колеги някой запознат ли е при свалене на всмукателния колектор дали трябва да сваля и изпускателния на 1,8 АБС мотор.
Наскоро свалях главата за обслужване - гумички, клапани и след като смених всички гарнитури, сега ми текна антифриз от гумичката между главата и всмукателния колектор.
За целта трябва да сваля колектора, но не съм сигурен дали само той може да излезе или трябва да разглобявам и изпускателния за да го извадя.
Моля ако някой е запознат с упражнението нека сподели.
Благодаря предварително.



1,8 ABS всмукателен колектор
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Чувал съм,че трябва ама не съм сигурен на 100%.Когато сменях ламбда сонда и се прецака резбата майстора ми каза,че ако трябва да свали изпускателния трябва да свали и всмукателния.Ама дали това важи в обратния случай нямам идея.НЯколко колеги от форума са го правили това упражнение и някъде из архивните теми мисля,че го имаше описано с доста снимки и т.н.
Успех!
Успех!
- vasstop
- Гадфадъ'
- Мнения: 17179
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
При напречно разположен двигател на VW, модел 1.8сс ABS (и ААМ също) за да извадиш всмукателния колектор трябва да отвиеш няколко винта, които се намират ... абе не се намират, на отвратително място са и няма бъркане там.
Конкретно към твоя въпрос - всмукателния колектор може да се свали и без да се сваля изпускателния.
Конкретно към твоя въпрос - всмукателния колектор може да се свали и без да се сваля изпускателния.
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Благодаря за инфото vasstop - моя двигател е разположен надлъжно на ауди 80 и доло горе се стига до болтовете.
Все пак си е играчка де, но няма начин трябва отново да разглобявам.
По ме притеснява че като отворих колекторите самата глава е поизядена малко /има вдлъбнатинки/ и аз почистих хубаво и намазах със силикон. Затворих колекторите и поне час мина докато налея антифриза.
Карах 500-600км и започна да мирише на горял антифриз откъм колекторите.
Огледах маркучите имаше един който сълзи, оправих го но... не е оттам
от самите колектори мирише... и то при не добре загрял двигател.
Като загрее нормално миризмата изчезва /съвсем слаба е откъм колекторите/.
Все пак си е играчка де, но няма начин трябва отново да разглобявам.
По ме притеснява че като отворих колекторите самата глава е поизядена малко /има вдлъбнатинки/ и аз почистих хубаво и намазах със силикон. Затворих колекторите и поне час мина докато налея антифриза.
Карах 500-600км и започна да мирише на горял антифриз откъм колекторите.
Огледах маркучите имаше един който сълзи, оправих го но... не е оттам
от самите колектори мирише... и то при не добре загрял двигател.
Като загрее нормално миризмата изчезва /съвсем слаба е откъм колекторите/.
- vasstop
- Гадфадъ'
- Мнения: 17179
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
Това, което си направил е много грешно.
Споменах за разположението на двигателя, защото видях, че в гаража ти не е пасат.
След като има неравности по главата тя задължително трябва да се шлайфа или ако е прекалено износена/изкривена - да се замени с нова.
Втората грешка е да слагаш силикон като уплътнение - сам съм виждал запушена централна водна магистрала на всмукателен колектор на същия двигател от силиконови парчета попаднали там познай от къде
Направи си сам сметката какви са последствията от горното и колко пари би струвал ремонта след това.
Това, което трябва да направиш е:
сваляне на главата
шлайф и профилактика по нея
нова гарнитура на главата и нови болтове - задължително
правилен монтаж и следване на реда на затягане на болтовете
Ако горните процедури се направят кадърно няма да имаш проблеми поне още 50 000 км
Споменах за разположението на двигателя, защото видях, че в гаража ти не е пасат.
След като има неравности по главата тя задължително трябва да се шлайфа или ако е прекалено износена/изкривена - да се замени с нова.
Втората грешка е да слагаш силикон като уплътнение - сам съм виждал запушена централна водна магистрала на всмукателен колектор на същия двигател от силиконови парчета попаднали там познай от къде

Направи си сам сметката какви са последствията от горното и колко пари би струвал ремонта след това.
Това, което трябва да направиш е:
сваляне на главата
шлайф и профилактика по нея
нова гарнитура на главата и нови болтове - задължително
правилен монтаж и следване на реда на затягане на болтовете
Ако горните процедури се направят кадърно няма да имаш проблеми поне още 50 000 км
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Васе не съм се изказал правилно.
Язвички имаше около уплътнението гуменото между всмукателния колектор и главата.
От другата страна на пластмассовия тройник имам същите язвички около гуменото съединение на фланеца.
Със силикон, но тънко го намазах и няма течове и проблеми.
Но откъм колекторите е на лошо място.
Все пак не мисля да свалям и да сменям глава за такова нещо.
По съм съгласен да сложа металпластик и да изчакам малко докато изсъхне и после със шкурка да обработя мястото, отколкото да сменям главата.
Поздрави.
п.п. също съм виждал запушена водна магистрала от силикон, но когато не се прекалява мисля че силикона е полезен /лично мое мнение е все пак и не ангажирам никого с него/.
Даже имах преди време един автомобил, при който след майсторска намеса със силикон и в резултат запушване на всмукателния колектор хвърляше водата доста време докато разбера откъде е болката...
Язвички имаше около уплътнението гуменото между всмукателния колектор и главата.
От другата страна на пластмассовия тройник имам същите язвички около гуменото съединение на фланеца.
Със силикон, но тънко го намазах и няма течове и проблеми.
Но откъм колекторите е на лошо място.
Все пак не мисля да свалям и да сменям глава за такова нещо.
По съм съгласен да сложа металпластик и да изчакам малко докато изсъхне и после със шкурка да обработя мястото, отколкото да сменям главата.
Поздрави.
п.п. също съм виждал запушена водна магистрала от силикон, но когато не се прекалява мисля че силикона е полезен /лично мое мнение е все пак и не ангажирам никого с него/.
Даже имах преди време един автомобил, при който след майсторска намеса със силикон и в резултат запушване на всмукателния колектор хвърляше водата доста време докато разбера откъде е болката...
- plamen000000
- Мнения: 989
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Всмукателен колектор на 1,8 ABS
Хора темата е доста отдавна, но мен ме мъчи един въпрос свързан със всмукателния колектор на пасат б3 1.8 АБС мотор 90 коня. Като застана отпред с лице към двигателя, от страната на ангренажния ремък под буксата на ТПС-а има една дупка, там мисля трябва да има нещо като тапа, при мен го няма и доста често на незагрял двигател ми се случва да имам мирис на изгоряло масло или антифриз немога да определя, от време на време пропушва и на загрял двигател след преустановяване работата му. Мисля че сълзи масло оттам,или пък антифриз, тъмнокафява гняс на цвят, пропуснах да кажа че колата има АГУ. Какво трябва да има там?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Всмукателен колектор на 1,8 ABS
Я дай пак сега обяснението на ново
говориш за страната на ангренажния ремък и за буксата на ТПС-а ама като седиш срещу двигателя ангренажа е от ляво на колектора,а буксата на ТПС-а е от дясно.
От ляво този колектор по спомен няма никакви тапи и нищо не влиза и не излиза от него .От дясно има маркуч за антифриз долу ниско от колектора и по-нагоре има отвор за вакуум към сервото.
Дай някоя снимка най-добре


говориш за страната на ангренажния ремък и за буксата на ТПС-а ама като седиш срещу двигателя ангренажа е от ляво на колектора,а буксата на ТПС-а е от дясно.
От ляво този колектор по спомен няма никакви тапи и нищо не влиза и не излиза от него .От дясно има маркуч за антифриз долу ниско от колектора и по-нагоре има отвор за вакуум към сервото.
Дай някоя снимка най-добре


- plamen000000
- Мнения: 989
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Всмукателен колектор на 1,8 ABS
Снимки ще пусна, но ще е до края на седмицата, казваш има тръбичка за вакума сервото, при мене май я е хванала липсата.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Всмукателен колектор на 1,8 ABS
Ако колата е с АБС, номрлано е да я няма ако говорим за Пасат В3,те нямат серво,а са с ел. помпа вместо серво
Също така ако тя липсва и не е затапено,щешемотора ти да работи отвратително,понеже смуче въздух от там.



- plamen000000
- Мнения: 989
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Всмукателен колектор на 1,8 ABS
Става въпрос за тапите на всмукателния колектор, нали италианците е жега при тях и карат на водица лятото, тия тапи при мене са си тръгнали и сълзи от тях, и разни маистори ми обади много добра сума за ремонта им.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 40 госта