Passat B5 компресор климатроник - разлика бензин и дизел?

Техническа и сервизна информация за Passat
GTI_Edition
Мнения: 24
Регистриран на: Нед 04 яну 2009 14:21
Автомобил: PASSAT B5 1.8T
Двигател:
Местоположение: Видин

Passat B5 компресор климатроник - разлика бензин и дизел?

Мнениеот GTI_Edition » Пон 18 апр 2016 22:22


Здравейте колеги :beer Искам да попитам има ли разлика в компресорите на Дизел и Бензин (Пасат Б5)? Моя Пасат е 1.8т АЕБ и искам да знам дали може да се сложи компресор от друг двигател или трябва да си търся точно от този? И дали става от Ауди,Сеат,Шкода? Благодаря предварително :love.vwclub




Потребителски аватар
pushkata11
Мнения: 354
Регистриран на: Пон 20 юли 2015 16:55
Автомобил: Passat [B3 GT G60 Syncro] [B5_5]
Двигател: [PG 1992] [AVF 2004]
Местоположение: Пловдив

Re: Компресор Климатроник за Пасат Б5

Мнениеот pushkata11 » Вто 19 апр 2016 22:18


Не мога да ти отговоря конкретно, на кой двигател е същия компресора :rolleyes Виж кой му е точния модел и търси същия по модел, а не по двигателя на колата :th_up
Лека вечер :beer


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3106
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Компресор Климатроник за Пасат Б5

Мнениеот georgebonev » Сря 20 апр 2016 8:37


При смяна на компресор са важни диаметъра на шайбата за ремъка, захващането към двигателя (стойката) и изводите за тръбите на капака.
В идеалния случай е да намериш същия модел като твоя стария и да съвпадат трите основни неща.
Ако нещо се различава, може да не успееш да го "вместиш" на мястото на стария. Ако се различава захващането - ще се измести и ще има проблем с шайбата и ремъка. Ако капака и изводите на тръбите е друг - евентуално може да се смени с друг капак или да се подменят изводите (с преходници), но не е гаранция че ще пасне капака към тялото.

:exclaim Най-добре се допитай до колегата със сервиз Елбатрон - zfa159


GTI_Edition
Мнения: 24
Регистриран на: Нед 04 яну 2009 14:21
Автомобил: PASSAT B5 1.8T
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Компресор Климатроник за Пасат Б5

Мнениеот GTI_Edition » Сря 20 апр 2016 19:28


Благодаря за отговорите колеги :th_up . Аз не се изказах правилно по темата. Моя случай е такъв, че закупих колата с компресора на мястото си, но няма шайба и съединител. Питам за съвместимост на компресорите за да знам ако взема от ТДИ или от Ауди А4/А3 дали ще паснат съединителя и шайбата при мен? Моят компресор е - ZEXEL - ( 8D0 260 805D ) ( 506031 0780 ) ( Comp. Type - DCW - 170 ) ( Part No - 506231 - 0500 )
Прикачени файлове
IMG_20160419_133900.jpg


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3106
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Компресор Климатроник за Пасат Б5

Мнениеот georgebonev » Чет 21 апр 2016 7:53


Измери и диаметъра на магнитната бобина и прати инфото на колегата zfa159 - той ще ти каже какво може да се направи.
Модела на колата не е от значение, важен е модела на компресора.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Компресор Климатроник за Пасат Б5

Мнениеот pe6kata » Съб 30 апр 2016 9:36


GTI_Edition написа:Благодаря за отговорите колеги :th_up . Аз не се изказах правилно по темата. Моя случай е такъв, че закупих колата с компресора на мястото си, но няма шайба и съединител. Питам за съвместимост на компресорите за да знам ако взема от ТДИ или от Ауди А4/А3 дали ще паснат съединителя и шайбата при мен? Моят компресор е - ZEXEL - ( 8D0 260 805D ) ( 506031 0780 ) ( Comp. Type - DCW - 170 ) ( Part No - 506231 - 0500 )

За кое точно им благодариш, като мненията са им толкова полезни, колкото и ако ги нямаше.
Зексел ползват първите б5 и а4 , независимо бензин/дизел, най-общо. От А3 не става.

Малко е притеснително, че тези части просто липсват. Ако имаше проблем с лагера на шайбата и не са мислели да го оправят, само се сваля/срязва ремъка за компресора.
Имай в предвид, че тези коли масово са с изпочупени компресори заради неработещо виско.
Провери :
- дали компресора не е блокирал-виж дали оста му се върти.
- изправна ли е бобината му- като измериш с мултицет съпротивлението и.

Имам шайба и съединител за твоя компресор.

Ако компресора е блокирал, работата става дебела финансово, ако системата се прави както трябва.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5 компресор климатроник - разлика бензин и дизел?

Мнениеот zfa159 » Съб 30 апр 2016 13:19


На въпросния Пасат Б5 стават компресори само от Пасат Б5 или Ауди А4 B5 със следните двигатели -> 1.8 125к.с., 1.8Т 150к.с. ,1 .9 тди 90 и 110к.с. , другите двигатели са с други компресори, от други модели не става.
А за конкретния случай, по-добре вземи един друг за 100лв от ударена кола и не се занимавай да съживяваш този. дори бобината да е здрава и оста да се върти, чак след като си купиш и сложиш шайба и съединител, ще разбереш дали компресора въобще създава налягане и дали механично е наред (може да трака, тропа, дрънчи и т.н.). Затова по-добре е да вземеш направо друг от кола, за която се знае (и се гарантира от продавача), че компресора работи и да се смени. Като се отвори системата вече ще се види какво става вътре и дали е нужно да се почиства преди да се сложи другия компресор (ако стария е механично повреден вътре, системата се почиства и се сменят филтрите преди да се сложи друг компресор, за да не стане същото и с него).
П.п. за да го оставя така, вероятно се е повредил окончателно, иначе биха сменили един лагер и да си се ползва или просто да махнат ремъка, както каза и Пешката.
По въпроса с перките - освен виското, трябва да се види и ел. перката дали работи, понеже и те са редовен проблем и също водят до трошене на компресорите.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Passat B5 компресор климатроник - разлика бензин и дизел?

Мнениеот pe6kata » Нед 01 май 2016 8:45


Даваш му малко скъп и потенциално опасен свет с подмяна на компресора,, при положение, че стария не е проверен. На какви ли не причини съм попадал, предполагам и ти, за неработещи климатици.
В голям филм може да влезе с тия нипел гайки напълно безсмислено-компресора само се отпуска надолу, без да се разкачат маркучите, за да се добави шайбата и съединителя
По състоянието на капилярната тръбичка ще се установи и състоянието на самата система, но нещата вече стават... не за всеки.
Ако компресора му не е блокирал и системата му е чиста, аз лично не бих го сменил!


GTI_Edition
Мнения: 24
Регистриран на: Нед 04 яну 2009 14:21
Автомобил: PASSAT B5 1.8T
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Passat B5 компресор климатроник - разлика бензин и дизел?

Мнениеот GTI_Edition » Сря 25 май 2016 9:29


Проблема е решен след поредица от проблеми!
1. Моя компресор беше блокирал.
2. При опита да се свалят тръбите се скъсаха резбите и останаха в гайките.
3.Взех други тръби, изрязаха част от моите(защото не искаха да се отвъртят гайките да ги свалиме) залепиха ми новите тръби с гайките.
4.Сложих компресор от АУДИ А4 1.8Т.
5.Заредиха го, тръгна без проблеми и сега имам работещ климатроник.
Забавих се с отговора и се извинявам.
Все пак благодаря за мненията ви.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Passat B5 компресор климатроник - разлика бензин и дизел?

Мнениеот Stivi » Сря 25 май 2016 13:49


Щеше да е интересно и граничещо с шестица от тотото някой да е махнал задвижването на компресора ей така щото не го кефи да има климатик ,и само като сложиш необходимото той да тръгне icon_idea Ясно е че е изолиран щото е свършил земния си път и имаше човек който даде правилно и професионално мнение по въпроса :th_up


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Passat B5 компресор климатроник - разлика бензин и дизел?

Мнениеот pe6kata » Сря 25 май 2016 18:52


GTI_Edition написа:Проблема е решен след поредица от проблеми!
1. Моя компресор беше блокирал.
5.Заредиха го, тръгна без проблеми и сега имам работещ климатроник..


Дано не е временно решен.
Обикновено, както споменах, преди да блокира, компресора при работата си силно замърсява цялата система с метални частици от самия него. Всичко вътре става чернилка.
За да се направят нещата като хората и да не се счупи новия компресор, се подменя кондензатора, филтър-дехидратора, капилярката. Със специална течност се промиват тръбите и изпарителя. Не се ли направи това безкомпромисно, е въпрос на време, понякога дни, понякога и години (тоя компресор и изключително дуракоустойчив), да се върнеш в изходна позиция.


GTI_Edition
Мнения: 24
Регистриран на: Нед 04 яну 2009 14:21
Автомобил: PASSAT B5 1.8T
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Passat B5 компресор климатроник - разлика бензин и дизел?

Мнениеот GTI_Edition » Сря 25 май 2016 20:08


Не знаех това. Дано нямам проблеми. Другият път ще зная. Благодаря за информацията. :th_up



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта