Пишат че ACC води до 5% икономии (http://www.automotive-technology.co.uk/?p=1778) но на мен не ми се струва много вярно.
Прави ми впечатление че при включен ACC (адаптивен криуз контрол) като че ли не много икономично е шофирането.
Между впрочем нали има три възможни настройки за динамиката на ACC: Comfort/Normal/Sport.
Още не съм успял да изпробвам достатъчно режимите Comfort и Sport, но в режим Normal ми се струва че изобщо не се използва инерцията на автомобила - а системата като че ли работи само с газ и спирачки и от там разхода се завишава.
Вие какви впечатления имате от ACC в сравнение с ръчното шофиране и разхода на гориво?



Passat B7 2012 Alltrack ACC - Adaptive cruise control и разход на гориво?
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Passat B7 2012 Alltrack ACC - Adaptive cruise control и разход на гориво?
Последна промяна от krraynov на Чет 16 фев 2017 9:49, променено общо 2 пъти.
-
- Мнения: 729
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: Passat B7 ACC - Adaptive cruise control и разход на гориво?
Според мен системата би довела до икономия на гориво в случай че шофьора е с много динамичен стил на шофиране. При моя стил на шофиране, който е плавен и спокоен, автопилота повишава разхода. АСС в условия на сериозен трафик е постоянно намаляване и ускоряване, което несъмнено води до завишен разход. Шофирал съм с включен АСС в условия на сериозен трафик по европейска магистрала с Б7 4м DSG и настройка на АСС на Спорт, системата постоянно намалява за да пази зададената дистанция, след това се опитва да възстанови зададената скорост. С празна кола и спазване на всички ограничения по пътя средния разход беше малко над 7/100, което ми се видя много (може би защото сравнявах с помпа дюзата :) При пътните условия от клипа, лек трафик и ниска скорост разликата не би трябвало да е много голяма. Може да пробваш една и съща отсечка с и без АСС, като се опитваш да шофираш горе-долу еднакво. Така ще придобиеш представа дали при теб води до икономия или до повишен разход. Аз така стигнах до извода за автопилота, чести пътувания София-Бургас и обратно и различни опити :) Със сегашния автомобил който има АСС и разни други системи (Шаран 7N), все още не съм напреднал толкова много в опитите, а и пробега все още е твърде малко. Въпреки завишения разход за мен АСС е много полезна от гледна точка сигурност и определено си заслужава да се ползва. За да не намаля скоростта от толкова голямо разстояние, аз го настройвам на мин. дистанция и сменям лентата още преди радара да е засякъл колата отпред. Така избягваш ненужното намаляване и ускорение.
Имаш ли, и активирана ли ти е функцията за освобождаване от скорост, когато не подаваш газ? Мисля че при мен работи дори когато колата е с включен АСС. Когато компютъра реши да отдели скоростната кутия от двигателя, за момент на екрана на моментния разход излиза съобщение и символа за текуща предавка става D. Така се подържа зададената скорост, като използва инерцията. Трябва да го тествам тези дни и да направя едно клипче.
пп: поздравления за избора на музикалнен съпровод :)
Имаш ли, и активирана ли ти е функцията за освобождаване от скорост, когато не подаваш газ? Мисля че при мен работи дори когато колата е с включен АСС. Когато компютъра реши да отдели скоростната кутия от двигателя, за момент на екрана на моментния разход излиза съобщение и символа за текуща предавка става D. Така се подържа зададената скорост, като използва инерцията. Трябва да го тествам тези дни и да направя едно клипче.
пп: поздравления за избора на музикалнен съпровод :)
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Passat B7 ACC - Adaptive cruise control и разход на гориво?
Ivo_ написа: средния разход беше малко над 7/100, което ми се видя много (може би защото сравнявах с помпа дюзата :) При пътните условия от клипа, лек трафик и ниска скорост разликата не би трябвало да е много голяма.
И аз карам по-плавно, освен в някои случай :) и на мен ми се струва че ако се шофира без ACC ще е по икономично... Но все още не съм изпробвал достатъчно
...Имаш ли, и активирана ли ти е функцията за освобождаване от скорост, когато не подаваш газ? Мисля че при мен работи дори когато колата е с включен АСС.
Ами да активирана е 'Coasting function', обаче май не съм забелязал да излиза само на "D" на MFD когато автомобила се движи в режим ACC, но трябва бъда по-наблюдателен значи :)
... настройка на АСС на Спорт, системата постоянно намалява за да пази зададената дистанция, след това се опитва да възстанови зададената скорост.
Трябва да пробвам динамиката на автомобила в режим 'Comfort' на ACC и дали ще има разлика в разхода...
Последна промяна от krraynov на Съб 28 яну 2017 13:00, променено общо 1 път.
- KGL
- Мнения: 800
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
- Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
- Двигател: CUAA 2016
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B7 ACC - Adaptive cruise control и разход на гориво?
При мен започва да се движи по инерция при спускане само когато съм на режим ЕКО, при другите режими не изключва от скорост!
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Passat B7 ACC - Adaptive cruise control и разход на гориво?
Намерих резултати за средния разход на Alltrack B7 2012 170ps BMT 4M DSG6:
Изпробвах различните режими на ACC - Comfort/Normal/Sport но при B7 няма режим 'Eco' за разлика от В8 - както се оказва при колегата KGL, т.е Coasting function (свободен ход) по надолнище не се задейства автоматично и не се използва инерцията на автомобила, както когато се отпусне педала на газта ако се кара нормално, без режим ACC.
При Б7 и включен режим ACC, автомобила винаги е на скорост.
Изпробвах различните режими на ACC - Comfort/Normal/Sport но при B7 няма режим 'Eco' за разлика от В8 - както се оказва при колегата KGL, т.е Coasting function (свободен ход) по надолнище не се задейства автоматично и не се използва инерцията на автомобила, както когато се отпусне педала на газта ако се кара нормално, без режим ACC.
При Б7 и включен режим ACC, автомобила винаги е на скорост.
- Venkicha
- Мнения: 61
- Регистриран на: Нед 06 сеп 2015 14:18
- Автомобил: VW PASSAT ALLTRACK 170кс DSG6
- Двигател: 3C BBCFGBX1 2012г
Re: Passat B7 2012 Alltrack ACC - Adaptive cruise control и разход на гориво?
Колега колкото и да я мъчеш и да я сучеш алтрака си иска манджата . Под 8 /100 трудно се сваля а и е мъка голяма. Губи се кефа в шофирането. Натоварва се и шофьора . В началото се мъчих да карам икономично но за 2лв на 100 км. не си заслужава. Сега си карам нормално без да се старая да икономисвам гориво . И разхода се движи средно около 8.2 - 8.5 л./100км. смесен режим (Смятам се за спокоен шофьор)
П.п. нямам АСС
П.п. нямам АСС
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Passat B7 2012 Alltrack ACC - Adaptive cruise control и разход на гориво?
Venkicha написа:...Под 8/100 трудно се сваля а и е мъка голяма....В началото се мъчих да карам икономично но за 2лв на 100 км. не си заслужава. Сега си карам нормално без да се старая да икономисвам гориво. И разхода се движи средно около 8.2 - 8.5 л./100км. смесен режим (Смятам се за спокоен шофьор)
П.п. нямам АСС
И аз имам такова чувство, че истината за разхода е там някъде :). Просто сравнено с Б7 само с предно предаване ми се стори че е в повече от това което съм очаквал... и си викам да не би нещо да не е наред, защото отначало и този малкия термостат не беше у ред, докато го сменя, още повече бараше нафтата :)
-
- Мнения: 729
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: Passat B7 2012 Alltrack ACC - Adaptive cruise control и разход на гориво?
Днес тествах режим Еко в градски условия. При промяна в наклона на пътя колата започва да използва моторна спирачка, така моментния разход е нула. Ускорението за да достигне предварително зададената стойност на режим Еко е най-бавно.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B7 2012 Alltrack ACC - Adaptive cruise control и разход на гориво?
Под 8/100 може да се свали извън града, че и под 7, а с много мъка сигурно е под 6 (аз лично нямам нерви за такова нещо, а и не затова съм го взел този Пасат). Говоря специално за Пасат Б7 2.0 ТДИ ДСГ 4моушън 177 к.с. Вярно, малко по-нисък е от Олтрака, но не би трябвало да има голяма разлика в разхода. В градски условия е друга работа - около 9 и повече.
Като цяло аз нямам нерви да ползвам АСС, затова доста често, когато съм на темпомат, го байпасвам с натисткане на газта. Просто няма вариант, в който разстоянието, което системата държи от предния автомобил, да е достатъчно късо за моя вкус.
Като цяло аз нямам нерви да ползвам АСС, затова доста често, когато съм на темпомат, го байпасвам с натисткане на газта. Просто няма вариант, в който разстоянието, което системата държи от предния автомобил, да е достатъчно късо за моя вкус.
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1262
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: ID7 Pro Tourer
- Двигател: APP550
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Passat B7 2012 Alltrack ACC - Adaptive cruise control и разход на гориво?
С един лек ремап дали няма да се получат нещата от към разход :)
- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: Passat B7 2012 Alltrack ACC - Adaptive cruise control и разход на гориво?
Извинете, ако мнението ми не е о темата, но скоростите не идват ли малко къси и от там този малко по висок разход. Все пак на 2200 rpm да държи 110 за такава кола?
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Passat B7 2012 Alltrack ACC - Adaptive cruise control и разход на гориво?
Аз Алтрак не съм карал, но всички останали коли при включен темпомат разхода ми е бил по висок, отколкото ако и подавам газ.
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Passat B7 2012 Alltrack ACC - Adaptive cruise control и разход на гориво?
siso_k написа:Извинете, ако мнението ми не е о темата, но скоростите не идват ли малко къси и от там този малко по висок разход. Все пак на 2200 rpm да държи 110 за такава кола?
Така е не малко ами много. Един тъп шавролет круз 150 коня дизел 6ск на 2200 е със 160км/ч. Както един колега много отдавна каза - "фолксваген никога няма да се научат да правят кутии"
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Passat B7 2012 Alltrack ACC - Adaptive cruise control и разход на гориво?
Andonov написа:siso_k написа:Извинете, ако мнението ми не е о темата, но скоростите не идват ли малко къси и от там този малко по висок разход. Все пак на 2200 rpm да държи 110 за такава кола?
Така е не малко ами много. Един тъп шавролет круз 150 коня дизел 6ск на 2200 е със 160км/ч. Както един колега много отдавна каза - "фолксваген никога няма да се научат да правят кутии"
Има нещо такова, че 6-та предавка на DSG е много дълга, на нея можеш да караш от 60 до 210км, което не е нормално. трябва си да има и 7-ма, но..уви. Някъде четох че това е нарочно за да ума разлика между VW vs Audi, защото при Audi авт. кутии били малко по-различни, както и двигателите ;)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: koko__2002 и 39 госта