Пасат Б5 реле на вентилатора на климатика ?

Техническа и сервизна информация за Passat
kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Пасат Б5 реле на вентилатора на климатика ?

Мнениеот kgkep » Нед 31 май 2015 19:48


Здравейте, колата е Пасат 1.9 ТДИ afn 99та година. Проблема е, че перката на климатика на работи. Преди време старата перка беше свършила четките и пружинките които ги държат се бяха вкопали в колектора. Сегашната перка в взета от морга, като преди да се монтира е рециклирана. Сменени са четки и лагери мисля, общо взето майстора каза, че всичко което може да се смени е сменено. След като я монтирах не искаше да тръгне, оказа се, че 40А бушона на перката е изгорял когато на старата пружината се е вкопала в колектора. Смених бушона и всичко заработи. Днес докато карах все имах чувството, че климатроника духа много слабо. На средата на чертичките за вентилатора едвам духаше, постоянно до държах на макс. Като спрях реших да видя за грешки със самодиагностиката на климатроника и нищо не изкара. След това реших да видя дали работи перката. Оказа се, че не работи, а като и извадих буксата и я дадох на късо от акоумулатора тръгна. Бушона който сменях преди е здрав. Остава релето. Въпроса ми е кое е за перкара. По сайтовете пише, че е 373 но при мен са 2 броя 373, едно до друго. Също ми направи впечатление, че бушона е 32V, не трябва ли да в 12?
Има и също вариант да няма фреон и компресора да не сработва, но все пак духше дори и не толкова силно като друг път, а и фреона е зареждан миналата година. На самодиагностиката на климатроника не даде никакви грешки. Утре ще го включа и с ваг-кома да видя. Сега искам да проверя релето, но не знам кое от двете е и дали изобщо е това.
Благодаря на всички предварително и поздрави!




kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Реле на вентилатора на климатика на Б5?

Мнениеот kgkep » Пон 01 юни 2015 17:48


Оправих се сам, перката си тръгна, като единственото което съм правил е да извадя и двете релета 373 и бушона и после да ги сложа обратно. Не знам дали не съм ги разменил, но сега всичко работи. С VCDS не намерих никакви грешки. Като му пуснах Ауто-скан, след приключването на сканирането, контрол-модула на климатроника ми излезна с червени букви, все едно, че има грешка, но като цъкнах 2 пъти на него ми се отвори самия контролер и там нямаше никакви кодове за грешки. След това пак проверих няколко пъти през контрол-модула на климатроника и пак всичко е ОК. Кои стойности и на кои канали на климатроника да гледам, просто като профилактика? И имате ли идея защо всеки път ми на Engine ми излиза:"Address 01: Engine Labels: Redir Fail!"? Също и за бушона ме интересува колко волта трябва да е? Това е което ме интересува са сега, поздрави!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Реле на вентилатора на климатика на Б5?

Мнениеот zfa159 » Пон 01 юни 2015 19:02


Бушона т.е. предпазителя, както се казва по електричарски му, служи за прекъсване на веригата при протичане на по-висок ток от номиналния на предпазителя. Т.е. няма никакво значение на колко V е предпазителя, важен е тока, за който е, защото и при 10V и при 100V, 40А са си 40А :mhihi . Причината да има показание за колко V е предпазителя е, защото след това напрежение вече изолационните свойства на пластмасата му, не са достатъчни и ако решиш да го сложиш на верига, където напрежениието е по-високо, става опасно от гледна точка на утечка (пробив в изолацията му). В твоя случай, няма значение за колко V ще ти е предпазителя, защото напрежението е твърде ниско за подобно нещо.
По въпроса с релето - най-добре ги отвори и виж какво става вътре - нагаряне, спукани спойки и т.н., защото след време туко виж перката спре пак и този път компресора умре (при липса на ел. перката, компресора развива свръх налягане, претоварва се и живота му се скъсява многократно, а и студеното не е, както трябва).
За Engine - не съм капацитет за да кажа.
:beer


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Реле на вентилатора на климатика на Б5?

Мнениеот kgkep » Пон 01 юни 2015 21:57


Мерси за обяснението колега, както винаги ясно и просто, за да го разбере всеки. :beer Колкото до релетата защо при мен са две? Да ги отварям аз не смея, но може да потърся някой който разбира да ги погледне. А колкото до компресора той няли има защита, която го изключва ако налягането стане прекалено високо? Вчера сигурно около час е работил без перка, ако знаех изобщо нямаше да го включвам. Сигурно е спирал ако налягането е ставало прекалено високо, защото да "чукна на дърво" сега си работи и охлажда нормално. А иначе колата е взета август преди няколко години и понеже предишната не беше с климатик, от август до май на следващата година е била с изгоряла перка. А климатроника си се пускаше когато е жега, но като не знаех колко е нормалното му охлаждане... :banghead Та от тогава от време на време проверявам дали работи перката. :th_up
Мен също ми е интересно, защо при ауто-скан ми изкара контрол-модула на климатроника с червено, както изкарва модулите с грешки. Например в централното има грешки за 3 от вратите, които също трябва да погледна скоро, също и че на пасажерското огледало не му работи подгрева. А от контрол-модула за двигателя ми дава като грешка, че не намира компютъра на тайптроника, защото е кодирана на автоматик, а е ръчка. Та заедно с тях ми изкара и контрол-модула на климата в червено, а грешки нямаше. :eek
Но както и да е важното е, че сега работи, пък ще го следя ако пак има проблеми с перката ще сваля релетата за ремонт или ако се налага да се сменят.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат Б5 реле на вентилатора на климатика ?

Мнениеот zfa159 » Сря 03 юни 2015 23:02


Защо са 2 релета, не мога да кажа. Принципно за перката трябва да има 2 - едно за 1-ва степен и 1 за 2-ра степен. Не знам дали тези 2, които гледаш, са за перката, трябва да се види къде седят и за какво са (нямам подходящия каталог тук).
По въпроса със защитата - при VAG идеята е следната - на 31 атмосфери, аварийно се гаси компресора и контролера записва грешка за налягането на фреона. След това, когато падне налягането (защото компресора е спрял), всичко започва от начало - компресора тръгва, пак 31 атм. и пак аварйно спиране и т.н. докато се потроши. Обикновено налягането е до 20 атмосфери и 31 атм. са му прекалено много... При други автомобили, е зададена по-хитра идея - вдигне ли се веднъж аварийното налягане от 31 атм., компресора се гаси и контролера не го пуска повече, докато не се изчисти грешката (съответно се приема, че някой ще види защо така става и ще отстрани проблема), ама при VAG няма такава концепция :) .
:beer


kalo_8905
Мнения: 1
Регистриран на: Нед 24 яну 2016 12:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5 реле на вентилатора на климатика ?

Мнениеот kalo_8905 » Съб 04 юни 2016 21:39


И аз имам същия проблем обаче не мога да намеря, къде стоят този предпазител и релето. Гледах там, където са попринцип предпазителите, но 40 А не видях. Моля, помогнете. Колата е пасат 1.9тди афн двигател. Благодаря предварително за помоща.


Потребителски аватар
GordonFreeman
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 14 ное 2019 14:40
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5 реле на вентилатора на климатика ?

Мнениеот GordonFreeman » Пет 05 мар 2021 18:23


Здравейте, аз съм със горе-долу същия автомобил - Passat1997 г, 1.9 TDI ...

От известно време ту ми стържеше, ту ми тракаше нещо откъм жабката - перката или нещо се е "открепила" , или там някакви ролки май някой ми каза че имало които се съсипват... или лагери, не съм сигурен.

Е, така до днес - докато не млънка съсвем ! ;) Дали е изгоряло нещо или просто (засега) някой бушон ?

Знам че трябва да се погледне, но за целта най-вероятно трябва да се сваля таблото... ?

П.С: Май само може да се разглоби жабката... ?


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Пасат Б5 реле на вентилатора на климатика ?

Мнениеот kris11 » Съб 06 мар 2021 18:09


GordonFreeman написа:Здравейте, аз съм със горе-долу същия автомобил - Passat1997 г, 1.9 TDI ...
От известно време ту ми стържеше, ту ми тракаше нещо откъм жабката - перката или нещо се е "открепила" , или там някакви ролки май някой ми каза че имало които се съсипват... или лагери, не съм сигурен.

Не помня как беше при Б5 , но сваляш жабка и евентуално десен ербег / не е задължително/.Ако има кора под жабката сваляш и нея.Залягаш и бъркаш докато стигнеш до вентилатора. Има 1 фиксатор - лекичко ,че се чупи и завърташ целия вентилатор по спомени обратно на часовниковата / може да бъркам усеща се при завъртане накъде е свободния ход/ И вентилатора пада в ръцете ти.
За да трака и стърже - разбити втулки - няма смисъл от ремонт по смяна на втулките. Ако само скрибуца - смазване на втулките.
Ако самата перка ходи много назад напред по остта -лошо. Все пак погледни дали зегерката е на мястото си и дали самата перка не превърта в остта.
От морга нестържещ.
Ако засяда при въртенето и при сътресение пак тръгва - четки. На Бош четки с леко припасване 2016г. бяха около 9,50-10 лв.от Франсизкуп.

П.П. снимай си как е бутона на жабката за да не питаш после как се наглася.


Потребителски аватар
GordonFreeman
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 14 ное 2019 14:40
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5 реле на вентилатора на климатика ?

Мнениеот GordonFreeman » Съб 06 мар 2021 18:36


Благодаря за отговора. Преди малко виках неволята и си го направих сам.

Имаше някакъв орех или поне черупката му и още парчета от нея из вътре...
Сега работи.

Колкото до разглабянето - самия вентиратор е на 3 видиии, лесно се сваля и пада, а жабката ми... тя беше лепена там нещо със силикон, май колата е удряна от предишен собственик и предполагам ербега е гръмнал. Честно казано малко паянтова е сега дясната й част защото това счупеното парче се държи само на едно място с видия.

Както и да е, важното е че вече духа и няма стържене, няма тракане и тресене.

П.С: Възможно ли е да се е включила някаква защита, та да е изключила тока там че пробвах да включа климатроника с извадена букса на перката и после като съм я закачил пак да е отчело че един вид вече проблема е решен ... ?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта