Здравейте, колата е Б3 1.8 моно (ABS), на около 220000км. реални, купувана е от Швейцария от баща ми 2004та и до тогава има попълнена сервизна книжка. Докато той я караше в България сменяше масло на около 10000 и като цяло се грижеше за нея. Сегментите знам, че със сигурност са поизносени, но не знам дали са за смяна или могат да изкарат. Ще отварям мотора за ршлайф на главата, смяна на гарнитури и гумички. Компресията е около 10 на всички цилиндри, на студен мотор. Гумичките сигурно са много зле, защото след около ден престой свещите са омазани в чисто масло, което на места се е събрало на капки. След палене изпушва и смърди на масло. Разхода на масло не е огромен, затова не мога да преценя дали сегментите са за смяна. Също ме притеснява, че през отдушника е омазал до половината маркуча на въздушния филтър отвътре с масло. След ремонт на главата, шлайф, напасване на клапани, нова гарнитура и нови гумички ще се вдигне ли компресията и ще се оправи ли проблема с маслото или съм и за сегменти?
Благодаря предварително и поздрави!



Б3 1.8 моно ABS за смяна ли са сегментите ?
Re: За смяна ли са сегментите на Б3 1.8 моно ABS?
Като отвориш главата, ще си покаже имат ли ръб цилиндрите. Ако нямат никакъв ръб, по-добре сменяй само гумичките на клапаните. Ако имат ръб е ясно - трябва шлайф, т.е. нещата стават много сложни, защото се налага и смяна на бутала и сигменти. Някои майстори избягват смяната на буталата, като по старите бутала разстъргват цилиндрови втулки, които после набиват на блока. Други разстъргват блока по други по-големи подходящи бутала. Идеята е да се избегни купуването на скъпи нови ремонтни бутала. Наистина при шлайф на блока нещата стават много сложни, а такъв се налага при наличие на ръб по цилиндрите...
- steni
- Мнения: 142
- Регистриран на: Пон 15 юни 2009 19:22
- Автомобил: Passat_b5
- Двигател: ADR 98
- Местоположение: Стара Загора
Re: За смяна ли са сегментите на Б3 1.8 моно ABS?
Смени маслосъбирателните пръстени /гумичките /, виж ефекта и тогава мисли за сегменти.
- Strosner
- Мнения: 295
- Регистриран на: Пет 06 май 2016 11:48
- Автомобил: VW - Audi - Skoda
- Двигател: 2001г
- Местоположение: Карлово
Re: За смяна ли са сегментите на Б3 1.8 моно ABS?
Някои майстори избягват смяната на буталата, като по старите бутала разстъргват цилиндрови втулки, които после набиват на блока.
Това е голяма галимация, по-добре нови бутала, ако се наложи! Моделът е стар, и едва ли ще са толкова скъпи.
- Espero
- Мнения: 310
- Регистриран на: Чет 27 май 2010 0:22
- Автомобил: Passat B4 1.9TDI
- Двигател: 1Z
- Местоположение: София
Re: За смяна ли са сегментите на Б3 1.8 моно ABS?
Компресията ти е идеална.Ревизирай главата.Челосване и преглед на водачите на клапаните.НОви гумички на клапаните и напасване към леглата.Нови гарнитури.Сглобяваш всичко и караш.Колкото до отдушника на картера е нормално по малко да цапа.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: За смяна ли са сегментите на Б3 1.8 моно ABS?
Strosner написа: Моделът е стар, и едва ли ще са толкова скъпи.
Ще се изненадаш, колко могат да са скъпи буталата за тоя стар модел, иди и питай в някой магазин.
- Strosner
- Мнения: 295
- Регистриран на: Пет 06 май 2016 11:48
- Автомобил: VW - Audi - Skoda
- Двигател: 2001г
- Местоположение: Карлово
Re: За смяна ли са сегментите на Б3 1.8 моно ABS?
А ти ще се изненадаш, колко лесно може да му прецакат двигателя, по гореописаната методология! Пък и самата работа по разстъргване, набиване, и последваща обработка, може да надхвърли далеч буталата! Колко ще струват тия втулки? Откъде ще се вземат? Как ще се разстъргва тоя двигател, кой ще го направи, ако изобщо е възможно?
Без да се гарантира, че крайният резултат ще е добър. Аз бих заложил на смяна, без интервенции по цилиндрите, ако не е наложително.
Без да се гарантира, че крайният резултат ще е добър. Аз бих заложил на смяна, без интервенции по цилиндрите, ако не е наложително.
-
- VW експерт
- Мнения: 13402
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: За смяна ли са сегментите на Б3 1.8 моно ABS?
Щом свалиш главата ваденето на буталата е елементарно.
Сваляш картера и действаш.Сегментите за този мотор не са скъпи,биелните лагери също.
Сваляш картера и действаш.Сегментите за този мотор не са скъпи,биелните лагери също.
Re: За смяна ли са сегментите на Б3 1.8 моно ABS?
Ми да сегментите са 60, 70лв. но без шлайф само с нови сегменти нормален размер на старите бутала дали ще е добре? Имам един познат майстор, който редовно сменя само сегментите, ако няма ръб по цилиндрите, като разликата е огромна и ако колата е горяла масло спира и компресията се вдига, но не знам като си тръгне тая кола от него колко ще изкара. Ако го правя както си се прави със нов размер бутала и сегменти и шлайф на цилиндъра ще излезне доста скъпо и не си струва за тая кола.
Затова питам дали да го оставя така и да оправя главата (според мен масло гори основно от там, разхода е по-малко от 2л. на 10000км), или да сменя само сегментите, което ми се струва малко мърльотия, но със сигурност няма да сменям бутала и да правя напълно ремонт.
Затова питам дали да го оставя така и да оправя главата (според мен масло гори основно от там, разхода е по-малко от 2л. на 10000км), или да сменя само сегментите, което ми се струва малко мърльотия, но със сигурност няма да сменям бутала и да правя напълно ремонт.
- Strosner
- Мнения: 295
- Регистриран на: Пет 06 май 2016 11:48
- Автомобил: VW - Audi - Skoda
- Двигател: 2001г
- Местоположение: Карлово
Re: За смяна ли са сегментите на Б3 1.8 моно ABS?
Мисля, че спокойно ще минеш само със сегменти, едва ли ще имаш проблем с цилиндрите, двигателите от ония години ги правеха далеч по-здрави от сегашните. Но дори да се наложи шлайф, смятам че ще издържи, циментацията на чугуна тогава я правеха с по-дебел слой. Трябва да се замери, като се свалят буталата, но щом имаш такава компресия, едва ли ще даде някаква съществена разлика.
-
- VW експерт
- Мнения: 13402
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: За смяна ли са сегментите на Б3 1.8 моно ABS?
Ако блока е сериозно износен не си заслужава да го шлайфаш.
Търси блок от моргите,тези двигатели са по 100лв.
Смени и сегментите,остави си твоите бутала,ако са читави.Главата си я ревизирай.
После няма да си познаеш колата.
Търси блок от моргите,тези двигатели са по 100лв.
Смени и сегментите,остави си твоите бутала,ако са читави.Главата си я ревизирай.
После няма да си познаеш колата.
Re: За смяна ли са сегментите на Б3 1.8 моно ABS?
Да блок със сигурност няма да шлайфам, не мисля че е зле. Най-много да сменя сегментите на със нормален размер на същите бутала. Мотора с изключение на главата си е добре, единственото което ме притеснява е спадналата компресия и това че е вкарал масло през отдушника. Въпроса ми е дали да сменям САМО сегменти или изобщо да не отварям картера? Вече ако има някакви изненади като силно надрани цилиндри и ремонт на блока е неизбежен ще го мисля. След ремонт на главата изобщо до колко може да се повиши компресията?
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: За смяна ли са сегментите на Б3 1.8 моно ABS?
За каква спаднала компресия говориш?Въобще не се занимавай с глупости,шлайф се прави при компресия 7.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12134
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: За смяна ли са сегментите на Б3 1.8 моно ABS?
Именно, като шлайфа главата, пасне клапаните и смени гумички и водачи евентуално, компресията ще се подобри малко, но и 10 не е зле.
2 литра масло на 10 хил км си е нормален разход от гумички на клапани
2 литра масло на 10 хил км си е нормален разход от гумички на клапани
Re: За смяна ли са сегментите на Б3 1.8 моно ABS?
Реших да взема само части за главата, без сегменти. Като отворя мотора ще видя има или нещо нередно с цилиндите. Компресията съм я мерил преди няколко месеца, ще видя как е пак преди да го разглобя. Тя попринцип трябва да е около 12, но все пак колата е стара, ако се доближи до към 11 мисля, че е супер. 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта