Здравейте,
интересува ме има ли някакви особенности при смяна маншоните на хидравличната рейка (Passat B3).
Благодаря предварително.



Passat B3 смяна маншони на кормилна рейка
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Махат се накрайниците което автоматично те праща на реглаж на предница. Смяната е мнооого кофти поради малкото място за бъркане (трябва да действаш като гинеколог) аз мойте сам си ги сменях и ми се
бойната слава докато сложа опашките от вътрешната старна (към рейката) може и да ми се увидя щото едновременно сменях и тампони на носачите и шарнири и накрайници, всичко това за 3ч.
Ето как изглежда
При някои левият накрайник е капсулован и се сменя целият, за щастие моят беше разглобявем и минах по леко. Ако е капсулован е #4 а иначе е като десният и там се процедира така: развиваш гайката #12,леко лашваш гайката#6, избиваш кормилният накрайник #7 и го развиваш ( на резба е ), развиваш и гайката #6, след това махаш скобите #9 и #10 и вадиш маншона #8 ( като го издръпваш в посока колелото) монтажът става по обратният ред
След смяната ЗАДЪЛЖИТЕЛНО на регулировка на предницата

Ето как изглежда


При някои левият накрайник е капсулован и се сменя целият, за щастие моят беше разглобявем и минах по леко. Ако е капсулован е #4 а иначе е като десният и там се процедира така: развиваш гайката #12,леко лашваш гайката#6, избиваш кормилният накрайник #7 и го развиваш ( на резба е ), развиваш и гайката #6, след това махаш скобите #9 и #10 и вадиш маншона #8 ( като го издръпваш в посока колелото) монтажът става по обратният ред

След смяната ЗАДЪЛЖИТЕЛНО на регулировка на предницата

- Snejoky
- R.I.P
- Мнения: 1049
- Регистриран на: Чет 12 окт 2006 22:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: на село
И имай в предвид, че маншоните са два вида, според рейката. А самата рейка е американско или немско производство. За това е най- добре да свалиш поне един маншон и да го носиш за мостра в магазина. Аз като не бях сигурен кой модел ми трябва взех и от двата вида, защото иначе трябваше да се връщам 30 км. Така, че сега си имам един чифт чисто нови маншони за немска рейка, отлежаващи в мазето. Ако на някой му вършат работа да казва. Подарявам ги!
А и още нещо, като купувате маншони за хидравлична рейка, гледайте дупката за тръбичката да минава през гумата и от другата страна. Миналата година ги сменях и не бях обърнал внимание на това, че въпросната дупка я има от външната страна, но от другата страна я няма и не можаха да изкарат и една година. Станаха на шайби.
Не знам дали съм обяснил точно. Надявам се да сте ме разбрали.
А и още нещо, като купувате маншони за хидравлична рейка, гледайте дупката за тръбичката да минава през гумата и от другата страна. Миналата година ги сменях и не бях обърнал внимание на това, че въпросната дупка я има от външната страна, но от другата страна я няма и не можаха да изкарат и една година. Станаха на шайби.
Не знам дали съм обяснил точно. Надявам се да сте ме разбрали.
-
- Мнения: 306
- Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свиленград
Snejoky написа:И имай в предвид, че маншоните са два вида, според рейката. А самата рейка е американско или немско производство. За това е най- добре да свалиш поне един маншон и да го носиш за мостра в магазина. Аз като не бях сигурен кой модел ми трябва взех и от двата вида, защото иначе трябваше да се връщам 30 км. Така, че сега си имам един чифт чисто нови маншони за немска рейка, отлежаващи в мазето. Ако на някой му вършат работа да казва. Подарявам ги!
А и още нещо, като купувате маншони за хидравлична рейка, гледайте дупката за тръбичката да минава през гумата и от другата страна. Миналата година ги сменях и не бях обърнал внимание на това, че въпросната дупка я има от външната страна, но от другата страна я няма и не можаха да изкарат и една година. Станаха на шайби.
Не знам дали съм обяснил точно. Надявам се да сте ме разбрали.
Обясни малко по-подробно ако обичаш, каква тръбичка, каква дупка, вътрешна външна страна, че нещо не схванах
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12128
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
- passenger
- Мнения: 843
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин
Re: Смяна маншони на кормилна рейка
За да не пускам нова тема се разрових и реших че тази тема е подходяща да попитам:
Трябват ми два маншона за рейката. Отивам днес в магазина и мацката вика:
- Убо де, ма ква ти е рейката ?
- Мииииии рейка кат рейка ... ?!?!? Не съм чувал да има повече от една рейка в колата ... (като за стар кабелджия рейката ми е нещо съвсем друго)
- Да де ама каква марка е, че на тази кола са слагани 3 различни марки рейки и са различни маншоните ...
(И тук както веднъж Камен Воденичаров казваше ... Леле, какъв шах, какъв мат, какъв цунг, какъв цванг)
- Мииииии, ни нам ?
- Ам че донеси единия маншон, да го видим и ще ти дам два такива ...
- Убо де, ма аз съм ги загубил нейде по пътя ... от една година съм без тях.
и т.н.
Е, колеги за малко помощ дали ще е удобно да помоля. Как да определя марката на рейката ? Предполагам ще залягам под колата като партизанин ?
И каква е ориентировъчната цена ?
Б3 1.8 ABS 1992
Трябват ми два маншона за рейката. Отивам днес в магазина и мацката вика:
- Убо де, ма ква ти е рейката ?
- Мииииии рейка кат рейка ... ?!?!? Не съм чувал да има повече от една рейка в колата ... (като за стар кабелджия рейката ми е нещо съвсем друго)
- Да де ама каква марка е, че на тази кола са слагани 3 различни марки рейки и са различни маншоните ...
(И тук както веднъж Камен Воденичаров казваше ... Леле, какъв шах, какъв мат, какъв цунг, какъв цванг)
- Мииииии, ни нам ?
- Ам че донеси единия маншон, да го видим и ще ти дам два такива ...
- Убо де, ма аз съм ги загубил нейде по пътя ... от една година съм без тях.
и т.н.
Е, колеги за малко помощ дали ще е удобно да помоля. Как да определя марката на рейката ? Предполагам ще залягам под колата като партизанин ?
И каква е ориентировъчната цена ?
Б3 1.8 ABS 1992
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Смяна маншони на кормилна рейка
Наистна са 3 модела:
стандартна
TRW - хидравлична (тая май е за US версията на пасковците)
ZF - хидравлична
стандартна
TRW - хидравлична (тая май е за US версията на пасковците)
ZF - хидравлична
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна маншони на кормилна рейка
Колега, ако успееш да си премериш диаметъра на кормилната щанга ще разбереш, кой от двата модела хидравлична рейка имаш.
с диаметър 15мм - ZF
с диаметър 12,7мм - TRW
Предполагам, че може да има и по умно решение, но и това е вариант.
с диаметър 15мм - ZF
с диаметър 12,7мм - TRW
Предполагам, че може да има и по умно решение, но и това е вариант.
- Vilik
- Мнения: 161
- Регистриран на: Вто 17 май 2005 13:10
- Автомобил: S4
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: Смяна маншони на кормилна рейка
Маншон хубаво, а никой не споменава нищо за тази грес от чертежа по-горе с номер 22. Има ли комплекти, като при маншона на карето - маншон, скоби, грес?
За 80ката излиза с код AOF 063 000 04

- I4o_naskov
- Мнения: 665
- Регистриран на: Пон 01 дек 2008 16:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Смяна маншони на кормилна рейка
Колега да внимаваш след смяната на маншоните като ти правят реглажа на предницата да не ти усукат маншоните ,че при мен се получи това и се спукаха още на 1 седмица бях бесен
така че оглеждай хубаво като ти я правят да нямаш проблеми 


- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12128
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Смяна маншони на кормилна рейка
За да не сваляте накрайника и да не минавате реглаж после се намира някоя малка фуния пластмасова или се огъва от нещо подобно такава, намазва се със сапунена вода и маншона минава!
-
- Мнения: 734
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 16:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Радомир
Re: Смяна маншони на кормилна рейка
може и без да се сваля накрайника,лично съм го правил/по тегаво е ,но спестяваш реглажа/
В маншоните доколкото знам грес не се слага,те са да пазат от прах назъбеното стебло на рейката и шарнирните връзки на вътрешните щанги.
Аз не съм слагал грес на маншоните и не съм имал ядове по 50-60000км със шарнирните връзки.
В маншоните доколкото знам грес не се слага,те са да пазат от прах назъбеното стебло на рейката и шарнирните връзки на вътрешните щанги.
Аз не съм слагал грес на маншоните и не съм имал ядове по 50-60000км със шарнирните връзки.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12128
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Смяна маншони на кормилна рейка
stanev11 написа:може и без да се сваля накрайника,лично съм го правил/по тегаво е ,но спестяваш реглажа/
В маншоните доколкото знам грес не се слага,те са да пазат от прах назъбеното стебло на рейката и шарнирните връзки на вътрешните щанги.
Аз не съм слагал грес на маншоните и не съм имал ядове по 50-60000км със шарнирните връзки.
Грес се слага заради ябълковидния болт на самата щанга!
Какъв и е точно модела на самата грес нямам идея, но каквато и да е е по добре от никаква!
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пон 07 юни 2010 20:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: Смяна маншони на кормилна рейка
Здравейте. Искам да ви питам за един проблем. Имам Пасат 2, при пълен ляв, вътрешната страна на джантата опира в накрайника. Има ли някакви ограничители в рейката или нещо подолно..... . Рейката е обикновена
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 39 госта