Педалът на спирачката постепенно потъва при Б3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Педалът на спирачката постепенно потъва при Б3

Мнениеот mafiota » Съб 15 дек 2007 7:36


От скоро забелязвам следният проблем - когато натискам плавно педала на спирачките той постепенно потъва, а спирачките изобщо не реагират. При по рязко натискане колата си спира както трябва! Нямам ABS.
Прочетох доста за проблемите със спирачките, та се чудя дали да тичам направо за нова помпа, или един компект гумички за нея, нова течност , и едно обезвъздушаване ще свършат работа??




Потребителски аватар
Dart
Мнения: 259
Регистриран на: Вто 30 яну 2007 12:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Dart » Съб 15 дек 2007 9:25


Преди време имах проблем като твоя. Моят горчив опит - по-добре нова и забравяш за всичко. Минах по трудният път-гумички,чистене......все нещо не беше както трябва, докато накрая сложих нова и всичко си дойде на място


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Съб 15 дек 2007 9:54


Ах тези спирачки на този б3 - едно от малкото му проблемни места.
1 Самите спирачки са слаби за такава тежка кола.
2 И аз съм имал проблеми, като твоите - първо ги обезвъздушавах 3 пъти, но се оправяше само временно, след това пак. И накрая взех нова спирачна помпа- мисля че беше около 60-70лв и нещата заспаха.
Така че според мен взимай нова - ако мислиш че от това е проблема. :wink:


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Съб 15 дек 2007 9:55


че как толкова бързо се износва тази помпа?
Предният ми пасат набор '77 си беше с оригиналната помпа, толкова години, а километрите му сигурно бяха над 600 000 км.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Съб 15 дек 2007 10:07


Подобен проблем само че на Г3. накрая спирачките почнаха почти да не хващат. Нови гумички и сега всичко е наред. Определено нова помпа ще е по-добре.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Съб 15 дек 2007 10:23


А възможно ли е помпата да се е повредила от това че понякога използвам спирачките при изгасен двигател (в леки надолнища), и естествено тогава се налага да прилагам доста по-силен натиск - тъй като сероусилвателя не действа?


Потребителски аватар
Plumber
Мнения: 1426
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / The Hague

Мнениеот Plumber » Съб 15 дек 2007 15:52


mafiota написа:А възможно ли е помпата да се е повредила от това че понякога използвам спирачките при изгасен двигател (в леки надолнища), и естествено тогава се налага да прилагам доста по-силен натиск - тъй като сероусилвателя не действа?



Според мен не.


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Съб 15 дек 2007 15:55


А ако не е тайна защо правиш така :?:


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alexx » Съб 15 дек 2007 17:07


А ако не е тайна защо правиш така Question


пести гориво предполагам ...


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Съб 15 дек 2007 17:39


E от това според мен не може да се направи много голяма икономия :gruebel


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Съб 15 дек 2007 18:18


mafiota написа:че как толкова бързо се износва тази помпа?

Не че бързо се износва колега,ама като никой не е*ава 15 години да сменя спирачна течност просто няма друга развръзка на въпроса.Сменяй помпата след като се направи оглед на цялата сп. система и бъди доволен ако е само тя.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 15 дек 2007 19:33


По принцип течността с времето се прегрява (пеи всяко спиране наред с накладки и дискове се загрява и тя).Това ужасно много и бърка свойствата.Отделно с времето се прецаква заради времето.Затова се препоръчва да се сменя на примерно 2-3 години.
При прецакването си течността отделя определени вещества (незнам какви точно просто така съм чел из книгите) и те образуват язвички по помпа,апаратчета,отвътре постепенно разлагат маркучите и т.н.С времето тези неща се проявяват като проблеми от различно естество (задържащи апаратчета,течащи апаратчета,изпускащи помпи,късащи се маркучи).
В твоя случай помпата е позаминала (с времето цилиндъра става лека елипса,гумичките се износват,образуват се язвички по корпуса).Това води до точно този ефект - ако постепенно увеличаваш усилието на педала налягането бяга през язвичките,гумичките и т.н. и педала може и до под-а да стигне.Ако натиснеш рязко рязко променяш и налягането и течността няма време да се премести цялата през язвичките и повредените гумички.
Аз лично съм заклет фен на рециклирането на помпите.Не защото е по-евтино (не съм от тези хора) а защото новата не я знам колко е читава.Брат ми си потроши колата заради "нова" помпа - скъсани гумички 3 от 4 и съм много скиптично настроен независимо от марка и т.н.Никой не я знае колко време е седяла в някой склад и гумичките са и станали на пън а цилиндъра е ръждясал целия вътре от влагата понеже не е обработвен антикорозионно (това го прави спирачата течност по принцип).Затова си рециклирам помпите - самия процес на рециклация е измерване на цилиндъра и разпробиването му до нов размер,такъв че да се получи идеален цилиндър с гладки стени.След това се правят нови гумички по размера на цилиндъра и готово.За мен това е най-добрия вариант.
Иначе като сменяш помпата независимо с каква (ако искаш я рециклирай ако искаш недей не ти се бъркам) си смени спирачните маркучи (предните са по 20-25лв парчето,задните по 15-тина) и цялата спирачна течност (то така или иначе заради обезвъздушаването ще се наложи) за да не я отваряш повече тази система.Като сменяш не оставяй апаратчетата без течност за по-дълго време защото започват да ръждясват отвътре (което както казах не е хубаво да става).
Успех!


Mladenski
Мнения: 93
Регистриран на: Пет 10 авг 2007 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Педалът на спирачката постепенно потъва при Б3

Мнениеот Mladenski » Нед 16 дек 2007 11:25


mafiota написа:От скоро забелязвам следният проблем - когато натискам плавно педала на спирачките той постепенно потъва, а спирачките изобщо не реагират. При по рязко натискане колата си спира както трябва! Нямам ABS.
Прочетох доста за проблемите със спирачките, та се чудя дали да тичам направо за нова помпа, или един компект гумички за нея, нова течност , и едно обезвъздушаване ще свършат работа??


Имам абсолютно същия проблем!!! Някой ме беше посъветвал да сменя първо спирачната течност, и ако не се оправи, да сменям помпата.


valio_b4
Мнения: 13
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 22:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот valio_b4 » Нед 16 дек 2007 20:23


гумичките на помпата са за смяна а спирачната течност се сменя на 2 г защото в нея с времето попада вода - конденс


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Педалът на спирачката постепенно потъва при Б3

Мнениеот zfa159 » Пон 17 дек 2007 0:58


Mladenski написа:
mafiota написа:От скоро забелязвам следният проблем - когато натискам плавно педала на спирачките той постепенно потъва, а спирачките изобщо не реагират. При по рязко натискане колата си спира както трябва! Нямам ABS.
Прочетох доста за проблемите със спирачките, та се чудя дали да тичам направо за нова помпа, или един компект гумички за нея, нова течност , и едно обезвъздушаване ще свършат работа??


Имам абсолютно същия проблем!!! Някой ме беше посъветвал да сменя първо спирачната течност, и ако не се оправи, да сменям помпата.

Общо взето направи ли някакъв такъв въртел помпата по-добре да се смени или ремонтира и тя защото ако гумичките са тръгнали да заминават (което е доказано с проблема,който имате) никой не може да каже кога точно гумичката ще се допрецака и педала да изпусне...
Успех!

Последна промяна от zfa159 на Вто 18 дек 2007 12:41, променено общо 1 път.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: volodya iliev и 70 госта