В3-ка от 1988 измерва ли нещо на изгорелите газове и къде става точно измерването на газовете?
Задавам този въпрос защото днеска ми светна контролната лампа и неще да изгасва, а след ПТП-то отдолу има шумове и си мисля, че някъде нещо се е разкачило или започва да се разкача (за гърнето де).
Въпросче за изгорелите газове
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Има ламбда-сонда, но тя е отпред до катализатора - не би трябвало да има нещо общо с ПТП-то (то нали беше отзад). Освен това нали преди пишеше че светва по-често лампата - явно ламбда-сондата е била към края си, и сега съвсем се е довършила. Възможно е и ПТП-то да е помогнало, но с малко. Но може и друг да е проблема 

Грешките ги знам, т.е. чел съм какви могат да са, но не всички са ми ясни. Преди си светваше често, но след разкачането на клемите на акумулатора започва да светва на седмица две веднъж и се бях успокоил малко, но сега вече свети постоянно и това започва да ме тревожи
.
Vaskoto 1 ще го посетя стига да имам малко пари под ръка ... така и така искам и едина диагностика да се направи
.
P.S. Пуснал съм и друга тема за канал в софия и смятам да я кача и да видя отдолу какво е станало ...

Vaskoto 1 ще го посетя стига да имам малко пари под ръка ... така и така искам и едина диагностика да се направи

P.S. Пуснал съм и друга тема за канал в софия и смятам да я кача и да видя отдолу какво е станало ...
А къде точно се намира ламбда сондата и как изглежда, че не знам.
П.С. Ако спирачната система не е обезвъздушена компютърът отчита ли грешка? Че преди да тръгна с колата вчера доливах спирачна течност защото беше намаляла. Педала на спирачката си мсиля, че се натиска нормално както преди ама знам ли ...
П.С. Ако спирачната система не е обезвъздушена компютърът отчита ли грешка? Че преди да тръгна с колата вчера доливах спирачна течност защото беше намаляла. Педала на спирачката си мсиля, че се натиска нормално както преди ама знам ли ...
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Какъв ти е двигателя?
Някъде зад него (между двигателя и предната стена на купето), на изпускателния колектор примерно трябва да е завита сондата. От нея излиза кабел който се свързва чрез куплунг към инсталацията, пак някъде там. Трудно ще го сбъркаш, няма много неща с кабел завинтени по изпускателните тръби.
Погледни отсам оттам - все ще се види.
За спирачките - не, компютъра не им следи течността, още по-малко пък дали са обезвъздушени. В капачката на казанчето сигурно имаш датчик за ниво, който ако нивото падне много, и ако е изправен ще доведе до светване на лампата за спирачките на таблото (същата дето свети при ръчна).
За да ти влезе въздух в системата трябва течността много да е спаднала, практически да се е опразнила една от секциите на казанчето. Така че едва ли е проблем, но ако пак намалее значи имаш теч някъде.
Някъде зад него (между двигателя и предната стена на купето), на изпускателния колектор примерно трябва да е завита сондата. От нея излиза кабел който се свързва чрез куплунг към инсталацията, пак някъде там. Трудно ще го сбъркаш, няма много неща с кабел завинтени по изпускателните тръби.

За спирачките - не, компютъра не им следи течността, още по-малко пък дали са обезвъздушени. В капачката на казанчето сигурно имаш датчик за ниво, който ако нивото падне много, и ако е изправен ще доведе до светване на лампата за спирачките на таблото (същата дето свети при ръчна).
За да ти влезе въздух в системата трябва течността много да е спаднала, практически да се е опразнила една от секциите на казанчето. Така че едва ли е проблем, но ако пак намалее значи имаш теч някъде.
Двигатяля е 1.8 Mono-Jetronic.
Имам си поплавък в казанчето за спирачките и си ми светна лампичката на тъблото. Като погледнах беше намаляло и то доста. Не съм сигурен дали част от маркуча не е била над течността (добре, че имах спорачна течност в колата). Сега съм я оставил пред вкъщи и довечера ще видя как е нивото.
П.С. Ако има влезнал въздух веднага ли се усеща или трябва да мини известно време докато въздуха навлезни навътре в спирачната система?
Имам си поплавък в казанчето за спирачките и си ми светна лампичката на тъблото. Като погледнах беше намаляло и то доста. Не съм сигурен дали част от маркуча не е била над течността (добре, че имах спорачна течност в колата). Сега съм я оставил пред вкъщи и довечера ще видя как е нивото.
П.С. Ако има влезнал въздух веднага ли се усеща или трябва да мини известно време докато въздуха навлезни навътре в спирачната система?
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
lisiche написа:Двигатяля е 1.8 Mono-Jetronic.
.... . Сега съм я оставил пред вкъщи и довечера ще видя как е нивото.
П.С. Ако има влезнал въздух веднага ли се усеща или трябва да мини известно време докато въздуха навлезни навътре в спирачната система?
Ще ти потъне педала при натиск, ще се усети веднага. Тръгни бавно и провери.

Е значи всичко трябва да си е наред, защото педала не потъва (поне докато вчера карах). Вчера прочетох из форума за обезвъздушаване и подобни теми имеше интересни неща
. Днеска ще дивя като е изключена колата и натисна няколко пъти спирачка дали ще стани твърда и колко ще потъни предала.
Благодаря много
.

Благодаря много

-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ми значи куплунга на ламдата трябва да е отляво, като погледнеш зад тръбата от въздушния филтър до инжектора. Самата сонда май се вижда по-добре отдясно.
Лампата светва преди да стане съвсем критично, така че едва ли има проблем с въздух.
Но толкова сериозен спад в нивото, освен ако не е проверявано с години, вероятно е предизвикан от теч. Ако пак спадне - огледай колелата внимателно от вътрешната страна за омасляване. Ако отзад е с барабани, имай предвид че минава време преди омасляването да стане видимо - в началото омаслява само вътре в барабана.
Може да тече и от помпата - в сервото. Тогава остава скрито
. Друго място е регулаторът на налягане за задните колела - малко пред лявото задно колело е, поприкрит е с пластмасов капак.
Лампата светва преди да стане съвсем критично, така че едва ли има проблем с въздух.
Но толкова сериозен спад в нивото, освен ако не е проверявано с години, вероятно е предизвикан от теч. Ако пак спадне - огледай колелата внимателно от вътрешната страна за омасляване. Ако отзад е с барабани, имай предвид че минава време преди омасляването да стане видимо - в началото омаслява само вътре в барабана.
Може да тече и от помпата - в сервото. Тогава остава скрито

Гадост, вънка вали и не мога нищо да погледна
. Имам още няколко въпроса:
Има ли възможност от удъра да се е прецакало това кантарче и мога ли пак да ходя при застрахователите на онзи и да им казвам да вписват и това като повреда или вече е късно? Според мене има и то голяма - щом гредите са поддали ...
Миналия ден четох тема в която се спореше дали кантарчето е толква важно обаче не разбрах колко е важно. Аз така и така имам 60л газова бутилка отзад и в 50% от времето отзад има човек така, че ако се махни не би трябвало да се промени кой знае какво или греша ????

Има ли възможност от удъра да се е прецакало това кантарче и мога ли пак да ходя при застрахователите на онзи и да им казвам да вписват и това като повреда или вече е късно? Според мене има и то голяма - щом гредите са поддали ...
Миналия ден четох тема в която се спореше дали кантарчето е толква важно обаче не разбрах колко е важно. Аз така и така имам 60л газова бутилка отзад и в 50% от времето отзад има човек така, че ако се махни не би трябвало да се промени кой знае какво или греша ????
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта