Това е играно много пъти. Самия хидроблок на ABS / ESP може да има механичен проблем, при който така да прави и по никакъв начин няма да му помогне да му спреш захранването или да му откачиш буксата, както и никаква грешка няма да ти даде, защото проблема му е изцяло в механиката и той няма как да знае за него.
Проверката при ситуация като твоята, става по следния начин :
Предвид, че имаш проблем само с едно колело, не е серво, не е и помпа, защото сервото управлява и 4-те заедно, а помпата упр. 2 по 2 т.е. щяха да спират 4-те или поне 2 от тях. Разединението на 4 отделни идва в самия ABS/ESP блок.
Като усетиш, че затяга, без да променяш нищо друго, развиваш малко пробката на спир. апарат за обезвъздушаване. Ако изхвърли течност и освободи апарата, това значи, че в апарата остава налягане и затова задържа т.е. че проблема не е в самия апарат или накладките да блокират в супорта. След това продължаваш по веригата - същия експеримент, само че развиваш тръбата на входа на маркуча за въпросното колело, за да си сигурен, че не е от маркуча (дори да е нов, случва се да е прецакан, провери го). Ако и там се оправи, отиваш до хидроблока на ABS-a. За да си сигурен, че е от него, можеш да развиеш тръбите на спир. помпа и ако колелото си остане заковано - честито, сменяш хидроблока на ABS-a заради проблем вътре в него. Имали сме ги и двата случая - педала да потъва от прецакан блок, както и точно това - да заковава някое от колелата след първото спиране или след някое по ред спиране. Това всичкото може да го правиш на изгасена кола, за да си сигурен, че не те дъни електрониката на ESP по някакъв начин.
Ако пък с развиването на пробката колелото не отпусне, търси проблем в самия апарат или в движението на накладките в супорта, защото макар да изглеждат нови нещата, не значи, че са ок. Примерно имали сме случай чисто нови накладки да задържат жестоко, защото супорта има язви и те не се движат нормално по него. Колегата, който ги беше сменял преди нас, не беше почистил супорта и ефекта беше точно такъв - натисваш веднъж и заковава, защото накладката блокира в супорта и не може да се върне. Може и самия спир. апарат да има драма - попадали сме на чисто нов дефектен - прищипана гумичката вътре и не тече, ама и не се връща - натискаш педала, апарата избутва накладките и всичко си остава така като пуснеш педала.
Успех!
