Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6150
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот ktamen » Съб 05 яну 2019 9:47


martom написа:А от какво може да е проблема с изтиватето?

От богатото ти въображение - демек въобразяваш си, че колата ти е счупена.
Пълно е с такива теми, хората се радват на ниския разход и недоволстват, че не загрява. И много читави оригинални термостати заминават в кошчето. Единственото, което прави термостата, е да отклонява излишната топлина към големия радиатор, ама като е малко топлината няма нищо за отклоняване. И изобщо не се замислят, че тази топлина трябва да дойде от някъде, а като гори малко -значи и топлината ще е малко.




Потребителски аватар
plamen-roni
Мнения: 682
Регистриран на: Чет 22 окт 2009 20:19
Автомобил: SEAT EXEO TDI
Двигател: CAGC-2010
Местоположение: Варна

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот plamen-roni » Съб 12 яну 2019 14:28


Както писах преди време и при мен колата не загрява нормално или по точно бързо и пада температурата . Мотора е 2.0 TDI CR - 143 к.с с ръчна скоростна кутия . Значи вече съм и сменил и двата термостата с оригинални и пак не държи нормална работна температура . За да загрее в града трябва или да е над 5-6 градуса външна температура или да и давам яко газ . Снощи излизах извън града с нея и си държи нормално 90 гр на 100 км в час , обаче пусна ли и газта и за две минути пада на 70 гр. Попаднах на една тема с Ауди форума където се споменава , че това било често срещан проблем на този мотор . Има един клапан който е зад главата до втория термостат и колегите казват , че и той трябвало да се смени . Поръчал съм въпросния клапан ( оригинален ) и ако не се оправи не знам какво да правя . Няколко човека се пробват да ме убедят , че този мотор рядко достигал 90 гр. Лично не ми се вярва мисля си , че нормалната работна температура без значение градско или извънградско каране трябва да е 90 гр и да няма рязко падане на температурата . Ето и темата на която попаднах http://audibg.com/forum/index.php?/topi ... B0/&page=5


Потребителски аватар
kuban
Мнения: 233
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 13:53
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: bg

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот kuban » Сря 25 ное 2020 21:19


Да бутна малко темата, след като я изчетох реших да сменя моя термостат на dsg то, поръчах оригинален, сменихме го за 20 минути, почти не изтече антифриз към 50 грама макс. Колата е пасат б7 2.0 140 коня, преди загряваше много трудно до 90 градуса, а до 10-15 км най много до 70-75 градуса когато е по студено, след смяната е перфектна, много бързо си достига 90 градуса и си ги държи. Стария както се очакваше беше блокирал в постоянно отворено положение.


radoo84
Мнения: 89
Регистриран на: Пет 22 май 2009 16:01
Автомобил: Passat b7 2013 DSG 140ps
Двигател:
Местоположение: Свети Влас

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот radoo84 » Сря 10 фев 2021 15:35


IMG_20210210_142650.jpg

Смених и аз термостата преди малко, в обедната почивка, 25мин след описанието на колегата Добрин на 3та страница. Елементарно е, забавих защото си падам перфекционист и намествах скобите по отпечатака както са си били и си оцапах ръкава нас атифриз :)..Ползвам печка и си ми беше топло и не обръщах внимание, но имах съмнения за малкия термостат, само с по агресивно каране дигаше 90гр., а после изтиваше на 68гр. Стария, очевидно оригинален вече мога да ползвам спокойно за шнорхел, блокирал е отворен, новия е какъвто имаше в нета Mahle/BEHR TH 5 75 . Търсих оригинален, но не намерих в нета. Колкото изкара.
Прикачени файлове
IMG_20210210_142701.jpg
IMG_20210211_093017.jpg


Потребителски аватар
Ц.Цонев
Мнения: 40
Регистриран на: Сря 14 окт 2020 16:46
Автомобил: Passat B7 Variant 4MOTION 170 hp
Двигател: CFGB
Местоположение: София

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот Ц.Цонев » Вто 16 фев 2021 15:31


И на мен ми се наложи да сменя малкия термостат. Оня ден като се спусках от Люлин към Банкя термометърът падна на нула. Сега след смяната закова на 90 градуса и ги вдигна за 3км в града в големия студ. Термостата купих от https://www.autopower.bg/%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BC%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82-behr-th575-is26121390.html:
Целия масраф ми излезе 76лв. (40лв за труд в квартален сервиз + 36лв термостат). Ако беше лято можеше и аз да си го сменя, ама в тоя студ... :beer


angelov_1989
Мнения: 126
Регистриран на: Вто 25 авг 2020 6:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот angelov_1989 » Пон 22 фев 2021 14:11


При моя пасат б7 като карам градско и температурата варира от 80-85 , като излезна извън града пак държи горе долу същите градуси.Ако се кара много време с повечко газ едвам отива на 90 градуса и си ги заковава ама малко със зор ги достига.И ми прави впечатление че градусите варират 80-85 после 85-80.С една дума се колебае.А парното супер бързо почва да духа топло и като цяло нямам забележки за топлото (макар ,че отдясно духа малко марничко).Искам първо да оправя градусите пък тогава ще видя защо от дясната част духа марно, а не горещо.Колата е с ръчна скоростна кутия - това означава че трябва да има един термостат (тоя големия който е по-скъпия вариант дето е с 1 вход и 4 изхода) и къде по точно се намира той?По спомен беше май под смукателния колектор но не съм много сигурен.


kekule
Мнения: 3
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 8:58
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB 2011
Местоположение: Burgas

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот kekule » Съб 10 дек 2022 13:38


Ц.Цонев написа:И на мен ми се наложи да сменя малкия термостат. Оня ден като се спусках от Люлин към Банкя термометърът падна на нула. Сега след смяната закова на 90 градуса и ги вдигна за 3км в града в големия студ. Термостата купих от https://www.autopower.bg/%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BC%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82-behr-th575-is26121390.html:
Целия масраф ми излезе 76лв. (40лв за труд в квартален сервиз + 36лв термостат). Ако беше лято можеше и аз да си го сменя, ама в тоя студ... :beer

И аз го взех оттам, смених го. Старият беше останал в позиция отворен. Дотук добре, ама същата работа след смяна. При мен бавно загрява в движение, като й дам повече газ и стрелката много леко тръгва надолу и съответно играе. Или съм попаднал на дефектен или имам за смяна и по-големия. Иначе на 90°С на приборното таблото отговаря на
bluetooth диагностиката elm37 на телефона на 75°С, даже повече от 81°С градско май не съм го виждал. Има ли някой да каже до колко стига с диагностика температурата.
Иначе това видео намерих за смяна големия термостат:

https://youtu.be/Yad6RwyO_Og

Последна промяна от kekule на Нед 18 дек 2022 22:31, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 12 дек 2022 7:51


Този малкия термостат е на 75 градуса, така че май това е максимумът


FilipFilipov
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 14 авг 2022 16:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот FilipFilipov » Вто 13 дек 2022 22:14


plamen-roni написа:Както писах преди време и при мен колата не загрява нормално или по точно бързо и пада температурата . Мотора е 2.0 TDI CR - 143 к.с с ръчна скоростна кутия . Значи вече съм и сменил и двата термостата с оригинални и пак не държи нормална работна температура . За да загрее в града трябва или да е над 5-6 градуса външна температура или да и давам яко газ . Снощи излизах извън града с нея и си държи нормално 90 гр на 100 км в час , обаче пусна ли и газта и за две минути пада на 70 гр. Попаднах на една тема с Ауди форума където се споменава , че това било често срещан проблем на този мотор . Има един клапан който е зад главата до втория термостат и колегите казват , че и той трябвало да се смени . Поръчал съм въпросния клапан ( оригинален ) и ако не се оправи не знам какво да правя . Няколко човека се пробват да ме убедят , че този мотор рядко достигал 90 гр. Лично не ми се вярва мисля си , че нормалната работна температура без значение градско или извънградско каране трябва да е 90 гр и да няма рязко падане на температурата . Ето и темата на която попаднах http://audibg.com/forum/index.php?/topi ... B0/&page=5


Здрасти колега, исках да запитам дали успя да си решиш проблема с температурата, и ако си успял какъв се е оказал проблема?

Изглежда и аз имам подобен проблем, и се очаква да отида до Фв във Варна, но преди това исках се образовам малко.


CARDI
Мнения: 192
Регистриран на: Сря 08 юли 2009 15:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот CARDI » Сря 14 дек 2022 15:17


Здравейте, колеги! Да разкажа и аз преживяванията си по този въпрос:
Колата е Пасат 7, 2013 година, 2,0 тди, CFFB мотор, DSG.
Взех го от официален представител за марката, в Плевен, в началото на 2016 г. Веднага ми направи впечатление преохлаждането при спускане. От Плевен съм, но поне два пъти месечно ходя до София - при спускане на Витиня до долу пада на 70, а при околна температура -12-13 градуса, и под 70 градуса. Парното винаги е на 22 градуса. Смених още тогава "малкият термостат" - нямаше никаква промяна! Говорих с тях, обясниха ми - нормално било!
Тази година доближих 200000 км - време за смяна ролки, ремъци, ..... обслужване! Отидох пак при тях, дадоха ми оферта за "оригинални части и труд"(с някакви отстъпки)! Викам си "сега е момента да сменя и основният термостат"! От сервиза казаха"99% сме сигурни, че проблема с преохлаждането ще се реши"! ОК, вкарах колата при тях около 10-15 септември за смяна на всичко!
Вчера беше първото ми пътуване до София, при минусови температури. Резултата:
1. При спускане на Витиня температурата падна до 72-73 градуса, при околна температура "-2,5-3,5"градуса, парното на 22 градуса!
2. При спускане на Ябланица, долу до "ШЕЛ"а, падна до около 80 гр.
3. При спускане в началото на Луковит, до центъра долу - падна под 80 градуса!
Резултата - преди падаше температурата само на Витиня, сега на Витиня, Ябланица и Луковит!
Другото, което ми прави впечатление - преди, със старият термостат, като свърши спускането и тръгна по равното, сякаш по-бързо стрелката стигаше 90 гр. Сега карам доста, докато стрелката се залепи на 90 гр.
Незнам, ако включа компресора на климатроника и тези 22 градуса в купето, ги правя с него, дали ще има разлика?


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот Ивайло Димов » Сря 14 дек 2022 15:26


Компресора на климатика нищо не може да ти помогне за отоплението ,единствено рано сутрин може да го пускаш да обдуха стъклата ако са запотени .

Сега като видях на кихота под мен мнението ..........има резон в думите му ,само не разбрах аджеба поради що на 22 градуса ....сложи го на най-висока температура .Така зададената температура управлява клапите като смесва студен и топъл въздух .Ако искаш хубава топлина ,изключи автоматичния режим /ако го ползваш/ и вдигни температурата до максимума .

Последна промяна от Ивайло Димов на Сря 14 дек 2022 15:52, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 14 дек 2022 15:44


Само да вметна , че тези температури са далеч от реалните , ако ги следите само по уреда на таблото.
76 градуса реални заковават стрелката на 90 градуса на таблото , що наблюдавате 70 градуса на уреда температурата е около 60 градуса реални и това поведение за дизел в пасат В7 при тези температури на околната среда и пуснато отопление са нормални.
Ако изключите парното и пускате по инерция , а не на ППХ температурата не пада толкова , но е безумие да се пуска Витиня само на спирачки, както е и безумие да спреш парното при 2 градуса навън :) Но пък може да се пробва :)


CARDI
Мнения: 192
Регистриран на: Сря 08 юли 2009 15:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот CARDI » Сря 14 дек 2022 16:51


Колега "Ивайло Димов" пиша, че пътувам Плевен-София-Плевен. Как не ти е ясно "що на 22 градуса"? Според теб трябва да пусна на МАХ и да се наслаждавам на топлината ли?
Да, знам че показанията на стрелката са "ориентировъчни", но те "винаги са такива", и преди и сега!
Не мога да "пускам по инерция" - с DSG съм!
Навън беше "минус 2,5-минус 3,5" градуса!


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот Ивайло Димов » Сря 14 дек 2022 17:09


От поста ти разбрах ,че се оплакваш от липсата на парно в колата ,за това споменах настройка на по-висока температура.Няма нужда от нерви :)


FilipFilipov
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 14 авг 2022 16:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот FilipFilipov » Чет 15 дек 2022 8:31


CARDI написа:Колега "Ивайло Димов" пиша, че пътувам Плевен-София-Плевен. Как не ти е ясно "що на 22 градуса"? Според теб трябва да пусна на МАХ и да се наслаждавам на топлината ли?
Да, знам че показанията на стрелката са "ориентировъчни", но те "винаги са такива", и преди и сега!
Не мога да "пускам по инерция" - с DSG съм!
Навън беше "минус 2,5-минус 3,5" градуса!


Колега всъщност би трябвало да можете, и аз съм с DSG скоростна кутия, но съм си пуснал функцията coasting, която прави точно това.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 177 госта