Б3 копче за спиране на климатроника при моделите с бутон OFF

Техническа и сервизна информация за Passat
vlassadar
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 27 май 2008 13:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Б3 копче за спиране на климатроника при моделите с бутон OFF

Мнениеот vlassadar » Пет 04 дек 2015 0:43


Първо, изчетох всичко, което намерих тук и по чуждите форуми.

Надявам се да получа съвет преди да разваля нещо по сложната система на климатроника.
Към момента съм извел копче на таблото, с което спирам изцяло работата на компресора - прекъснал съм масата на релето за съединителя му - зеленото кабелче на J253 на схемата: http://blog.bcmk.ru/myblog/klimatkontrol-climatronic-na-passat-b3.html
Върши си работата чудесно.

Наскоро случайно открих, че при загряване до около 70 градуса, а може би и по-малко, се включва перката на радиатора и не позволява колата да достигне 90 градуса буквално никога, освен в големите жеги. А днес открих, че единствения начин да спре, е да натисна бутона "OFF" на климатроника. С натискане на "Auto" тръгва веднага отново. Явно трябва да се прекъсне сигнала към перката, който идва от климатроника.

Вероятните отговори са 2:
- в блока за управлението на перката. В него влизат куп тънки жици и излизат три дебели. Ще гласувам за тънка червена жица, но не ми се реже на сляпо.
Или още по-вероятния/лесния - да се прекъсне сигнала към краче "3" на датчика за включване на вентилатора (F18 на схемата) Нямам представа къде е и как изглежда - ако някой даде акъл, ще съм благодарен

При всичко това, перката трябва да може да се включва при реално загряване на двигателя, (да не се влияе от намесата) - не знам това дали ще стане?

Ако всичко е така, както се надявам, ще трябва да се направят 2 копчета едновременно или копче, на което едновременно да се затварят 2 независими вериги.

Знам, че работи автоматично и така трябва, пускам го да работи, но ми харесва идеята да имам контрол над системата. А с преборването на този вечно работещ вентилатор ще увелича и силата на парното зимата (както написах едвам качва дори и 70 гр.)

Като разглеждам схемата, не може ли да се прекъсне някой от датчиците, който по принцип прекъсва цялата (климатична) система? Този за външната температура, или за обледеняването на изпарителя? Както нормално се изключва по време на работа дори и лятото




phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Копче за спиране на климатроника при моделите с бутон "O

Мнениеот phantom_ » Пет 04 дек 2015 6:49


Пъвото което явно не работи ти е термостата!А второто е явно датчика на радиатора който пък ти пуска перката по рано!Смени ги,и няма да имаш проблем със загряването,а и не виждам да има смисъл Ти да имаш контрол над системата-да я усложняваш допълнително :th_up


vlassadar
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 27 май 2008 13:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Копче за спиране на климатроника при моделите с бутон "O

Мнениеот vlassadar » Пет 04 дек 2015 10:08


Перката се изключва когато спра изцяло климатроника и включва веднага щом го пусна - това при 70 градуса, значи, именно той включва перката, защото явно не знае, че компресора не тръгва и не е необходимо да включи и перката.
Отделно от тази система, охлаждането на колата си работи нормално. И термостата е сменян защото тогава изобщо не разбрах защо седи винаги на 70 градуса.


vlassadar
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 27 май 2008 13:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Копче за спиране на климатроника при моделите с бутон "O

Мнениеот vlassadar » Пет 04 дек 2015 12:54


Така, значи, при изключен датчик (в горния ъгъл на радиатора) и при изключен куплунг с няколкото жици на блока на управление на перката, тя не спира да работи. Опитах и с изключване на куплунга на компресора директно - пак не стана. Единствено с изваждане на реле 106, което е в купето, спира.
То контролира и вътрешната духалка, но може да се намести и така, че да спре само вентилатора отвън. Т.е ми трябва връзката между климатроника и релето, която подава сигнал за включване на перката. Би трябвало да е жълто-белия кабел между J255- блока на климатроника и J254 - реле 106. Ако стане, ще остане да проверя дали перката се включва при загряване.

Ето схемата за по-лесно:

Изображение

E 33 - Датчик обморожения испарителя (Evaporator Temperature Switch)
F 18 - Датчик включения вентилятора на радиаторе (Refrigerant Fan Thermal Switch)
F 129 - Датчик давления фреона (Compressor Pressure Switch)
G 17 - Датчик внешней температуры (Outside Air Temperature Sensor)
G 56 - Датчик температуры на приборной панеле (Dashboard-Mounted Temperature Sensor)
G 62 - Датчик температуры охлаждающей жидкости (Refrigerant Temperature Sender)
G 68 - Датчик скорости автомобиля (Driving Speed Sender)
G 89 - Датчик температуры всасываемого воздуха (Intake Air Duct Temperature Sensor)
G 107 - Датчик освещенности (Photosensor)
J 101 - Реле включения 2-й скорости вентилятора радиатора (Relay For 2nd-Stage Refrigerant Cooling Fan)
J 126 - Регулятор скорости мотора отопителя (Blower Motor Control Unit)
J 253 - Реле включения электромагнитной муфты компрессора (Relay for Magnetic Clutch)
J 254 - Реле (Relay for Climatronic) (N 106)
J 255 - Блок управления климатроника (Control Unit for Climatronic)
N 25 - Электромагнитная муфта компрессора (Magnetic Clutch for Compressor)
N 53 - Блок вакуумных клапанов (Vacuum Valve Unit)
S 14 - Предохранитель (Fuse in Fuse Panel) (10 A)
S 19 - Предохранитель (Fuse in Fuse Panel) (30 A)
S 21 - Предохранитель (Fuse in Fuse Panel) (15 A)
S 23 - Предохранитель (Fuse for Heating System) (30 A)
V 2 - Мотор отопителя (Blower Motor)
V 7 - Вентилятор радиатора (Refrigerant Fan)
V 42 - Вентилятор датчика температуры на приборной панеле (Blower for Inside Air Temperature Sensor)
V 68 - Сервопривод температурной заслонки (Servo for Temperature Flap)
V 70 - Сервопривод центральной заслонки (Servo for Central Flap)
V 71 - Сервопривод заслонки входящего воздуха (Servo for Dynamic Pressure Flap)
F - Сигнал выключателя Kick-Down (Signal from Kick-Down Switch)
W - Подсветка (Dash Lighting (Dimmable))
Y - На вентилятор радиатора для системы After-Run (Radiator Fan (Cooling) After-Run)
Z - На блок управления двигателем (Prevention of Running Compressor While Empty)

Последна промяна от vlassadar на Пет 04 дек 2015 15:07, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Копче за спиране на климатроника при моделите с бутон "O

Мнениеот betaserk » Пет 04 дек 2015 14:06


На VAG-COM закачихте ли я? Няма ли да покаже там ако има нещо не както трябва и на живите данни също може да се види всико ок ли е? Така като разкачаш и закачаш кабели не трупа ли грешки после компа и без да ги очистиш не правиш нищо според мен, но да кажат по знаещите. Моята ако и разкача кабела на говорителя и после трябва да трия грешката пък камо ли нещо друго.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Копче за спиране на климатроника при моделите с бутон "O

Мнениеот zfa159 » Нед 06 дек 2015 13:38


Колегата не е споделил какъв му е Пасат-а, ама ако е В 3, няма да стане на VCDS да види, каквито и да е грешки, както и няма да може да гледа живи данни през софтуера. Контролера на Пасат Б3 не поддържа четене с VCDS и грешки и живи данни се гледат само през менюто за самодиагностика. При В4 това вече е оправено и контролера с OFF поддържа четене на грешки с VCDS, но не всички от тях поддържат четене на живи данни. Също така няма какви грешки да види, защото състоянието, както го описва, е напълно нормално, предвид какво прави и няма да записва никакви грешки.
Сега към колегата, автор на темата :

Накрая ще си изгориш блока, както си тръгнал.
Контролера не го интересува дали компресора тръгва или не, интересува го само дали той му казва да тръгне. Контролера си подава два сигнала към двете релета - за компресора и към 106 за перката. Ти прекъсваш единия сигнал за релето на компресора, ама контролера това няма как да го знае и си остава да си работи перката, защото той си подава сигнал към реле 106. Когато оставяш тези изходи прекъснати, рискуваш да изгориш контролера, защото изводите, където е предвидено да има товар, са висящи в твоя случай. Той е защитен по принцип, ама вече съм оправял 10-тина точно с такива проблеми, от побългаряване с такива копчета, които да прекъсват разни релета. Няма лошо да се режат разни жици и да се правят подобрения, ама трябва да става с мисъл. Тези релета се управляват от електронен елемент, на който никак не му е готино да му оставиш изхода да виси без никакъв тоавр, след като прекъснеш веригата на релето. Конструктора е предвиди извода да "виси", но за кратко време, в случай, че изгори релето, ама не е предвидил цяла късна есен, зима и ранна пролет, да караш колата с два висящи извода за двете релета. Ако решиш все пак да го правиш така, се слага подпиращ резистор на копчето, за да не остава висящ изхода на електронния елемент.
Също така това прекъсване на двата кабела за двете релета, отново не ти решава напълно проблема, защото при пуснат контролер, ти се задейства и системата за принудителен празен ход т.е. ти вдига оборотите на двигателя заради предвиденото натоварване от компресора. Дефакто ако откачиш перките и компресора, тази система си остава активирана, защото контролера не знае, че нямаш работещи перки и компресор, както ти обясних по-горе. Той си следи само дали им подава сигнал, но не и дали те работят. Перката при загряване ще си работи дори да махнеш реле 106, тя се управлява и от друго място (датчика на радиатора за антифриза), като това няма отношение с реле 106.
Можеш да решиш проблема далеч по-грамотно и има много изписано, ама явно не си го намерил, щом си тръгнал по този път. Най-лесния начин е да го излъжеш, че няма фреон т.е. да прекъснеш пин 1 и 2 на датчика за налягането на фреона (той е ON-OFF). Тогава спираш цялата система - компресора, перките, сигнала за принудителния празен ход и т.н. , остава да си работи като обикновено парно, както ти искаш да бъде, без да пречиш по никакъв начин на работата на конткролера. Недостатък е това, че ще ти записва грешка за това, че няма фреон.
Алтернативен вариант е да прекъснеш сигнала от датчика за обелдяване на изпарителя (ако има такъв), като там е същото - ON / OFF и така да му казваш, че си е достигнало минималната температура на охлаждане - спира компресора, спира перките, спира и принидуителния празен ход, само че пак в даден момент ще ти записва грешка и за него, защото климатроника не е толкова глупав и следи температурите в по-общ план.
Разбира се след като си възстановиш веригата т.е. пуснеш ключа, с който спираш единия от двата датчика, тогава въпреки грешката, системата ще си заработи, просто грешката ще остане в паметта на контролера, докато не я изчистиш. Тези вериги на тези два датчика, са предвидени да седят отворени, защото нормалното състояние на датчика е или отворено или затворено, според състоянието на системата и не пречи на работата на контролера, защото входовете и изходите за тези датчици са добре буферирани.
:beer


vlassadar
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 27 май 2008 13:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Копче за спиране на климатроника при моделите с бутон "O

Мнениеот vlassadar » Пон 07 дек 2015 10:44


:bowdown :love.vwclub
Гигалайк! Благодаря ти, надявах се точно ти да се включиш. Всичко, което си написал, нямах и идея за него. Наистина не бях открил това решение, а в момента вместо да ровя още жици, просто извадих бушона на тая перка. И наистина сега грее като за световно, дори стига и 90 градуса, тавана е 92, след което си връща. Стопля бързо купето и съм доволен, но ще погледна как да направя това, което предлагаш или просто ще ти дойда на гости в сервиза накрая :) Не знам, защо не съм го направил, може би защото в мненията си винаги съветваш да не се пипа нищо по системата и вероятно си прав.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Копче за спиране на климатроника при моделите с бутон "O

Мнениеот zfa159 » Пон 07 дек 2015 11:43


А, аз още съм на мнение, че не е хубаво да се бъркаш в инсталацията на колата и препоръчвам компресора да си работи, както си е заводски, ама щом си решил, не мога да те спра и по-добре е да ти кажа как да го направиш, от колкото да изпукаш контролера :mhihi .
Само не разбрах, ти в крайна сметка с В3 или с В4 си?
Принципно не винаги виждам темите на време, защото нямам много свободно време и затова обикновено пиша със закъснение, така че в такива случаи е най-добре да драснеш едно ЛС с това, което искаш да направиш с климатроника и когато го видя (до ден-два макс. ), ще ти обясня как да стане или пък да ми метнеш един линк към темата на ЛС, за да и обърна внимание и да пиша в нея :)
Щом без перката загрява по-бързо, провери състоянието на термостата, виж на каква температура започва да отваря (палиш на студено и гледаш кога започва да стопля долния маркуч), защото туко виж е позаминал. При нормални условия, перката не го бърка и би трябвало пак да си загрява нормално дори тя да си работи.
Иначе аз ти говоря да прекъснеш ето този датШик -
E 33 - Датчик обморожения испарителя (Evaporator Temperature Switch)

:beer


vlassadar
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 27 май 2008 13:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Б3 копче за спиране на климатроника при моделите с бутон

Мнениеот vlassadar » Вто 08 дек 2015 9:12


В3 е Пасата. Смятах, че в В4 е само с "Еcon". В момента доста по-бързо се стопля, и няколко дни в които се качвах на Витоша, стигаше 92, след което се връщаше на 86-90 някъде, а иначе съм проверявал долния маркуч, стои си студен до някое време, не знам в кой момент стопля.
Този датчик не знам къде се намира и как изглежда, както и кой/кои от кабелите трябва да се прекъснат?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Б3 копче за спиране на климатроника при моделите с бутон

Мнениеот zfa159 » Вто 08 дек 2015 17:09


Кога се стопля маркуча, определя кога отваря термостата. Не би трябвало работещите перки да ти бъркат загряването, ако всичко е наред.
За Пасат-ите - има и Б4 с климатроник без Econ. Тази фкунция я въвеждат към края на модела, около средата на 95-та година. Всичките В4-ки от 93-та до 95-та, са с такъв без Econ (който пак е по-различен от твоя).
За датчика - седи при изпарителя т.е. сваляш полицата под жабката и като се завреш зад климатичното тяло, ще го видиш. Там са само два проводника. Датчика е ключ - ON / OFF . Нормално е затворена веригата, когато температурата на изпарителя е над +3 градуса. Когато е под или толкова, отваря веригата. Именно там можеш да се намесиш. Когато спред системата заради този датчик, гаси всичко - компресор, перки и системата за ппх.
:beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: jordan17772 и 23 госта