Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора

Мнениеот passi1 » Чет 19 май 2016 16:04


Здравейте,

от няковко месеца забелязвам, че бързо ми се натрупва по много
окис на минуса на акумулятора. Той е стар (на 4 год), но си
работи добре, без забележки. Все пак, сега времето не е
предразполагащо за такива работи и не разбирам
защо се получава така. Някой имал ли е такъв проблем?

Благодаря предварително.




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора

Мнениеот Iezekil » Чет 19 май 2016 19:14


И моята трупа на двете клеми,на плюса май повече.Акумулатора беше нов,после остаря-10год.,сега съм с друг стар.Мажа ги с боров вазелин или литиева грес,такова имам.Не знам вече причината/преди знаех някаква теория/,а и не ме интересува твърде.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора

Мнениеот Pet_rov » Пет 20 май 2016 8:34


Според мен е грешно да се мажат полюсите на акумулатора с каквото и да е. Клемите също. Не знам причината, така съм чувал.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора

Мнениеот ktamen » Пет 20 май 2016 8:51


И според мен е грешно да се мажат разни мазила.
Окисите показват, че акумулаторът вече не е херметичен. Което е следствие или от лошо качество на акумулатора или от монтаж на клемата с чук.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора

Мнениеот i.e.i » Пет 20 май 2016 9:03


Мазилата изолират клемата от кислорода,оловото не се окислява и контакта е отличен.

По темата,малко чиста вода от време на време ,решава проблема.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора

Мнениеот Pet_rov » Пет 20 май 2016 9:27


Бе то хубаво, ама не е ли по-добре в такъв случай да се намаже клемата след като е сложена на място, без да се маже полюса?


desert_fox
Мнения: 58
Регистриран на: Чет 08 дек 2011 20:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора

Мнениеот desert_fox » Пет 20 май 2016 12:03


Със сигурност клемата се маже след стягане. А за почистване на медни клеми от зеленикав окис съм ползвал 4-5% разтвор на солна киселина( препарат за почистване на бани/плочки) и четка за зъби. И със водна шкурка става ама е играчка.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора

Мнениеот ktamen » Пет 20 май 2016 12:28


i.e.i написа:Мазилата изолират клемата от кислорода,оловото не се окислява и контакта е отличен.

А кво ще стане, ако оловото не е защитено от кислорода? Чувал съм, че има покриви от оловни листове, които не са мръднали от векове. Или това са само слухове :gruebel


Volkswangel
Мнения: 627
Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
Двигател: 2015
Местоположение: Plovdiv

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора

Мнениеот Volkswangel » Пет 20 май 2016 12:39


passi1 написа:Здравейте,
от няковко месеца забелязвам, че бързо ми се натрупва по много
окис на минуса на акумулятора..


Окиса е показател за не добър контакт. Трябва добре да се почистят с шкурка клемите на акумулатора и кабелите, след това хубаво да се затегнат едно с друго.
Може да се намажат след затягането с технически вазелин или най - обикновен неутрален вазелин от аптеката.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13387
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 20 май 2016 15:30


С вряла вода полейте клемите и полюсите.
Измиват се "до Блясък".
:smile


Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора

Мнениеот passi1 » Пет 20 май 2016 17:30


@ktamen не е използван никакъв чук за монтажа.

@Volkswangel Може да няма добър контакт, но преди нямаше никакви такива проблеми.
Обикновено стягам клемата доста добре.

И въпреки, че пуснах темата намерих и това:

Позволявам си да изплагиатствам Confused едно полезно инфо за акумулатора от един друг БГ форум /едва ли там са го измислили, просто са го копнали отнякъде преди нас Mr. Green /:
Акумулаторът е зареден, а двигателят не “пали”
Замърсяването и окисляването на полюсните изводи на акумулатора, кабелните обувки и мястото на замасяването на минусовия кабел към шасито на автомобила могат да осуетят “запалването” на двигателя, въпреки че контактният ключ и пусковият електродвигател са изправни, а акумулаторът е добре зареден.
Замърсените или окислени кабелни обувки и полюсните изводи на акумулатора трябва да се измият с топла вода и да се подсушат, след което да се почистят до метален блясък с шкурка (гласпапир) и веднага да се намажат с технически вазелин или рядка грес. Това се прави и със свързващите минусовия кабел към шасито елементи (шайба, гайка, обувка), тъй като окислени и те могат да станат причина за прекъсване на токовата верига.

“Плюсът” обича да е самичък

В повечето автомобили се прокарват кабели само за плюса (+), а ролята на кабел за минуса изпълнява шасито. Свалянето на кабелната обувка от “плюса” на акумулатора, преди да бъде откачена кабелната обувка от “минуса”, може да предизвика сериозна повреда на генератора.
Затова винаги първо се снема кабелната обувка от “минуса”. При поставянето на кабелните обувки пък се спазва обратният ред: първо - “плюсът” и след това - “минусът”!


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора

Мнениеот muns61 » Пет 20 май 2016 19:49


Въпросните налепи са сулфати. От де ли са дошли?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора

Мнениеот Iezekil » Пет 20 май 2016 19:54


ktamen написа:И според мен е грешно да се мажат разни мазила.
Окисите показват, че акумулаторът вече не е херметичен. Което е следствие или от лошо качество на акумулатора или от монтаж на клемата с чук.

Мазането си е баш на място,освен че пречи на окиса,подобрява контактната площ. В случая не говорим ца чук и качество,а за най-елементарна галванична и електрохимична корозия.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора

Мнениеот ktamen » Пет 20 май 2016 21:37


Тя, корозията, нека си е елементарна, ама за нея, както е видно и от поста над твоя, е нужна сярна киселина. От къде се взема тази киселина :gruebel


Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора

Мнениеот passi1 » Съб 21 май 2016 9:11


До колкото знам, само на масата (минус на акумулатора) се образува окис.
Аз нямам на плюса. А преди време, нямах и на минуса. Вижте този как си
сменява електролита: https://www.youtube.com/watch?v=U1CqwM1jh0Q
От къде ли е взел нов?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта