1,8 ABS всмукателен колектор

Техническа и сервизна информация за Passat
ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

1,8 ABS всмукателен колектор

Мнениеот ivo123 » Чет 08 май 2008 20:06


колеги някой запознат ли е при свалене на всмукателния колектор дали трябва да сваля и изпускателния на 1,8 АБС мотор.
Наскоро свалях главата за обслужване - гумички, клапани и след като смених всички гарнитури, сега ми текна антифриз от гумичката между главата и всмукателния колектор.
За целта трябва да сваля колектора, но не съм сигурен дали само той може да излезе или трябва да разглобявам и изпускателния за да го извадя.
Моля ако някой е запознат с упражнението нека сподели.
Благодаря предварително.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 09 май 2008 5:00


Чувал съм,че трябва ама не съм сигурен на 100%.Когато сменях ламбда сонда и се прецака резбата майстора ми каза,че ако трябва да свали изпускателния трябва да свали и всмукателния.Ама дали това важи в обратния случай нямам идея.НЯколко колеги от форума са го правили това упражнение и някъде из архивните теми мисля,че го имаше описано с доста снимки и т.н.
Успех!


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Пет 09 май 2008 7:40


При напречно разположен двигател на VW, модел 1.8сс ABS (и ААМ също) за да извадиш всмукателния колектор трябва да отвиеш няколко винта, които се намират ... абе не се намират, на отвратително място са и няма бъркане там.
Конкретно към твоя въпрос - всмукателния колектор може да се свали и без да се сваля изпускателния.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пет 09 май 2008 7:40


Благодаря колега намерих една тема.
Там пише че всмукателните се свалят без да се свалят изпускателните колектори.
Ще трябва пак да се разглобява.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пет 09 май 2008 12:59


Благодаря за инфото vasstop - моя двигател е разположен надлъжно на ауди 80 и доло горе се стига до болтовете.
Все пак си е играчка де, но няма начин трябва отново да разглобявам.
По ме притеснява че като отворих колекторите самата глава е поизядена малко /има вдлъбнатинки/ и аз почистих хубаво и намазах със силикон. Затворих колекторите и поне час мина докато налея антифриза.
Карах 500-600км и започна да мирише на горял антифриз откъм колекторите.
Огледах маркучите имаше един който сълзи, оправих го но... не е оттам
от самите колектори мирише... и то при не добре загрял двигател.
Като загрее нормално миризмата изчезва /съвсем слаба е откъм колекторите/.


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Пет 09 май 2008 21:44


Това, което си направил е много грешно.
Споменах за разположението на двигателя, защото видях, че в гаража ти не е пасат.
След като има неравности по главата тя задължително трябва да се шлайфа или ако е прекалено износена/изкривена - да се замени с нова.
Втората грешка е да слагаш силикон като уплътнение - сам съм виждал запушена централна водна магистрала на всмукателен колектор на същия двигател от силиконови парчета попаднали там познай от къде :idea:
Направи си сам сметката какви са последствията от горното и колко пари би струвал ремонта след това.

Това, което трябва да направиш е:
сваляне на главата
шлайф и профилактика по нея
нова гарнитура на главата и нови болтове - задължително
правилен монтаж и следване на реда на затягане на болтовете

Ако горните процедури се направят кадърно няма да имаш проблеми поне още 50 000 км


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Съб 10 май 2008 7:14


Васе не съм се изказал правилно.
Язвички имаше около уплътнението гуменото между всмукателния колектор и главата.
От другата страна на пластмассовия тройник имам същите язвички около гуменото съединение на фланеца.
Със силикон, но тънко го намазах и няма течове и проблеми.
Но откъм колекторите е на лошо място.
Все пак не мисля да свалям и да сменям глава за такова нещо.
По съм съгласен да сложа металпластик и да изчакам малко докато изсъхне и после със шкурка да обработя мястото, отколкото да сменям главата.
Поздрави.
п.п. също съм виждал запушена водна магистрала от силикон, но когато не се прекалява мисля че силикона е полезен /лично мое мнение е все пак и не ангажирам никого с него/.
Даже имах преди време един автомобил, при който след майсторска намеса със силикон и в резултат запушване на всмукателния колектор хвърляше водата доста време докато разбера откъде е болката...


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Съб 10 май 2008 9:58


Значи аз грешно съм разбрал.
Слагай нова гарнитура на всмукателя и си готов.
При теб поне по-лесно се сваля, аз заради един изпускателен колектор свалях цялата глава *(да е жив и здрав ваското1 :oops: )


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Съб 10 май 2008 10:07


лошото е че тази процедура със сваляне на главата е правих преди 2 седмици - преди 1000км де :(
нямаше проблем до скоро и сега започна да пуска явно, лошото е че не се вижда дали е оттам със сигурност, но мъркучите съм го изпосменил и проверил снадките им за течове...


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Съб 10 май 2008 10:12


Не не, така както го описваш няма смисъл да сваляш главата според мен.


Потребителски аватар
plamen000000
Мнения: 989
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 19:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Всмукателен колектор на 1,8 ABS

Мнениеот plamen000000 » Сря 11 май 2011 14:21


Хора темата е доста отдавна, но мен ме мъчи един въпрос свързан със всмукателния колектор на пасат б3 1.8 АБС мотор 90 коня. Като застана отпред с лице към двигателя, от страната на ангренажния ремък под буксата на ТПС-а има една дупка, там мисля трябва да има нещо като тапа, при мен го няма и доста често на незагрял двигател ми се случва да имам мирис на изгоряло масло или антифриз немога да определя, от време на време пропушва и на загрял двигател след преустановяване работата му. Мисля че сълзи масло оттам,или пък антифриз, тъмнокафява гняс на цвят, пропуснах да кажа че колата има АГУ. Какво трябва да има там?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Всмукателен колектор на 1,8 ABS

Мнениеот zfa159 » Сря 11 май 2011 22:37


Я дай пак сега обяснението на ново :)
говориш за страната на ангренажния ремък и за буксата на ТПС-а ама като седиш срещу двигателя ангренажа е от ляво на колектора,а буксата на ТПС-а е от дясно.
От ляво този колектор по спомен няма никакви тапи и нищо не влиза и не излиза от него .От дясно има маркуч за антифриз долу ниско от колектора и по-нагоре има отвор за вакуум към сервото.
Дай някоя снимка най-добре :)
:beer


Потребителски аватар
plamen000000
Мнения: 989
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 19:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Всмукателен колектор на 1,8 ABS

Мнениеот plamen000000 » Чет 12 май 2011 7:26


Снимки ще пусна, но ще е до края на седмицата, казваш има тръбичка за вакума сервото, при мене май я е хванала липсата.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Всмукателен колектор на 1,8 ABS

Мнениеот zfa159 » Чет 12 май 2011 9:45


Ако колата е с АБС, номрлано е да я няма ако говорим за Пасат В3,те нямат серво,а са с ел. помпа вместо серво :) Също така ако тя липсва и не е затапено,щешемотора ти да работи отвратително,понеже смуче въздух от там.
:beer


Потребителски аватар
plamen000000
Мнения: 989
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 19:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Всмукателен колектор на 1,8 ABS

Мнениеот plamen000000 » Вто 17 май 2011 19:48


Става въпрос за тапите на всмукателния колектор, нали италианците е жега при тях и карат на водица лятото, тия тапи при мене са си тръгнали и сълзи от тях, и разни маистори ми обади много добра сума за ремонта им.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 40 госта