Passat B3 смяна маншони на кормилна рейка

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
niviat
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Passat B3 смяна маншони на кормилна рейка

Мнениеот niviat » Пон 29 сеп 2008 8:49


Здравейте,
интересува ме има ли някакви особенности при смяна маншоните на хидравличната рейка (Passat B3).
Благодаря предварително.




Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Мнениеот znainainai » Пон 29 сеп 2008 9:27


Махат се накрайниците което автоматично те праща на реглаж на предница. Смяната е мнооого кофти поради малкото място за бъркане (трябва да действаш като гинеколог) аз мойте сам си ги сменях и ми се :seeex бойната слава докато сложа опашките от вътрешната старна (към рейката) може и да ми се увидя щото едновременно сменях и тампони на носачите и шарнири и накрайници, всичко това за 3ч.
Ето как изглежда :idea:
Изображение
При някои левият накрайник е капсулован и се сменя целият, за щастие моят беше разглобявем и минах по леко. Ако е капсулован е #4 а иначе е като десният и там се процедира така: развиваш гайката #12,леко лашваш гайката#6, избиваш кормилният накрайник #7 и го развиваш ( на резба е ), развиваш и гайката #6, след това махаш скобите #9 и #10 и вадиш маншона #8 ( като го издръпваш в посока колелото) монтажът става по обратният ред :idea:
След смяната ЗАДЪЛЖИТЕЛНО на регулировка на предницата :!:


Потребителски аватар
Snejoky
R.I.P
Мнения: 1049
Регистриран на: Чет 12 окт 2006 22:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на село

Мнениеот Snejoky » Пон 29 сеп 2008 18:27


И имай в предвид, че маншоните са два вида, според рейката. А самата рейка е американско или немско производство. За това е най- добре да свалиш поне един маншон и да го носиш за мостра в магазина. Аз като не бях сигурен кой модел ми трябва взех и от двата вида, защото иначе трябваше да се връщам 30 км. Така, че сега си имам един чифт чисто нови маншони за немска рейка, отлежаващи в мазето. Ако на някой му вършат работа да казва. Подарявам ги!

А и още нещо, като купувате маншони за хидравлична рейка, гледайте дупката за тръбичката да минава през гумата и от другата страна. Миналата година ги сменях и не бях обърнал внимание на това, че въпросната дупка я има от външната страна, но от другата страна я няма и не можаха да изкарат и една година. Станаха на шайби.

Не знам дали съм обяснил точно. Надявам се да сте ме разбрали.


_SUN_
Мнения: 306
Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свиленград

Мнениеот _SUN_ » Нед 12 окт 2008 17:50


Snejoky написа:И имай в предвид, че маншоните са два вида, според рейката. А самата рейка е американско или немско производство. За това е най- добре да свалиш поне един маншон и да го носиш за мостра в магазина. Аз като не бях сигурен кой модел ми трябва взех и от двата вида, защото иначе трябваше да се връщам 30 км. Така, че сега си имам един чифт чисто нови маншони за немска рейка, отлежаващи в мазето. Ако на някой му вършат работа да казва. Подарявам ги!

А и още нещо, като купувате маншони за хидравлична рейка, гледайте дупката за тръбичката да минава през гумата и от другата страна. Миналата година ги сменях и не бях обърнал внимание на това, че въпросната дупка я има от външната страна, но от другата страна я няма и не можаха да изкарат и една година. Станаха на шайби.

Не знам дали съм обяснил точно. Надявам се да сте ме разбрали.

Обясни малко по-подробно ако обичаш, каква тръбичка, каква дупка, вътрешна външна страна, че нещо не схванах


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12128
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 12 окт 2008 19:22


Като въртиш волана от дясно на ляво и обратно единия маншон се свива, а сругия се разтяга. Двата маншона са свързани с тръбичка, по която предполагам се освобождава налягането вътре в маншоните т.е "прелива" въздуха от единия маншон в другия за да ги предпази от скъсване.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 12 окт 2008 20:11


Точно! Защото този, който ще тръгне да се свива трябва да свие и въздуха...
Относно тръбичката, намира се в задната част на рейката, към купето. Минава през самата рейка. Мнооого е ш***но, докато нацелиш насрещното отворче на маншона...


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Re: Смяна маншони на кормилна рейка

Мнениеот passenger » Сря 23 сеп 2009 16:57


За да не пускам нова тема се разрових и реших че тази тема е подходяща да попитам:

Трябват ми два маншона за рейката. Отивам днес в магазина и мацката вика:
- Убо де, ма ква ти е рейката ?
- Мииииии рейка кат рейка ... ?!?!? Не съм чувал да има повече от една рейка в колата ... (като за стар кабелджия рейката ми е нещо съвсем друго)
- Да де ама каква марка е, че на тази кола са слагани 3 различни марки рейки и са различни маншоните ...
(И тук както веднъж Камен Воденичаров казваше ... Леле, какъв шах, какъв мат, какъв цунг, какъв цванг)
- Мииииии, ни нам ?
- Ам че донеси единия маншон, да го видим и ще ти дам два такива ...
- Убо де, ма аз съм ги загубил нейде по пътя ... от една година съм без тях.
и т.н.

Е, колеги за малко помощ дали ще е удобно да помоля. Как да определя марката на рейката ? Предполагам ще залягам под колата като партизанин ?
И каква е ориентировъчната цена ?
Б3 1.8 ABS 1992


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Смяна маншони на кормилна рейка

Мнениеот znainainai » Сря 23 сеп 2009 19:15


Наистна са 3 модела:
стандартна
TRW - хидравлична (тая май е за US версията на пасковците)
ZF - хидравлична


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна маншони на кормилна рейка

Мнениеот bachest » Сря 23 сеп 2009 21:08


Колега, ако успееш да си премериш диаметъра на кормилната щанга ще разбереш, кой от двата модела хидравлична рейка имаш.

с диаметър 15мм - ZF
с диаметър 12,7мм - TRW

Предполагам, че може да има и по умно решение, но и това е вариант.


Потребителски аватар
Vilik
Мнения: 161
Регистриран на: Вто 17 май 2005 13:10
Автомобил: S4
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Смяна маншони на кормилна рейка

Мнениеот Vilik » Нед 14 мар 2010 19:28


Маншон хубаво, а никой не споменава нищо за тази грес от чертежа по-горе с номер 22. Има ли комплекти, като при маншона на карето - маншон, скоби, грес? :roll: За 80ката излиза с код AOF 063 000 04


Потребителски аватар
I4o_naskov
Мнения: 665
Регистриран на: Пон 01 дек 2008 16:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Смяна маншони на кормилна рейка

Мнениеот I4o_naskov » Пон 15 мар 2010 9:15


Колега да внимаваш след смяната на маншоните като ти правят реглажа на предницата да не ти усукат маншоните ,че при мен се получи това и се спукаха още на 1 седмица бях бесен :beat_butt2 така че оглеждай хубаво като ти я правят да нямаш проблеми :да:


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12128
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Смяна маншони на кормилна рейка

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 15 мар 2010 11:22


За да не сваляте накрайника и да не минавате реглаж после се намира някоя малка фуния пластмасова или се огъва от нещо подобно такава, намазва се със сапунена вода и маншона минава!


stanev11
Мнения: 734
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 16:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Re: Смяна маншони на кормилна рейка

Мнениеот stanev11 » Пон 15 мар 2010 15:22


може и без да се сваля накрайника,лично съм го правил/по тегаво е ,но спестяваш реглажа/
В маншоните доколкото знам грес не се слага,те са да пазат от прах назъбеното стебло на рейката и шарнирните връзки на вътрешните щанги.
Аз не съм слагал грес на маншоните и не съм имал ядове по 50-60000км със шарнирните връзки.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12128
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Смяна маншони на кормилна рейка

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 15 мар 2010 15:26


stanev11 написа:може и без да се сваля накрайника,лично съм го правил/по тегаво е ,но спестяваш реглажа/
В маншоните доколкото знам грес не се слага,те са да пазат от прах назъбеното стебло на рейката и шарнирните връзки на вътрешните щанги.
Аз не съм слагал грес на маншоните и не съм имал ядове по 50-60000км със шарнирните връзки.

Грес се слага заради ябълковидния болт на самата щанга!
Какъв и е точно модела на самата грес нямам идея, но каквато и да е е по добре от никаква!


kosebose76
Мнения: 2
Регистриран на: Пон 07 юни 2010 20:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: Смяна маншони на кормилна рейка

Мнениеот kosebose76 » Чет 23 сеп 2010 18:28


Здравейте. Искам да ви питам за един проблем. Имам Пасат 2, при пълен ляв, вътрешната страна на джантата опира в накрайника. Има ли някакви ограничители в рейката или нещо подолно..... . Рейката е обикновена



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 39 госта