Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт

Техническа и сервизна информация за Passat
BurgasVW
Мнения: 47
Регистриран на: Пет 01 мар 2013 20:57
Автомобил:
Двигател:

Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт

Мнениеот BurgasVW » Чет 13 окт 2016 11:04


Здр колеги,след като продадох своята БОРА реших да закупя Б5.5 АЗМ с тенденция за ГИ.Искам да споделя своето приключение защото смятам че ще ви бъде интересно.Та...като фен на марката имам претенции, че съм човек които може да познае кой автомобил от тези години е 'убит от бой' и кой е пазен и подържан в смисъл състояние на купето работа на мотор и т.н......Харесах Пасат 2.0 АЗМ 2002 от Германска авто къща комфортлайн,перфектен външен и вътрешен вид без протъркани и смачкани седалки снежно бял таван и колонки и т.н.......заедно с перфектни зимни гуми с джанти в багажника.Наистина много свежа кола.Двигателя работеше тихо и равномерно без излишни шумове и на 230 000км според показанията на таблото.След обстоен преглед в сервиз се оказа че е със сменен ангренаж и нова водна помпа и нови тампони по окачването.Смених му маслото с филтрите и радостен започнах да шофирам из морските курорти понеже съм от морето докато не установих че автомобила бясно харчи масло!!! :scare3 :scare3 . Един ден дори светна лампата за ниско ниво на маслото.Разхода беше скандален.1Л. НА 2000км.Реших да отварям мотора и какво да видим?!Сегменти-ужас!! Покритието на биелните лагери беше нарушено почти изцяло.Основни лагери и кол.вал са ОК.Майсторът ми не можа да повярва колко нагар има по челото на буталото.Нагар който едвам е почистил.След диагностика се оказа че колата е на 360 000км :scare3 Въпросът ми е как е възможно кола с перфектен външен и вътрешен вид и с нормална работа на мотора да има такива поражения по двигателя, и да не дава признаци за тях (освен по щеката)Очевидно е че е и доста подържана. Не вярвах че мога да се заблудя чак толкова! :)

Последна промяна от BurgasVW на Чет 13 окт 2016 11:46, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 5927
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Golf 4 Variant
Двигател: 1.9 TDI 110hp AHF
Местоположение: Varna

Re: купих аzm и направих основен ремонт

Мнениеот vanesto » Чет 13 окт 2016 11:15


Колега, грешката ти е, че не си потърсил във форума предварително информация за този мотор. Проблемът е в дефектни сегменти и е при почти всички кодове, с изключение на един мисля, но той беше на Шаран. Така че не е от км, заводски си е дефекта. И си оправи заглавието на темата, че ще я заключат.


Потребителски аватар
siso_k
Мнения: 1221
Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
Автомобил: 1999 VW Golf
Двигател: AKL
Местоположение: Ветровития град
Контакти:

Re: купих аzm и направих основен ремонт

Мнениеот siso_k » Чет 13 окт 2016 11:20


Не знам колко добър познавач на марката си колега, ама то е всеизвестно, че 2.0 моторите, не само при пасат б 5.5, а и при голф 4 са маслояди.


BurgasVW
Мнения: 47
Регистриран на: Пет 01 мар 2013 20:57
Автомобил:
Двигател:

Re: купих аzm и направих основен ремонт

Мнениеот BurgasVW » Чет 13 окт 2016 11:42


Много добре знам, че са маслояди.....а биелните лагери защо са здали багажа


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 5927
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Golf 4 Variant
Двигател: 1.9 TDI 110hp AHF
Местоположение: Varna

Re: купих аzm и направих основен ремонт

Мнениеот vanesto » Чет 13 окт 2016 11:46


Сигурно защото ДВГ е проектиран да работи на бензин, не на масло :icon_lol За 360000км с такъв разход можеше и буталата и биелите и всичко да е заминало, ти се чудиш за лагерите.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
VW експерт
VW експерт
Мнения: 4836
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: купих аzm и направих основен ремонт

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 13 окт 2016 11:51


И най-интересното е, че след смяна на сегменти и лагери, гумички и т.н. разхода на масло няма да се промени особено.

BurgasVW написа:Много добре знам, че са маслояди.....а биелните лагери защо са здали багажа

защото е каран и доста на светнала лампа :c020


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 5927
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Golf 4 Variant
Двигател: 1.9 TDI 110hp AHF
Местоположение: Varna

Re: основен ремонт на 2.0 аzm

Мнениеот vanesto » Чет 13 окт 2016 11:54


Zdravko Zankov да каже, той май беше доволен след ремонта, но това е интересно което казваш.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
VW експерт
VW експерт
Мнения: 4836
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: основен ремонт на 2.0 аzm

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 13 окт 2016 11:58


vanesto написа:Zdravko Zankov да каже, той май беше доволен след ремонта, но това е интересно което казваш.

знам от неговата тема се надъхахме и направихме една бора на колега, от литър на 1000 свалихме до 1 на 2000


BurgasVW
Мнения: 47
Регистриран на: Пет 01 мар 2013 20:57
Автомобил:
Двигател:

Re: основен ремонт на 2.0 аzm

Мнениеот BurgasVW » Чет 13 окт 2016 12:01


Изминъл съм само 2000км и не е мръднало.Липсват и кълбетата дим отзад когато загрее доста.Ще покарам и ще споделя.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
VW експерт
VW експерт
Мнения: 4836
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: основен ремонт на 2.0 аzm

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 13 окт 2016 12:06


при мен след смяна на масло до 4-5хил км не го пипа при градско каране. След тези километри съм между 2-3 литра доливане до 10хил. Примирил съм се. При магистрално каране 140-170 си го смуква стабилно и отива на литър на 1500-2000км. Така вече 100 хил км за 3 години и половина, не е болка за умиране .


BurgasVW
Мнения: 47
Регистриран на: Пет 01 мар 2013 20:57
Автомобил:
Двигател:

Re: основен ремонт на 2.0 аzm

Мнениеот BurgasVW » Чет 13 окт 2016 12:28


Да не е болка за умиране но защо да е така при положение, че ти е отремонтирано всичко.Сегментите уплатняват вече,компресията-ок,гумички-ок.При мен има износване на цилиндрите като износването е стъпаловидно-първи минимално и четвърти най-много(но не фрапиращо) Дали това е проблем??? И как на други марки огромни разходи на мсало се оправят с едни гумички а при нас.... :)


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1006
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Passat B8
Двигател: DDAA 4М
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: основен ремонт на 2.0 аzm

Мнениеот netizen » Чет 13 окт 2016 13:43


Сходен ли е проблема с на 2.0tfsi? Там мисля, че се сменяха и буталата.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11085
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: основен ремонт на 2.0 аzm

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 13 окт 2016 14:13


viewtopic.php?f=5&t=456020&hilit=AQY
Ето я моята тема.
Понавъртях км след ремонта.
Вече са над 50к.
За 10000км разхода е около 300мл.
Над 90% от км са извънградско,при обороти 2800-3500.
В момента е с масло 5W30,просто експеримент.
Следващата смяна ще е отново с 5W40,Total.
Държа да отбележа, че блока при мен беше перфектен. С почти нулево износване.


Потребителски аватар
Strosner
Мнения: 296
Регистриран на: Пет 06 май 2016 11:48
Автомобил: VW - Audi - Skoda
Двигател: 2001г
Местоположение: Карлово

Re: основен ремонт на 2.0 аzm

Мнениеот Strosner » Чет 13 окт 2016 15:53


BurgasVW написа:Да не е болка за умиране но защо да е така при положение, че ти е отремонтирано всичко.Сегментите уплатняват вече,компресията-ок,гумички-ок.При мен има износване на цилиндрите като износването е стъпаловидно-първи минимално и четвърти най-много(но не фрапиращо) Дали това е проблем??? И как на други марки огромни разходи на мсало се оправят с едни гумички а при нас.... :)


Колко е износването на цилиндрите, замерихте ли го? Блокът алуминиев ли е?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11085
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: основен ремонт на 2.0 аzm

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 13 окт 2016 16:20


На 2.0 блока е чугунен.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта