Пасат 5.5 2002 година 2.8 АМХ как да премахна катализаторите

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
isplovdiv
Мнения: 17
Регистриран на: Чет 01 май 2014 23:54
Автомобил: Passat 2.8 4motion
Двигател: 2002
Местоположение: Сливен

Пасат 5.5 2002 година 2.8 АМХ как да премахна катализаторите

Мнениеот isplovdiv » Вто 29 мар 2016 4:34


Здравейте, светна ми чека при което отидох на диагностика и излезе, че е от единия катализатор. Провериха сондите и четирите работят. Четох стари теми из форумите за катовете и доколкото виждам процедурата по премахването им хич не е проста и механичното премахване няма да премахне грешката от компа.
Ще се радвам някой ако сподели мнение как се е справил с този проблем, и предложения за сервиз (аз съм от Сливен, но може и да е на 100-200 км от тук сервиза) които може да се справи с проблема, както и ориентировъчни цени за процедурата. Старите катализатори струват ли нещо и ще покрият ли поне част от интервенциите?




Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Как да премахна катализаторите на Пасат 5.5 2002 година 2.8 АМХ двигател

Мнениеот KBK » Вто 29 мар 2016 8:35


Колега старите катализатори струват не малко пари и в който и сервиз да отидеш веднага ще ти предложат да ти ги махнат и да ти сложат резонаторно гърне безплатно ако им оставиш катовете. Не мисля че е добре да махаш катализаторите. А относно грешката предполагам е Р0420. Аз го реших това с иридиеви свещи - с тях се постига по-пълно изгаряне и съответно по-малко изгорели газове (може да звучи странно но като сложа обикновенни свещи и веднага ми набива грешка). Освен това съм сложил фтулка на втората сонда и за 50 000 км ми е набивало само 2 или 3 пъти грешка.


Потребителски аватар
isplovdiv
Мнения: 17
Регистриран на: Чет 01 май 2014 23:54
Автомобил: Passat 2.8 4motion
Двигател: 2002
Местоположение: Сливен

Re: Как да премахна катализаторите на Пасат 5.5 2002 година 2.8 АМХ двигател

Мнениеот isplovdiv » Вто 29 мар 2016 15:29


Еми днес бях до един сервиз за гърнета и ме посъветваха да ги махам защото после можело да има проблем... при което го питах добре какво правим тогава, и се разбрахме утре сутринта да отида за да провери с оглед (каквото и да значи това) дали наистина е заминал такализатора - грешката идва само от единия.
Иначе и аз не съм убеден какво да правя и затова питам и тук за мнения защото колата не гори много - дава ми много приличен разход придвид двигателя, но ми се струва, че на моменти колата все едно се отпушва и тръгва една идея по добре..


Потребителски аватар
siso_k
Мнения: 1221
Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
Автомобил: 1999 VW Golf
Двигател: AKL
Местоположение: Ветровития град
Контакти:

Re: Как да премахна катализаторите на Пасат 5.5 2002 година 2.8 АМХ двигател

Мнениеот siso_k » Вто 29 мар 2016 16:51


isplovdiv написа:Здравейте, светна ми чека при което отидох на диагностика и излезе, че е от единия катализатор.


Колега, действието на катализатора се базира на химична реакция, предизвикана от висока температура. При достигане на температура в питата на катализатора от 250-300C, стартира реакция на окисляване на вредните газове: CO – въглероден оксид, HC – въглеводород и NO – азотен оксид. Те биват неутрализирани чрез добавянето на молекула кислород.Така вредните елементи се превръщат съответно в: CO2 – въглероден диоксид, N2– азот и H2O – вода.

Няма електроника при него. Но ако имаш ламбда сонда след някой от катаизатора, това сериозно може да обърка работата на двигателя, тъй като както предполагам знаеш, на база на състава на изгорелите газове, ламбда сондата изпраща данни към ЕКУ-то за корекция на състава на горивната смес - по-бедна, по-богата...

Премахването на катализатора ще обърка ламбда сондата и оттам работата на двигателя. Така, че много внимателно провери каква е тази грешка която ти се появява и каква е причината за нея, а не се доверявай на първия "майстор", който ти казва, че било от катализатора. :th_up


Потребителски аватар
isplovdiv
Мнения: 17
Регистриран на: Чет 01 май 2014 23:54
Автомобил: Passat 2.8 4motion
Двигател: 2002
Местоположение: Сливен

Re: Как да премахна катализаторите на Пасат 5.5 2002 година 2.8 АМХ двигател

Мнениеот isplovdiv » Вто 29 мар 2016 19:23


16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-00 - -


Това е въпросната грешка... няма други, след като я изтрият карам около 500-1000 км и пак се появява, имах един интересен случай в които колата беше студена и при подаване на газ колата почти изгасна - светнаха лампите по таблото, но отново сама вдигна обороти и чека изгасна, мислех си че има възможност да се е 'отпушил" от извънградско каране но преди няколко дни отново се появи и вече търся адекватно решение на проблема. Иначе сондите ги гледаха една по една на живи данни и всички дават добри показатели. Другото което е колата прави много голям конденз и хвърля много вода отзад, при което ми казаха че може и този конденз да е причина за грешката но не ми дадоха адекватен отговор как може да се премахне - дали с добавка или с нещо друго....
Забравих да спомена, че от около 5000 км колата има газов инжекцион - преди това е карана само на бензин и грешката с катализаора е от преди поставянето на газовата уребда.


sd-pleven
Мнения: 79
Регистриран на: Пет 11 сеп 2015 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Как да премахна катализаторите на Пасат 5.5 2002 година 2.8 АМХ двигател

Мнениеот sd-pleven » Вто 29 мар 2016 19:59


Доколкото знам,втората сонда е само диагностична и следи за състоянието на катализатора и не указва влияние върху работата на мотора,както първата.Преди да махаш,каквото и да било,първо се увери на 100%,че катализатора е сдал багажа и в никакъв случай не се доверявай на измекярите по сервизите,които гледат единствено и само да докопат ценните метали в него.Катализатор се сваля само и единствено при доказан проблем-запушване,отчупване на питата вътре.Колкото до сондата,възможно е софтуерното и изолиране,при което чека,вече престава да свети,на мен (за 1,8т) ми обявиха сена от около 100 лв,но пак ти казвам,не махай нищо просто така,защото ще започнат проблеми с резонанси,шумове и т.н,


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Пасат 5.5 2002 година 2.8 АМХ как да премахна катализаторите

Мнениеот KBK » Сря 30 мар 2016 8:17


Да колега, втората сонда е диагностична, тя следи работата на катализатора, не участва в смесообразуването (въпреки че тук съм чел и доста мнения че участвала "малко", каквото и да означава). И моето мнение е да не бързаш да махаш катализаторите. По-горе ти обясних аз как съм решил проблема. Ако искаш ще кача чертеж на въпросната фтулка, която 1 стругар ще ти направи за 10-20 лева, за да пробваш.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13399
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Пасат 5.5 2002 година 2.8 АМХ как да премахна катализаторите

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 30 мар 2016 8:32


KBK написа: ще кача чертеж на въпросната фтулка, която 1 стругар ще ти направи за 10-20 лева, за да пробваш.

Дай да видим за какво иде реч.
Явно номера с допълнителното съпротивление не върши работа,четох няколк поста на колеги,че чека пак светва.

sd-pleven написа:Колкото до сондата,възможно е софтуерното и изолиране,при което чека,вече престава да свети,на мен (за 1,8т) ми обявиха сена от около 100 лв

Къде е това?


sd-pleven
Мнения: 79
Регистриран на: Пет 11 сеп 2015 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат 5.5 2002 година 2.8 АМХ как да премахна катализаторите

Мнениеот sd-pleven » Сря 30 мар 2016 9:58


Става на въпрос за Плевен.
Колкото до втулката,въпроса е спорен,чета тук във форума,че някои колеги са опитвали с такава,но след определени км. отново набива грешка.Правят се и проби със запояване на съпротивление,използване на "ленива" сонда.Софтуерното премахване е най-чистият вариант,НО само в случай,че се направи от човек който разбира,защото все пак става на въпрос за бъркане в комп. на колата.


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Пасат 5.5 2002 година 2.8 АМХ как да премахна катализаторите

Мнениеот KBK » Сря 30 мар 2016 10:20


Колеги пак казвам (може и моето да е частен случай), но в момента в който сложих обикновени свещи (като я купих беше с платинени) и колата наби въпросната грешка. Купих си иридиеви на NGK, сложих фтулката и за 50 000 грешката се появи 2 пъти (което не мисля че е страшен проблем). Хубави е фтулката да се направи от месинг а не от стомана.
Прикачени файлове
Lambda prehod.pdf
(50.35 KиБ) Свален 66 пъти


Потребителски аватар
isplovdiv
Мнения: 17
Регистриран на: Чет 01 май 2014 23:54
Автомобил: Passat 2.8 4motion
Двигател: 2002
Местоположение: Сливен

Re: Пасат 5.5 2002 година 2.8 АМХ как да премахна катализаторите

Мнениеот isplovdiv » Сря 30 мар 2016 12:28


Колеги днес обиколих няколко сервиза и след малко ще обиколя още ходя в още един в който имам уговорка, та хронологично започнах със сервиза за гърнета в който ми казаха, че искат да видят дали наистина катовете са за сваляне, за жалост днес беше друг човек там, а не този с който говорих вчера и тои влезе в канала само погледна и каза сондите са преди катализаторите няма проблем оставяй я да я правим като цена за ремонта поиска 120 лв с резонаторни гърнета и около 50 лв с тръби... без да провери каквото и да е друго, а вчера ми бе обяснено че ще правят проверка която отнемала време и не била мн проста, щели да режат и нз си още какво... Реших да не оставям колата и отидох в сервиз с компютър, там закачиха изписа грешката и че единия кат работи под коефицента си на полезно действие след което грешката беше изтрита, а от сервиза нямаше отговор какво точно да направя казаха ми да потърся и друго мнение, отидох в оторизиран бош сервиз там също я закачиха, за жалост шефа на сервиза беше на някакво обучение и един от помагачите му я гледа, като след като я закачи ми каза че за него тази кола няма катализатори - избити са отвътре и са оставени само самите ламарини и ми обясни, че този чек няма как да го заблудят да спре да си търси грешката, посъветва ме да пробвам при газаджията да направи вторите сонди да работят по зададени стойности....
След малко ще ходя в друг сервиз за диагностика да видим и от там какво ще ми кажат.... но в крайна сметка на този етап съм в задънена улица и никой не предлага решение на проблема...

След като разбера колата има ли в крайна сметка или няма катализатори ще видя дали ще пробвам с тези втулки или ще трябва да търся някой който да премахне софтуерно проблема с катовете за да не ме вкарва постоянно в авариен режим...


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13399
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Пасат 5.5 2002 година 2.8 АМХ как да премахна катализаторите

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 30 мар 2016 13:35


Нищо чудно джамбазите да са ги резнали преди колата да излезе на редицата.


Потребителски аватар
isplovdiv
Мнения: 17
Регистриран на: Чет 01 май 2014 23:54
Автомобил: Passat 2.8 4motion
Двигател: 2002
Местоположение: Сливен

Re: Пасат 5.5 2002 година 2.8 АМХ как да премахна катализаторите

Мнениеот isplovdiv » Сря 30 мар 2016 13:50


Наистина ги няма, аз колата я купих от собственик който я кара от няколко години, човека беше на около 60 год със сериозен бизнес и е подържал колата, като я купих чека светеше и тои ми каза, че при всяко светване е ходил но последно преди година е ходил казали са му че са правили нещо по колата взел я е и няколко дни след това чека пак е светнал, пак я е закарал казали му че било нещо от датчиците на ауспусите (очевидно не беше наясно) и му казали да кара така и да не му обръща внимание.... и предполагам че като е бил тогава на сервиз може би наистина е започнало разрушаване на катовете и са ги отарашели като са му взели и пари за ремонт и пари за продажбата на самите катове без да му казват... Предложиха ми да ми сложат някакви заместители на катализаторите - били малко по различна форма вътре не били керамични обаче на практика вършели същата работа и щели да махнат проблема за около 100 000 км, цената е около 200 лв на бройка... и честно казано се двоумя дали си заслужава интервенцията или да карам колата както е вървяла до този момент



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: milench0 и 33 госта