Здравейте колеги,
имам следния проблем който за момента не мога да реша!
Колата е Пасат 5.5 1.8Т АWТ мотор 2002г. със фабрично поставен ксенон.
Проблема е че ксенона е позициониран винаги в крайно долно положение и вечер на дълъг път си е кошмар.
Ходих в един сервиз - казаха ми че има записана някаква грешка и го регулираха.
След няколко дни обаче забелязах че фаровете ми отново светят съвсем близо.
Отидох пак в сервиза и този път нямаше записана грешка , но наистина видяха че фаровете са в най-ниско положение - регулираха ги пак.... но всичко се повтори на ново!
Ходих във втори сервиз, там въобще не можаха даже да ги регулират, камо ли да разберат за какво иде реч.
Някой ако може да помогне ще съм благодарен защото в града не е проблем, но извънградското си е трудно за каране с тези фарове особено при скорост вече над 90-100км/ч.
Пасат 5.5 1.8Т АWТ 2002 г. регулиране на фабричен ксенон
- VeselinTsonev
- Мнения: 117
- Регистриран на: Чет 10 ное 2011 11:08
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: 2000 TDI DSG
- Местоположение: Варна
- stefan4o
- Мнения: 19314
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Регулиране на ксенон??
При заводски монтирания ксенон има автоматична нивелираща система. Т.е. имаш следене на натоварването на задния мост и според него въпросната система ти нагажда височината на фаровете. Посредством какво точно се следи - дали е датчик или нещо от рода на т.нар. "кантар" нямам спомен, но имаше тема из форума. Потърся я, някой беше споделил принципа на работа на ксенона и свързаните с него задължителни спомагателни системи - за измиване и авт.нивомат.
- neon
- Мнения: 1796
- Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
- Автомобил: S3
- Двигател: BAM
- Местоположение: София
Re: Регулиране на ксенон??
Има си процедура,която трябва да се спазва. Използва се Ваг-Ком (поне при мен е така):
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/x ... nment.html
Xenon Headlamp Adjustment
Updated 03 Oct. 2007
Ross-Tech is not responsible for any damage or problems that may result from following these instructions. They are to be used at your own risk. As always, you should refer to a Factory Repair Manual for your vehicle!
This procedure applies only to older Xenon systems that use KW-1281. Procedures for specific vehicles, including newer cars that use KWP-2000 or CAN systems can be found in the Ross-Tech wiki.
This procedure details how to perform a Xenon Headlamp Adjustment on many VW/Audi vehicles equipped with Xenons (HID's). This procedure cycles the motorized headlamp adjusters to their center position so that the beams can be adjusted. This does NOT align the headlamps by itself. You still need to manually adjust the headlamps via the adjusting screws as referenced against a suitable aiming target.
If this procedure is only partially performed, there may be a DTC stored in the Xenon Range memory indicating "Headlights not adjusted". To clear this, you need to complete the entire procedure.
There are certain test conditions that must be met before doing this procedure:
Vehicle must be parked on level ground and "settled" on its suspension
Parking brake should be OFF
Ignition should be in the "On" position
Headlamps should be "Off"
--------------------------------------------------------------------------------
Procedure for Aligning Xenon Headlamps:
[Select]
[55 - Xenon Range] (For some newer vehicles, use [29 - Left Light] instead )
[Basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
Wait at least 20 seconds for the headlamp motors to move. The headlamps are now in their adjustment position. Turn on headlights. Adjust them via their manual adjusting screws as referenced against a suitable aiming target.
Scroll up to Group 002. The Xenon Range controller has now learned this position as its Home position.
Click the [Done, Go Back] button and you're all set.
Note: There have been reports of lowered vehicles displaying an error message in either Basic Settings group 001 or 002. If the vehicle height sensor(s) are bottomed out, it may be necessary to bend the sensor bracket to allow normal adjustment to occur. Also, check to make sure that the sensor arms do not have their pivots facing the wrong direction as shown in this thread: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2383036
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/x ... nment.html
Xenon Headlamp Adjustment
Updated 03 Oct. 2007
Ross-Tech is not responsible for any damage or problems that may result from following these instructions. They are to be used at your own risk. As always, you should refer to a Factory Repair Manual for your vehicle!
This procedure applies only to older Xenon systems that use KW-1281. Procedures for specific vehicles, including newer cars that use KWP-2000 or CAN systems can be found in the Ross-Tech wiki.
This procedure details how to perform a Xenon Headlamp Adjustment on many VW/Audi vehicles equipped with Xenons (HID's). This procedure cycles the motorized headlamp adjusters to their center position so that the beams can be adjusted. This does NOT align the headlamps by itself. You still need to manually adjust the headlamps via the adjusting screws as referenced against a suitable aiming target.
If this procedure is only partially performed, there may be a DTC stored in the Xenon Range memory indicating "Headlights not adjusted". To clear this, you need to complete the entire procedure.
There are certain test conditions that must be met before doing this procedure:
Vehicle must be parked on level ground and "settled" on its suspension
Parking brake should be OFF
Ignition should be in the "On" position
Headlamps should be "Off"
--------------------------------------------------------------------------------
Procedure for Aligning Xenon Headlamps:
[Select]
[55 - Xenon Range] (For some newer vehicles, use [29 - Left Light] instead )
[Basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
Wait at least 20 seconds for the headlamp motors to move. The headlamps are now in their adjustment position. Turn on headlights. Adjust them via their manual adjusting screws as referenced against a suitable aiming target.
Scroll up to Group 002. The Xenon Range controller has now learned this position as its Home position.
Click the [Done, Go Back] button and you're all set.
Note: There have been reports of lowered vehicles displaying an error message in either Basic Settings group 001 or 002. If the vehicle height sensor(s) are bottomed out, it may be necessary to bend the sensor bracket to allow normal adjustment to occur. Also, check to make sure that the sensor arms do not have their pivots facing the wrong direction as shown in this thread: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2383036
--------------------------------------------------------------------------------
- Vag_activator
- Мнения: 941
- Регистриран на: Пет 27 юли 2012 17:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ruse
Re: Регулиране на ксенон??
+1
Прави се с ваг ком,и при голф 4 с фабричен ксенон също има процедура!
Прави се с ваг ком,и при голф 4 с фабричен ксенон също има процедура!
- VeselinTsonev
- Мнения: 117
- Регистриран на: Чет 10 ное 2011 11:08
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: 2000 TDI DSG
- Местоположение: Варна
Re: Регулиране на фабричен ксенон Пасат 5.5 1.8Т АWТ мотор 2002г
Благодаря Ви много,
в петък ще го пробвам и ще пиша резултата!
в петък ще го пробвам и ще пиша резултата!
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Регулиране на фабричен ксенон Пасат 5.5 1.8Т АWТ мотор 2002г
А има ли някаква дефиниция за това какво е "a suitable aiming target" и как може да се направи в домашни условия? Примерно на "2 метра от стената границата на лъча на светлините трябва да е на хх см от земята"?
П.С. И какво значи "bottomed out"?
П.С. И какво значи "bottomed out"?
- GALIANO
- Мнения: 642
- Регистриран на: Нед 16 апр 2006 19:39
- Автомобил: Cupra 300
- Двигател:
- Местоположение: Germany
Re: Регулиране на фабричен ксенон Пасат 5.5 1.8Т АWТ мотор 2002г
Някой знаели защо като дам на
Scroll up to Group 002. The Xenon Range controller has now learned this position as its Home position.
ми изписва това



Правя всичко по описаният начин,но не става и не става.
1 Fault Found:
01539 - Headlights Not Adjusted
35-00 - -
Scroll up to Group 002. The Xenon Range controller has now learned this position as its Home position.
ми изписва това



Правя всичко по описаният начин,но не става и не става.
1 Fault Found:
01539 - Headlights Not Adjusted
35-00 - -
- Vag_activator
- Мнения: 941
- Регистриран на: Пет 27 юли 2012 17:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ruse
Re: Регулиране на фабричен ксенон Пасат 5.5 1.8Т АWТ мотор 2002г
Довечера ще говоря с колегата deversant,той има някакъв pdf от френски форум точно за реглаж с vag com на фарове R32.Форума иначе е www.golfiv.fr
Иначе на него все още не са му пуснали личните!Незнам от кого зависи,сигурно от ГОСПОД!
Иначе на него все още не са му пуснали личните!Незнам от кого зависи,сигурно от ГОСПОД!

- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Регулиране на ксенон??
stefan4o написа:При заводски монтирания ксенон има автоматична нивелираща система. Т.е. имаш следене на натоварването на задния мост ...
И не само и отпред има до 2006г са 2 датчика а след 2006г са 4 за всяко колело по един и сметачката решава колко да бутне фаровете. Ако имаш прецакан датчик или такъв даващ грешна информация относно височината на колата може да забива фаровете долу.
- GALIANO
- Мнения: 642
- Регистриран на: Нед 16 апр 2006 19:39
- Автомобил: Cupra 300
- Двигател:
- Местоположение: Germany
Re: Пасат 5.5 1.8Т АWТ 2002 г. регулиране на фабричен ксенон
Аз реглажа знам как става,проблема е че като включа фаровете,те не се мърдат.И не мога да им дам фабричните настройки.Защо при мен предният сензор показва 0.82V а трябва да е между 1,6 V и 3,0 V
- neon
- Мнения: 1796
- Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
- Автомобил: S3
- Двигател: BAM
- Местоположение: София
Re: Регулиране на фабричен ксенон Пасат 5.5 1.8Т АWТ мотор 2002г
Чудомир написа:А има ли някаква дефиниция за това какво е "a suitable aiming target" и как може да се направи в домашни условия? Примерно на "2 метра от стената границата на лъча на светлините трябва да е на хх см от земята"?
П.С. И какво значи "bottomed out"?
Обикновенно фаровете се дават с 1-1,5% наклон. Това значи, че на разстояние от 10 метра срещу някоя стена нивото на отразената светлина на стената трябва да е с 10 до 15 сантиметра ПОД нивото на фаровете на колата. Тоест - ако центъра на фара на автомобила се намира на 1 метър от земята (примерно), то на стената линията на светлината трябва да е на 90 до 85 сантиметра от земята.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат 5.5 1.8Т АWТ 2002 г. регулиране на фабричен ксенон
Ще вдигна тази тема защото се боря с тези отвратителни фарове вече година време ....а пък пак идва зима и не искам пак без фарове....Доста си играх със сензорите и настройките системата за саморегулиране работи и е адаптирана...няма грешки....но проблема е че пак светят ниско .. с врътките за регулиране така са осрани в момента че късите въобще ги няма десния е високо ...левия незнам къде е но не е и на пътя...проблема обаче че врътките регулират само късите ксенона или поне така си мисля...а дългите не знам как се регулират....и сега като светна дълги все едно имам малко по-дълги къси...но крайно недостатъчни за дълги...Не знам какви процедури за реглаж има през ваг ком и ако някой е наясно да каже..защото според мен фаровете се регулират от машинките но ако в последствие се окаже че са надалеч или наблизо или настрани се дорегулират от врътките...та въпроса е как се регулират дългите...машинките и тях ли дигат нагоре надолу...врътките и двете светлини ли регулират...и въобще някой знае ли ка се регулират тези проклети фарове...
За да съм полезен все пак... сензорите трябва да дават над 1,2V мисля че беше или най добре над 1,5V за да може да мине адаптацията....на колегата по-горе затова не му се получават нещата...
За да съм полезен все пак... сензорите трябва да дават над 1,2V мисля че беше или най добре над 1,5V за да може да мине адаптацията....на колегата по-горе затова не му се получават нещата...
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат 5.5 1.8Т АWТ 2002 г. регулиране на фабричен ксенон
След сваляне и поправка на това дето може да се поправи ще кажа следното ...има две врътки за регулиране на ксенона...има и две врътки за регулиране на дългата светлина ..като едната е под капачката за дълги и мигач-еврейска звзда.... а другата е шестограм както е на късите-ксенона...отделно фара има втулки които се регулират по височина и с изместване с цел да се монтира така че да се впише с еднакви фуги в калниците капака решетката -демек регулировки бол......за съжаление ще ги настройвам утре и не знам какъв ще е резултата но се надявам да е добър....утре ще пиша дали съм успял да ги регулирам и дали има разлика между китайки лампи и осрам лампи...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта