Здравейте,
наскоро си купих Пасат Б4, 1.8 моно, от 1994 с обикновена газ и имам няколко проблема:
1. При продължително поддържане между 2000 и 2500 оборота светва лампата на маслото и издава звукова сигнализация. Сменени са масло,маслен филтър,семеринги на разпределителния вал и гарнитура на клапаните.
2. Понякога когато е на газ качва оборотите до 3000 и трябва да се слезне и да се откачи и закачи един от кабелите които влизат в моното. Въпросът ми е дали мога да си карам на газ направо с откачени кабели?
3. Първа и втора скорост влизат по трудно, когато загрее предполагам че е от маслото на скоростите, но ще се радвам на второ мнение. Правен е реглаж на жилата за превлючване.
Благодаря предварително! :)



Passat B4 1994година - няколко проблема
- pushkata11
- Мнения: 354
- Регистриран на: Пон 20 юли 2015 16:55
- Автомобил: Passat [B3 GT G60 Syncro] [B5_5]
- Двигател: [PG 1992] [AVF 2004]
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B4 1994година - няколко проблема
Здравей колега !
1. Това означава че е ниско налягането на маслото !
Само м/у 2000 -2500rpm ли святка ? На загрял или на студен двигател ? В движение или на празен ход (т.е. на натоварен двигател ли)?
2.Предполагам качва оборотите на празен ход ? Кой точно кабел от моното откачаш ? Стъпковото моторче ли ?
3.Съединителят ти отделя ли хубаво ? Пре "вкарване" на скорост прихърква ли ?
Отговори на тези въпроси, и ще ти бъде даден съвет по лесно
1. Това означава че е ниско налягането на маслото !

2.Предполагам качва оборотите на празен ход ? Кой точно кабел от моното откачаш ? Стъпковото моторче ли ?
3.Съединителят ти отделя ли хубаво ? Пре "вкарване" на скорост прихърква ли ?
Отговори на тези въпроси, и ще ти бъде даден съвет по лесно

Re: Passat B4 1994година - няколко проблема
1. При загрял двигател, когато е натоварен.Например като караш по-дълго с 80 на пета. Но и на празен ход.
2. Човекът от който взех колата ми каза. че за да я карам на газ трябва да е откачен кабелът, който влиза отпред в моното и да се изключва и включва този който влиза от дясно. Честно казано не разбирам особено и нямам идея кой кабел за какво е. Дори когато е на скорост сама си вдига оборотите до 3000 не само когато е на празен ход.
3. Прихърква само на 2ра и то само след като съм покарал десетина минути, тогава се появява и проблема с трудното превключване.
2. Човекът от който взех колата ми каза. че за да я карам на газ трябва да е откачен кабелът, който влиза отпред в моното и да се изключва и включва този който влиза от дясно. Честно казано не разбирам особено и нямам идея кой кабел за какво е. Дори когато е на скорост сама си вдига оборотите до 3000 не само когато е на празен ход.
3. Прихърква само на 2ра и то само след като съм покарал десетина минути, тогава се появява и проблема с трудното превключване.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12134
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B4 1994година - няколко проблема
Пробвай първо да му смениш датчика за маслото, който е върху масления филтър, цената му е до 10лв, но е хубаво и да минеш през някой сервиз да ти измерят налягането на маслото за да си сигурен. Ако налягането е добро и в нормите и след смяната на датчика пак продължава да мига лампата, или се е прецакала платката в таблото или някой кабел по инсталацията се бъзика.
Ходи при майстор да ти нагласи газовата уредба да работи като хората. С включване и изключване на стъпковия мотор и ТПС-а най много да разбиеш пиновете на буксите и да трябва да сменяваш нещо по скъпо
Първа и втора скорост на пасат, напълно нормално да влизат трудно, особено първа. Смени маслото на скоростите и огледай за скапан тампон на двигателя и скоростната кутия
Ходи при майстор да ти нагласи газовата уредба да работи като хората. С включване и изключване на стъпковия мотор и ТПС-а най много да разбиеш пиновете на буксите и да трябва да сменяваш нещо по скъпо
Първа и втора скорост на пасат, напълно нормално да влизат трудно, особено първа. Смени маслото на скоростите и огледай за скапан тампон на двигателя и скоростната кутия
-
- VW експерт
- Мнения: 13403
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B4 1994година - няколко проблема
Точно това регулиране на жилата може да е скапало нормалното включване.
На моя само първа влизаше трудно,когато колата е в движение,в покой нямах дертове.
Втора си влизаше като "парцал У ламбено шише".
На моя само първа влизаше трудно,когато колата е в движение,в покой нямах дертове.
Втора си влизаше като "парцал У ламбено шише".
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B4 1994година - няколко проблема
На бензин вдига ли ти оборотите,понеже ми прилича на проблем в моното....
- milen_1975
- Мнения: 331
- Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
- Автомобил: VW Passat Variant B4
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София/Видин
Re: Passat B4 1994година - няколко проблема
Колега, ще дам само скромен съвет, за един от проблемите ти, като "ветеран" в дългогодишната ми война с играещите обороти 
С моя Б4 1.8 поне 4 - 5 годни си играх с тези обороти на празния ход. Правеше го, и на газ, и на бензин. То не смених няколко стъпкови моторчета, два ТПС-а, датчицик на тройника, и тн... Карах с изключена букса на ламбда сондата, за да не трупа грешки, когато е на газ! Винаги подобрението беше временно, за седмица най-много
Преди месец близо, направих ремонт на главата (при добри майсторчета от форума
). Гарнитурата на главата беше още заводската от 1993 год. Беше в окаяно състояние, и не приличаше на нищо
. На места изглеждаше, като частично разпаднала се. Имаше май и частично запучени водни магистрали. Влизало е и антифриз в цилиндрите и т.н. На главата също всичко е сменето: гарнитурки, семеринги, водачи и гумички на клапаните и т.н... След този ремонт, работата на мотора значително се подобри. Мотора заработи много по тихо и стегнато. Мощността не се вдигна особено, защото сигурно и сигментите са заминали. Но празния ход заспа, и оборотите са "чук" в момента. Това никога не е било до сега, от как е при мен тази кола.
Остана един единствен проблем от преди. Когато колата е спряна за дълго така, че да е напече здраво слънцето(особено летните месеци). Винаги при първоначалното палене, оборотите се изстрелват до към 1500 за няколко секунди. След това сам си ги сваля в нормите. Това си го правеше, и преди, и сега след ремонта !!! Ако се стигне до смяна на разни неща по моното, и не ти се реши проблема с оборотите, или се реши временно - замисли се и за това !!!
Поздрави и успех!!!

С моя Б4 1.8 поне 4 - 5 годни си играх с тези обороти на празния ход. Правеше го, и на газ, и на бензин. То не смених няколко стъпкови моторчета, два ТПС-а, датчицик на тройника, и тн... Карах с изключена букса на ламбда сондата, за да не трупа грешки, когато е на газ! Винаги подобрението беше временно, за седмица най-много



Остана един единствен проблем от преди. Когато колата е спряна за дълго така, че да е напече здраво слънцето(особено летните месеци). Винаги при първоначалното палене, оборотите се изстрелват до към 1500 за няколко секунди. След това сам си ги сваля в нормите. Това си го правеше, и преди, и сега след ремонта !!! Ако се стигне до смяна на разни неща по моното, и не ти се реши проблема с оборотите, или се реши временно - замисли се и за това !!!
Поздрави и успех!!!

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B4 1994година - няколко проблема
Няма вариант да караш 4-5 години с издухана гарнитура и да не разбереш.Щом е влизала вода в цилиндрите,значи е ставало и обратното-надувала е,губил си охладителна течност,прекъсвала е,прегрявала е.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта