Става дума за пасат В3 1.8, 1990 г. моно инжекция, на газ. Вървеше перфектно, на 266 хиляди, много пазена кола, само с марков полу-синтетик карана и присадка Ресурс на последните 20 хиляди км.
Колицата вървеше наистина перфектно с много нисък разход. Но посред зима се наложи да я закарам на сервиз да й сменят термостата. 100 пъти след това съжалявах, че аз не го направих, но нямам гараж за ремонти през зимата. И те хубаво го сменили, но не обезвъздушили после системата, както трябва. Тръгвам на другия ден, карам на градско в един момент колата започна да се дави, когато погледнах градусите 110С


Както и да е, сега върви, но не е както преди, ходът на двигателя е неравномерен, не съм мерил още компресията. Вода не съм забелязал да гълта, маркучите са корави, но не мога да преценя от какво е, защото системата е под налягане.
Решил съм като се стопли да сваля главата и да видя какво е положението. Правил съм го вече на Опел Кадет-а, дори клапаните разхвърлях и ги шлайфах сам. Има ли някой от вас, който го е правил? Има ли някакви особености при сваляне на главта и смяна на гарнитура на този пасат?
Също, има ли някой от вас да е сменял сегменти, ако евентуално се наложи? Това не съм го правил.