Здравейте колеги,
От половин година го имам този автомобил и все има проблем с температурата. Смених първо термостат, а след това и виското на перката. Сега когато започнаха топлите дни, след като седи запалена на едно място около 5 минути, стрелката на температурата минава до 100 градуса. Това нормално ли е за този мотор или трябва да търся някакъв проблем?
Благодаря предваритвлно



Passat b5.5 2.8 4motion - Прегрява над 100 градуса?
- Влади.Недев
- Мнения: 22
- Регистриран на: Пон 28 ное 2016 20:58
- Автомобил: пасат 4motion
- Двигател: AMX 2005
- Voluminer
- Мнения: 342
- Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
- Автомобил: Vw Passat B3
- Двигател: 2e
- Местоположение: Ловеч
Re: Passat b5.5 2.8 4motion - Прегрява над 100 градуса?
Не се ли включва перката като загрее?
- Влади.Недев
- Мнения: 22
- Регистриран на: Пон 28 ное 2016 20:58
- Автомобил: пасат 4motion
- Двигател: AMX 2005
Re: Passat b5.5 2.8 4motion - Прегрява над 100 градуса?
След като смених виско съединителя си функционира нормално.
- Voluminer
- Мнения: 342
- Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
- Автомобил: Vw Passat B3
- Двигател: 2e
- Местоположение: Ловеч
Re: Passat b5.5 2.8 4motion - Прегрява над 100 градуса?
Според мен проблем няма.И моят атомобил при каране в задръстванията стига до 100 градуса след което се включва перката,пада до 90 и процеса се повтаря.След 105-110 градуса вече е опасно.
- w_smith
- Мнения: 2303
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat b5.5 2.8 4motion - Прегрява над 100 градуса?
На тези коли стрелката на температурата е направена да не мърда от 90 гр. При температури От 75-105 гр (примерно). Така че е възможно да има проблем с темп. датчик. Следва да се премери температурата с термометър (достоверен обаче).
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Passat b5.5 2.8 4motion - Прегрява над 100 градуса?
При тези коли не би трябвало да мърда стрелката над 90 градуса. Мисля че ел. перката включва на втора степен на 107 и дори тогава не мърда. Преди време виското си беше позаминало и ми беше изгоряла ел. перката и дори тогава не е мърдала стрелката от 90. Провери първо датчика защото може той да прави мизерии (ако имаш възможност купи оригинален около 60 лева е) и после реалната температура, дано да е датчика. 

- Влади.Недев
- Мнения: 22
- Регистриран на: Пон 28 ное 2016 20:58
- Автомобил: пасат 4motion
- Двигател: AMX 2005
Re: Passat b5.5 2.8 4motion - Прегрява над 100 градуса?
Ако не е датчика, къде другаде може да е причината ? Аз лично не съм виждал да се включва електрическата перка, дори когато ми беше развалено виското и колата пак вдигаше над 90 градуса.
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Passat b5.5 2.8 4motion - Прегрява над 100 градуса?
А като включиш климатроника тръгва ли електрическата перка? Ако тръгва веднага след включването му (както трябва да е) а не си я чувал да се включва когато колата работи намясто си мисля че датчика се базика.
- Влади.Недев
- Мнения: 22
- Регистриран на: Пон 28 ное 2016 20:58
- Автомобил: пасат 4motion
- Двигател: AMX 2005
Re: Passat b5.5 2.8 4motion - Прегрява над 100 градуса?
И с пуснат климатик няма включване от страна на тази перка. Ще взема нов датчик и като го сменя ще кажа как стоят нещата.
- Влади.Недев
- Мнения: 22
- Регистриран на: Пон 28 ное 2016 20:58
- Автомобил: пасат 4motion
- Двигател: AMX 2005
Re: Passat b5.5 2.8 4motion - Прегрява над 100 градуса?
Днес направих тест 40 мин градско и пуснат климатик и след това на OBD-то погледнах че пише 99 градуса и тази електрическа перка не се включи. Дали проблема е в температурния датчик или нещо в перката ?
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Passat b5.5 2.8 4motion - Прегрява над 100 градуса?
Колега ел перката трябва да тръгне веднага след включване на климатроника. Ако не тръгва значи е изгоряла (често разбиват фтулки и лагери) и веднага я смени, като първо провери дали няма проблем по жици и релета. Не използвай климатроника докато не я оправиш защото ще прецакаш компресора. Има датчик който следи налягането на фреона и при повишено такова изключва аварийно компресора но има и шанс да не се задейства.
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: Нед 27 апр 2008 18:27
- Автомобил: Passat B2 _ Passat B5 _ Octavia 2
- Двигател: JN _ ACK _ BMM
- Местоположение: София
Re: Passat b5.5 2.8 4motion - Прегрява над 100 градуса?
Изобщо не включвай повече климатика градско, без да ти работи перката. Съвсем скоро ще ти замине компресора. Една перка е 100 лева, а компресора е в пъти. На моята кола стрелката не мърда от 90 градуса в никакви задръствания. При мен беше изгорял бушона на перката, след смяна на бушона перката тръгна, но е за смяна, затова винаги се ослушвам дали тръгва като включвам климатика. Бушона е някъде под волана - оранжев 40А. Но при неработеща перка пак температурата не мърдаше от 90 градуса, а седях на магистрала Хемус 1 час в задръстване.
Сменял ли си термостата?
Сменял ли си термостата?
- bodila77
- Мнения: 2
- Регистриран на: Вто 09 май 2017 20:47
- Автомобил: Passat 3C
- Двигател: BWA+
- Местоположение: ЕВРОПА
- Контакти:
Re: Passat b5.5 2.8 4motion - Прегрява над 100 градуса?
Извинявам се че се намесвам в дискусията ви , просто е :откачи куплонга на перката с две по дебелки кабелчета подаи на перката 12 волата ( от акумулатора) промерно .
Ако ел. мотора заработи без странни шумове си ок .
Малко недомислено от страна на производителя е че тя се управлява от модула на климатика и ако тои дефектира електрониката на двг. неможе да я задеиства.
пс: някаде нагоре прочетох че си я закачал на диагностика а защо нетестваш с нея самия ел мотор .
Ако ел. мотора заработи без странни шумове си ок .
Малко недомислено от страна на производителя е че тя се управлява от модула на климатика и ако тои дефектира електрониката на двг. неможе да я задеиства.
пс: някаде нагоре прочетох че си я закачал на диагностика а защо нетестваш с нея самия ел мотор .
- Влади.Недев
- Мнения: 22
- Регистриран на: Пон 28 ное 2016 20:58
- Автомобил: пасат 4motion
- Двигател: AMX 2005
Re: Passat b5.5 2.8 4motion - Прегрява над 100 градуса?
За сега решихме проблема. Перката не се включи след подаването на 12 волта ток и след смяната с нова за 120 лв духа като въртолет. Сега като застана и вдигна капака на колата не се усеща една жега от радиатора. Да се надявам че няма да има повече забележки към охладителната система. Благодаря за съветите колеги.
Re: Passat b5.5 2.8 4motion - Прегрява над 100 градуса?
Двигателя трябва да поддържа работна температура 92-96 градуса без да е необходимо да се включва втората перка. Да не би термостата да не отваря коректно?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта