


Passat B3 89г RP - центровка запалване?
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Passat B3 89г RP - центровка запалване?
На Passat-а след смяна на ангренажа вървежът видимо се измени. Опитвах да го докарам с делкото, но явно иска машинка - стробоскоп. Електрониката е примитивна, авансът - вакумен.
От ауспуха пука леко няколко пъти(трябва да се заслушаш и да си до него, за да чуеш), когато натисна газ рязко и след това пусна газта.
Смених дистрибуторна капачка, почистих палчето и сложих други кабели(стари, но здрави), сложих 3 полюсни свещи Champion. Какво може да се направи по въпроса? Диагностика не знам до колко има, защото трябва да се чете с ламба и не става VAG COM кабела - примитивна работа.
Колата иначе пали нормално, върви си, но ми се вижда малко мудна. Смених и всичките вакумни маркучета.
Двигател - моно 1.8 RP.
От ауспуха пука леко няколко пъти(трябва да се заслушаш и да си до него, за да чуеш), когато натисна газ рязко и след това пусна газта.
Смених дистрибуторна капачка, почистих палчето и сложих други кабели(стари, но здрави), сложих 3 полюсни свещи Champion. Какво може да се направи по въпроса? Диагностика не знам до колко има, защото трябва да се чете с ламба и не става VAG COM кабела - примитивна работа.
Колата иначе пали нормално, върви си, но ми се вижда малко мудна. Смених и всичките вакумни маркучета.
Двигател - моно 1.8 RP.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Passat B3 89г RP - центровка запалване?
Виж, дали е зацепен правилно ангренажът. Ако всичко е на белези, отивай на стробоскоп.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 89г RP - центровка запалване?
stefan4o написа:Виж, дали е зацепен правилно ангренажът. Ако всичко е на белези, отивай на стробоскоп.
Проблем. Единият белег може и да го видя, другият белег трябва да сваля пластмасовите капаци. За да ги сваля, трябва да сваля аксесоарното колело, на шайбата на колянов вал, която върти динамото и водната помпа. Една проверка на белези - 2 дена работа.
По-лесен начин има ли? Ремъка ми го зацепва доверен майстор уж. Не съм ги го правил това у нас.
-
- VW експерт
- Мнения: 13402
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B3 89г RP - центровка запалване?
Погледни белега на маховика.
На скоростната кутия има една тапа,махни я и гледай дали и този белег се вижда.
На скоростната кутия има една тапа,махни я и гледай дали и този белег се вижда.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Passat B3 89г RP - центровка запалване?
инжектопляктор написа:stefan4o написа:Виж, дали е зацепен правилно ангренажът. Ако всичко е на белези, отивай на стробоскоп.
По-лесен начин има ли? Ремъка ми го зацепва доверен майстор уж. Не съм ги го правил това у нас.
И моя ми го прави доверен майстор, след който си въртях делкото, че да ми тръгне колата, както беше преди смяната. Лесен начин има - караш я на по-доверен майстор и се надяваш той да я оправи.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12134
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B3 89г RP - центровка запалване?
Дано ангренажа не е зацепван по белезите на пластмасите 

- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 89г RP - центровка запалване?
К.Одаджийски написа:Дано ангренажа не е зацепван по белезите на пластмасите...
Пластмасите ги сваляха!
stefan4o написа:...и се надяваш...
И на кого всъщност човек може да има вяра тогава? Утре ще се опитам да видя белезите. Че трябва и да бутам, стана тя една...
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12134
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B3 89г RP - центровка запалване?
Ами зависи как е сменян ремъка и е нагласена центровката. Аз затова като си сменям на мен е според зависи как съм на кеф, но предимно вадя стария и надявам новия ремък както си е спрял двигателя, не въртя нищо. Единствено бележа зъбите на коляновия вал срещу този на паразитния вал за делкото, че делкото се превърта много лесно
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 89г RP - центровка запалване?
К.Одаджийски написа:..но предимно вадя стария и надявам новия ремък както си е спрял двигателя, не въртя нищо.
Е нали се размества разпределителният вал?! Как така просто сваляш старият и слагаш новият? Какво ще рече "как е сменян и как е нагласяна центровката?" То делкото може да се завърти, като валът му е превъртял.

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12134
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B3 89г RP - центровка запалване?
Няма нужда да ме цитираш всеки път, то е ясно, че като пишеш под мен си говорим
Въртенето на делкото може да ти поеме около един зъб ако ти е избягал на ремъка и пак няма да е като хората.
В общи линии, хиляди варианти, ако нещо не ти харесва, не пипай а отиди при майстора който ти е правил колата и говори с него.

Въртенето на делкото може да ти поеме около един зъб ако ти е избягал на ремъка и пак няма да е като хората.
В общи линии, хиляди варианти, ако нещо не ти харесва, не пипай а отиди при майстора който ти е правил колата и говори с него.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Passat B3 89г RP - центровка запалване?
Има белег на маховика, белег на разпределителния вал и белег на палеца. Не е нужно да се разглобява нищо 

- Megasquirt
- Мнения: 322
- Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 89г RP - центровка запалване?

- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 89г RP - центровка запалване?
Когато купих колата, беше с по-стабилни обороти от в момента. Забелязвам, че ако откача вакум аванса на делкото, колата при запалване държи оборотите доста по-стабилни.
Не отбелязах, че когато взех колата, след смяна на ангренажа бях чул нещо да фъска и колата да не върви. След това разбутах около моното и всички вакум маркучета паднаха нацепени. Купих нови и ги вързах по схемата, която стои на пластмасата върху радиатора. Обаче забелязах, че маркучето между вакум клапана и моното освен че беше сцепено на 2 части, по средата имаше мушнато парче електрод. Да не би така да са "изключили" вакум аванса, вместо да решат проблема?
Възможно ли е проблема да не ми е въобще центровката, а клапата на вакума за делкото?
Ако набия такъв "фиксиран" аванс би ли имало някакви проблеми, повишен разход и т.н?
Иначе, колата при подаване на газ и пускане продължава леко да пука от аупсуха. Гледам, че на фланеца има не 2, ами 3 термодатчика. Да търся ли от тях някакви проблеми?
Колата е с двигател RP и VAG-COM кабела не го хваща, много е старо. Искаше ми се да прочета живи данни и всичко щеше да ми се изясни.
За съжаление с такива вакум системи нямам никакъв опит.
Не отбелязах, че когато взех колата, след смяна на ангренажа бях чул нещо да фъска и колата да не върви. След това разбутах около моното и всички вакум маркучета паднаха нацепени. Купих нови и ги вързах по схемата, която стои на пластмасата върху радиатора. Обаче забелязах, че маркучето между вакум клапана и моното освен че беше сцепено на 2 части, по средата имаше мушнато парче електрод. Да не би така да са "изключили" вакум аванса, вместо да решат проблема?
Възможно ли е проблема да не ми е въобще центровката, а клапата на вакума за делкото?
Ако набия такъв "фиксиран" аванс би ли имало някакви проблеми, повишен разход и т.н?
Иначе, колата при подаване на газ и пускане продължава леко да пука от аупсуха. Гледам, че на фланеца има не 2, ами 3 термодатчика. Да търся ли от тях някакви проблеми?
Колата е с двигател RP и VAG-COM кабела не го хваща, много е старо. Искаше ми се да прочета живи данни и всичко щеше да ми се изясни.
За съжаление с такива вакум системи нямам никакъв опит.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Passat B3 89г RP - центровка запалване?
Не зная на кое казваш клапа на вакуума на делкото.
Според теб вакуум регулатора на делкото случайно ли е сложен там? Виж в гугъл, какво е то вакуум регулатор и за какво се бори. Не го шунтирай в никой случай.
Относно датчиците: имаш един за компа, един за таблото и един шалтер,който пуска подгрева на колектора.
Според теб вакуум регулатора на делкото случайно ли е сложен там? Виж в гугъл, какво е то вакуум регулатор и за какво се бори. Не го шунтирай в никой случай.
Относно датчиците: имаш един за компа, един за таблото и един шалтер,който пуска подгрева на колектора.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта