Препоръчителна смяна на 30000 мили.
Необходими материали и инструменти:
4литра масло, к-кт филтър с гарнитура, маркуч диаметър ½ инча(1,27см) и дължина около 60см, съд за източване на маслото, фуния
Ключ 17мм, 10мм, Т30- торкс , шестостен 5мм, плоски отверки, (Инфрачервен) термометър. Ако нямате канал като мен – 2 рампи и 2 подпори за колелата.
Качете предните колела на рампите. Повдигнете с крик задните колела последователно и подложете подпори под задния мост. Не ползвайте крика на фолсваген защото е къс.

Развийте с ключ 17мм предпазителя на трансмисията – 4 болта.

После с Т30 развийте пробката на картера. Една част от маслото ще изтече.

После с шестостен 5мм достигнете тръбичката за ниво, която е пластмасова и е навътре, развийте я и втора порция масло ще изтече.

Сега развийте 4 болта 10мм на картера. Не ги махайте нацяло защото вътре има още масло. Отлепете картера с отвертка и бавно изсипете остатъка.
Филтъра просто се издърпва надолу.

Той се държи на голям семеринг (с метален пръстен вътре) , който не излиза с филтъра.

Бръкнете с пръсти и го издърпайте.

Почистете картера с парцал, който да не пуска власинки (аз не намирих такъв).

Маслото беше тъмно кафяво 2,3литра. По магнита нямаше никакви метални частици.

Сглобяване.
Поставете гарнитурата и четирите метални ограничителя.(някъде четох че е добре да се намаже гарнитурата с вазелин , за да не се слепва) ;
Поставете филтъра и го натиснете където е филтъра докато щракне.
завийте преливната тръбичка докрай без натягане,


а пробката – на ръка. Поставете картера на мястото.

Махнете тапата на тръбата за пълнене – намира се отпред. Тя е черна , а върху нея има червен пластмасов предпазен пръстен.(при мен липсваше). Пръстена може да се освободи с отверка и ако не се счупи може да се ползва отново. Ползвайте часовникарска отверка - най-малката

Тапата има 2 крилца , които я пазят да не падне. Ако ги разтворите с отвертка тапата се издърпва. Ако си намерите предварително семеринги за нея може да си спестите 9 долара при дилъра.


Сега нанижете маркуча на тръбата и поставете фунията.

Налейте 3литра. Запалете двигателя. При мен околната температура беше 25 °C. Температурата достигна 40 °C за 6 минути. Мерих температурата с термометъра и забелязах, че температурата от страната на пробката е по-висока от другата(42 на 39).

Термометъра го дават да мери с точност +/-1 °C в този диапазон. Затова реших да пробвам нивото при 40 , за да има толеранс +/-5 °C, т.е. все съм в обхват. При РАБОТЕЩ двигател отвийте пробката.
Наложи се доливане. Предварително махнах старото масло от ваничката за отработено масло така , че като изтече от преливника излишното масло, вътре остана около 100гр – 3,1 литра общо. Премерих температурата на тази течност и тя беше 38,6 °C, което е пак в обхвата. Завиваме окончателно пробката (аз нямах металната шайба(уплътнител) да я сменя. Слагане на тапата и защитния пръстен. Поставяме предпазителя на картера. (Взех на заем торзионен ключ , но той не работеше така че всичко завих по усет. )
Заключение:
Колата прави от време навреме рязък удар при потегляне, идващо от трансмисията.
Смяната на маслото (че не може да се направи при домашни условия) за мен е мит. Ходих в сервиза при дилъра и професионала ми каза че без VAG-COM няма да мога да го сменя.
Доказателства:
1.Колата я карам от 3 години , изминал съм над 30000 мили, маслото беше с 700ml по-малко!
2.Конструкцията на тази трансмисионна кутия с преливник е такава , че никога не можете да налеете повече !
Тънкостта е само да уцелите температурата, като имате на разположение 2-3минути. Винаги може някой да ви спира двигателя и пак да го пуска, или ако е прехвърлила 45 °C да изчакате докато се охлади. Успех !
Благодаря на всички, които са взели участие по темата и с това ми помогнаха да сменя трансмисионното масло на Пасата.