Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот инжектопляктор » Нед 13 авг 2017 1:48


Искам да попитам който има 1.8 колко често му се включва перката лятото сега?
Сложих си чисто нов термостат, но ми се вижда че доста често включва вентилатор лятото сега.
Имал съм коли, на които перката почти не се е включвала никога.
Също така - със старите уреди на автомобил без компютър стрелката е нормално да играе като температура?
Вентилаторът го включва най-вече при движение с по-ниска скорост сега, като загрее малко повече




Потребителски аватар
Voluminer
Мнения: 342
Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
Автомобил: Vw Passat B3
Двигател: 2e
Местоположение: Ловеч

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот Voluminer » Нед 13 авг 2017 2:00


При мен пуска перки всеки път като покарам из града сега жегите.Климатика работи нон стоп,но като спра и изгася мотора перките продължават да въртят още 2-3 минути.Интересното е че по табло не виждам повече от 90 градуса пък често чувам дори втора степен на перките...


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13394
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 13 авг 2017 11:35


Втората степен я чуваш заради работата на климатика.
Инжектопляктора,ако караш повече градско в тия жеги е нормално.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот инжектопляктор » Нед 13 авг 2017 12:27


Верно ли е, че на по-новите стрелката е направена да стои на 90 градуса софтуерно, освен ако не се качи доста, докато на старите с чисто аналоговия уред е нормално да се изменя температурата?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот ktamen » Нед 13 авг 2017 12:33


Да.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот Bai Sando » Нед 13 авг 2017 14:38


Аз на 3-ката съм с по-новите уреди и кове 90 при всякакви атмосферни условия.
На 2-ката редовно си минава средата,но после си връща и така.
На японските коли и разни там опели,перката я включва буквално през 20-30 секунди.На пасата нищо не е. :wink


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7922
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Seat Alhambra
Двигател: CFFB
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот goppa » Нед 13 авг 2017 14:52


На пасата ако ти липсва ножа на предната броня ще ти пуска перката и в движение, не само по кръстовищата.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот инжектопляктор » Нед 13 авг 2017 15:06


goppa написа:На пасата ако ти липсва ножа...

Ножа е там. Освен да пробия дупки в маската на фаровете за по-добро охлаждане? :mhihi
Винаги съм се чудил защо маската между фаровете е плътна и няма решетка... :gruebel


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19324
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот stefan4o » Нед 13 авг 2017 15:45


Ами нарочно. Че да се чудиш и да я надупчиш с дрелката :Mr Green Fun


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13394
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 13 авг 2017 15:51


stefan4o написа:Ами нарочно. Че да се чудиш и да я надупчиш с дрелката :Mr Green Fun

Може и с едно зеге да пробва.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот Водния дух1 » Нед 13 авг 2017 17:20


Аз имам двама колеги с такива пасатори-и при тях е така.А иначе за дупките,ги направи като бъбреците на БМВ :mhihi


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12127
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 13 авг 2017 17:43


Ще я пробиеш маската и ще видиш парче метална греда и пластмасов въздушен заборник и ще установиш, че бадива си се мъчил да пробиваш, няма абсолютно никаква файда :mrgreen
goppa написа:На пасата ако ти липсва ножа на предната броня ще ти пуска перката и в движение, не само по кръстовищата.

Аз караха няколко години без нож, бец решетка и без въздухо заборник, нищо повече от стандартното


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот Iezekil » Пон 14 авг 2017 8:05


Моя на дълго рядко стрелката минава 90гр. и едва ли перката се е включвала,то няма и как да я чуя.Но на градско държи 95,че отиа и до 100.Не знам до колко и кое е вярно,но вентилатора се включва ритмично,което не ми помага да разбера до колко е реална тая температура.В смисъл,първия път като се включи,показва 90-92.Следващо вкючване-95,изключва,стрелката обаче примърда още малко нагоре и отива към 100.Тръгна дълго,охлажда се и държи 90...Втора степен пък никога не съм я чувал.
Това със стрелката е от няколко години,преди това никога не ми е мърдала в такъв интервал...
Инжекторе,радвам се да видя твой пост,че само ти остана май с въпроси за Б3 и направо няма какво да чета,че и да пиша...Добре дошъл!


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот инжектопляктор » Пон 14 авг 2017 11:17


Iezekil написа:Това със стрелката е от няколко години,преди това никога не ми е мърдала в такъв интервал...

Това хубаво ли е или лошо? Аз и аз май никога не съм чувал втора степен, но тя и не е загрявала. При мен вдига към 96 градуса и перката го сваля. Въпросът е дали има нещо нередно по охладителната система или е нормално за модела?
96 градуса по табло са ми под 90. :mhihi Но имам инфрачервен термометър да сверя.
..Добре заварил...


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B3 1.8 RP 1989г - честота навключване на вентилатора на охладителен радиатор

Мнениеот radotom » Пон 14 авг 2017 11:51


Iezekil написа:Инжекторе,радвам се да видя твой пост,че само ти остана май с въпроси за Б3 и направо няма какво да чета,че и да пиша..

Не, веее!
Просто другите В3-ки не се развалят! :mhihi
Или собствениците правят вече едно и също за 3-ти път и няма какво да питат - знаят си го! :no :no

Относно вЪртилатора - при теб, ижекторе, при липса на климатик, единствено датчик на радиатора се грижи за пускането и спирането му.
Както сам знаеш - механичен е, биметална пластина.
Възможно е с времето да е омекнала и да е станала прекалено 'чевръста'. Включва и тръгва да изключва. Но заради загубата на механичния толеранс изключва прекалено рано.
В последствие пак си включва, когато си трябва и процеса се повтаря.

При мен се беше получило друго - палиш колата от студено и чакаш. Загрява си, включва си вентилатора на 90-92*, после си изключва на 86-88* ... Всичко точно.
Тръгваш - вдига над 96, включва вентилатора и сваля до 88 :no
Пусна ли климатика - никога не подминаваше 90-92*...
Всичко това само градско, светофарно, в здръстванията. Радиатора го миех често и при движение обдухваше и охлаждаше добре.
Чак след година се усетих, че след първото цъкване втория път просто не контактува. Вероятно котвата на I-ва степен се измяташе от нагряване.
Смених датчика и всичко се оправи!

Така или иначе, докато си се включва вентилатора, не мисля, че има проблем при теб.
Вярно, при стартиране на вентилатора, моторчето се натоварва малко повече, отколкото при постоянно въртене, но при DC-моторчетата по тревожно е износването на четки и колектор, отколкото претоварване при старт :c020



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта