Здравейте колеги. Както вече писах в друга тема си купих пасат б3 синхро 2.0 115 кончета. Дет се вика да ми е честито (Благодаря). Като всяка стара кола и тази не е съвсем без проблеми, а аз не обичам да карам коли с технически неизправности (то кой ли обича???).
Проблемът е следния. Смених термостат, водна помпа, антифриз, както си му е реда, но забелязах, че перките на радиатора не работят, когато колата загрее. Забравих да пиша, че колата е с климатик (засега неработещ), затова перките са две. В бошуниерата намерих един 30 амперов бушон, който беше изгорял. Смених го, с мъка загрях колата на място и когато температурата се повиши, перките направиха половин оборот и бушона отново изгоря. Въпросът ми е има ли някакво реле, което да командва перките или е само температурният датчик? Ако няма реле, къде другъде да търся проблем? Къде може да окъсява за да гори бушона?
Ако някой може да ме насочи ще съм му безкрайно благодарен!
Пасат б3 синхро 2.0 115 неработещи перки на радиатора
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:12
- Автомобил: Пасат
- Двигател: AVF 2003г 4х4
- Местоположение: софия
Re: Проблем с неработещи перки на радиатора. Пасат б3
А перките въртят ли се леко да не затягат и товарят.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с неработещи перки на радиатора. Пасат б3
След като автомобила е с климатик, перките имат и управляващ блок(с релета). Намира се на левият калник до съда за стъкломиячата течност. Има го снимано в първото мнение на втора страница тук http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=6&t=220790&start=15&hilit=%D1%83%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5+%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%BA%D0%B8%D1%82%D0%B5+%D0%BD%D0%B0+%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B0+%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA
Провери при изстинал двигател това, за което писал колегата преди мен.
Провери при изстинал двигател това, за което писал колегата преди мен.
Re: Проблем с неработещи перки на радиатора. Пасат б3
За жалост не открих такъв управляващ блок. Или няма или някой, преди мен, го е махнял по неизвестни причини. Перките на ръка се въртят леко, без съпротивление. Опитах да ги задействам с кламерче през куплонга за термодатчика, но бушона отново изгоря. Гадост! 

Re: Проблем с неработещи перки на радиатора. Пасат б3
здравей
случайно видях че и моята кола някога е имала подобен проблем
http://www.vindecoderz.com/EN/Volkswagen/PASSAT/1994/engine%20and%20engine%20cooling:cooling%20system:fan/recall/17335
успех с ремонта
случайно видях че и моята кола някога е имала подобен проблем
http://www.vindecoderz.com/EN/Volkswagen/PASSAT/1994/engine%20and%20engine%20cooling:cooling%20system:fan/recall/17335
успех с ремонта
Re: Проблем с неработещи перки на радиатора. Пасат б3
линкът не работи,аваста открива някаква заплаха
Re: Проблем с неработещи перки на радиатора. Пасат б3
http://www.vindecoderz.com/EN/check-lookup/wvwzzz3azre203620
отворете го от тук подолу като кликнете на "ENGINE AND ENGINE COOLING:COOLING SYSTEM:FAN"
Campaign # Report date Affected Component Recall Initiator
25/09/95 ENGINE AND ENGINE COOLING:COOLING SYSTEM:FAN MFR
за улеснение ще копирам инфото от него :
1994 Volkswagen PASSAT Engine And Engine Cooling:cooling System:fan Recall
NHTSA Recall # 17335
NHTSA Compaign # 95V178000
MFG Compaign #
Manufacturer VOLKSWAGEN OF AMERICA,INC
Supplier VOLKSWAGEN
Brand VOLKSWAGEN
Model PASSAT
Model Year 1994
Component ENGINE AND ENGINE COOLING:COOLING SYSTEM:FAN
Date of notification 29/11/95
Begin date of manufacuring 01/04/93
End date of manufacturing 01/02/95
Type of recall V
Recall initiator MFR
Report received 20/09/95
Report created 25/09/95
Regulation part number
FMV safety standard number
Estimated number of affected units 34000
Defect summary Improper material was used in manufacturing the radiator fan motor shaft causing the shaft to wear and become noisy.
Consequence summary A worn and noisy fan motor shaft can seize renderingthe fan motor inoperative, eventually causing the engine to overheat and stall. A stalled vehicle in traffic can increase the potential for a vehicle accident.
Corrective action Dealers will replace the complete cooling fan assembly on vehicle having the potential shaft material problem. Dealers will install a new fan blade including a new lock nut on vehicle with loose fan blade lock nuts.
Recall notes System: engine cooling system; fan. Vehicle description: passenger vehicles equipped with vr6 engines. Note: owners who take their vehicles to an authorized dealer on an agreed upon service date and do not receive the free remedy within a reasonable time should contact volkswagen at 1-800-822-8987. Also contact the national highway traffic safety administration's auto safety hotline at 1-800-424-9393.
What is Recall? A recall is when a product is removed from the market or a correction is made to the product because it is either defective or potentially harmful.
What is Failure? Failure is the state or condition of not meeting a desirable or intended objective, and may be viewed as the opposite of success. Product failure ranges from failure to sell the product to fracture of the product, in the worst cases leading to personal injury, the province of forensic engineering.
What is Defect? Non-conformance of a car component with the specified requirements, or non-fulfillment of user expectations, including the safety aspects.
отворете го от тук подолу като кликнете на "ENGINE AND ENGINE COOLING:COOLING SYSTEM:FAN"
Campaign # Report date Affected Component Recall Initiator
25/09/95 ENGINE AND ENGINE COOLING:COOLING SYSTEM:FAN MFR
за улеснение ще копирам инфото от него :
1994 Volkswagen PASSAT Engine And Engine Cooling:cooling System:fan Recall
NHTSA Recall # 17335
NHTSA Compaign # 95V178000
MFG Compaign #
Manufacturer VOLKSWAGEN OF AMERICA,INC
Supplier VOLKSWAGEN
Brand VOLKSWAGEN
Model PASSAT
Model Year 1994
Component ENGINE AND ENGINE COOLING:COOLING SYSTEM:FAN
Date of notification 29/11/95
Begin date of manufacuring 01/04/93
End date of manufacturing 01/02/95
Type of recall V
Recall initiator MFR
Report received 20/09/95
Report created 25/09/95
Regulation part number
FMV safety standard number
Estimated number of affected units 34000
Defect summary Improper material was used in manufacturing the radiator fan motor shaft causing the shaft to wear and become noisy.
Consequence summary A worn and noisy fan motor shaft can seize renderingthe fan motor inoperative, eventually causing the engine to overheat and stall. A stalled vehicle in traffic can increase the potential for a vehicle accident.
Corrective action Dealers will replace the complete cooling fan assembly on vehicle having the potential shaft material problem. Dealers will install a new fan blade including a new lock nut on vehicle with loose fan blade lock nuts.
Recall notes System: engine cooling system; fan. Vehicle description: passenger vehicles equipped with vr6 engines. Note: owners who take their vehicles to an authorized dealer on an agreed upon service date and do not receive the free remedy within a reasonable time should contact volkswagen at 1-800-822-8987. Also contact the national highway traffic safety administration's auto safety hotline at 1-800-424-9393.
What is Recall? A recall is when a product is removed from the market or a correction is made to the product because it is either defective or potentially harmful.
What is Failure? Failure is the state or condition of not meeting a desirable or intended objective, and may be viewed as the opposite of success. Product failure ranges from failure to sell the product to fracture of the product, in the worst cases leading to personal injury, the province of forensic engineering.
What is Defect? Non-conformance of a car component with the specified requirements, or non-fulfillment of user expectations, including the safety aspects.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта