Здравейте колеги имам проблем с Пасата и ще се радвам ако някой може да ми каже какво може да се е счупило и ориентировъчна цена на часта.
1.От скоро при леко въртене на волата при движение наляво или надясно започва да стърже нещо, сякаш от към предните гуми. Проблема се получава при загрят двигател, при студен при потегляне не се чува. При натискане на спирачката се усеща някакво леко тресене.
2. Преди седмица ми смениха левия маншон на карето, защото при ляв завой започваше един страшен шум на клатещо се желязо сякаш нещо всеки момент ще падне. Откарах колата в сервиз огледаха предмицата на стенд и казаха, че виждат само скъсан маншон иначе всичко друго е здраво. След смяната на маншона шума намаля, но при лям завой пак почва да тропа нещо и предполагам, че е дясно каре (което смених миналата зима).



Пасат Б5.5 стържене при въртене на волана
- hi4umir4uu
- Мнения: 190
- Регистриран на: Вто 23 юни 2009 13:28
- Автомобил: Passat b7
- Двигател: EcoFuel
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5.5 стържене при въртене на волана
Здравей, колега
и аз имах едно странно стържене при завой, след смяна на всички носачи на пасата, оказа се че предпазната ламарина на дисковете на спирачките е много близо до спирачния диск и опира при вибрации и завой. Леко я изкривих на вътре и стърженето спря. Явно като са сменяли някой носач са я изкривили без да разберат. Възможно е и при теб при смяната на маншона да се е получило така.
и аз имах едно странно стържене при завой, след смяна на всички носачи на пасата, оказа се че предпазната ламарина на дисковете на спирачките е много близо до спирачния диск и опира при вибрации и завой. Леко я изкривих на вътре и стърженето спря. Явно като са сменяли някой носач са я изкривили без да разберат. Възможно е и при теб при смяната на маншона да се е получило така.
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Пасат Б5.5 стържене при въртене на волана
По т.1, макар и симптомите да не пасват 100%: провери си болтовете, които държат кормилната рейка към купето. Ако са разхлабени играят в леглата и рейката ти шава наляво-надясно. Единият е под акумулатора, а другият се пада вляво от компютъра, като си застанал пред колата. Ако колата е 4х4 има още един, който се стига отдолу на колата, но не питай къде е - в кучи ... :-)
Re: Пасат Б5.5 стържене при въртене на волана
В сервиза ми хазаха, че стърженето и скърцането е от спирачните дискове, които са много зле. За карето се оказах прав. Незнам как е при вас но ми писна всяка година да сменям карета. 

- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Пасат Б5.5 стържене при въртене на волана
Може ли да уточниш нещо.
Стърженето като на метал ли е? Да не е скърцане?
Това малко ме съмнява с дисковете. Означава че нямаш никакви накладки и от там да идва жулене метал в метал.
Карето....от моргата. От някоя нов внос немска или италианска кола. Така ще е 99% оргиналдъ.
Но го вземи с уговорка ако нещо не е наред.
Стърженето като на метал ли е? Да не е скърцане?
Това малко ме съмнява с дисковете. Означава че нямаш никакви накладки и от там да идва жулене метал в метал.
Карето....от моргата. От някоя нов внос немска или италианска кола. Така ще е 99% оргиналдъ.

Re: Пасат Б5.5 стържене при въртене на волана
Като на метал в метал, но не го прави винаги. Прегледаха ходовата и всичко по нея е добре, но дисковете бяха много зле, накладките бяха като нови. Казаха, че и амортисьорите трябва да си ги сменя, защото им занасяла колата на завоите. Задните не били омаслени, а предните са. Карето можело да изкара още много време. Също така чули и леко чукане от рейката.
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Пасат Б5.5 стържене при въртене на волана
Накладките, въпреки че са както казваш почти нови, след като ще сменяш дисковете, задължително се сменят и накладките. Искай хубави накладки от магазинера. Дискове...някаква средна цена. Аз за мен взех някакви английски и съм доволен.
Амортисьорите щом са омаслени, значи смяна. Сменят се в комплект двата предни.
За чукането от рейката, накрайниците как са? За тях казаха ли нещо.
Амортисьорите щом са омаслени, значи смяна. Сменят се в комплект двата предни.
За чукането от рейката, накрайниците как са? За тях казаха ли нещо.
- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат Б5.5 стържене при въртене на волана
Ще карам подред:
За стърженето: може да е маслената помпа ( щом само топла го прави, това ми идва като идея ) . Маслото на хидравликата се сменя и то по предписание. Но аз не съм чувал някой мой приятел да го е сменял :) При мен се сменя на около три години заедно със спирачната течност ( принципно е на 2 )
За спирачките: криви дискове? Нерядко причината е и от скапани сел. втулки на носачи или буфера на накрайниците кормилните.
За каретата: има една малка грешка , често допускана при слагането на греста . Карето се измива , подсушава, сменя се маншона и сега забележете грешката- тъпчи се греста ( новата ) в маншона . Ей това е масово правено. А трябва да се натъпче максимално в самото каре . Аз за улеснение я "набивам" през отвора на болта . Вече излишната от карето отива в маншона. Ще каже някой, че това е глупост и няма значение, то пак си било смазвало :) всъщност ...маже да, ама какво и как...в резултат къс живот на карето и излишни пари за мастери и части
За стърженето: може да е маслената помпа ( щом само топла го прави, това ми идва като идея ) . Маслото на хидравликата се сменя и то по предписание. Но аз не съм чувал някой мой приятел да го е сменял :) При мен се сменя на около три години заедно със спирачната течност ( принципно е на 2 )
За спирачките: криви дискове? Нерядко причината е и от скапани сел. втулки на носачи или буфера на накрайниците кормилните.
За каретата: има една малка грешка , често допускана при слагането на греста . Карето се измива , подсушава, сменя се маншона и сега забележете грешката- тъпчи се греста ( новата ) в маншона . Ей това е масово правено. А трябва да се натъпче максимално в самото каре . Аз за улеснение я "набивам" през отвора на болта . Вече излишната от карето отива в маншона. Ще каже някой, че това е глупост и няма значение, то пак си било смазвало :) всъщност ...маже да, ама какво и как...в резултат къс живот на карето и излишни пари за мастери и части
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Пасат Б5.5 стържене при въртене на волана
На мен стари изпечени майстори в тоя бранш с каретата са ми казвали, че освен греста се слага и малко двигателно масло, като се омесват хубаво. Да стане нито много гъсто, нито много течно. И от тях, това го правя и аз винаги. Няколко коли са минали през мен, никога не съм имал проблеми в последствие с карета. В момента пасата е при мен от 4 г. и каретата му в момента са така както го описах по горе.
Re: Пасат Б5.5 стържене при въртене на волана
drago_tr написа:Накладките, въпреки че са както казваш почти нови, след като ще сменяш дисковете, задължително се сменят и накладките. Искай хубави накладки от магазинера. Дискове...някаква средна цена. Аз за мен взех някакви английски и съм доволен.
Амортисьорите щом са омаслени, значи смяна. Сменят се в комплект двата предни.
За чукането от рейката, накрайниците как са? За тях казаха ли нещо.
Здрави са накрайниците, миналата година по това време ги смених с новия модел.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта