Проблем с климатроника пасат 5 1.9тди
- Xaxy
- Мнения: 1568
- Регистриран на: Вто 03 мар 2015 16:57
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: AFN 1.9 TDI 110
Проблем с климатроника пасат 5 1.9тди
Здравейте,проблема е следния,пускам на ауто на 18 градуса на 4та степен,компресора бачка,перката се върти,но не духа достатъчно студено,пак духа,но нещо не е както трябва. Заредиха я с фреон до горе,но пак слабо охлажда. Тръбите са ледени,всичко изглежда наред. Някой да каже,къде да търсим проблема?
Re: Проблем с климатроника на Пасат 5 1.9тди
Тръбата преди компресора с по голям диаметър трябва да е видимо изпотена с много конденз. Тя доизпарява недоизпареният фреон от изпарителят и за това е ледена при нормална работа в тези жеги.
"Заредих до горе", ако това е вярно въобще не е добре.......
Всяка климатична система има точно количество фреон с което тя работи оптимално. Това количество го пише на табелка на капака на колата или някъде по двигателният отсек.
Предозирането с фреон води до повишаване на налягането след компресора и периодичното му изключване. Това пък води до недобро охлаждане в купето.
За новият фреон- R134 обикновено се зарежда около 600 грама. Но това зависи от конкретният климатик.
Възможно е да не работи също ел перката на 1 и 2ра степен и поради повишаване на налягането климатика пак да изключва. а също тъка клапите да не притварят добре топлият въздух от парното ако не са в час.
Незнам защо го слагаш на Ауто. Сложи го на 21-22 градуса да духа през духалките и затвори клапата за циркулация в купето !
"Заредих до горе", ако това е вярно въобще не е добре.......

Всяка климатична система има точно количество фреон с което тя работи оптимално. Това количество го пише на табелка на капака на колата или някъде по двигателният отсек.
Предозирането с фреон води до повишаване на налягането след компресора и периодичното му изключване. Това пък води до недобро охлаждане в купето.
За новият фреон- R134 обикновено се зарежда около 600 грама. Но това зависи от конкретният климатик.
Възможно е да не работи също ел перката на 1 и 2ра степен и поради повишаване на налягането климатика пак да изключва. а също тъка клапите да не притварят добре топлият въздух от парното ако не са в час.
Незнам защо го слагаш на Ауто. Сложи го на 21-22 градуса да духа през духалките и затвори клапата за циркулация в купето !
- Xaxy
- Мнения: 1568
- Регистриран на: Вто 03 мар 2015 16:57
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: AFN 1.9 TDI 110
Re: Проблем с климатроника на Пасат 5 1.9тди
До горе имах предвид,колкото системата събира. Човека каза,че е заредил 650 грама.К'о каза? Майстора ми каза,че е по-добре на ауто го държа. Слес малко ще излизам,ще го пусна на 21 градуса да духа през духалките от копчето.
- nautilus80
- Мнения: 18
- Регистриран на: Вто 01 ное 2016 11:50
- Автомобил: VW PASSAT TDI
- Двигател: AVF 2004
- Местоположение: Бургас
Re: Проблем с климатроника на Пасат 5 1.9тди
"пускам на ауто на 18 градуса на 4та степен"
когато избереш AUTO, климатроника сам преценя каква да е степента. Регулираш ли я ръчно, функцията AUTO отпада. Поне при мен е така на B5.5
когато избереш AUTO, климатроника сам преценя каква да е степента. Регулираш ли я ръчно, функцията AUTO отпада. Поне при мен е така на B5.5
Re: Проблем с климатроника на Пасат 5 1.9тди
Този режим Ауто не ми харесва нито при домашните клими, където не прави нищо смислено. Та и при автоклиматиците не го харесвам изобщо.
21 градуса, затворена циркулация и вентилатора да е някъде на средна скорост. Това е.
21 градуса, затворена циркулация и вентилатора да е някъде на средна скорост. Това е.
-
- VW експерт
- Мнения: 13459
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia + Peugeot 308 T9 SW
- Двигател: AQY 2001 + Pure Tech 2017
- Местоположение: Враца
Re: Проблем с климатроника на Пасат 5 1.9тди
Само на Ауто го държа моя, на 22°.
Хаху, на запушена капилярка прилича.
Хаху, на запушена капилярка прилича.
- tdi fen
- Мнения: 4728
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Проблем с климатроника на Пасат 5 1.9тди
измери изходящата температура на духалките,задай го на най-ниската температура и най-високата степен на вентилатора
Re: Проблем с климатроника на Пасат 5 1.9тди
Цедка/капилярката се намира при акумулатора отдясно в тръбата на високото мисля. Ако е запушена цедкат пак ще вдига налягане и ще изключва компресора често. Хубаво е било преди зареждането с фреон да се отвие тази връзка и да се погледне цедка/капилярката в какво състояние е.
- Xaxy
- Мнения: 1568
- Регистриран на: Вто 03 мар 2015 16:57
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: AFN 1.9 TDI 110
Re: Проблем с климатроника на Пасат 5 1.9тди
Компресора изобщо не изключва,работи си постоянно. Сега пробвах като изключа Ауто,пуснах да духа в средата на 18 градуса,отново духа студено,но не така както трябва. С домашен термометър,дали ще стане да видя колкот студено излиза през духалките?
- Xaxy
- Мнения: 1568
- Регистриран на: Вто 03 мар 2015 16:57
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: AFN 1.9 TDI 110
Re: Проблем с климатроника на Пасат 5 1.9тди
Закарах я в сервиз,оставих я за 2 часа с надеждата,че после ще бъде ледник,но уви пак е така. Майстора каза,че е сменил въпросната цедка ,но пак слабо охлажда. Измерихме температурата,която излиза от духалките е 15 градуса....
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с климатроника на Пасат 5 1.9тди
Филтър-дехидратора сменян ли е някога? При мен той беше причината за по-слаба работа. Майстора още като закачи манометрите и ми каза да си приготвя едни пари...
.Сега е студ направо.

- Xaxy
- Мнения: 1568
- Регистриран на: Вто 03 мар 2015 16:57
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: AFN 1.9 TDI 110
Re: Проблем с климатроника на Пасат 5 1.9тди
Нямам си представа,като я закарах я заредят майстора не каза нищо. Сега отново като я оставих. Сега каза,че е сменил въпросната цедка,но пак е същия ***
Re: Проблем с климатроника на Пасат 5 1.9тди
То дехидратора тук е акумулаторен резервоар. Едва ли проблема е от него. Той обира влагата в системата която вреди на компресора и капилярката.
Няма да е лошо да си продухаш кондензатора от боклуци и прах и да си провериш виско и ел перката как работят. Ел перката е дву скоростна.
Няма да е лошо да си продухаш кондензатора от боклуци и прах и да си провериш виско и ел перката как работят. Ел перката е дву скоростна.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20336
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатроника на Пасат 5 1.9тди
Не за първи път пускаш тема със заглавие, което не е по шаблона.
Получаваш още едно официално предупреждение.
Получаваш още едно официално предупреждение.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта