Здравейте, колеги!
Прочетох във форума за проблемите който създава този троиник с датчиците излизащ от главата, но никъде не видях при подмяната му с коя марка е най-добре да се работи. Моят вече го виждам как при леко изстинал двигател започва да капе антифриз. Отдавна сутрин виждам към 15мл. локвичка в един улей на двигателя, събрал се антифриз от капките. Но след като го  видях как капе пред мен, вече ще трябва да се сменя. Колеги с наши Пасати, казват че издържал най-много година и пак смяна с нов.
Майстора ми препоръчва Meyle цената е между 10 и 15лв. Но като тръгнах по магазините, там всеки казваше че не са толкова издръжливи и препоръчваха тройника на Topran - 5лв. -понеже не бил по лош за цената си. Отделно се купуват и три О-пръстени за датчиците, защото ако не се сменят с нови, от тях прокапва.
Моля някой който е сменял този тройник и е натрупал вече опит, да сподели мнението си.
			
													Пасат Б3, RP, 1.8 , 90 к.с. 90 г. Каква марка тройник?
- 
				krasi748
 - Мнения: 116
 - Регистриран на: Сря 08 юни 2011 22:00
 - Автомобил:
 - Двигател: CAYB ++130кс
 - Местоположение: varna
 
Пасат Б3, RP, 1.8 , 90 к.с. 90 г. Каква марка тройник?
				   							 				   
					Последна промяна от krasi748 на Сря 11 ное 2015 18:34, променено общо 2 пъти.
									
			
									- 
				krasi748
 - Мнения: 116
 - Регистриран на: Сря 08 юни 2011 22:00
 - Автомобил:
 - Двигател: CAYB ++130кс
 - Местоположение: varna
 
Re: тройник на Пасат Б3, RP, 1.8 , 90kc, 90г.
това е снимка на тройника ми
							
			
									
										
						- ангелчо77
 - Мнения: 223
 - Регистриран на: Нед 06 мар 2011 19:26
 - Автомобил: Passat B3 Variant
 - Двигател: RP 1990
 - Местоположение: ловеч
 
Re: тройник на Пасат Б3, RP, 1.8 , 90kc, 90г.
Топран вече 3 година карам,да се ненадява човек. 
			
									
										
						- Iezekil
 - Мнения: 6186
 - Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
 - Автомобил: Passat B4 Variant
 - Двигател: ABS 94
 - Местоположение: Шумен
 
Re: тройник на Пасат Б3, RP, 1.8 , 90kc, 90г.
Аз съм с Топран от тази пролет...но приинципно избягвам тая марка,просто така се случи.
			
									
										
						- К.Одаджийски
 - VW експерт

 - Мнения: 12166
 - Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
 - Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
 - Двигател: B207L
 - Местоположение: София / Берковица
 
Re: тройник на Пасат Б3, RP, 1.8 , 90kc, 90г.
Пффф, консуматив, взимай тоя от 5 кинта и колкото изкара, щото приятел си купи за трийсе и няколко кожи от юнитрейд, изкара по малко от моя дори не и топран, някакво менте за 4 лв от първия магазин
			
									
										
						- 
				krasi748
 - Мнения: 116
 - Регистриран на: Сря 08 юни 2011 22:00
 - Автомобил:
 - Двигател: CAYB ++130кс
 - Местоположение: varna
 
Re: тройник на Пасат Б3, RP, 1.8 , 90kc, 90г.
ясно, няма да се деля и аз от колегите :)
Слагаме ТОПРАН-а
			
									
										
						Слагаме ТОПРАН-а

- Johnsword
 - Мнения: 478
 - Регистриран на: Сря 11 сеп 2013 19:52
 - Автомобил: Passat B3
 - Двигател: 1.8 RP1991
 - Местоположение: Монтана Баце
 
Re: тройник на Пасат Б3, RP, 1.8 , 90kc, 90г.
От моя опит с тези гадни тройници ще споделя какво направих. Купих нов тройник за 7 лева, купих 2 О-пръстена + 1 резерва за датчиците и силикон за гарнитури. Казват, че без силикона пак няма да тече, защото си имало О-пръстен отзад. Съгласен съм !  
 Но има едно, но.. сложих силикона за да е по-сигурно, да няма някоя язва например в главата която не съм забелязал и от нея да си прокапва, че тея менте тройници, ако опуснеш колата да нагрее до 95-100 градуса, се кривят.. Махнах стария тройник който всъщност беше 3ти за 2 месеца.. сериозно почистване на повърхността, обезмасляване и чаках да изсъхне. Докато чакам да изсъхне, мажа тройника с една не тънка, но и не много дебела (има опасност при поставянето да се разнесе силикона и да затисне тройника, което ще е доста голям проблем) ивица и чакам да хване ципа, около 20 минути. След като хване ципата притягам 2та болта равномерно, да няма кривене и т.н. и колата цяла нощ седя без да се пълни системата с течност, за да прилепне всичко хубаво и силикона да стегне както си трябва. На сутринта налях в системата антифриз, разредих, обезвъздуших и до ден днешен, да чукна на дърво нямам проблеми. Успех !
			
									
										
						
 Но има едно, но.. сложих силикона за да е по-сигурно, да няма някоя язва например в главата която не съм забелязал и от нея да си прокапва, че тея менте тройници, ако опуснеш колата да нагрее до 95-100 градуса, се кривят.. Махнах стария тройник който всъщност беше 3ти за 2 месеца.. сериозно почистване на повърхността, обезмасляване и чаках да изсъхне. Докато чакам да изсъхне, мажа тройника с една не тънка, но и не много дебела (има опасност при поставянето да се разнесе силикона и да затисне тройника, което ще е доста голям проблем) ивица и чакам да хване ципа, около 20 минути. След като хване ципата притягам 2та болта равномерно, да няма кривене и т.н. и колата цяла нощ седя без да се пълни системата с течност, за да прилепне всичко хубаво и силикона да стегне както си трябва. На сутринта налях в системата антифриз, разредих, обезвъздуших и до ден днешен, да чукна на дърво нямам проблеми. Успех !- Dpop
 - Мнения: 3400
 - Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
 - Автомобил: VW
 - Двигател:
 - Местоположение: София
 
Re: Пасат Б3, RP, 1.8 , 90kc, 90г. тройник
Има голяма вероятност самият тройник да си е здрав, а само О-пръстена да се втвърдил до степен, в която при изстинал двигател да изпуска, защото при топъл линейните разширения са били достатъчни да уплътнява. Това се беше получило при моят Б4,но вече бях взел нов тройник с пръстен и стария остана за резерва.
Предвид това, че има и ментета за които са писали колегите, ако няма пукнатина/и и/или разядени ръбове по уплътняващата повърхност на тойника може само да се смени О-пръстена и по процедурата, описана по-горе да се събере обратно. Аз обаче не бих чакал с часове засъхването на силикона преди да притегна болтовете. Силикона засъхва за минути, а и е по- добре да се размаже равномерно и засъхне, съобразно усилието на стегнатите болтове.
			
									
										
						Предвид това, че има и ментета за които са писали колегите, ако няма пукнатина/и и/или разядени ръбове по уплътняващата повърхност на тойника може само да се смени О-пръстена и по процедурата, описана по-горе да се събере обратно. Аз обаче не бих чакал с часове засъхването на силикона преди да притегна болтовете. Силикона засъхва за минути, а и е по- добре да се размаже равномерно и засъхне, съобразно усилието на стегнатите болтове.
- 
				pa4o_ivanov61
 - Мнения: 447
 - Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
 - Автомобил: VW BORA
 - Двигател: AGR 98
 - Местоположение: Ловеч
 
Re: Пасат Б3, RP, 1.8 , 90kc, 90г. тройник
колега, от температурата плоскоста с о пръстена се изкривява и протича . сменяи с нов троиник  и нов пръстен . аз съм сменил  поне 10 такива и не съм имал проблеми с различните марки . не мажа с нищо  пръстена . почисти главата   хубаво и не стягаи много да не спукаш ушите. те имат втулки , но все пак. успех.
			
									
										
						
			   