напоследък моя В5.5 прескърцва при въртене на волана на място или при ниска скорост... инак няма тропане или нещо подобно, както миналата година като сменях накрайници и носач...
От какво може да е?



В5.5 прескърцва при въртене на волана
- RadoShopa
- Мнения: 590
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: В5.5 прескърцва при въртене на волана
Темата е дългичка,но става ясно за какво иде реч.....може при теб да не е това,но гарантирам,че поне 85% това ти е проблема
viewtopic.php?f=24&t=149629

viewtopic.php?f=24&t=149629
- Apokaliptiko
- Мнения: 1945
- Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1998 AFN
- Местоположение: гр. Русе
Re: В5.5 прескърцва при въртене на волана
Може да са се разсъхнали носачите,виждал съм го с очите си даденият проблем.
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: Пет 17 дек 2010 14:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: В5.5 прескърцва при въртене на волана
значи определено не е звука като от ремък или ролка...
от какво се "разсъхват" тия носачи
колата се кара поне 25 дни в месеца...
от какво се "разсъхват" тия носачи

- Apokaliptiko
- Мнения: 1945
- Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1998 AFN
- Местоположение: гр. Русе
Re: В5.5 прескърцва при въртене на волана
ZanderBG написа:значи определено не е звука като от ремък или ролка...
от какво се "разсъхват" тия носачиколата се кара поне 25 дни в месеца...
Немога да ти кажа,работата ми е свързана с това,че колата понякога е 2 месеца на място.Мой колега имаше същият проблем със същата кола.Нямаше ни 2 месеца и ми звъни и казва:Скърца много гадно всичко.Седнах да покарам и на нервности на пътя/не дупки/ прескърцва едно такова мазно гадно.После на празен ход развъртях волана и пак прескърцване.Поразклатих предницата и си скръцва.Отиде на майстор и майстора това му каза.Оказа се,че след време колата сама се оправи.Това е с което мога да помогна.
- Cheater
- Мнения: 318
- Регистриран на: Чет 05 ное 2009 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: В5.5 прескърцва при въртене на волана
Колега ZanderBG същия проблем го имах от близо месец.При студено време отначало,а после и при топло при въртене на волана прискърцва.Вчера смених биалетките и колата заспа.
Успех
Успех
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: В5.5 прескърцва при въртене на волана
По-често е конкретен носач отколкото биалетка. В сухо (топло) време тенденцията за разскърцване расте, и съответно като се повиши влажността на въздуха намалява. Един приятел щеше да си сменя окачването края на лятото заради подобно скърцане, което никой така и не можа да улови откъде идва. Като застуди и стана по-влажно, скърцането изчезна.
- Robocopele
- Мнения: 24
- Регистриран на: Съб 17 апр 2010 21:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Veliko Turnovo
Re: В5.5 прескърцва при въртене на волана
1вото недейте обърква човека, носачът лопа а не скърца, почне ли за скърца работата е доста осрана....колега 2 пъти ми се получава тоя номер със скърцането и решението винаги беше нов кормилен накрайник. Просто го смени виж от коя страна е и стреляй смело! Карето на пасата щтрака, носачът пука, а накрайникът винаги скърца а като ги съчетаеш става направо симфония ! :Д
Re: В5.5 прескърцва при въртене на волана
Robocopele написа:1вото недейте обърква човека, носачът лопа а не скърца, почне ли за скърца работата е доста осрана....колега 2 пъти ми се получава тоя номер със скърцането и решението винаги беше нов кормилен накрайник. Просто го смени виж от коя страна е и стреляй смело! Карето на пасата щтрака, носачът пука, а накрайникът винаги скърца а като ги съчетаеш става направо симфония ! :Д
И аз бих заложил на този вариант. Случвало ми се е, но със старата кола, нов накрайник и се приключи.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: В5.5 прескърцва при въртене на волана
При това окачване има 4 носача на страна,всеки един от тях отпред има шарнирен болт,същия по конструкция като на кормилния накрайник,от същия материал.Когато греста вътре остарее,изтече или нещо подобно и се случи,започва сухо триене на шарнирния болт във втулката на накрайника (най-често тефлонова).При завъртането на волана се завъртат всичките сумарно 5 шарнирни болта от всяка страна на колата.Независимо дали скърца шарнира на носача или шарнира на кормилния накрайник,това не е проблем,ако се вземат мерки и шарнира не е разбит (горе срещнах мнение,че ако скърцал носача,положението било оакано
).Трябва да се провери за хлабини по шарнирите (на разглобено окачване,за да не се натоварват взаимно,иначе всичко си изгелжда здраво,без да е) и ако няма т.е. втулките са здрави, да се пръсне малко масло или течна грес през маншончето (с игла и спринцовка).С това се изчерпва скърцането от шарнирните връзки.
Следващото нещо,което скърца по тази предница е другата част на кормилния накрайник.Той вътре има гума,която свързва частта от към рейката (с резбата) към частта с шарнирния болт.Измислено е така,за да може тази гума да поема ударите от дупки и поведението на волана при неравности да е по-комфортно (изпълнява функцията на демпфер).Тази гума се рабзива често по нашите мили пътища и започва да скърца при движение на накрайника т.е. завиване на колата (обикновено скърца за малко при завиването,не през цялото време) и ако скърца тя, трябва мигновено да се смени накрайника,защото иначе се къса и ефекта ви е ясен - едната гума се откъсва от рейката и завива максимално,другата си се движи според волана -> пребивате се.
Следващото са биалетките,както е споменал колегата по-горе,при тях тампона се скъсва на две и започват да скърцат двете парчета едно в друго при въртене на волана (заради специфичното окачване,биалетката се изсуква настрани при завиване).
Единственото, което не съм забелязал да скърца по тази ходова част, са тампоните на носачите, те се цепят, късат, разпадат, но не скърцат (както двата тампона на двата горни носачи,така и 3-те тампона на двата долни носача).
Да вметна,понеже темата е подходяща - окачването на В5 и В5.5 няма нищо общо с тип Макферсон,както е при Пасат В2,В3,В4 и Голф 1,2,3,4... и амортисьора тук не се движи при завиване и няма тампон с лагер,както при гореизброените возила т.е. това окачване не скърца от лагера или тампона (бях срещнал в една тема за В5 наскоро такова мнение)


Следващото нещо,което скърца по тази предница е другата част на кормилния накрайник.Той вътре има гума,която свързва частта от към рейката (с резбата) към частта с шарнирния болт.Измислено е така,за да може тази гума да поема ударите от дупки и поведението на волана при неравности да е по-комфортно (изпълнява функцията на демпфер).Тази гума се рабзива често по нашите мили пътища и започва да скърца при движение на накрайника т.е. завиване на колата (обикновено скърца за малко при завиването,не през цялото време) и ако скърца тя, трябва мигновено да се смени накрайника,защото иначе се къса и ефекта ви е ясен - едната гума се откъсва от рейката и завива максимално,другата си се движи според волана -> пребивате се.
Следващото са биалетките,както е споменал колегата по-горе,при тях тампона се скъсва на две и започват да скърцат двете парчета едно в друго при въртене на волана (заради специфичното окачване,биалетката се изсуква настрани при завиване).
Единственото, което не съм забелязал да скърца по тази ходова част, са тампоните на носачите, те се цепят, късат, разпадат, но не скърцат (както двата тампона на двата горни носачи,така и 3-те тампона на двата долни носача).
Да вметна,понеже темата е подходяща - окачването на В5 и В5.5 няма нищо общо с тип Макферсон,както е при Пасат В2,В3,В4 и Голф 1,2,3,4... и амортисьора тук не се движи при завиване и няма тампон с лагер,както при гореизброените возила т.е. това окачване не скърца от лагера или тампона (бях срещнал в една тема за В5 наскоро такова мнение)


-
- Мнения: 129
- Регистриран на: Пет 17 дек 2010 14:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: В5.5 прескърцва при въртене на волана
zfa159 написа:...
Следващото нещо,което скърца по тази предница е другата част на кормилния накрайник.Той вътре има гума,която свързва частта от към рейката (с резбата) към частта с шарнирния болт.Измислено е така,за да може тази гума да поема ударите от дупки и поведението на волана при неравности да е по-комфортно (изпълнява функцията на демпфер).Тази гума се рабзива често по нашите мили пътища и започва да скърца при движение на накрайника т.е. завиване на колата (обикновено скърца за малко при завиването,не през цялото време) и ако скърца тя, трябва мигновено да се смени накрайника,защото иначе се къса и ефекта ви е ясен - едната гума се откъсва от рейката и завива максимално,другата си се движи според волана -> пребивате се.
...
да ти кажа, баш така скърца - по 2-3 прескърцвания докато навивам волана на място или минимална скорост (като за паркиране)... май ще трябва да го закарам да го видят...
а дали "често" се разбива... 102 000км съм навъртял на колата, досега съм сменил по окачването 2 кормилни накрайника (ляв и десен - разклопаха се един след друг в рамките на един месец) и един носач...
По същия начин скоро един след друг ми се скъсаха маншони на полуосите преди 3 години...
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: В5.5 прескърцва при въртене на волана
Защото си с оригиналното окачване,то е доста здраво
Само че започнеш ли да сменяш с афтърмаркет части,вече редовно има нещо за смяна и все нещо потропва.
Един познат с А4 си смени цялото окачване с Lemfiorder (каквито са оригиналните за вграждане),всичко наведнъж,на куп,изкара година и половина без да се обади (30 000км) и взе да похлопва от тук от там отново

Един познат с А4 си смени цялото окачване с Lemfiorder (каквито са оригиналните за вграждане),всичко наведнъж,на куп,изкара година и половина без да се обади (30 000км) и взе да похлопва от тук от там отново

-
- Мнения: 129
- Регистриран на: Пет 17 дек 2010 14:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: В5.5 прескърцва при въртене на волана
консултирах се със специалист - най-вероятно става дума за гумените тампони на кормилните накрайници (работата им е да обират вибрациите)... Според човека дори да се прокъсат тези тампони, колата няма да загуби управление, а ще започне да тропа...
Засега скърцането се усеща само при почти крайно навит волан, та мисля да задържа със смяната...
Засега скърцането се усеща само при почти крайно навит волан, та мисля да задържа със смяната...
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: В5.5 прескърцва при въртене на волана
Този който го е казал това определено не знае какво говори Вземи една спринцовка с игла и вкарай масло при шарнирчето
Re: В5.5 прескърцва при въртене на волана
Подобен проблем и при мен. По горните съвети почвам да се ориентирам от къде идва проблема :) Благодаря
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: petrovi4_bg и 29 госта