


Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор
Искам да попитам който има 1.8 колко често му се включва перката лятото сега?
Сложих си чисто нов термостат, но ми се вижда че доста често включва вентилатор лятото сега.
Имал съм коли, на които перката почти не се е включвала никога.
Също така - със старите уреди на автомобил без компютър стрелката е нормално да играе като температура?
Вентилаторът го включва най-вече при движение с по-ниска скорост сега, като загрее малко повече
Сложих си чисто нов термостат, но ми се вижда че доста често включва вентилатор лятото сега.
Имал съм коли, на които перката почти не се е включвала никога.
Също така - със старите уреди на автомобил без компютър стрелката е нормално да играе като температура?
Вентилаторът го включва най-вече при движение с по-ниска скорост сега, като загрее малко повече
- Voluminer
- Мнения: 342
- Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
- Автомобил: Vw Passat B3
- Двигател: 2e
- Местоположение: Ловеч
Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор
При мен пуска перки всеки път като покарам из града сега жегите.Климатика работи нон стоп,но като спра и изгася мотора перките продължават да въртят още 2-3 минути.Интересното е че по табло не виждам повече от 90 градуса пък често чувам дори втора степен на перките...
-
- VW експерт
- Мнения: 13394
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор
Втората степен я чуваш заради работата на климатика.
Инжектопляктора,ако караш повече градско в тия жеги е нормално.
Инжектопляктора,ако караш повече градско в тия жеги е нормално.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор
Верно ли е, че на по-новите стрелката е направена да стои на 90 градуса софтуерно, освен ако не се качи доста, докато на старите с чисто аналоговия уред е нормално да се изменя температурата?
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор
Аз на 3-ката съм с по-новите уреди и кове 90 при всякакви атмосферни условия.
На 2-ката редовно си минава средата,но после си връща и така.
На японските коли и разни там опели,перката я включва буквално през 20-30 секунди.На пасата нищо не е.
На 2-ката редовно си минава средата,но после си връща и така.
На японските коли и разни там опели,перката я включва буквално през 20-30 секунди.На пасата нищо не е.

- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7922
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор
На пасата ако ти липсва ножа на предната броня ще ти пуска перката и в движение, не само по кръстовищата.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор
goppa написа:На пасата ако ти липсва ножа...
Ножа е там. Освен да пробия дупки в маската на фаровете за по-добро охлаждане?

Винаги съм се чудил защо маската между фаровете е плътна и няма решетка...

- stefan4o
- Мнения: 19324
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор
Ами нарочно. Че да се чудиш и да я надупчиш с дрелката 

-
- VW експерт
- Мнения: 13394
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор
stefan4o написа:Ами нарочно. Че да се чудиш и да я надупчиш с дрелката
Може и с едно зеге да пробва.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор
Аз имам двама колеги с такива пасатори-и при тях е така.А иначе за дупките,ги направи като бъбреците на БМВ 

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12127
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор
Ще я пробиеш маската и ще видиш парче метална греда и пластмасов въздушен заборник и ще установиш, че бадива си се мъчил да пробиваш, няма абсолютно никаква файда
Аз караха няколко години без нож, бец решетка и без въздухо заборник, нищо повече от стандартното

goppa написа:На пасата ако ти липсва ножа на предната броня ще ти пуска перката и в движение, не само по кръстовищата.
Аз караха няколко години без нож, бец решетка и без въздухо заборник, нищо повече от стандартното
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор
Моя на дълго рядко стрелката минава 90гр. и едва ли перката се е включвала,то няма и как да я чуя.Но на градско държи 95,че отиа и до 100.Не знам до колко и кое е вярно,но вентилатора се включва ритмично,което не ми помага да разбера до колко е реална тая температура.В смисъл,първия път като се включи,показва 90-92.Следващо вкючване-95,изключва,стрелката обаче примърда още малко нагоре и отива към 100.Тръгна дълго,охлажда се и държи 90...Втора степен пък никога не съм я чувал.
Това със стрелката е от няколко години,преди това никога не ми е мърдала в такъв интервал...
Инжекторе,радвам се да видя твой пост,че само ти остана май с въпроси за Б3 и направо няма какво да чета,че и да пиша...Добре дошъл!
Това със стрелката е от няколко години,преди това никога не ми е мърдала в такъв интервал...
Инжекторе,радвам се да видя твой пост,че само ти остана май с въпроси за Б3 и направо няма какво да чета,че и да пиша...Добре дошъл!
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор
Iezekil написа:Това със стрелката е от няколко години,преди това никога не ми е мърдала в такъв интервал...
Това хубаво ли е или лошо? Аз и аз май никога не съм чувал втора степен, но тя и не е загрявала. При мен вдига към 96 градуса и перката го сваля. Въпросът е дали има нещо нередно по охладителната система или е нормално за модела?
96 градуса по табло са ми под 90.

..Добре заварил...
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19712
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор
Iezekil написа:Инжекторе,радвам се да видя твой пост,че само ти остана май с въпроси за Б3 и направо няма какво да чета,че и да пиша..
Не, веее!
Просто другите В3-ки не се развалят!

Или собствениците правят вече едно и също за 3-ти път и няма какво да питат - знаят си го!


Относно вЪртилатора - при теб, ижекторе, при липса на климатик, единствено датчик на радиатора се грижи за пускането и спирането му.
Както сам знаеш - механичен е, биметална пластина.
Възможно е с времето да е омекнала и да е станала прекалено 'чевръста'. Включва и тръгва да изключва. Но заради загубата на механичния толеранс изключва прекалено рано.
В последствие пак си включва, когато си трябва и процеса се повтаря.
При мен се беше получило друго - палиш колата от студено и чакаш. Загрява си, включва си вентилатора на 90-92*, после си изключва на 86-88* ... Всичко точно.
Тръгваш - вдига над 96, включва вентилатора и сваля до 88

Пусна ли климатика - никога не подминаваше 90-92*...
Всичко това само градско, светофарно, в здръстванията. Радиатора го миех често и при движение обдухваше и охлаждаше добре.
Чак след година се усетих, че след първото цъкване втория път просто не контактува. Вероятно котвата на I-ва степен се измяташе от нагряване.
Смених датчика и всичко се оправи!
Така или иначе, докато си се включва вентилатора, не мисля, че има проблем при теб.
Вярно, при стартиране на вентилатора, моторчето се натоварва малко повече, отколкото при постоянно въртене, но при DC-моторчетата по тревожно е износването на четки и колектор, отколкото претоварване при старт

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта