Пасат Б5.5 2002 г. 2.8 V6 - проблем с климатроника

Техническа и сервизна информация за Passat
manjata
Мнения: 8
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 23:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Vraca

Пасат Б5.5 2002 г. 2.8 V6 - проблем с климатроника

Мнениеот manjata » Вто 27 окт 2015 7:07


Здравейте колеги,
Търсих във форума тема,която отговаря на моят проблем,но,поне аз,не намирам такава.
Та позволявам си да ви попитам относно проблема ми,който предстои да ме мъчи цяла зима,ако не го оправя.

Става въпрос за Пасат 2002 2,8 V6.
Настройкам климатроника на HI да духа топло,а той всякаш ме разбира,че навън е супер топло и духа настроената температура като студен въздух.Случвало ми се е няколко пъти лятото,в големите горещини да го настроя на средна температура,а той да разбере,че навън е студено и духа топъл въздух.Но сега,когато клима-ка е изключен и вентовете отворени да духат към мен,въздухат който влиза през тях,идва като топъл,на който темпратурата мога да я определя като тази която се очаква/HI или на каквато климатроника е настроен,преди да бъде изключен/.
Нямам огромни познания в сферата на клима-ците,но в моите представи,моят климатроник работи по начина на ИНВЕРТЕРНИТЕ климатици вкъщи,а именно:
Когато го настройш на отопление,винаги въздуха който духа,излиза с температурата която си му задал,но като топъл такъв.
Когато го настройш на охлаждане,винаги въздуха излиза като такъв,със зададената му температура.

Въпросът ми е : Има ли някъде някакъв датчик,който да отчита температурата навън и да пренася инфромацията до компютъра,за да му казва по какъв начин да духа въздуха /датчик различен от този,който измерва външната температура и я показва на таблото и лявата страна на дисплея на клима-ка/?

На пръв поглед,всичко свързано с радиатори,термостати,маркучи и т.н. е наред.Нямам проблеми с прегряване или неискане да загрее.Единственото което малко ме притеснява и което не ми се струва типично да се случва е,че след като изключа двигателя,в казанчето на антифриза се чува едно бълбукане,всякаш помпичка изпомпва течността от някъде и си я връща в казанчето /образно казано,не буквално!!!/.

Моля помагайте,че .... навън температурите паднаха под 0. А докато беше хубаво времето, свободното време бе единственото нещо което не можех да си позволя да го имам и ножа опря в гърлото :mhihi :mhihi :mhihi
Благодаря!
Поздрави




dudomir
Мнения: 13
Регистриран на: Вто 18 юни 2013 23:09
Автомобил: Skoda Superb
Двигател: AMX - 2004
Местоположение: София

Re: Пасат Б5.5 2002 г. 2.8 V6 - проблем с климатроника

Мнениеот dudomir » Пон 02 ное 2015 12:06


Здравей колега,

Направи един "check" директно от климатроника.
Процедурите са няколко и са описани в прикачения файл.

Ако покаже някакви грешки и те са случайно "влезли" в системата може направо да ги изтриеш.
Ако грешката е от повреден компонент на системата, поне ще знаеш от какво е - тогава грешката не се изтрива.

При една от процедурите за диагностика може директно да видиш и стойностите, които измерват датчиците.

По принцип климатроника може да ес диагностицира и настройва с VAG-COM (VCDS), но ако нямаш същите резултати ще изкараш и по горната процедура.

За съжаление само толкова мога да ти помогна.

Само мога да ти пожелая успех.
Прикачени файлове
Climatronic_Self_Diagnostics.pdf
(60.86 KиБ) Свален 63 пъти


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат Б5.5 2002 г. 2.8 V6 - проблем с климатроника

Мнениеот zfa159 » Пон 02 ное 2015 16:39


Вярно е, наистина хич не си наясно с това как работят автомобилните :mhihi .
Първо него не го интересува каква е темп. навън и не се съобразява с нея, когато е в режим на Hi или Lo. При Hi духа възможно най-горещо т.е. измества клапата така, че въздуха, който влиза, да минава на 100% през отоплителния радиатор и вече колко горещо ще духа, зависи от това колко ти е загрял антифриза и колко топлоотдава радиаторчето. Нормалното състояние е около 50 градуса на празен ход при макс. усилен вентилатор и около 0 градуса навън. При режим Lo, духа възможно най-студено т.е. колкото е навън, ако е под + 3 или колкото успее да охлади компресора, ако е над +3.
Когато си в режим Auto или си задал някакви градуси, се следи датчика, който мери температурата вътре в купето, а не толкова външната. Ако си му задал да е 22 градуса, той духа топло или студено с различна температура, според това какво е вътре - ако е 30, ще духа студено,докато докара 22, а ако е 10, ще духа топло, докато станат 22. Има корекция и от датчика за слънчева светлина, който се намира на таблото на колата. Каква е темп. навън, го интересува само за корекция на положението на клапите, защото за него е важно дали затопля въздух с темп. 10 градуса до тази, която иска, или затопля въздух с темп. -15 градуса до тази, която иска, като същото е и за охлаждането, ама при тежимите Lo и Hi, това няма значение - духа максималното, на което е способен.
За датчиците - сумарно имаш 4 температурни датчика, като стойността на всеки можеш да гледаш в реално време през софтуера или през самодиагностиката на контролера - един при предната броня - мери външната температура, един на входа под възд. ф-р за климатика - мери въздуха, който влиза към вентилатора, един на централния панел до дисплея, който мери каква е темп. в колата и при някои има още един, който мери каква темп. ганарира климатичната част в режим на охлаждане, но не при всички Б5.5 го има.
Така, както описваш нещата, по-скоро имаш проблем и с отоплението и с охлаждането, щом лятото духа хладко вместо ледено студено и щом зимата духа пак хладко, вместо адска жега. Компресора и фреона и климатичната част, се ползват само за студено, а топлото си зависи от антифриза, като при кола с обикновено парно.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта