Здравейте, колеги!
Предстои ми смяната на въпросното радиаторче. Срещнах мнения, че процедурата може да се извърши и без сваляне на таблото, но никъде не беше упоменато подробно как... :D
Моля ако някой има информация да сподели опит.
Поздрави!



Passat b3 смяна радиаторче на парното без сваляне на таблото
-
- VW експерт
- Мнения: 13404
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Cмяна радиаторче на парното без сваляне на таблото Passa
Няма да стане.
Сменял сам на В4,без да свалиш таблото няма как.
Сменял сам на В4,без да свалиш таблото няма как.
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Cмяна радиаторче на парното без сваляне на таблото Passa
И аз не съм чувал за такъв вариант. Особено ако има и климатик, забрави.
- Jijooshu
- Мнения: 87
- Регистриран на: Нед 07 дек 2014 18:03
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1989
- Местоположение: Варна
Re: Cмяна радиаторче на парното без сваляне на таблото Passa
Никакъв шанс няма да се смени без да падне таблото. Самото радиаторче е така вкарано в кутията, че дори и самата тя да не се свали, радиаторчето трябва да се измъкне нагоре и пак таблото пречи.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Cмяна радиаторче на парното без сваляне на таблото Passa
Дрън,дрън,ярини.Ако няма клима се сменя.Писал съм как,снимки съм качил,има такава тема някъде тук,както и подобна тема в голф раздела.Варианта да се измъкне кутията с радиаторчето е от дясната странакъм краката на пасажера.Ако се сменя пък само радиаторче,без да се облепят клапи,се освобождава цялото табло от двете страни,дръпва се напред и радиаторчето се вади само то между таблото и стъклото...
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Cмяна радиаторче на парното без сваляне на таблото Passa
Iezekil написа:се освобождава цялото табло от двете страни,
Демек, пак сваляш таблото!

Единственото, което остава, за да го смъкнеш цялото е да си провреш ръката покрай таблото с предпазителите и да откачиш куплунга на километража.
Казвам го, защото и аз сменях радиаторче така, 'без да махам табло' (уж, де!) и се ядосвах защо не го смъкнах цялото.
Всъщност, аз и болтовете на таблото от шофьорската страна не махнах - само от към пасажера

Ама си пречи!

- ангелчо77
- Мнения: 223
- Регистриран на: Нед 06 мар 2011 19:26
- Автомобил: Passat B3 Variant
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: ловеч
Re: Cмяна радиаторче на парното без сваляне на таблото Passa
Края на 2014 и аз сменях радиаторче на парното плюс ремонт на клапите.Водих се по темата на колегата Бобчо.Всичко стана перфектно и се радвам на хубаво парно(зимата разбира се
).Свалях таблото,обаче все ми се струва че на кола без климатик ще излезе кутията и без да се сваля таблото.Мой съсед със същия пасат като моя ме пазари да му сменя и неговото радиаторче + ремонт на клапите,тъй че първо ще пробвам без да свалям таблото да го сменя.
На колегата пуснал темата му желая успех и да не се плаши от сваляне на таблото,нищо сложно няма,иска се според мен повечко търпение и да не се бърза.Аз самият се справих за около 9 часа,без изобщо да бързам.

На колегата пуснал темата му желая успех и да не се плаши от сваляне на таблото,нищо сложно няма,иска се според мен повечко търпение и да не се бърза.Аз самият се справих за около 9 часа,без изобщо да бързам.

-
- Мнения: 446
- Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AGR 98
- Местоположение: Ловеч
Re: Cмяна радиаторче на парното без сваляне на таблото Passa
колеги, от опит със 7 служебни пасати мога да споделя , че табло никога не съм свалял. свалям болтовете от двете страни на таблото и леко го издърпвам напред. след това вадя цялата кутия с жилата през краката на пасажера. правено поне 10 пъти . успех.ако отделянето на таблото 10 см се води за сваляне,тогава не може.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Cмяна радиаторче на парното без сваляне на таблото Passa
Е то стигнеш ли до там, че да го мръднеш 10см напред, имаш още 15 минути работа, за да го извадиш цялото навън и да не ти пречи :) .


- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Cмяна радиаторче на парното без сваляне на таблото Passa
radotom написа:Демек, пак сваляш таблото!![]()
Единственото, което остава, за да го смъкнеш цялото е да си провреш ръката покрай таблото с предпазителите и да откачиш куплунга на километража.
Демек нещо не се разбираме.Цяла табло да свалиш ,значи да разкачиш не само километража/не знам защо трябва да бъркаш покрай предпазителите/а да вадиш волан,пакетен ключ,разкачане на кори и лавички от шофьорската страна...и всякакви куплунги за де що копчета по таблото има...
В случая се вади барчето,жабка,въздуховод десен,ръкав към парното от към външния филтър,лавица под жабка,преден въздуховод,долу двете метални планки пред барчето се демонтират,отвиват се гайките от към двигателния отсек,двата болта от дясно,държащи таблото.Тялото с клапите и радиатора се издърпва напред и се вади от към краката на пасажера.
Само за радиаторче е достатъчно да се дръпне тялото навътре,да се освободи таблото от двете страни и да се издърпа малко напред.Радиаторчето се вади от кутията направо нагоре,но това само при положение,че сме сигурни в клапите.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Cмяна радиаторче на парното без сваляне на таблото Passa
Този спор е безсмислен. На който, както му е удобно, така да си го сменя.
Аз лично, за нищо на света няма да оставя таблото и да се мъча вътре да се бутам и с него, докато вадя кутията. До където стига колегата Iezekil, остава още малко - маха се една лавичка с кора от ляво, която се крепи на 4 болта, оттам нататък се маха волана, махат се лостчетата зад него + пластмасите под и над тях, маха се таблото с уредите (не е нужно да си вреш ръката никъде, таблото си излиза напред, кабелите са му дълги и си го разкачаш като пич, навън от дупката му), пластмасата пред него (сумарно са 4 болтчета) и се разкачат 3 кабелни снопа, които са си грамотно направени на щипки, махаш няколко копчета (пак на щипки) и стига да няма доработки по ел. инсталацията и допълнително пускани кабели, които да пречат, разликата във времето, както казах и в предишното си мнение, е не повече от 15 минути при разглобяването и още толкова при сглобяването. Вместо да се бутам вътре с таблото и да маневрирам кутията около всичко друго, по-добре да жертвам още половин час и всичко навън. Пробвал съм и лично за мен, е по-трудно да не свалиш цялото табло. То така или иначе това табло + кутията с радиаторчето излизат за няма и 2 часа от тази кола, дори да е с климатик, пък ако няма, даже е още по-бързо. Личния ми рекорд на Пасат Б3 без климатик и без доработки по инсталацията, за сваляне на цялото табло и кутията за вентилацията под него, е 48 минути
.

Аз лично, за нищо на света няма да оставя таблото и да се мъча вътре да се бутам и с него, докато вадя кутията. До където стига колегата Iezekil, остава още малко - маха се една лавичка с кора от ляво, която се крепи на 4 болта, оттам нататък се маха волана, махат се лостчетата зад него + пластмасите под и над тях, маха се таблото с уредите (не е нужно да си вреш ръката никъде, таблото си излиза напред, кабелите са му дълги и си го разкачаш като пич, навън от дупката му), пластмасата пред него (сумарно са 4 болтчета) и се разкачат 3 кабелни снопа, които са си грамотно направени на щипки, махаш няколко копчета (пак на щипки) и стига да няма доработки по ел. инсталацията и допълнително пускани кабели, които да пречат, разликата във времето, както казах и в предишното си мнение, е не повече от 15 минути при разглобяването и още толкова при сглобяването. Вместо да се бутам вътре с таблото и да маневрирам кутията около всичко друго, по-добре да жертвам още половин час и всичко навън. Пробвал съм и лично за мен, е по-трудно да не свалиш цялото табло. То така или иначе това табло + кутията с радиаторчето излизат за няма и 2 часа от тази кола, дори да е с климатик, пък ако няма, даже е още по-бързо. Личния ми рекорд на Пасат Б3 без климатик и без доработки по инсталацията, за сваляне на цялото табло и кутията за вентилацията под него, е 48 минути


Последна промяна от zfa159 на Чет 03 сеп 2015 21:55, променено общо 1 път.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Cмяна радиаторче на парното без сваляне на таблото Passa
zfa159 написа:... да маневрирам кутията около всичко друго,...
Бате Стефчо, аз сега го разбрах Иезекил - той вади само радиаторчето, без кутията му.
Честно казано - не съм 100% убеден, че може, а и вече нямам на какво да го пробвам, ама щом той казва - вероятно става!

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Cмяна радиаторче на парното без сваляне на таблото Passa
Ама не, то можеш и кутията да извадиш, само дърпаш таблото, колкото да ти освободи въздуховода за предния прозорец и да се освободи малко място за да я издърпаш назад (да излезнат шпилките от преградата с коша) и я изсипваш на дясно, без да откачаш таблото от ляво. По технологията за смяна при голф 2. Там не бараш таблото. Пробвал съм при В3 и В4, ама на мен за сглобяването после ми е по-трудно, защото трябва да напаснеш 15 неща едновременно да си дойдат и е къде къде по-лесно да гътнеш цялото табло :) . Ако колата има климатик, пак ще стане така, ама пак ми се вижда ненужно трудно, предвид, че си разглобил 80% от всичко, което ти държи таблото в колата :) .
- Jijooshu
- Мнения: 87
- Регистриран на: Нед 07 дек 2014 18:03
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1989
- Местоположение: Варна
Re: Cмяна радиаторче на парното без сваляне на таблото Passa
Като цяло свалянето на таблото на В3/В4 не е някаква супер сложна работа и трябват точно 4 инструмента - кръстата отверка, тресчотка с камък 8 или лула осмица, някаква десятка за двете пластмасови гайки на ринга около скоростите и разбира се камък 24 за волана. Страшно е само първия път (даже не е и толкова страшно), после със затворени очи става процедурата. Има си тема с достатъчно ясни обяснения и перфектно направени снимки...
А и правилото, че ако нещо ти пречи да работиш лесно, трябва да го свалиш е хубаво да се спазва. Понякога да свалиш 4 болта и после да ги сложиш спестява мнооооого много усилия и време
А и правилото, че ако нещо ти пречи да работиш лесно, трябва да го свалиш е хубаво да се спазва. Понякога да свалиш 4 болта и после да ги сложиш спестява мнооооого много усилия и време

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта