Здравейте, колеги
От няколко дни съм собственик на VW Passat B3 - KR и със закупуването на автомобила възникнаха и доста неясноти относно състоянието на мотора му, както и за бъдещето на същият.
Та, накратко - колата е на 123 000 км, реални. Купен е нов и е каран само на бензин. С изключително добри впечатления съм от този двигател, тъй като Голф - двойката ми е с такъв и дори и след изстъпленията и "побългаряванията" никога не е създавал сериозни проблеми, а колата е карана меко казано - мъжката. Специално инжекциона - никога не е създавал проблеми. На пасата обаче, въпраки малкото си километри проблемите са явни - при палане сутрин /първо палене/ държи обороти около 1300, като след кратко време се вдигат на около 2000. Това продължава неопределено време - веднъж 30 секунди, в следващ момент при повторно гасене и отново палене: 3- до 5 минути. При трето гасене и палене - никой не знае колко време ще са 2200 /толкова показва на оборотомера/. След определен период - никога еднакъв, проблемите приключват и колата се държи нормално - но оборотите са заковани на 1200 - 1300. За няколкото дни каране не са паднали по-надолу. Днес, след изминати 700 км /първи тест на дълго разстояние/ оборотите си бяха 1200 на празен ход и само веднъж, при зареждане на бензиностанция ги вдигна на 2200 за около 1 - 2 минути. Проверени са вакуумите, не видях скъсан маркуч. Зареждан е само хубав бензин, варианта за кофти гориво отпада. Та, преди да съм започнал разглобяване и профилактика - бих искал да се допитам до Вас, колеги - които са имали този модел с точно такъв двигател -- и биха ми дали насока /базирана на опит/ от къде да започна. Моля само който е имал такъв мотор или се е сблъсквал с такъв проблем да се включи, тъй като съм меко казано изненадан --- старият ми КР бе истински боец, на много пъти повече километри абсолютно никога /дори и да е против логиката, свързана със славата на тези мотори/ не е създавал каквито и да е проблеми, свързани с инжекциона или електрическата част. ОТ къде да започна и какво да търся, във връзка с този "странен" и супер - дразнещ проблем ?
Пасат Б3 - КР / Passat B3 KR / високи обороти на празен ход?
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б3 - КР / Passat B3 KR / високи обороти на празен ход?
Здрасти,колега.Не съм с такъв мотор,не разбирам от него,но понеже никой не пише...да опитам да помогна.
Според мен проблема е около дросела.Ако имаш ТПС,то почни от него.Предполагам,че или е износен/ако е с писти/,или има кофти кабел,или някак е разместен и лъже компа колко е отворен дросела.
Ако пък си с байпасен клапан/стъпков мотор/,то и той може да се включи в заподозрените.
А пък за най-отначало,просто за да сме сигурни....замери показанията на температурния датчик.
Ако имаш пета дюза/като 2Е/,то пробвай да я изключиш и да видиш как е....
Според мен проблема е около дросела.Ако имаш ТПС,то почни от него.Предполагам,че или е износен/ако е с писти/,или има кофти кабел,или някак е разместен и лъже компа колко е отворен дросела.
Ако пък си с байпасен клапан/стъпков мотор/,то и той може да се включи в заподозрените.
А пък за най-отначало,просто за да сме сигурни....замери показанията на температурния датчик.
Ако имаш пета дюза/като 2Е/,то пробвай да я изключиш и да видиш как е....
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11926
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат Б3 - КР / Passat B3 KR / високи обороти на празен ход?
Механичния инжекцион, май на пръстите на ръцете се броят хората които разбират от него
Re: Пасат Б3 - КР / Passat B3 KR / високи обороти на празен ход?
Здравей,колега
Имам пасат 89г.комби 1.8 моноинжекция и имах подобен проблем.Може би трябва да се смени датчика за температура на антифриза,който включва смукача.
При повреден термостат двигателя работи на смукач т.е. на по високи обороти.
Венцеслав Ковачев penko5578@abv.bg Радомир.
Имам пасат 89г.комби 1.8 моноинжекция и имах подобен проблем.Може би трябва да се смени датчика за температура на антифриза,който включва смукача.
При повреден термостат двигателя работи на смукач т.е. на по високи обороти.
Венцеслав Ковачев penko5578@abv.bg Радомир.
Re: Пасат Б3 - КР / Passat B3 KR / високи обороти на празен ход?
Започни с простите неща (Някога един познат, който си признаваше, че не разбира нищо от коли, когато трабанта му спирал на пътя, го ремонтирал само с едно парцалче - отварял капака, почиствалл тук-там и пробва дали вече пали ):
- Дебитомер - често се пълни откъм въздуховода с "каша" от масло и прах, която пречи на движещите се части да заемат реалното си положение - оправя се с чисто парцалче и много внимателни движения, разбира се трябва да свалиш преди това въздуховода
- въздушен филтър
- температурен датчик - може да се замерят и на място показанията му, а може и по по-истински начин - има много писано ...
- Колегите са писали за ТПС - лесно може да се провери дали реагира на промяната на положението на дроселовата клапа
- Дебитомер - често се пълни откъм въздуховода с "каша" от масло и прах, която пречи на движещите се части да заемат реалното си положение - оправя се с чисто парцалче и много внимателни движения, разбира се трябва да свалиш преди това въздуховода
- въздушен филтър
- температурен датчик - може да се замерят и на място показанията му, а може и по по-истински начин - има много писано ...
- Колегите са писали за ТПС - лесно може да се провери дали реагира на промяната на положението на дроселовата клапа
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Пасат Б3 - КР / Passat B3 KR / високи обороти на празен ход?
Този мотор няма тпс, няма и дебитомер . За смукачи да не говорим..
В началото още , е написано отношение по темата да вземат само хора, познаващи к-джетроника.
В началото още , е написано отношение по темата да вземат само хора, познаващи к-джетроника.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Пасат Б3 - КР / Passat B3 KR / високи обороти на празен ход?
Авторът да каже от къде е.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б3 - КР / Passat B3 KR / високи обороти на празен ход?
pe6kata написа:Този мотор няма тпс, няма и дебитомер . За смукачи да не говорим..
В началото още , е написано отношение по темата да вземат само хора, познаващи к-джетроника.
Да,ама отношение знаещите невзимат.
Няма смукач,тпс....има клапан с биметална пластина,байпас или както там го наричат,дето играе и роля на смукач..
Няма дебитомер...-ами има т.н. разходомер на въздуха/или нещо такова/,така,че нещата за проверка са почти същите.
А образовайки се попаднах на тема,че май слагат някакви кранчета вместо байпаса....заради оборотите...
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11926
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат Б3 - КР / Passat B3 KR / високи обороти на празен ход?
Да, на моя диджифант 2 оборотите ги оправихме точно със слагане на кранче за газ на маркуча преди клапана. Не беше 100% решение, но ставаше. На студен мотор оборотите бяха малко по ниски просто
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Пасат Б3 - КР / Passat B3 KR / високи обороти на празен ход?
Iezekil написа:Да,ама отношение знаещите невзимат.
Няма смукач,тпс....има клапан с биметална пластина,байпас или както там го наричат,дето играе и роля на смукач..
Няма дебитомер...-ами има т.н. разходомер на въздуха/или нещо такова/,така,че нещата за проверка са почти същите.
А образовайки се попаднах на тема,че май слагат някакви кранчета вместо байпаса....заради оборотите...
Нима смяташ, че някой е в състояние да посочи причината за проблема при тази система, без да се зарови в колата?!
И незнаещите като вземат отношение, какво мислиш ще стане ?!
Не е необходимо човек да е на всяко гърне меродия. Когато нямаш или не знаеш какво да кажеш, по-добре нищо не казвай, понеже е почти сигурно, че нещата отиват към глупости в случая.
КЕ-джетроника го познавам от 124-ката на мерцедес. Аналогията, която правите с диджифанта и мотроника е напълно погрешна!
Жокер към Недялко - мисля че това ще ти е достатъчно, оттук нататък си ти.
http://mercedes-bulgaria.com/forum/elek ... ta-'ivos'/
Ако някой от пишещите господа реши и да поизучи тази система, също може да се възползва.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б3 - КР / Passat B3 KR / високи обороти на празен ход?
Кой е Недялко?
Къв КЕ-джетроник,КР не е ли К-джетроник?
Какво ще стане?-няма да седи празна темата цял месец.Принципа е един и същ навсякъде,не вярвам,че с първото си мнение да съм го подвел.
Ква мерОдия,кое отива към глупости в случая??
Къв КЕ-джетроник,КР не е ли К-джетроник?
Какво ще стане?-няма да седи празна темата цял месец.Принципа е един и същ навсякъде,не вярвам,че с първото си мнение да съм го подвел.
Ква мерОдия,кое отива към глупости в случая??
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Пасат Б3 - КР / Passat B3 KR / високи обороти на празен ход?
Пръстите ти изпреварват малко мисълта
Можеш и сам да си отговориш, ако премислиш малко нещата.
Можеш и сам да си отговориш, ако премислиш малко нещата.
Re: Пасат Б3 - КР / Passat B3 KR / високи обороти на празен ход?
pe6kata написа:
Този мотор няма тпс, няма и дебитомер . За смукачи да не говорим..
В началото още , е написано отношение по темата да вземат само хора, познаващи к-джетроника.
Този двигател (KR) има и дебитомер, и ТПС, pe6ka, явно не знаеш какво представляват тези "джаджи". Но пък си познавач на системата "K-Jetronik" още от "124-ката на мерцедес". Ами преговори си урока, тогава, и вземи напиши нещо смислено, за да дадеш някакви насоки на колегата, а не да пълниш форума със спам.
Този мотор няма тпс, няма и дебитомер . За смукачи да не говорим..
В началото още , е написано отношение по темата да вземат само хора, познаващи к-джетроника.
Този двигател (KR) има и дебитомер, и ТПС, pe6ka, явно не знаеш какво представляват тези "джаджи". Но пък си познавач на системата "K-Jetronik" още от "124-ката на мерцедес". Ами преговори си урока, тогава, и вземи напиши нещо смислено, за да дадеш някакви насоки на колегата, а не да пълниш форума със спам.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Пасат Б3 - КР / Passat B3 KR / високи обороти на празен ход?
човек дето не може да направи разлика между "TPS" и "throttle valve switch", ( казано на бълагрски - сензор за положението на дроселовата клапа, т.е. на колко точно градуса е отворен дросела, обикновено потециометичен тип, и съответно обикновено ключе за отворено/затворено положение на дросела) не мисля че може да ми обяснява каквото и да е било. Да не говорим за уроци.
Естествено че има сензор, който да отчита постъпващия в мотора въздух. "Дебитомер" е жаргонно название и включва няколко вида в зависимост от начина на действие сензори за отчитане на количеството постъпващ в двигателя въздух. Нещата тук са много по-специфични, няма нищо общо с масовия и познат "MAF" при електрическите инжекциони. Понеже се тръгва постоянно с аналогията с ел инжекционите, идеята на кр-ския се доближава до "VAF" както е при диждифант 2-ката... с клапа.
К и КЕ джетроника са горивни системи на Бош, а не на Фолксваген. Използани са в доста марки автомобили.
Някъде да съм казал, че KR-а е с КЕ-джетроник?!
А някой от пишещите да си е направил труда да ги поразучи малко, да види има ли нещо общо между К и КЕ джетроника?!
Иначе КЕ джетроник се използва при голф2 1.8 16в - пл.
Линка, който съм качил, е най-подрбното и ясно обяснение на функционирането на тези инжекциони на български език.
Иначе ето това е инжекциона на KR, полезен линк за човек, дето предарително се е запознал приницпа на работа на механичните инжекциони- http://vwts.ru/injector/k-jetronic/k-jet16v.pdf
Авторът на темата го познавам лично, говорили сме за проблема. Едно че нямам желанието вече да се ровя по тези системи, друго, че нямам и никакво време. Имам да работя по 3 от моите коли, а не съм имал възможност да свърша почти нищо последния месец. Колегата е достатъчно технически грамотен, доста над тези който се опитват да дават акъл, и съм сигурен че разполагайки с подходяща информация (техническа) и сам ще се оправи.
Естествено че има сензор, който да отчита постъпващия в мотора въздух. "Дебитомер" е жаргонно название и включва няколко вида в зависимост от начина на действие сензори за отчитане на количеството постъпващ в двигателя въздух. Нещата тук са много по-специфични, няма нищо общо с масовия и познат "MAF" при електрическите инжекциони. Понеже се тръгва постоянно с аналогията с ел инжекционите, идеята на кр-ския се доближава до "VAF" както е при диждифант 2-ката... с клапа.
К и КЕ джетроника са горивни системи на Бош, а не на Фолксваген. Използани са в доста марки автомобили.
Някъде да съм казал, че KR-а е с КЕ-джетроник?!
А някой от пишещите да си е направил труда да ги поразучи малко, да види има ли нещо общо между К и КЕ джетроника?!
Иначе КЕ джетроник се използва при голф2 1.8 16в - пл.
Линка, който съм качил, е най-подрбното и ясно обяснение на функционирането на тези инжекциони на български език.
Иначе ето това е инжекциона на KR, полезен линк за човек, дето предарително се е запознал приницпа на работа на механичните инжекциони- http://vwts.ru/injector/k-jetronic/k-jet16v.pdf
Авторът на темата го познавам лично, говорили сме за проблема. Едно че нямам желанието вече да се ровя по тези системи, друго, че нямам и никакво време. Имам да работя по 3 от моите коли, а не съм имал възможност да свърша почти нищо последния месец. Колегата е достатъчно технически грамотен, доста над тези който се опитват да дават акъл, и съм сигурен че разполагайки с подходяща информация (техническа) и сам ще се оправи.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б3 - КР / Passat B3 KR / високи обороти на празен ход?
За човек,нямащ време и желание да помогне,доста време отдели да пишеш в темата.
Ке-джетроника го повдигна ти.Ние какво трябва да си мислим?
Та да си провери "смукача","дебитомера",кабелите към TVS и 5-тата дюза.
Ке-джетроника го повдигна ти.Ние какво трябва да си мислим?
Та да си провери "смукача","дебитомера",кабелите към TVS и 5-тата дюза.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: boichopavlov, steni и 25 госта