:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

пасат Б5 1.9тди АФН консумация на ток - РЕШЕН!

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

пасат Б5 1.9тди АФН консумация на ток - РЕШЕН!

Мнениеот svere » Чет 29 окт 2015 15:40


Привет колеги!
Тези дни като позастудя и акумулатора започна пада.
Измерих консумацията и тока беше 450ма. Започнах да махам предпазителите един по един, но нищо не се промени. Впоследствие установих, че усилвателя и кондензатора към него ми гълтат ток. Изключих ги и сега консумацията при пусната аларма (фабричната) е 140ма. Това нормално ли е?
Колко трябва да е консумация в покой на пасат б5 тди АФН 99г?

Последна промяна от svere на Пон 02 ное 2015 14:21, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
pecata12310
Мнения: 112
Регистриран на: Нед 04 сеп 2011 11:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Консумация на ток пасат Б5 1.9тди АФН

Мнениеот pecata12310 » Чет 29 окт 2015 15:51


Колега,
По скоро зависи от начина на експлоатация. Ако през деня стартираш често и след това изминаваш къси разстояния това е резултата. Не са причина милиамперите на усилвателя и кондензатора.


Volkswangel
Мнения: 627
Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
Двигател: 2015
Местоположение: Plovdiv

Re: Консумация на ток пасат Б5 1.9тди АФН

Мнениеот Volkswangel » Чет 29 окт 2015 16:04


Колега, имаш утечка в някоя верига, това 140ма не е нормално.Все едно да ти свети крушка близо 2 вата нон стоп. Мисля, че допустимата е около 2ма.Трябва да вържеш мултицет на акумулатора и пак една по една да изолираш всички вериги, премахвайки предпазителите един по един.Преди да направиш това, първо провери снопа кабелаци на радиото и изолацията на техните връзки.Там най-често се появяват такива утечки.Успех!


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Консумация на ток пасат Б5 1.9тди АФН

Мнениеот svere » Чет 29 окт 2015 16:31


pecata12310 написа:Колега,
По скоро зависи от начина на експлоатация. Ако през деня стартираш често и след това изминаваш къси разстояния това е резултата. Не са причина милиамперите на усилвателя и кондензатора.

Акумулатора беше току що зареден!
Позачетох се из форума...... попаднах на обяснението на @Andonov

Andonov написа:Заключваш колата и оставяш един мултицет последователно на акумулатора.
Ако колата ти е до 2006, след точно 30 мин трябва да имаш не повече от 20-25mA.
Ако е след 2006 точно след 15 мин трябва да е пак 20-25mА.

В противен случай търсите проблема, но съм убеден че нямаш.

дано там да е проблема.... т.е да няма проблем

Имало някакви релета, които изключвали "+" и "-" и чак тогава електрониката заспивала....


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Консумация на ток пасат Б5 1.9тди АФН

Мнениеот Pet_rov » Чет 29 окт 2015 16:32




Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Консумация на ток пасат Б5 1.9тди АФН

Мнениеот svere » Чет 29 окт 2015 16:36


Volkswangel написа:Колега, имаш утечка в някоя верига, това 140ма не е нормално.Все едно да ти свети крушка близо 2 вата нон стоп. Мисля, че допустимата е около 2ма.Трябва да вържеш мултицет на акумулатора и пак една по една да изолираш всички вериги, премахвайки предпазителите един по един.Преди да направиш това, първо провери снопа кабелаци на радиото и изолацията на техните връзки.Там най-често се появяват такива утечки.Успех!

махах всички предпазители, няма промяна......
до колкото знам 25-40ма е нормалната консумация, 2ма не е ли твърде малко?

Pet_rov написа:http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=59&t=447783
Приятно четене :beer


благодаря Pet_rov това вече го прочетох


Volkswangel
Мнения: 627
Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
Двигател: 2015
Местоположение: Plovdiv

Re: Консумация на ток пасат Б5 1.9тди АФН

Мнениеот Volkswangel » Чет 29 окт 2015 18:21


Да колега, прав си, изпуснал съм една нула. Максималната утечка не трябва да надвишава 20ма, ама ти говориш за стойности 140, което си е доста.Аз имах такъв проблем и се оказа в изолацията на връзки из кабелаците към радиото


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Консумация на ток пасат Б5 1.9тди АФН

Мнениеот svere » Съб 31 окт 2015 14:07


днес намерих малко време за тестове да се опитам да открия утечката! разглобих половината кола.... СД, плафони, букси на вратите....никакъв ефект. Накрая, колкото и да не ми се искаше извадих комфорт модула. Като махнах кафявата букса и утечката изчезна :eek имаше само 20ма консумация. Сложих буксата и пак 140ма.
100% е комфорт модула. Правих теста, който е описал колегата Andonov (цитирал съм го малко по-горе).... но дори и след един час нямаше промяна. Електрониката не заспива.

Търся колега в района на Люлин, навит да ми услужи с комфорт модул от АФН само за проба!....... да знам дали проблема е в самата платка или някъде другаде!


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Консумация на ток пасат Б5 1.9тди АФН

Мнениеот gancho » Съб 31 окт 2015 14:21


с другия КМ само ще комаднваш стъклата и огледалата. Не можеш да заключиш с дистанционнтото и да активираш фабричната аларма, щото трябва да се обучи към твоя ключ.
Запиши си номера на КМ и си търси точно същия и тогава-при специалист да ти го обучи.


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Консумация на ток пасат Б5 1.9тди АФН

Мнениеот svere » Съб 31 окт 2015 14:58


gancho написа:с другия КМ само ще комаднваш стъклата и огледалата. Не можеш да заключиш с дистанционнтото и да активираш фабричната аларма, щото трябва да се обучи към твоя ключ.
Запиши си номера на КМ и си търси точно същия и тогава-при специалист да ти го обучи.

За обучаване после ще се мисли!
нали, като се заключи с ключа от ключалката, алармата ще се активира.Въпроса е да няма консумация, да "трепе" акумулатора


Volkswangel
Мнения: 627
Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
Двигател: 2015
Местоположение: Plovdiv

Re: Консумация на ток пасат Б5 1.9тди АФН

Мнениеот Volkswangel » Пон 02 ное 2015 9:09


Колега, погледни платката на КМ, сигурно има окисления между пътечките и от там да е утечката.Трябва да се почисти с памук, напоен с вода, с нищо друго.Но при тази операция КМ да не бъде под напрежение, включи го като изсъхне добре.


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Консумация на ток пасат Б5 1.9тди АФН

Мнениеот svere » Пон 02 ное 2015 11:09


Volkswangel написа:Колега, погледни платката на КМ, сигурно има окисления между пътечките и от там да е утечката.Трябва да се почисти с памук, напоен с вода, с нищо друго.Но при тази операция КМ да не бъде под напрежение, включи го като изсъхне добре.

Чистих платката, въпреки, че нямаше окисляване!........ няма ефект!

Току що смених К.М с друг за проба. Ефекта е същия. разкачил съм всички букси на вратите, пак няма ефект - 140ма консумация.
Единствено консумацията пада като разкача буксата на КМ. Това ме води на мисълта, че проблема е някъде в ел инсталацията под мокета. Някъде окъсява и затваря веригата през КМ-а.
Борбата продължава.
ПС: Като открия проблема, сега е момента да кача КМ-а зад предпазителите


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Консумация на ток пасат Б5 1.9тди АФН решен

Мнениеот svere » Пон 02 ное 2015 14:20


Проблем е решен!!!
Има една много стара приказка -> "който каквото си направи сам, никой друг не може да му го направи"
Та на проблема....Лятото реших да слагам плафони с обемни датчици от пасат Б5.5. Понеже нямах време да правя инсталацията, сложих само плафоните и вързах двата кабела, само за захранването на крушката, колкото да свети плафона. ... да ама явно като не са вързани всички кабели, вътре електрониката на обемните датчици нещо шашка комфорт модула......... а може и да има и проблем със самите датчици..... както и да е. Махнах буксите от плафоните и всичко заспа. Мултицета показа 0.002А, т.е 20ма. Чак не можах да повярвам!! Три дни лутане, нерви и мръзнене пред блока. После следва 3 часа събиране на всичко разглобено. На края пак тест.
Няма плафони, .... НЯМА КОНСУМАЦИЯ!!!

БЛАГОДАРЯ на instantaccess че ми услужи с КМ за проба!

ПС:Сложих си оригиналните плафони без обемни датчици и всичко е ОК!!
ПС2 Преместих си комфорт модула зад предпазителите на сухичко!!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта