Passat B5.5 1,8t AWT - гори си масло.

Техническа и сервизна информация за Passat
sd-pleven
Мнения: 79
Регистриран на: Пет 11 сеп 2015 19:04
Автомобил:
Двигател:

Passat B5.5 1,8t AWT - гори си масло.

Мнениеот sd-pleven » Пет 11 сеп 2015 19:38


Здравейте,прочетох доста от темите свързани с това,но все пак ми се иска да чуя някой съвет или насока.
Колата е 2003 г. на 165000 км.( с доста голям шанс да са реални с оглед на факта,че е закупена от мен директно от Швейцария)
След 2500 км.пробег установих разход на масло от порядъка на 1 литър,който ме изненада доста неприятно с оглед на перфектното състояние на колата като цяло.Колата не пуши при никакви условия и каране,не мирише на масло,в ауспуха има чернилка която лесно се трие и не е мазна.
След много четене по форумите и консултации направих следните неща:
-смяна на маслото с друга марка-без резултат
-преглед и почистване на системата за картерна вентилация и смяна на PCV - клапан
-оглед на течове и омазняване.
След като нищо не даде резултат закарах колата при техник който направи следните неща:
- преглед на свещи - снежно бял електрод без каквито и да било следи от нагар или омазняване
- откачане на турбото от катализатора- отново същия резултат без омазняване или нагар.
- проверка на турбо пътищата и интеркулера - без капка масло в тях,единствено маслени пари.
- проверка на VAG-COM за работата на турбото-прави налягане точно толкова колкото е зададено.
След всичко това се реших на ревизия на главата с надеждата да се окажат гумички,а резултатът е:
-сменени всички гарнитури
-нови гумички
-смяна на клапан,защото беше установено спукване
-напасване и изчистване до блясък на всичко.
-проверка на водачи-без хлабавини
-наливане на цилиндрите с газ,като по думите на майстора проблема не в сегментите.
-ново(3-то в рамките на 5000км) масло Castrol 5w40
Като цяло главата и клапаните бяха събрали доста нагар,като по стеблата на някой от клапаните е имало пръстени от нагар.Човека който прави главата е от така наречената "стара школа" с изключително добра репутация и без забележки от моя страна по работата му.
И така стигаме до резултата след ремонта-чувствително подобрение в работата на мотора,спад в разхода бензин и до тук...След 1000км спад на нивото на маслото от почти МАХ. до малко над средата(по мое мнение около 300 грама)




Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Re: Passat B5.5 1,8t AWT - гори си масло.

Мнениеот jagler » Съб 12 сеп 2015 21:35


Колега имай в предвид че на Кастрола има много ментета,аз за това никога не съм слагал такова.И мисля че колата ти не е за 5/40 ,а по-скоро сложи 10/40 има вече такива пълна синтетика .


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13379
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5.5 1,8t AWT - гори си масло.

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 12 сеп 2015 22:27


Автомобил с турбокомпресор не се кара с 10/40.


Потребителски аватар
blade84
Мнения: 694
Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
Автомобил: Vento
Двигател: AAZ
Местоположение: Lom

Re: Passat B5.5 1,8t AWT - гори си масло.

Мнениеот blade84 » Съб 12 сеп 2015 22:31


Според аутодата може да се кара и с 5в40 и 10в40.

Последна промяна от blade84 на Нед 13 сеп 2015 8:18, променено общо 1 път.


sd-pleven
Мнения: 79
Регистриран на: Пет 11 сеп 2015 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 1,8t AWT - гори си масло.

Мнениеот sd-pleven » Съб 12 сеп 2015 22:43


Маслото е сменено 3 пъти за 5000 км. с различни марки една от които е Yacco,масло за което съм убеден в качествата му.Разхода не се промени с никое от тях,явно не е там проблема.


hristopenov78
Мнения: 81
Регистриран на: Сря 02 дек 2009 0:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 1,8t AWT - гори си масло.

Мнениеот hristopenov78 » Съб 12 сеп 2015 23:35


Не е турбокомпресор а най обикновенна турбина????????
Ей само разбирачи тука :screwy :bowdown :bishop


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Passat B5.5 1,8t AWT - гори си масло.

Мнениеот muns61 » Нед 13 сеп 2015 17:26


Пръстените нагар по клапаните са от калпави гумички. Ако при смяната не са поставени правилно новите, може да запази разхода на масло. Освен това, маслените сегменти са много чувствителни на коксуване и увеличават разхода на масло.


sd-pleven
Мнения: 79
Регистриран на: Пет 11 сеп 2015 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 1,8t AWT - гори си масло.

Мнениеот sd-pleven » Нед 13 сеп 2015 18:32


При положение,че колата не пуши нито преди нито след ревизията на главата има ли някакъв достоверен начин за диагностициране на истинския проблем,който да не включва отново цепене на мотора.
Тук възниква и още един въпрос-възможно ли е пушека от изгарянето на такова сериозно поне за мен количество масло да се обира от катализатора? :question
Много добре знам,че това е турбо мотор който няма как да не гори определено количество масло,знам за прословутия и допустим разход на масло от 1 литър на 1000 км. според VW,но това тук ми се струва доста.Точно затова много се изненадах,че няма абсолютно никаква промяна в разхода,все пак нови гумички дори и неоригинални ще уплътнят доста по-добре от старите които според майстора са били станали пластмасови.


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Passat B5.5 1,8t AWT - гори си масло.

Мнениеот plameney » Нед 13 сеп 2015 19:01


sd-pleven написа:...След 1000км спад на нивото на маслото от почти МАХ. до малко над средата(по мое мнение около 300 грама)


muns61 написа:... Освен това, маслените сегменти са много чувствителни на коксуване и увеличават разхода на масло.

И аз минах през този път.Двигателя имаше компресия,но гореше масло.Престраших се и смених сегменти.Когато се разглоби двигателя,(маслените сегменти бяха от модела състоящи се от три елемента)видяхме ,че от нередовното обслужване в Италия,нямаха никаква еластичност и не стояха притиснати към стените на цилиндъра.Наливането на газ в цилиндрите не беше успяло да ги върне към живот.


Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4294
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: Passat B5.5 1,8t AWT - гори си масло.

Мнениеот bbboiko2004 » Пон 14 сеп 2015 10:26


И аз карам същия пасат, предишната смяна го карах с 5w40 Кронойл и за 10к км изгори 300-400мл. Сега го карам с немски кастрол, уж истински 5w40 Edge и за 9к изгори 1литър. Не пуши, турбината си е ок. След хиляда километра ще го сменя, но повече кастрол няма да сложа.


sd-pleven
Мнения: 79
Регистриран на: Пет 11 сеп 2015 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 1,8t AWT - гори си масло.

Мнениеот sd-pleven » Пет 18 сеп 2015 8:18


Тази сутрин направих контролно доливане с цел установяване на разхода след 1000 км,резултата е около 250 грама.Изминатите км. са в съотношение 50/50 градско/извънградско.Смятам,че с оглед на предишния разход от 1 литър за 2000 км. има известно подобрение,но също така и е доста далеч от нормалното за мен.
Въпросът сега е дали да насоча вниманието си към турбината при положение,че няма една капка масло в кулера,откъм катализатора също е чисто,а налягането е в нормите.По отношение на вървежа,смятам,че може би има какво да се желае.


Потребителски аватар
hackercho
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 01 юли 2014 18:07
Автомобил: VW Passat B5
Двигател: 1.8T

Re: Passat B5.5 1,8t AWT - гори си масло.

Мнениеот hackercho » Вто 22 сеп 2015 10:57


Колега има ли някакво развитие? Аз съм със същия проблем само че мотора е AEB. По въпроса дали катализатора обира пушека при мен колата пушеше само сутрин при първо палене, изпушваше леко син дим, после като загрее нямаше нищо, но маслото изчезваше. След като махнах катализатора колата започна да си пуши постоянно.


sd-pleven
Мнения: 79
Регистриран на: Пет 11 сеп 2015 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 1,8t AWT - гори си масло.

Мнениеот sd-pleven » Вто 22 сеп 2015 18:33


За момента развитие няма,защото не знам как да установя със сигурност източника на проблема,а така като гледам май и никой "майстор" не може и всичко е по метода проба-грешка,а втори път да отварям мотор е абсурд.
Сега след като изключихме главата останаха две проблемни места-турбина и сегменти.Дали проблема е в сегментите,лично за мен не,с оглед на състоянието на свещите и липсата на какъвто и да е помен от нагар или масло,плюс "теста" с газ от механика.Колкото до турбината,виждал съм точно такъв Пасат,с такъв мотор,със счупено турбо и резултата беше димна завеса след като колата загрее(дори и с катализатор),а при мен няма дори и помен от пушек,няма масло по пътищата и в кулера.Вариант е да го изхвърля от сегмента на турбината в генерацията,след топлата част,но това са само догадки...не знам,засега сондирам мнения.
П.С.- колко гори твоята и правено ли е нещо?


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Passat B5.5 1,8t AWT - гори си масло.

Мнениеот muns61 » Сря 23 сеп 2015 4:56


Проблемът е ясен, ала не искаш да го приемеш. Наливай масло и не пиши повече.


sd-pleven
Мнения: 79
Регистриран на: Пет 11 сеп 2015 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 1,8t AWT - гори си масло.

Мнениеот sd-pleven » Сря 23 сеп 2015 7:24


muns61 написа:Ако при смяната не са поставени правилно новите, може да запази разхода на масло. Освен това, маслените сегменти са много чувствителни на коксуване и увеличават разхода на масло.

Да,проблема е ЯСЕН,дори и според теб проблема е или едното или другото...



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: aldygreen, gemballa и 59 госта