Моят съвет е да смениш всички вакуумни маркучета с нови,които да си влизат плътно в щуцерите.Търси качествени маркучета,ментетата бързо се втвърдяват и се нацепват в края.Аз съм сложил силиконови(приятел ми донесе от немско)и вече 3 година нямам проблеми.
По въпроса с канистъра за горивните пари аз постъпих така:отзад на моното има маркуче във формата на буквата Г което свързва моното с канистъра.Затапих единия край на това маркуче с болт М8 по спомен,другия край си влиза в щуцера на моното.Клапана на канистъра не съм го изключвал,може би е грешно,може би не-по запознатите колеги да кажат.
Едно стъпково моторче и 3 ТПС-а смених,докато се усетя че канистъра ми прецаква оборотите.Оттогава никакви ядове с високи или ниски обороти.
За ламбда сондата аз карам с изключена такава-понеже ми изгоря бензиновата помпа и карам само на газ.
Не е лошо да си провериш тампона по моното и ако е за смяна,го смени.Изчисти си дроселовата клапа до блясък,понеже ако е зацапана,влияе на оборотите.
Ето и малко данни:
Стъпково моторче
при 4 пинов мотор
пин съпротивление
1-2 между 3-200 ома
3-4 безкрайност при не натиснат палец
3-4 не повече от 200 ома при натиснат палец/според аутодата е 0,5 ома макс.
Тук под палец се разбира кнопката на върха на щока на стъпковото.Лекичко като натиснеш ще я усетиш.Тя казва на ЕКУ-ТО кога си натиснал или пуснал педала.Номерацията на пиновете мисля е на самата букса,ако не е на стъпковото.Като изключиш буксата я огледай.
Температурен датчик.
Не знам твоя датчик дали е комбиниран/с 4 пина/ или си с 2 отделни за ЕКУ и за таблото,съответно син и черен.Принципно се мерят и двата/или на комбинирания 1и3,2и4/написани са на буксата/.Трябва да показват почти еднакво,с малко разминаване.Нас ни интересува тоя за ЕКУ,но ползваме другия за таблото за сравнение .Това при положение,че таблото ти показва коректно температурата.Инъче прилагам и таблица според темп.на антифриза.На око правиш едно замерване на пиновете за компа:
20градуса--2100-2900 ома
30---------1500-1950
40--------1000-1400
50----725-925
60--525-670.
ТПС
Процедурата по адаптиране е следната.
1.Даваш на контакт.Отиваш отпред и разхлабваш буксата на ст.мотор за да се изключи лесно.С лява ръка отваряш с два пръста дросела/завърташ оста с жилото/ и с другия пръст натискаш ст.мотор по щока.Той/ако е изправен/веднага се прибира назад с характерен звук на въртящи зъбчатки.Когато се прибере докрай тои се връща малко напред.Трябва да издебнеш момента и да го изключиш от буксата когато се прибере докрай,преди да се върне напред.Ако не се получи пробваш няколко пъти-пускаш дросела за да мръдне моторчето,после отваряш,натискаш и изключваш.Много е важно да е изключен при крайно прибрано положение.Това всъщност е затворена напълно дросел клапа.
2.Колата я оставяш на контакт.Сваляш маншончето на буксата на ТПС-а.Пъхаш двете клечки на мултицета в най-вътрешните кабели влизащи в буксата,там са пинове 1 и 2.Мериш на волтове,трябва да го докараш с леко завъртане 0,19-0,20V.Докато стягаш болтчетата не изклюючваш мултицета и гледаш дали няма да мръдне показанието.Често се случва,леко разхлабваш,наместваш и пак стягаш.Тази манипулация е много важна,така всъщност компа знае точно кога и колко е отворена или затворена клапата.Така той държи оборотите колкото са необходими посредством ст. мотор и вследствие данните на темп.датчик.
Целоста на пистите на ТПС се проверяват по следния начин:
Оставяш едната клечка на най-вътрешния пин 1,настройваш го на мерене на съпротивление..С другата съответно почваш от 2 последователно и т.н.Посредата между 4-те пина има празно място,но то се брои за 3.Значи най-отсамните 2 пина са 4 и 5.Докато мериш плавно и бавно отваряш и затваряш дросела,за да се трият четците по плочката на ТПС-а ти гледаш показанията.Следиш за пропадане на данните,там пистите значи са изтрити.
1 и 5 пин---520-1300 ома
1 и 2 пин----променяща се,след 1/4 става постоянна величина
1 и 4 ------постоянна величина,след 1/4 обратното.
Тези данни всъщност ги ползвах когато имах проблем с оборотите и ми бяха предоставени с любезното съдействие на колегата Iezekil,на който съм много благодарен.
Големичък пост се получи

но се надявам да съм бил полезен.
