А каква диагностика ползваш ? Някаква универсална или VCDS и ако е VCDS коя версия е - Lite или някоя по-професионална и нова? Някои по-стари версии не четат всички грешки. Както описваш нещата, ESP се прецаква заради проблем по мотора, защото ако само ESP спре да работи, колата ще си върви нормално. А ти описваш, че спира да върви нормално. Ако това действително е така, в ESP трябва да имаш записана грешка за " 18256/P1848/006216 - Please check DTC Memory of Engine Controller " и в моторния компютър да откриеш проблема си, само че както е казал колегата - когато светне, отбиваш и веднага четеш, без да гасиш колата.
П.п. подхода ти още от начало е грешен - ако имаше проблем с датчиците на колелата и скоростта, която отчитат, щеше да светне и ESP и ABS, а не само ESP. Светването само на ESP означава, че имаш проблем само с него т.е. ABS-a си функционира нормално т.е. данните от неговите датчици (тези, които си чистил) са си били ок. Все пак не е излишно, че си ги изчистил

. От тук нататък дириш проблем само с датчиците на ESP и най-вече според описанието ти - в мотора, щом спира да набира нормално.
Дали бутона е ок, може да видиш в живите данни на контролера - показва ти какво му е състоянието при диагностиката, пък и него също го пише като грешка, ако прекъсва, понеже контролера знае, че примерно не можеш с ръка да го цъкнеш 50 пъти за 1 секунда

. Ако пък прекъсва еднократно, когато светва ESP, преди да изгасиш колата, ще му видиш статуса - ще казва, че е задесйтван и ESP ти е в състояние OFF заради него, така че с диагностиката пак ще го хванеш ;)
