Passat B3 1.8 RP 89г. - как работи вакум аванс системата?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Passat B3 1.8 RP 89г. - как работи вакум аванс системата?

Мнениеот инжектопляктор » Пон 27 фев 2017 13:21


Здравейте! Искам да получа информация относно същността на работата на вакум аванс системата и потенциалните проблеми. По някаква причина когато тая система работи(а не е с откачени или затапени маркучи) колата става по-мудна и с по-особен ход. Искам да разбера ако е работоспособна, какво се очаква да прави тя и как се проявява това?
Другото е - имам проблеми с нестабилен празен ход както на газ, така и на бензин. Знам, че причината може да е TPS, но като загрее оборотите се кротват долу-горе. От друга страна маторчето на празния ход постоянно чегърка и се опитва да наглася обороти. Пробвал съм да го изключа(но с работещ вакумен авансатор) но оборотите отново не стоят забити, както очаквам аз. Оборотите не ми падат до степен да гасне колата, но ме дразни леко нестабилната работа на двигателя на празен ход. Други проблеми нямам, но искам да го накарам да мърка, не да чегърка :beer
Та, тая вакум аванс система на къде бута по дяволите? В закъснение или в изпреварване? Как да наглася аванса, така че всичко да е ток и жица с нея?
В момента карам само с центробежния аванс на делкото. Откачил съм маркучлето вакумното на делкото.




Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Passat B3 1.8 RP 89г. - как работи вакум аванс системата?

Мнениеот Pet_rov » Пон 27 фев 2017 13:38




Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 1.8 RP 89г. - как работи вакум аванс системата?

Мнениеот инжектопляктор » Пон 27 фев 2017 13:50


Pet_rov написа:http://www.superchevy.com/how-to/additional-tech/1601-everything-you-wanted-to-know-about-vacuum-advance-and-ignition-timing/

Добре, но при мен има вакум клапа и т.н Там не е описана специфика, а пише да се ръгне маркуча от делкото директно на вакума на двигателя. Другото е, че не мога да разбера защо има негативен ефект или аз си внушавам?
Имал ли е някой точно кола с двигател с вакум авансатор, за да ми каже как е нормално да бъде по принцип?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B3 1.8 RP 89г. - как работи вакум аванс системата?

Мнениеот Iezekil » Пон 27 фев 2017 15:09


Бута в изпреварване тая система.Има сега измислени други електронни системиТАП мисля,дето върши същата работа на газ специално.
А другото иска много играчка,че да мърка.Примерно,твоята текстолитова плочка седи ли на моното,сигурен ли си,че между отделните му части не засмуква въздух и т.н.Какво точно питаш?


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 1.8 RP 89г. - как работи вакум аванс системата?

Мнениеот инжектопляктор » Пон 27 фев 2017 16:45


Iezekil написа:Бута в изпреварване тая система.Има сега измислени други електронни системиТАП мисля,дето върши същата работа на газ специално. А другото иска много играчка,че да мърка.Примерно,твоята текстолитова плочка седи ли на моното,сигурен ли си,че между отделните му части не засмуква въздух и т.н.Какво точно питаш?

Добре, има клапи и т.н. Какво трябва да реализира тая система? Нормално ли е колата да е малко по-мудна в ниските?
Между отделните части на моното едва ли нещо смуче, защото като слагах газовото, минах между отделните части със силикон за двигатели. Не знам за каква "текстолитова плочка" говориш обаче.
Искам да разбера какво прави системата, при какви условия влияе специално при моно мотроник и как се отразява на празния ход?
Другото е - аз проблеми имам с празния ход още малко след като си взех колата. Още докато нямаше газова. Уж работеше на нормални обороти, после взеха да стават нестабилни на празния ход и играят в порядъка на 100 оборота. Сменил съм свещите, капачката, палчето...
Аз просто нямам опитни данни - как е работила като нова и какво може да се очаква като усещане. Само с четене не става. Там има принципна информация, не как точно се усеща. А някои работи трябва да се усетят.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B3 1.8 RP 89г. - как работи вакум аванс системата?

Мнениеот Iezekil » Пон 27 фев 2017 19:11


Твоята не е мотроник,моно джетроник е.А реализира по-голям аванс под товар на мотора,за по-добра динамика.На тихи съответно си е статичния аванс.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13547
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Passat B3 1.8 RP 89г. - как работи вакум аванс системата?

Мнениеот kris11 » Пон 27 фев 2017 19:31


Смени автомобила - купи си Фпрд дето все го споменаваш.
А по въпроса ти има много литература. Това ,че ти не възприемаш не е наш проблем.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 1.8 RP 89г. - как работи вакум аванс системата?

Мнениеот инжектопляктор » Пон 27 фев 2017 19:34


Iezekil написа:На тихи съответно си е статичния аванс.

Значи на празен ход клапата за вакума(това където влизат 2 маркучлета) трябва да е затворена, така ли?
А тя зависи от състонието на датчика, който отчита затворена дроселова клапа и се намира в стъпковото моторче?
Защо тогава когато свържа всичко както си беше, получавам отрицателен ефект - динамиката не се подобрява?


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 1.8 RP 89г. - как работи вакум аванс системата?

Мнениеот инжектопляктор » Вто 28 фев 2017 19:24


Искам да кажа развитие. Бях подменил половината вакумни маркучи. Оказа се, че другата половина се е напукала. Аз се чудя защо оборотите ми играят и студена държи 1800 оборота без причина. Подмених всички маркучи.
Колата се държи много по-добре и сега действително се вижда някаква полза от системата.
Имам обаче май проблем с клапата - под дросел клапата се взима вакум, който влиза в клапа и отива в делкото. Свързах и там маркучите и смукнах - клапата не затваря, а би трябвало на празен ход да е затворено.
Тази клапа нормално затворена ли е или се затваря при сигнал/напрежение на изводите му?


Потребителски аватар
ангелчо77
Мнения: 223
Регистриран на: Нед 06 мар 2011 19:26
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: RP 1990
Местоположение: ловеч

Re: Passat B3 1.8 RP 89г. - как работи вакум аванс системата?

Мнениеот ангелчо77 » Чет 02 мар 2017 7:29


Подмени всички вакуумни маркучета и си свържи вакуума на делкото с моното.На моето РП го направих,изолирах канистъра за горивните пари,изключих ламбда сондата,постоянен рестарт на архаичното компютърче и се радвам на прекрасни обороти вече 2 години.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 1.8 RP 89г. - как работи вакум аванс системата?

Мнениеот инжектопляктор » Пет 03 мар 2017 11:29


Сменям, правя, струвам, на един колега вектрата със 75 коня и 1.6 мотор дърпа много по-добре. Има положителна разлика отпреди, но купето ли е голямо..ускорява повече като танк, отколкото като болид..


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13399
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B3 1.8 RP 89г. - как работи вакум аванс системата?

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 03 мар 2017 11:50


Тази кола тежи поне 1.3т.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 1.8 RP 89г. - как работи вакум аванс системата?

Мнениеот инжектопляктор » Пет 03 мар 2017 12:14


Zdravko Zankov написа:Тази кола тежи поне 1.3т.

По спецификация Вектра-та е 150кг по-лека от Пасата с 15 коня по-малък двигател. :biggrin Или аз гледам неправилните спецификации или трябва да се кача в друг Пасат 1.8, за да направя сравнение. :smile


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13399
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B3 1.8 RP 89г. - как работи вакум аванс системата?

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 03 мар 2017 12:39


От ръждЪтъ е олекнала още.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 1.8 RP 89г. - как работи вакум аванс системата?

Мнениеот инжектопляктор » Пет 03 мар 2017 12:47


Zdravko Zankov написа:От ръждЪтъ..

Не знам. И двете са на газ, Vectra-та е 97-ма, т.е моята е 8 години по-стара. Но с 1.6 моно - на газ, ускорява по-добре(чевръсто) отколкото моята на бензин. Иначе няма ядове - пали и тръгва.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта