Б3 1.8 моно ABS за смяна ли са сегментите ?

Техническа и сервизна информация за Passat
kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Б3 1.8 моно ABS за смяна ли са сегментите ?

Мнениеот kgkep » Пет 15 юли 2016 23:04


Здравейте, колата е Б3 1.8 моно (ABS), на около 220000км. реални, купувана е от Швейцария от баща ми 2004та и до тогава има попълнена сервизна книжка. Докато той я караше в България сменяше масло на около 10000 и като цяло се грижеше за нея. Сегментите знам, че със сигурност са поизносени, но не знам дали са за смяна или могат да изкарат. Ще отварям мотора за ршлайф на главата, смяна на гарнитури и гумички. Компресията е около 10 на всички цилиндри, на студен мотор. Гумичките сигурно са много зле, защото след около ден престой свещите са омазани в чисто масло, което на места се е събрало на капки. След палене изпушва и смърди на масло. Разхода на масло не е огромен, затова не мога да преценя дали сегментите са за смяна. Също ме притеснява, че през отдушника е омазал до половината маркуча на въздушния филтър отвътре с масло. След ремонт на главата, шлайф, напасване на клапани, нова гарнитура и нови гумички ще се вдигне ли компресията и ще се оправи ли проблема с маслото или съм и за сегменти?
Благодаря предварително и поздрави!




batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: За смяна ли са сегментите на Б3 1.8 моно ABS?

Мнениеот batVenci » Пет 15 юли 2016 23:41


Като отвориш главата, ще си покаже имат ли ръб цилиндрите. Ако нямат никакъв ръб, по-добре сменяй само гумичките на клапаните. Ако имат ръб е ясно - трябва шлайф, т.е. нещата стават много сложни, защото се налага и смяна на бутала и сигменти. Някои майстори избягват смяната на буталата, като по старите бутала разстъргват цилиндрови втулки, които после набиват на блока. Други разстъргват блока по други по-големи подходящи бутала. Идеята е да се избегни купуването на скъпи нови ремонтни бутала. Наистина при шлайф на блока нещата стават много сложни, а такъв се налага при наличие на ръб по цилиндрите...


Потребителски аватар
steni
Мнения: 142
Регистриран на: Пон 15 юни 2009 19:22
Автомобил: Passat_b5
Двигател: ADR 98
Местоположение: Стара Загора

Re: За смяна ли са сегментите на Б3 1.8 моно ABS?

Мнениеот steni » Съб 16 юли 2016 6:51


Смени маслосъбирателните пръстени /гумичките /, виж ефекта и тогава мисли за сегменти.


Потребителски аватар
Strosner
Мнения: 295
Регистриран на: Пет 06 май 2016 11:48
Автомобил: VW - Audi - Skoda
Двигател: 2001г
Местоположение: Карлово

Re: За смяна ли са сегментите на Б3 1.8 моно ABS?

Мнениеот Strosner » Съб 16 юли 2016 7:29


Някои майстори избягват смяната на буталата, като по старите бутала разстъргват цилиндрови втулки, които после набиват на блока.


Това е голяма галимация, по-добре нови бутала, ако се наложи! Моделът е стар, и едва ли ще са толкова скъпи.


Потребителски аватар
Espero
Мнения: 310
Регистриран на: Чет 27 май 2010 0:22
Автомобил: Passat B4 1.9TDI
Двигател: 1Z
Местоположение: София

Re: За смяна ли са сегментите на Б3 1.8 моно ABS?

Мнениеот Espero » Съб 16 юли 2016 7:49


Компресията ти е идеална.Ревизирай главата.Челосване и преглед на водачите на клапаните.НОви гумички на клапаните и напасване към леглата.Нови гарнитури.Сглобяваш всичко и караш.Колкото до отдушника на картера е нормално по малко да цапа.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: За смяна ли са сегментите на Б3 1.8 моно ABS?

Мнениеот stefan4o » Съб 16 юли 2016 8:01


Strosner написа: Моделът е стар, и едва ли ще са толкова скъпи.

Ще се изненадаш, колко могат да са скъпи буталата за тоя стар модел, иди и питай в някой магазин.


Потребителски аватар
Strosner
Мнения: 295
Регистриран на: Пет 06 май 2016 11:48
Автомобил: VW - Audi - Skoda
Двигател: 2001г
Местоположение: Карлово

Re: За смяна ли са сегментите на Б3 1.8 моно ABS?

Мнениеот Strosner » Съб 16 юли 2016 8:37


А ти ще се изненадаш, колко лесно може да му прецакат двигателя, по гореописаната методология! Пък и самата работа по разстъргване, набиване, и последваща обработка, може да надхвърли далеч буталата! Колко ще струват тия втулки? Откъде ще се вземат? Как ще се разстъргва тоя двигател, кой ще го направи, ако изобщо е възможно?
Без да се гарантира, че крайният резултат ще е добър. Аз бих заложил на смяна, без интервенции по цилиндрите, ако не е наложително.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13402
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: За смяна ли са сегментите на Б3 1.8 моно ABS?

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 16 юли 2016 9:43


Щом свалиш главата ваденето на буталата е елементарно.
Сваляш картера и действаш.Сегментите за този мотор не са скъпи,биелните лагери също.


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: За смяна ли са сегментите на Б3 1.8 моно ABS?

Мнениеот kgkep » Съб 16 юли 2016 10:57


Ми да сегментите са 60, 70лв. но без шлайф само с нови сегменти нормален размер на старите бутала дали ще е добре? Имам един познат майстор, който редовно сменя само сегментите, ако няма ръб по цилиндрите, като разликата е огромна и ако колата е горяла масло спира и компресията се вдига, но не знам като си тръгне тая кола от него колко ще изкара. Ако го правя както си се прави със нов размер бутала и сегменти и шлайф на цилиндъра ще излезне доста скъпо и не си струва за тая кола.
Затова питам дали да го оставя така и да оправя главата (според мен масло гори основно от там, разхода е по-малко от 2л. на 10000км), или да сменя само сегментите, което ми се струва малко мърльотия, но със сигурност няма да сменям бутала и да правя напълно ремонт.


Потребителски аватар
Strosner
Мнения: 295
Регистриран на: Пет 06 май 2016 11:48
Автомобил: VW - Audi - Skoda
Двигател: 2001г
Местоположение: Карлово

Re: За смяна ли са сегментите на Б3 1.8 моно ABS?

Мнениеот Strosner » Съб 16 юли 2016 11:47


Мисля, че спокойно ще минеш само със сегменти, едва ли ще имаш проблем с цилиндрите, двигателите от ония години ги правеха далеч по-здрави от сегашните. Но дори да се наложи шлайф, смятам че ще издържи, циментацията на чугуна тогава я правеха с по-дебел слой. Трябва да се замери, като се свалят буталата, но щом имаш такава компресия, едва ли ще даде някаква съществена разлика.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13402
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: За смяна ли са сегментите на Б3 1.8 моно ABS?

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 16 юли 2016 13:44


Ако блока е сериозно износен не си заслужава да го шлайфаш.
Търси блок от моргите,тези двигатели са по 100лв.
Смени и сегментите,остави си твоите бутала,ако са читави.Главата си я ревизирай.
После няма да си познаеш колата.


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: За смяна ли са сегментите на Б3 1.8 моно ABS?

Мнениеот kgkep » Съб 16 юли 2016 15:28


Да блок със сигурност няма да шлайфам, не мисля че е зле. Най-много да сменя сегментите на със нормален размер на същите бутала. Мотора с изключение на главата си е добре, единственото което ме притеснява е спадналата компресия и това че е вкарал масло през отдушника. Въпроса ми е дали да сменям САМО сегменти или изобщо да не отварям картера? Вече ако има някакви изненади като силно надрани цилиндри и ремонт на блока е неизбежен ще го мисля. След ремонт на главата изобщо до колко може да се повиши компресията?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: За смяна ли са сегментите на Б3 1.8 моно ABS?

Мнениеот Iezekil » Съб 16 юли 2016 19:43


За каква спаднала компресия говориш?Въобще не се занимавай с глупости,шлайф се прави при компресия 7.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12134
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: За смяна ли са сегментите на Б3 1.8 моно ABS?

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 16 юли 2016 21:48


Именно, като шлайфа главата, пасне клапаните и смени гумички и водачи евентуално, компресията ще се подобри малко, но и 10 не е зле.
2 литра масло на 10 хил км си е нормален разход от гумички на клапани


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: За смяна ли са сегментите на Б3 1.8 моно ABS?

Мнениеот kgkep » Съб 16 юли 2016 22:41


Реших да взема само части за главата, без сегменти. Като отворя мотора ще видя има или нещо нередно с цилиндите. Компресията съм я мерил преди няколко месеца, ще видя как е пак преди да го разглобя. Тя попринцип трябва да е около 12, но все пак колата е стара, ако се доближи до към 11 мисля, че е супер. :beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта