Въпрос за климатроника на Б5
- shotoman
- Мнения: 456
- Регистриран на: Съб 20 яну 2007 10:31
- Автомобил: VW Polo 6N1
- Двигател: AEE 1997
- Местоположение: София
- Контакти:
Въпрос за климатроника на Б5
Има ли някакъв начин да го направя така, че да не ми тръгва сам климатроника на колата при палене, а само когато аз искам. Аз го гася преди да изляза от колата, но при всяко палене той се стартира сам отново.
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Пон 26 сеп 2005 8:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Veliko Tarnovo
- Контакти:
Re
Не разбирам защо трябва да изключваш климатроника.Използвай еcon и auto.При econ компресора не работи и нямаш преразход.При пътуване с изключен климатроник никакъв въздух не влиза в колата и става гадно.При климатрониците има друго гадно нещо - в тия жеги нагласяш през деня примерно 25-26 градуса и е готино не те вдървява от студ,но примерно вечер и сутрин при тази настройка климата почва да топли а това е супер гадно.Пробвах настройка 22 градуса вечер и сутрин кеф,но през деня де се удървяш от студ а и разхода до небето.Направих следното замерване - само градско:
-настройка 26 градуса - 12-12.5 л газ
-настройка 22 градуса - 13.5-14.5 л газ
Пътуванията са почти на едни и същи разстояния и интезивност - по 50-60 км на работен ден така, че голяма грешка според мен не може да има.
Колата е 1997, 1.8, 20клапана, 125кс - BRC-газов инжекцион.
Единствения изход е сутрин и вечер караш на 22 гр. а през деня 25-26 гр. - но трябва постоянно да ръчкаш.
-настройка 26 градуса - 12-12.5 л газ
-настройка 22 градуса - 13.5-14.5 л газ
Пътуванията са почти на едни и същи разстояния и интезивност - по 50-60 км на работен ден така, че голяма грешка според мен не може да има.
Колата е 1997, 1.8, 20клапана, 125кс - BRC-газов инжекцион.
Единствения изход е сутрин и вечер караш на 22 гр. а през деня 25-26 гр. - но трябва постоянно да ръчкаш.
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Пон 26 сеп 2005 8:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Veliko Tarnovo
- Контакти:
Re
Копчето AUTO задава режим при който най-бързо се достига зададената температура.При econ колата може да топли но не може да смъкне температурата по-ниска от околната.
- ArturDent
- Мнения: 175
- Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Re
toteff написа:Копчето AUTO задава режим при който най-бързо се достига зададената температура...
Каква е тая глупост бе "най-бързо "? Копчето Auto е предварително зададена от производителя температура - някъде около 25 гр. мисля. Например При 26 гр. започва да охлажда, а при 24 започва да топли.
Това е същото като да си слижиш климатроника на 25 гр.
Всеки нормален стационарен климатик има такава опция AUTO и работи по същия начин.
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3970
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
shotoman написа:много сложно станааз просто исках да знам мога ли да го спра и да не ми тръгва автоматично
И още нещо - econ копчето ясно за какво е, а копчето auto каква точно идея има?
можеш, колега! точно с бутона ECON става спирането на компресора. а когато не е натиснат гореописания бутон, щеш-не щеш си в режим AUTO, демек с включен компресор!
п.п. забравих да добавя, че това важи, независимо от това колко градуса е зададената температура.
Последна промяна от joro_kem на Пон 21 май 2007 14:46, променено общо 1 път.
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Re
ArturDent написа:toteff написа:Копчето AUTO задава режим при който най-бързо се достига зададената температура...
Каква е тая глупост бе "най-бързо "? Копчето Auto е предварително зададена от производителя температура - някъде около 25 гр. мисля. Например При 26 гр. започва да охлажда, а при 24 започва да топли.
Това е същото като да си слижиш климатроника на 25 гр.
Всеки нормален стационарен климатик има такава опция AUTO и работи по същия начин.
Auto - значи автоматичен режимна поддържане на температурата КОЯТО ТИ СИ ЗАДАЛ!
ECON - изключва единствено компресора и съответно вентилатора който охлажда питата на изпарителя;
OFF - оставя клапите в състоянието в което са били преди да изключиш климатроника (ако си бил на топло-ще ти духа топло, ако си бил на студено - ще ти духа въздух от вън без да се затопля).Това е доста полезна функция - защото предните климатроници затваряха клапита и от вън въздух в купшето през жалузите и без включен климатроник не можеше дасе подава. А сега ако има въздушна струя отвън- ще си подухва, както от парното на Жигули, без включен вентилатор

А климатроника и при мен ако е изключен на другия ден си е пак изключен!
По-старите климатроници помнят 20 минути дали са били изключени - и ако минат тези минути, винаги се включват (активират). Пробвай до 20 минути, дали ти помни климатроника че е изключен. Ако това е така, а на сутринта тъгва пак автоматично, независимо че вечерта си го оставил на OFF - просто това ще е така...
Последна промяна от krraynov на Сря 23 май 2007 19:45, променено общо 1 път.
- ArturDent
- Мнения: 175
- Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе





AUTO е ФАБРИЧНО зададен режим, а не потдържа зададената от теб температура. Твоята температура се потдържа от копчето с градусите.
Някой май се опитва да ми каже че това е нещо като "Enter" на копютъра. 18 гр. -> Enter(Auto), 25 гр. -> Enter, 28 гр. -> Enter


- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
ArturDent написа::idea: Що не си сложиш едно обикновенно ключе (като за лампа), което да прекъсва захранването на климатроника и когато е OFF никога няма да ти се влючва. Същия ефект можеш да постигнеш и с премахване на бушона за климатроника.
![]()
![]()
![]()
AUTO е ФАБРИЧНО зададен режим, а не потдържа зададената от теб температура. Твоята температура се потдържа от копчето с градусите.
Някой май се опитва да ми каже че това е нещо като "Enter" на копютъра. 18 гр. -> Enter(Auto), 25 гр. -> Enter, 28 гр. -> Enter![]()
На моя климатроник - можеш да му зададеш температурата която АВТОМАТИЧНО да поддържа. И си помни колко е била настроена от предния режим. Ако си в режим ECON и настроена температура 19 градуса примерно натискаш AUTO - започва да поддържа точно

Автоматичното е единствено управлението на клапите! А на каква температура- Ти си човека койтодаму каже на климатроника. Друг е въпроса, че в упътването пише че това е 22 градуса, no не не е задължително да ти е настроен на нея....
- ArturDent
- Мнения: 175
- Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
krraynov написа:На моя климатроник - можеш да му зададеш температурата която АВТОМАТИЧНО да поддържа. И си помни колко е била настроена от предния режим. Ако си в режим ECON и настроена температура 19 градуса примерно натискаш AUTO - започва да поддържа точнотази температура.
Aко си в режим ECON и натиснеш AUTO - ECON режима се изключва.
Трябва да пробвам дали при 18гр. - ECON - AUTO превключване като крайна ще е темература от 18гр., но според мен при AUTO си отива направо на 22гр.
- zaro
- Мнения: 2035
- Регистриран на: Сря 19 яну 2005 10:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Аутото действа в някакъв диапазон, при мене е от 22 до 26 градуса. Освен автоматично поддържане на температурата автоматично разпределя и от каде да духа, аз за това го ползвам, не е верно че включва на 25 градуса, ако си на по малко от 22 при мене отива на 22 обаче ако си на 23 си остава там. Полезно е автото. Иначе ако си го оставиш на 23 градуса и да ти духа само в краката когато темнпературата стане толкова пак изключва компресора - за това е климатроника. иначе при мене ако преди да загася колата изключа климатроника на офф и веднага загася като запаля понякога се включва. Трябва малко да поработи колата на изключен климатроник и на сутринта си е на офф
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: rosenstoilov78 и 21 госта