клапан в турбината - '' а бе прилича на буталото на цилиндрите '' - който ако е бил развален е можело дори по 2 литра масло за 500м да изхвърли без да се забележи .. чесно казано не го слушах с интерес и може да съм пропуснал нещо.
За да не спамя с други теми:
Въпрос ми излезна преди малко след разговор с неизвестен за мен майстор. Въпросният ми каза , че ако колата е с катализатор (моята е) дори и да се издуха турбото пак няма да се вижда специфичния дим отзад ? Това възможно ли е ,защото за първи път го чувам. Карал съм кола с издухано турбо и отзад беше по-зле от парен локомотив ... Също ми спомена за клапан в турбината - '' а бе прилича на буталото на цилиндрите '' - който ако е бил развален е можело дори по 2 литра масло за 500м да изхвърли без да се забележи .. чесно казано не го слушах с интерес и може да съм пропуснал нещо.
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Б5 1.8Т АЕБ 98г. - изчезване на 300-400 гр. масло за 3 к
Според този майстор, сигурно имаш някакъв извънземен катализатор, който спира всички видове пушиляци, а пропуска само изгорелите газове.
Ако съм на твое място, ще кандидаствам за "Гинес" 


-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Б5 1.8Т АЕБ 98г. - изчезване на 300-400 гр. масло за 3 к
Този е мн. компетентен майстор. Трябва да занеса и мойта кола може някой хибриден клапан и на мен да присади.
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Нед 06 юли 2008 0:08
- Автомобил: VW PASSAT B5
- Двигател: 1.8T AEB
- Местоположение: Казанлък
Re: Б5 1.8Т АЕБ 98г. - изчезване на 300-400 гр. масло за 3 к
Здравейте,
Проблема изчезна от самосебеси. От седмица проверявам колата всеки ден и всичко е наред. Маслото се върна на старото си ниво и не е мръднало( нищо не съм правил по колата ) ...
Предстои ми смяна на масло скоро , та с него ще сваля и картера и ще го изчистя защото до сега не съм го правил на тази кола и кой знае с какво е карана преди мен.
Oще една причина да Love VW ,
Проблема изчезна от самосебеси. От седмица проверявам колата всеки ден и всичко е наред. Маслото се върна на старото си ниво и не е мръднало( нищо не съм правил по колата ) ...
Предстои ми смяна на масло скоро , та с него ще сваля и картера и ще го изчистя защото до сега не съм го правил на тази кола и кой знае с какво е карана преди мен.
Oще една причина да Love VW ,

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта