Пасат Б3 2,0 117 к.с. 91 г. - проблем с паленето на студено
Пасат Б3 2,0 117 к.с. 91 г. - проблем с паленето на студено
Притежавам Пасат 2,0 пълна инжекция,4х4,бензин,117 к.с.производство 1991 год.на 268400 км. Работи много тихо,няма да харчи масло,На главното табла има часовник , няма оборотомер.От няколко месеца не е в движение поради проблем с паленето сутрин на студено . Казваха ми набедени майсторчета че проблема е в дебитомера, отворих механичната част , почистих я , лагерите са добре , клапата е добре - не опира никъде в корпуса.От много време не ми отчита на таблото в колата температурата на двигатела,както и количеството на горивото в резервоара.Почистих капачката на делкото и смених палеца ,дюзата за студен пуск я свалих и проверих че е изправна .Има две температурни релета на охладителната систем - син и черен цвят , те може би указват влияние,какво може да бъде , да не е натрупал грешки компютъра , нямам представа . Моля помогнете,колата ми е в много добро състояние и не е за бракуване . С Уважение и Поздрави Мишо.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат 2,0 117 к.с. 91 г. - проблем с паленето на студено
Мишо, такъв Пассат няма произведен
Най-вероятно е 115 коня и с код на мотора 2Е. Провери в големия талон - там го пише.
Важно е да се знае точно какъв е мотора (кода му), защото 2Е-то (115 коня) е с електрическа инжекция а другия 2.0 мотор от тези години е 9А (механичен инжекцион, 16 клапана и 139к.с.) и нещата са коренно различни!
Струва ми се, правилно си се насочил към температурните датчици (не са релета - аналогови (термосъпротивителни) датчици са).
Този със синия корпус ти е за инжекциона Точно той определя количеството впръскано гориво
Датика с черния корпус ти е за таблото.
Ако си с 2Е, направи следното: На напълно студен мотор развий отново 5-ата дюза (гледай да не скъсаш гарнитурката, ако вече не си я скъсал, де!
)
Качваш някой зад волана, а ти дърши дюзата с едната ръка, с другата запушваш дупката на колектора и командваш:
"ПАЛИ!"
... и наблюдаваш дали дюзата впръсква, както и как впръсква!
Естествено, НЕ КЪМ ЛИЦЕТО ТИ!!!
Условията тази дюза при 2Е да работи са 2 - ниска температура на антифриза и стартера да върти.
Ако не пръска, разкачаш куплунга на синия датчик и на пиновете му (към кабелите) боцваш едно съпротивление от порядъка на 3.6-4 кОма.
Толкова е съпротивлението на датчика при студен (около 0*С) мотор.
Ако пак не пръска става по-сложно!
Възможно е да е прекъснала намотката й. Възможно е да е скъсан кабел от контролера до нея, възможно е да е избил управляващия транзистор, а също така възможно е студена спойка на куплунга на контролера (това беше при мен навремето)
Ако дюзата пръска, но ти изглежда слабичко, с не- хубав конус - провери налягането на горивото в рейката с манометър. Без да палиш, само на контакт, трябва да е 3 бара. Като запалиш (и се появи вакуум в смукателния колектор и на регулатора на налягането на горивото) налягането трябва да спадне на 2.5 бара.
След като загасиш колата, според книгите, налягането не трябва да спада с повече от 0.5 бара в близките 10-15 минути.
При мен си го държеше много по-дълго.
Попълни си в профила Местожителството.
Ако си от Пловдив, бих могъл да съдействам до някъде. Ако си от софия - адаш ти и Никси, или vaskoto1. Последния го познава този мотор до съвършенство - до скоро и той беше с такъв
Всъщност, да не забравям и Bobby_
И той също до скоро беше с такъв, но ако идиш при него, рискуваш да си тръгнеш с мотор около 150-160 коня!
Много обича да прави 'бегачки'...
... ама пък и знае как да ги прави!

Най-вероятно е 115 коня и с код на мотора 2Е. Провери в големия талон - там го пише.
Важно е да се знае точно какъв е мотора (кода му), защото 2Е-то (115 коня) е с електрическа инжекция а другия 2.0 мотор от тези години е 9А (механичен инжекцион, 16 клапана и 139к.с.) и нещата са коренно различни!
Струва ми се, правилно си се насочил към температурните датчици (не са релета - аналогови (термосъпротивителни) датчици са).
Този със синия корпус ти е за инжекциона Точно той определя количеството впръскано гориво
Датика с черния корпус ти е за таблото.
Ако си с 2Е, направи следното: На напълно студен мотор развий отново 5-ата дюза (гледай да не скъсаш гарнитурката, ако вече не си я скъсал, де!

Качваш някой зад волана, а ти дърши дюзата с едната ръка, с другата запушваш дупката на колектора и командваш:
"ПАЛИ!"
... и наблюдаваш дали дюзата впръсква, както и как впръсква!
Естествено, НЕ КЪМ ЛИЦЕТО ТИ!!!

Условията тази дюза при 2Е да работи са 2 - ниска температура на антифриза и стартера да върти.
Ако не пръска, разкачаш куплунга на синия датчик и на пиновете му (към кабелите) боцваш едно съпротивление от порядъка на 3.6-4 кОма.
Толкова е съпротивлението на датчика при студен (около 0*С) мотор.
Ако пак не пръска става по-сложно!

Възможно е да е прекъснала намотката й. Възможно е да е скъсан кабел от контролера до нея, възможно е да е избил управляващия транзистор, а също така възможно е студена спойка на куплунга на контролера (това беше при мен навремето)
Ако дюзата пръска, но ти изглежда слабичко, с не- хубав конус - провери налягането на горивото в рейката с манометър. Без да палиш, само на контакт, трябва да е 3 бара. Като запалиш (и се появи вакуум в смукателния колектор и на регулатора на налягането на горивото) налягането трябва да спадне на 2.5 бара.
След като загасиш колата, според книгите, налягането не трябва да спада с повече от 0.5 бара в близките 10-15 минути.
При мен си го държеше много по-дълго.
Попълни си в профила Местожителството.
Ако си от Пловдив, бих могъл да съдействам до някъде. Ако си от софия - адаш ти и Никси, или vaskoto1. Последния го познава този мотор до съвършенство - до скоро и той беше с такъв

Всъщност, да не забравям и Bobby_
И той също до скоро беше с такъв, но ако идиш при него, рискуваш да си тръгнеш с мотор около 150-160 коня!

Много обича да прави 'бегачки'...
... ама пък и знае как да ги прави!

Re: Пасат Б3 2,0 117 к.с. 91 г. - проблем с паленето на студ
Здравейте !!!! Моето запитване е към "vaskoto 1 " , кажи ми къде се намира управляващия транзистор на дюзата за студен пуск . Смених моята дюза със съмнение да не работи с такава втора употреба , свалена от работещ двигател . Двигатела отново не иска да запали . Стигам до заключението , че не идва ток до нея , за да задейства иглата да отвори .Следователно е командното устройство . Моля Ви кажете ми къде се намира , за да го подменя . Благодаря предварително . С Уважение Мишо .
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: markoni0770 и 66 госта