Здравейте колеги!
Вече година карам едно пасатче Б5, 1997 година, седан, 1.8, 125 коня, ADR двигател с газов инжекцион (изпарителя мисля да е мимгаз).
Имам следния проблем - от около 3-4 месеца след зареждане обикновено на около 1000 изминати км, не иска да ми превключи на газ.
Клапана и бобината на газовата си цъкат и няма проблем. Проблема е в клапана на изпарителя, не се чува изобщо да цъка. Та проблема се решава след като развия бубината и израстъка (клапанчето), излиза колкото газ има по изпарителя, паля и никакъв проблем за следващите около 1000 км. И така докато не стане пак същото. Забелязвам, че от известно време, започна да ми мирише странно около изпарителя, но не мога да различа дали е сурова газ или е смес, която е полуобработена или изгоряла.
Ще съм много благодарен, ако някой има някаква представа за какво иде реч.
Благодаря предварително!
Пасат Б5 проблем с превключването на бензин/газ
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с превключването на бензин/газ Пасат Б5
Колега, има раздел Автогаз, ама така и така си писал тук, да не би да имаш лоша маса на клапана на изпарителя?
Re: Проблем с превключването на бензин/газ Пасат Б5
Извинявам се, явно съм го пропуснал раздела. Ако е необходимо, може да се премести темата. И аз ще потърся къде е ако мога аз да го направя.
Ходих при един газаджия и каза, че била проблемна масата и я бил преместил нямало да има ядове. Та масата я е взел от самия изпарител сега, но уви никакъв успех. Дори след това почна да понамирисва на газ.
Ходих при един газаджия и каза, че била проблемна масата и я бил преместил нямало да има ядове. Та масата я е взел от самия изпарител сега, но уви никакъв успех. Дори след това почна да понамирисва на газ.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с превключването на бензин/газ Пасат Б5
ioli4 написа:Ще съм много благодарен, ако някой има някаква представа за какво иде реч.
Благодаря предварително!
Смени бобината на газовият клапан на изпарителя. 8лв. Провери връзките къмто бобината - обувките/клемата. Извади целият газов клапан, като предварително си спрял газта и си я освободил останалата от системата. Почисти го. Водичка, това онова, клечки уши - лъскаш си го, докато не стане лъскав. Не иска да минава на газ, защото не може да вдигне налягане и ГИ изключва, понеже си мисли, че има теч. А той датчика ти за налягане се намира най-вероятно след изпарителя.
Имах същият проблем, обаче стана така че от 50 пъти почна само 1 да превключва на газ. Щом не ти цъка клапана на изпарителя, значи бобината е отишла по дяволите или е блокирал тотално.
Ако ти мирише на газ покрай изпарителя и си сменял скоро филтъра на газовото и твоето е с капаченце отгоре - най-вероятно изпуща О пръстена. Ако нито едното от двете за теб не е вярно, т.е не си пипал нищо, значи от някъде тече. Проверявай уплътнения и маркучи.
НЕ знам за ква маса на изпарителя приказваш. Тоя изпарител мимгаз има електромагнитен клапан със синята бобинка. Та тая бобинка има 2 извода, единият от които е комутиран, другият е директно свързан към масата през предпазител. Направо е вързан на обувка на клемата на акумулатора.
Re: Проблем с превключването на бензин/газ Пасат Б5
Не съм сменял филтър изобщо и даже се замислям дали не е от него проблема, че не превключва, защото при някое от разглобяванията на бубината и т.н. ми се виждаха доста буклуци в клапанчето. Иначе бубината я сменяха три пъти, защото се съмняваха в нея.А за масата, единия кабел черния са го хванали директно за едното винтче на капачето за филтъра, а другото синьото, изобщо не съм гледал от къде идва. Обувките съм ги стегнал и ги пристягам редовно.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с превключването на бензин/газ Пасат Б5
Ае извадете тая маса директно от акумулатора. Какви са тия маси на изпарителя, който е вързан с винт към планката, която е вързана на баба си трънкина и всичките тия връзки като ръждясат или корозират малко и ти изчезва масата. Един бушон и директно на минуса на акумулатора. Плюса отива по шлаухките към компютрито на газовото към ключов елемент.
Клапанът се сваля, не го знам как е при теб, сигурно с ключ примерно 17 трябва да можеш. Това се прави като е спряна газта от кранчето, откачил си отзад клапана на бутилката и оставяш да доизгори газта при запалена кола, докато обърне на бензин, че да не се изгориш или гръмнеш. След това клапанчето се вади и се лъска.
Филтъра е хубаво да се сменя. И след това и клапанчето да се чисти. Защото може като го вадиш да падне боклук и в клапанчето.
Клапанът се сваля, не го знам как е при теб, сигурно с ключ примерно 17 трябва да можеш. Това се прави като е спряна газта от кранчето, откачил си отзад клапана на бутилката и оставяш да доизгори газта при запалена кола, докато обърне на бензин, че да не се изгориш или гръмнеш. След това клапанчето се вади и се лъска.

Филтъра е хубаво да се сменя. И след това и клапанчето да се чисти. Защото може като го вадиш да падне боклук и в клапанчето.

Re: Проблем с превключването на бензин/газ Пасат Б5
Така решавам проблема всеки път, само че при изгасена кола и изчаквам да излезе каквото има по тръбите до клапанчето. А за самата маса, ще я преправя (така я преправи майстора дето уж я е слагал). А има ли вариант да се е запушил филтъра, който е преди клапанчето и това да дава дефект? Филтъра не е сменян поне година, докато аз го карам.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с превключването на бензин/газ Пасат Б5
ioli4 написа:А има ли вариант да се е запушил филтъра, който е преди клапанчето и това да дава дефект?
Мисля, че ти обясних как се преправя масата. Масата на клапана се включва директно на клемата на акумулатора през предпазител, например 10А. Клапанът се контролира с +, масата е постоянна. Ако се беше задръстило филтърчето до такава степен, колата видимо щеше да спре да върви доста преди това. Изчисти клапанчето. Щом не си сменял филтъра - смени го. Струва 2-3лв. С тия газови инжекциони само бера ядове и аз.

Да се повторя - не пускай нищо директно без предпазител. Продават държачи за предпазители - струват не повече от 1-2лв.
Re: Пасат Б5 проблем с превключването на бензин/газ
Проблема е решен. Сложиха ми допълнителна бобина с клапан (на входа на изпарителя), а старата я махнаха и остана само тръбичката за нея. Вече няма проблем с превключването.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат Б5 проблем с превключването на бензин/газ
ioli4 написа: Сложиха ми допълнителна бобина с клапан (на входа на изпарителя),
Защо? Изпарителят като си имаше клапан, защо са го шунтирали и сложили външен? Това е цигания?
Re: Пасат Б5 проблем с превключването на бензин/газ
Цигания, но реши проблема с най-малко главоболия. Преди това сменяха бобини , клапани и проблема си оставаше.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта