Здравейте,
от няковко месеца забелязвам, че бързо ми се натрупва по много
окис на минуса на акумулятора. Той е стар (на 4 год), но си
работи добре, без забележки. Все пак, сега времето не е
предразполагащо за такива работи и не разбирам
защо се получава така. Някой имал ли е такъв проблем?
Благодаря предварително.
Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора
И моята трупа на двете клеми,на плюса май повече.Акумулатора беше нов,после остаря-10год.,сега съм с друг стар.Мажа ги с боров вазелин или литиева грес,такова имам.Не знам вече причината/преди знаех някаква теория/,а и не ме интересува твърде.
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора
Според мен е грешно да се мажат полюсите на акумулатора с каквото и да е. Клемите също. Не знам причината, така съм чувал.
- ktamen
- Мнения: 6365
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора
И според мен е грешно да се мажат разни мазила.
Окисите показват, че акумулаторът вече не е херметичен. Което е следствие или от лошо качество на акумулатора или от монтаж на клемата с чук.
Окисите показват, че акумулаторът вече не е херметичен. Което е следствие или от лошо качество на акумулатора или от монтаж на клемата с чук.
Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора
Мазилата изолират клемата от кислорода,оловото не се окислява и контакта е отличен.
По темата,малко чиста вода от време на време ,решава проблема.
По темата,малко чиста вода от време на време ,решава проблема.
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора
Бе то хубаво, ама не е ли по-добре в такъв случай да се намаже клемата след като е сложена на място, без да се маже полюса?
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: Чет 08 дек 2011 20:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора
Със сигурност клемата се маже след стягане. А за почистване на медни клеми от зеленикав окис съм ползвал 4-5% разтвор на солна киселина( препарат за почистване на бани/плочки) и четка за зъби. И със водна шкурка става ама е играчка.
- ktamen
- Мнения: 6365
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора
А кво ще стане, ако оловото не е защитено от кислорода? Чувал съм, че има покриви от оловни листове, които не са мръднали от векове. Или това са само слуховеi.e.i написа:Мазилата изолират клемата от кислорода,оловото не се окислява и контакта е отличен.

-
- Мнения: 627
- Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
- Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
- Двигател: 2015
- Местоположение: Plovdiv
Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора
passi1 написа:Здравейте,
от няковко месеца забелязвам, че бързо ми се натрупва по много
окис на минуса на акумулятора..
Окиса е показател за не добър контакт. Трябва добре да се почистят с шкурка клемите на акумулатора и кабелите, след това хубаво да се затегнат едно с друго.
Може да се намажат след затягането с технически вазелин или най - обикновен неутрален вазелин от аптеката.
-
- VW експерт
- Мнения: 13387
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора
С вряла вода полейте клемите и полюсите.
Измиват се "до Блясък".

Измиват се "до Блясък".

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора
@ktamen не е използван никакъв чук за монтажа.
@Volkswangel Може да няма добър контакт, но преди нямаше никакви такива проблеми.
Обикновено стягам клемата доста добре.
И въпреки, че пуснах темата намерих и това:
Позволявам си да изплагиатствам Confused едно полезно инфо за акумулатора от един друг БГ форум /едва ли там са го измислили, просто са го копнали отнякъде преди нас Mr. Green /:
Акумулаторът е зареден, а двигателят не “пали”
Замърсяването и окисляването на полюсните изводи на акумулатора, кабелните обувки и мястото на замасяването на минусовия кабел към шасито на автомобила могат да осуетят “запалването” на двигателя, въпреки че контактният ключ и пусковият електродвигател са изправни, а акумулаторът е добре зареден.
Замърсените или окислени кабелни обувки и полюсните изводи на акумулатора трябва да се измият с топла вода и да се подсушат, след което да се почистят до метален блясък с шкурка (гласпапир) и веднага да се намажат с технически вазелин или рядка грес. Това се прави и със свързващите минусовия кабел към шасито елементи (шайба, гайка, обувка), тъй като окислени и те могат да станат причина за прекъсване на токовата верига.
“Плюсът” обича да е самичък
В повечето автомобили се прокарват кабели само за плюса (+), а ролята на кабел за минуса изпълнява шасито. Свалянето на кабелната обувка от “плюса” на акумулатора, преди да бъде откачена кабелната обувка от “минуса”, може да предизвика сериозна повреда на генератора.
Затова винаги първо се снема кабелната обувка от “минуса”. При поставянето на кабелните обувки пък се спазва обратният ред: първо - “плюсът” и след това - “минусът”!
@Volkswangel Може да няма добър контакт, но преди нямаше никакви такива проблеми.
Обикновено стягам клемата доста добре.
И въпреки, че пуснах темата намерих и това:
Позволявам си да изплагиатствам Confused едно полезно инфо за акумулатора от един друг БГ форум /едва ли там са го измислили, просто са го копнали отнякъде преди нас Mr. Green /:
Акумулаторът е зареден, а двигателят не “пали”
Замърсяването и окисляването на полюсните изводи на акумулатора, кабелните обувки и мястото на замасяването на минусовия кабел към шасито на автомобила могат да осуетят “запалването” на двигателя, въпреки че контактният ключ и пусковият електродвигател са изправни, а акумулаторът е добре зареден.
Замърсените или окислени кабелни обувки и полюсните изводи на акумулатора трябва да се измият с топла вода и да се подсушат, след което да се почистят до метален блясък с шкурка (гласпапир) и веднага да се намажат с технически вазелин или рядка грес. Това се прави и със свързващите минусовия кабел към шасито елементи (шайба, гайка, обувка), тъй като окислени и те могат да станат причина за прекъсване на токовата верига.
“Плюсът” обича да е самичък
В повечето автомобили се прокарват кабели само за плюса (+), а ролята на кабел за минуса изпълнява шасито. Свалянето на кабелната обувка от “плюса” на акумулатора, преди да бъде откачена кабелната обувка от “минуса”, може да предизвика сериозна повреда на генератора.
Затова винаги първо се снема кабелната обувка от “минуса”. При поставянето на кабелните обувки пък се спазва обратният ред: първо - “плюсът” и след това - “минусът”!
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора
Въпросните налепи са сулфати. От де ли са дошли?
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора
ktamen написа:И според мен е грешно да се мажат разни мазила.
Окисите показват, че акумулаторът вече не е херметичен. Което е следствие или от лошо качество на акумулатора или от монтаж на клемата с чук.
Мазането си е баш на място,освен че пречи на окиса,подобрява контактната площ. В случая не говорим ца чук и качество,а за най-елементарна галванична и електрохимична корозия.
- ktamen
- Мнения: 6365
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора
Тя, корозията, нека си е елементарна, ама за нея, както е видно и от поста над твоя, е нужна сярна киселина. От къде се взема тази киселина 

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора
До колкото знам, само на масата (минус на акумулатора) се образува окис.
Аз нямам на плюса. А преди време, нямах и на минуса. Вижте този как си
сменява електролита: https://www.youtube.com/watch?v=U1CqwM1jh0Q
От къде ли е взел нов?
Аз нямам на плюса. А преди време, нямах и на минуса. Вижте този как си
сменява електролита: https://www.youtube.com/watch?v=U1CqwM1jh0Q
От къде ли е взел нов?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта