Здравейте,прочетох доста от темите свързани с това,но все пак ми се иска да чуя някой съвет или насока.
Колата е 2003 г. на 165000 км.( с доста голям шанс да са реални с оглед на факта,че е закупена от мен директно от Швейцария)
След 2500 км.пробег установих разход на масло от порядъка на 1 литър,който ме изненада доста неприятно с оглед на перфектното състояние на колата като цяло.Колата не пуши при никакви условия и каране,не мирише на масло,в ауспуха има чернилка която лесно се трие и не е мазна.
След много четене по форумите и консултации направих следните неща:
-смяна на маслото с друга марка-без резултат
-преглед и почистване на системата за картерна вентилация и смяна на PCV - клапан
-оглед на течове и омазняване.
След като нищо не даде резултат закарах колата при техник който направи следните неща:
- преглед на свещи - снежно бял електрод без каквито и да било следи от нагар или омазняване
- откачане на турбото от катализатора- отново същия резултат без омазняване или нагар.
- проверка на турбо пътищата и интеркулера - без капка масло в тях,единствено маслени пари.
- проверка на VAG-COM за работата на турбото-прави налягане точно толкова колкото е зададено.
След всичко това се реших на ревизия на главата с надеждата да се окажат гумички,а резултатът е:
-сменени всички гарнитури
-нови гумички
-смяна на клапан,защото беше установено спукване
-напасване и изчистване до блясък на всичко.
-проверка на водачи-без хлабавини
-наливане на цилиндрите с газ,като по думите на майстора проблема не в сегментите.
-ново(3-то в рамките на 5000км) масло Castrol 5w40
Като цяло главата и клапаните бяха събрали доста нагар,като по стеблата на някой от клапаните е имало пръстени от нагар.Човека който прави главата е от така наречената "стара школа" с изключително добра репутация и без забележки от моя страна по работата му.
И така стигаме до резултата след ремонта-чувствително подобрение в работата на мотора,спад в разхода бензин и до тук...След 1000км спад на нивото на маслото от почти МАХ. до малко над средата(по мое мнение около 300 грама)
Passat B5.5 1,8t AWT - гори си масло.
- jagler
- Мнения: 1215
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
- Двигател: CFFB-2014
- Местоположение: Стара Загора
Re: Passat B5.5 1,8t AWT - гори си масло.
Колега имай в предвид че на Кастрола има много ментета,аз за това никога не съм слагал такова.И мисля че колата ти не е за 5/40 ,а по-скоро сложи 10/40 има вече такива пълна синтетика .
-
- VW експерт
- Мнения: 13379
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B5.5 1,8t AWT - гори си масло.
Автомобил с турбокомпресор не се кара с 10/40.
- blade84
- Мнения: 694
- Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
- Автомобил: Vento
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Lom
Re: Passat B5.5 1,8t AWT - гори си масло.
Според аутодата може да се кара и с 5в40 и 10в40.
Последна промяна от blade84 на Нед 13 сеп 2015 8:18, променено общо 1 път.
Re: Passat B5.5 1,8t AWT - гори си масло.
Маслото е сменено 3 пъти за 5000 км. с различни марки една от които е Yacco,масло за което съм убеден в качествата му.Разхода не се промени с никое от тях,явно не е там проблема.
-
- Мнения: 81
- Регистриран на: Сря 02 дек 2009 0:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5.5 1,8t AWT - гори си масло.
Не е турбокомпресор а най обикновенна турбина????????
Ей само разбирачи тука

Ей само разбирачи тука



- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Passat B5.5 1,8t AWT - гори си масло.
Пръстените нагар по клапаните са от калпави гумички. Ако при смяната не са поставени правилно новите, може да запази разхода на масло. Освен това, маслените сегменти са много чувствителни на коксуване и увеличават разхода на масло.
Re: Passat B5.5 1,8t AWT - гори си масло.
При положение,че колата не пуши нито преди нито след ревизията на главата има ли някакъв достоверен начин за диагностициране на истинския проблем,който да не включва отново цепене на мотора.
Тук възниква и още един въпрос-възможно ли е пушека от изгарянето на такова сериозно поне за мен количество масло да се обира от катализатора?
Много добре знам,че това е турбо мотор който няма как да не гори определено количество масло,знам за прословутия и допустим разход на масло от 1 литър на 1000 км. според VW,но това тук ми се струва доста.Точно затова много се изненадах,че няма абсолютно никаква промяна в разхода,все пак нови гумички дори и неоригинални ще уплътнят доста по-добре от старите които според майстора са били станали пластмасови.
Тук възниква и още един въпрос-възможно ли е пушека от изгарянето на такова сериозно поне за мен количество масло да се обира от катализатора?

Много добре знам,че това е турбо мотор който няма как да не гори определено количество масло,знам за прословутия и допустим разход на масло от 1 литър на 1000 км. според VW,но това тук ми се струва доста.Точно затова много се изненадах,че няма абсолютно никаква промяна в разхода,все пак нови гумички дори и неоригинални ще уплътнят доста по-добре от старите които според майстора са били станали пластмасови.
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Passat B5.5 1,8t AWT - гори си масло.
sd-pleven написа:...След 1000км спад на нивото на маслото от почти МАХ. до малко над средата(по мое мнение около 300 грама)
muns61 написа:... Освен това, маслените сегменти са много чувствителни на коксуване и увеличават разхода на масло.
И аз минах през този път.Двигателя имаше компресия,но гореше масло.Престраших се и смених сегменти.Когато се разглоби двигателя,(маслените сегменти бяха от модела състоящи се от три елемента)видяхме ,че от нередовното обслужване в Италия,нямаха никаква еластичност и не стояха притиснати към стените на цилиндъра.Наливането на газ в цилиндрите не беше успяло да ги върне към живот.
- bbboiko2004
- Мнения: 4294
- Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
- Автомобил: VW Polo 2f
- Двигател: 3f - 1993
Re: Passat B5.5 1,8t AWT - гори си масло.
И аз карам същия пасат, предишната смяна го карах с 5w40 Кронойл и за 10к км изгори 300-400мл. Сега го карам с немски кастрол, уж истински 5w40 Edge и за 9к изгори 1литър. Не пуши, турбината си е ок. След хиляда километра ще го сменя, но повече кастрол няма да сложа.
Re: Passat B5.5 1,8t AWT - гори си масло.
Тази сутрин направих контролно доливане с цел установяване на разхода след 1000 км,резултата е около 250 грама.Изминатите км. са в съотношение 50/50 градско/извънградско.Смятам,че с оглед на предишния разход от 1 литър за 2000 км. има известно подобрение,но също така и е доста далеч от нормалното за мен.
Въпросът сега е дали да насоча вниманието си към турбината при положение,че няма една капка масло в кулера,откъм катализатора също е чисто,а налягането е в нормите.По отношение на вървежа,смятам,че може би има какво да се желае.
Въпросът сега е дали да насоча вниманието си към турбината при положение,че няма една капка масло в кулера,откъм катализатора също е чисто,а налягането е в нормите.По отношение на вървежа,смятам,че може би има какво да се желае.
Re: Passat B5.5 1,8t AWT - гори си масло.
Колега има ли някакво развитие? Аз съм със същия проблем само че мотора е AEB. По въпроса дали катализатора обира пушека при мен колата пушеше само сутрин при първо палене, изпушваше леко син дим, после като загрее нямаше нищо, но маслото изчезваше. След като махнах катализатора колата започна да си пуши постоянно.
Re: Passat B5.5 1,8t AWT - гори си масло.
За момента развитие няма,защото не знам как да установя със сигурност източника на проблема,а така като гледам май и никой "майстор" не може и всичко е по метода проба-грешка,а втори път да отварям мотор е абсурд.
Сега след като изключихме главата останаха две проблемни места-турбина и сегменти.Дали проблема е в сегментите,лично за мен не,с оглед на състоянието на свещите и липсата на какъвто и да е помен от нагар или масло,плюс "теста" с газ от механика.Колкото до турбината,виждал съм точно такъв Пасат,с такъв мотор,със счупено турбо и резултата беше димна завеса след като колата загрее(дори и с катализатор),а при мен няма дори и помен от пушек,няма масло по пътищата и в кулера.Вариант е да го изхвърля от сегмента на турбината в генерацията,след топлата част,но това са само догадки...не знам,засега сондирам мнения.
П.С.- колко гори твоята и правено ли е нещо?
Сега след като изключихме главата останаха две проблемни места-турбина и сегменти.Дали проблема е в сегментите,лично за мен не,с оглед на състоянието на свещите и липсата на какъвто и да е помен от нагар или масло,плюс "теста" с газ от механика.Колкото до турбината,виждал съм точно такъв Пасат,с такъв мотор,със счупено турбо и резултата беше димна завеса след като колата загрее(дори и с катализатор),а при мен няма дори и помен от пушек,няма масло по пътищата и в кулера.Вариант е да го изхвърля от сегмента на турбината в генерацията,след топлата част,но това са само догадки...не знам,засега сондирам мнения.
П.С.- колко гори твоята и правено ли е нещо?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Passat B5.5 1,8t AWT - гори си масло.
Проблемът е ясен, ала не искаш да го приемеш. Наливай масло и не пиши повече.
Re: Passat B5.5 1,8t AWT - гори си масло.
muns61 написа:Ако при смяната не са поставени правилно новите, може да запази разхода на масло. Освен това, маслените сегменти са много чувствителни на коксуване и увеличават разхода на масло.
Да,проблема е ЯСЕН,дори и според теб проблема е или едното или другото...