Здравейте, предварително се извинявам, ако някъде е описан подобен проблем, прочетох купища теми, но не открих разрешение.
Колата е Пасат Б5 дизел, 110 коня, 1999 г.
Става дума за три грешки, които климатроникът ми изписва при самодиагностика.
1:0510 Temperature Sensor – Dash Vent (1296)
031D Photosensor for Sunlight Intensity
030B Outside Temperature Sensor – Front Bumper .
По- специално ме интересува първата грешка, къде е този сензор, не можах да намеря информация, в средните духалки ли или някъде из таблото.
Втория сензор е фотосензор, вероятно е откачен, тъй като таблото е отваряно, ако някой знае точно каква е ролята му?
Последната грешка доколкото знам е от липсващ външен датчик за температурата, ще го сменя, казаха ми, буксата е под казанчето за хидравликата.
Климатроника работи иначе, и показва горе-долу коректна външа температура на таблото за управление ( винаги е малко повишена, с около 3-5 градуса).
Като цяло има проблем в таблото, духа абсолютно навсякъде и въздушния поток през духалките не е силен, но знам, че свалянето на таблото било доста трудно и затова мисля така да кара, ако става.
Благодаря ви предварително!



Пасат Б5 грешки климатроник
-
- Мнения: 593
- Регистриран на: Пон 11 юни 2012 16:39
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Варна
Re: Грешки климатроник Пасат Б5 1.9 тди АФН
Сензора от първата грешка се намира надолу по въздуховода към централните духалки. Дали може да се стигне до него без сваляне на таблото, не знам..
Второто е сензор за слънчева светлина.. Погледни по средата на духалката за предното стъкло. Там има една издатина.. Е в нея се намира тоя сензор.. Според стойностите му, и при режим AUTO, климатроника решава дали да духа директно или "настрани" (разбирай ако слънцето ти пече в очите, значи трябва да ти бие в лицето, за да не ти е горещо, а ако слънцето го няма - тогава няма нужда да ти прави вятър и да зъзнеш заради него
)
Третата грешка наистина е за датчика зад бронята.. Само че тоя датчик се намира пред радиаторите!
И температурата те лъже, щото взима стойност само от датчика за температурата на входящия въздух, а иначе това, което виждаш на дисплея се пресмята по някакъв начин от стойностите на двата датчика
Второто е сензор за слънчева светлина.. Погледни по средата на духалката за предното стъкло. Там има една издатина.. Е в нея се намира тоя сензор.. Според стойностите му, и при режим AUTO, климатроника решава дали да духа директно или "настрани" (разбирай ако слънцето ти пече в очите, значи трябва да ти бие в лицето, за да не ти е горещо, а ако слънцето го няма - тогава няма нужда да ти прави вятър и да зъзнеш заради него

Третата грешка наистина е за датчика зад бронята.. Само че тоя датчик се намира пред радиаторите!
И температурата те лъже, щото взима стойност само от датчика за температурата на входящия въздух, а иначе това, което виждаш на дисплея се пресмята по някакъв начин от стойностите на двата датчика

- Scarchu
- Мнения: 687
- Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
- Автомобил: Black
- Двигател: with internal combustion
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Грешки климатроник Пасат Б5 1.9 тди АФН
Колега, свалянето на таблото не трябва да те "плаши" изобщо!
Ако си сръчен, имаш инструменти и къде да го направиш е работа за не повече от 1 час време (бирата включена)!
За съжаление, предвид ЕГН-то на колата трябва да очакваш счупени пластмасови "ушета" по някои от детайлите.
Ако си сръчен, имаш инструменти и къде да го направиш е работа за не повече от 1 час време (бирата включена)!
За съжаление, предвид ЕГН-то на колата трябва да очакваш счупени пластмасови "ушета" по някои от детайлите.
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Чет 10 сеп 2015 12:37
- Автомобил: VW Passat 1.9TDI
- Двигател: AFN 1999
Re: Грешки климатроник Пасат Б5 1.9 тди АФН
Благодаря много за отговорите, колега Bro0z3r, силно се надявах датчика да не е във въздуховодите. За фотодатчика, мога да мина и без него :).
Scarchu, няма да е толкова лесно, в таблото вероятно ще има и някакви клапи за сменяване, защото въздушната струя е слаба от въздуховодите и духа по цялото табло, чак до скоростния лост изстудява/затопля и с това не знам как да процедирам.
Цената на този ремонт, доколкото съм чувал е над 100-150 лв, и ми идва малко много за момента, особенно, ако е с неясен резултат..
Scarchu, няма да е толкова лесно, в таблото вероятно ще има и някакви клапи за сменяване, защото въздушната струя е слаба от въздуховодите и духа по цялото табло, чак до скоростния лост изстудява/затопля и с това не знам как да процедирам.
Цената на този ремонт, доколкото съм чувал е над 100-150 лв, и ми идва малко много за момента, особенно, ако е с неясен резултат..
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Asko VW, petrovi4_bg и 45 госта